Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:25

rien10 schreef:
Weer een mail terug van de KNHS. Ze nemen geen standpunt in, ze zijn er voor de sport.Ze volgen de sector raad paardenhouderij. Hoewel ik dat begrijp, vind ik het een slappe hap. Ze komen immers ook met leuzen als "paarden moeten buiten." en "kijk uit met gras" en dat soort kreten. Heeft ook geen reet met sport te maken.
En een klein blundertje van de KNHS. Mijn mail was intern doorgestuurd. Dat mailtje stond nog onder mijn mail die ik als antwoord kreeg "kunnen we nog wat antwoorden" of zoiets stond er in. Dom.


Jammer dat ze geen standpunt innemen of in elk geval hun zorgen uiten. Van dit soort instanties moet je het juist hebben om vanuit de paardenhouderij een vuist te kunnen maken.

Kaja

Berichten: 3879
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:33

Jessix schreef:
rien10 schreef:
Weer een mail terug van de KNHS. Ze nemen geen standpunt in, ze zijn er voor de sport.Ze volgen de sector raad paardenhouderij. Hoewel ik dat begrijp, vind ik het een slappe hap. Ze komen immers ook met leuzen als "paarden moeten buiten." en "kijk uit met gras" en dat soort kreten. Heeft ook geen reet met sport te maken.
En een klein blundertje van de KNHS. Mijn mail was intern doorgestuurd. Dat mailtje stond nog onder mijn mail die ik als antwoord kreeg "kunnen we nog wat antwoorden" of zoiets stond er in. Dom.


Jammer dat ze geen standpunt innemen of in elk geval hun zorgen uiten. Van dit soort instanties moet je het juist hebben om vanuit de paardenhouderij een vuist te kunnen maken.

Alle instanties hebben hun zorgen geuit. Echter wordt daar niets mee gedaan. KNHS aanschrijven is een leuke bezigheid, niet meer dan dat. Het KWPN aanschrijven zou meer voor de hand liggend zijn, gezien hun fokkerij tak, echter staan ook zij machteloos. De SRP gaat over het welzijn van het paard, zónder de ruiter. Zij zijn verantwoordelijk, maar niet thuis. Al jaren niet.
Alhoewel ik vóór de vuist maken ben, zullen bovenstaande partijen geen vuist kunnen maken. De politieke belangen gaan voorop. De eensgezindheid blijft uit, vanwege de versnippering van ons land en de wil van Europa.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:04

Hier is jaren geleden serieus onderzocht om het Leggelerveld middels een ecoduct te verbinden met het DFW. Dit is om verschillende redenen weer afgeblazen want het was absoluut niet haalbaar. Nu de wolf er is zou dit inhouden dat het hele Leggelerveld in de hekken moet, want daar is voor hun niks te halen. Dan zijn de omliggende dierhouders helemaal dik aan de beurt. Nu zit de Drentse hoofdvaart en de rijksweg er nog als buffer tussen. Niet dat hier geen aanvallen en waarnemingen zijn, maar minder dan op de andere kant.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:03

Nou ook op de Heuvelrug is de wolf lekker bezig geweest lees ik net op de FB van Geen Wolf. 11 schapen gepakt in Driebergen. Dat zou dan wel bornia/heidestein zijn vermoed ik maar dat staat er niet bij.

Morgen hebben we een begrafenis. Ik durf mijn paarden en pony's eigenlijk niet achter te laten. Maar op stal zetten denk ik. Bbrrr!!

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:18

Jessix schreef:
Nou ook op de Heuvelrug is de wolf lekker bezig geweest lees ik net op de FB van Geen Wolf. 11 schapen gepakt in Driebergen. Dat zou dan wel bornia/heidestein zijn vermoed ik maar dat staat er niet bij.

Morgen hebben we een begrafenis. Ik durf mijn paarden en pony's eigenlijk niet achter te laten. Maar op stal zetten denk ik. Bbrrr!!


Morgen is het gelukkig al wat afgekoeld, ik zou als ik voor de keuze stond, ze dan toch liever een dagje op stal hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:22

Was idd Bornia. Daar zou een kudde lopen die nu ook verplaatst is. Bij Langbroek ook schapen gepakt.

En vandaag bij Elspeet weer raak Na een zichtmelding van 2 wolven aanval op schapen.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:24

Ja gadsie, als het dezelfde wolf is dan loopt hij hier dus al voorbij. Ik ben in de middag weer terug dus houdt ze dan maar binnen voor de zekerheid. Met namen mijn mini's zijn gewoon te kwetsbaar om het risico te nemen.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:25

:knuffel:

Te erg dat dit zo moet..

