Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 53 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Dat is volgens mij een plaatsnaam tussen Almelo en Hengelo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:57 



 
Profiel   

Jessix schreef
Dat is volgens mij een plaatsnaam tussen Almelo en Hengelo.

_O- ik ken zender, en dacht dat het een oproep was voor aktie ondernemen met een zender of zo _O- . Sorry.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 07:58 



 
Profiel   

Ik moest het ook opzoeken hoor! Maar las het wel direct als waarschuwing. Deels ook door mij zo gekleurd omdat ik om die reden meelees vanaf de Utrechtse heuvelrug.

Maar goedemorgen Pien! ;) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 08:01 



 
Profiel   

Jullie ook goedemorgen! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 08:17 



 
Profiel   

Hier een interessanter studie over hoe verschillende landen omgaan met het fenomeen probleem wolf en de omgang daarmee. Ik zet de link in dit topic zodat ik de links kan openen op mijn computer. Telefoon leest lastiger.


https://www.naturetoday.com/nl/nl/natur ... ?msg=27675

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 09:39 



 
Profiel   

Is wel gechreven door de mensen van welkom wolf....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 14:06 



 
Profiel   

Mist schreef
Is wel gechreven door de mensen van welkom wolf....

Nou én?

De wolf is uit zich zelf gekomen, daar heeft niemand iets aan uitgedaan. Je hebt felle tegenstanders, tegenstanders, voorstanders niet voor- niet tegen→ meer afwachtend en zeer enthousiaste voorstanders. Dat is het verschil als het gaat om hoe we er op reageren. Literatuur van beiden partijen vind ik erg interessant en ik ga het zeker allemaal op mijn gemak lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 17:17 



 
Profiel   

Tja ik dacht al met die zin over dat landen waar wolven nooit zijn weggeweest dat die meer ontspannen met de situatie omgaan... ze hadden ook kunnen concluderen dat het een stuk minder dicht bevolkte gebieden zijn. De wolven in Italië zitten niet en uurtje rijden van Milaan af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:13 



 
Profiel   

Das niet perse waar, kijk naar Amerika... ook filmpjes genoeg waar er gewoon beren in dorpen lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:40 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
De wolf is uit zich zelf gekomen, daar heeft niemand iets aan uitgedaan.


De wolf heeft zich weer kunnen uitbreiden sinds Polen bij de EU is gekomen en daar dus ook de Europese regels gelden voor bescherming van inheemse soorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:49 



 
Profiel   

Marigold schreef