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:28

DuoPenotti schreef:
:knuffel:

Te erg dat dit zo moet..

Ja vind ik ook. Komt zelden voor dat we er allemaal niet zijn, maar mijn oma is overleden en daar willen we natuurlijk allemaal naar toe. En met de aantallen van de laatste dagen... Ik durf het gewoon niet aan om ze buiten te laten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:29

Langbroek was al wel langer geleden hoor, was vorige week.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:29

Sterkte met het verlies van oma.


Ja zou ze ook binnen zetten. Anders zit je toch niet op je gemak.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:31

Zit nu in de app terug te kijken, 10/9 dus dat is kort geleden. Langbroek bedoel ik dan.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:35

SusanH schreef:
Zit nu in de app terug te kijken, 10/9 dus dat is kort geleden. Langbroek bedoel ik dan.

Ah kijk. Ik wist het niet meer precies, maar voor mijn gevoel is er gewoon veel gebeurd in een week tijd. Ook in andere provincies.

Dank je wel DP. Inderdaad maar een ochtendje op stal.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:37

josien_m_ schreef:
Er is veel mogelijk wanneer de wil daartoe groot is.
Hoe was het spreekwoord ook weer: kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast?
Dus ja, het is een antwoord, zoals er meerdere te geven zijn. Welke het meeste steun krijgt, is afwachten. Maar alles bij voorbaat wegzetten met "kan niet" daarmee maak je jezelf compleet machteloos ( en boos) Opties eerlijk bekijken en onderzoeken op wat de kosten zijn (in geld en in veranderingen), brengt in mijn ogen meer op.


Precies!!

Rien ontzettend slap inderdaad! Wat een gemiste kans weer -O-
Wel heel goed dat jij ze hebt gemaild.
Soms is het nodig om lang "irritant" aanwezig te zijn, om gehoord te worden.

Dank je Ninx.

Pillow jammer dat dat destijds is mislukt, misschien kan het niet, ik weet het niet. Er had natuurlijk twintig jaar geleden al wat moeten gebeuren, toen er nog tijd was, nog minder wolven. Dus nu moet er opnieuw, en met een ander uitgangspunt kritisch worden gekeken. Maar ik denk ook groter aanpakken. Ik begrijp niet waarom er niet allang begonnen wordt met bomen planten. Niet een paar, maar VEEL. We hebben een bomen tekort..

Susan: ik snap dat je ze niet in de straat wil, en er moet dus iets gebeuren.
Maar het uitgangspunt kan imo simpelweg niet zijn een 0 stand voor wolven.
Ze ZIJN er. Zelfs als je ze opnieuw zou willen uitroeien (ik mag hopen van niet) krijg je dat nog niet 1,2,3 voor elkaar. Dus ik denk: als we ze niet in onze achtertuin willen, biedt ze dan een alternatief, en zorg dat dat aantrekkelijker is.
Ik denk -los van wat ik daar persoonlijk van vind - met alleen "de wolf hoort hier niet" kom je er niet.
Mensen hier noemen mij naïef met mijn ideale ideeën, maar dát vind ik naïef.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 16:38

Het is ook echt bizar veel. Wel opvallend weer na de school vakanties. Iemand een idee hoe dat kan? Zijn de welpen nu groter zodat ze weer verder weg kunnen? Meer eten nodig? Of durven ze verder nu de drukte weer wat afneemt in de natuurgebieden?

Dreamboy

Berichten: 2433
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:04

Wintu schreef:
Jessix schreef:
Nou ook op de Heuvelrug is de wolf lekker bezig geweest lees ik net op de FB van Geen Wolf. 11 schapen gepakt in Driebergen. Dat zou dan wel bornia/heidestein zijn vermoed ik maar dat staat er niet bij.

Morgen hebben we een begrafenis. Ik durf mijn paarden en pony's eigenlijk niet achter te laten. Maar op stal zetten denk ik. Bbrrr!!


Morgen is het gelukkig al wat afgekoeld, ik zou als ik voor de keuze stond, ze dan toch liever een dagje op stal hebben.


Maar je kan ze toch nooit 24/7 in de gaten houden? Dat zou betekenen dat je nooit weg kunt. Dat is toch ook geen doen?

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:10


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 18:33

Moderatoropmerking:
Dit topic krijgt een slotje omdat inmiddels (meer dan) 500 pagina’s geschreven zijn. Bij het eventueel openen van een nieuw topic graag even met een link naar dit oude topic verwijzen.


Het nieuwe topic kunnen jullie hier vinden: [PP] Wolf, Nl, Be, Du deel 2
Laatst bijgewerkt door RianneH op 11-09-23 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Edit: aanvulling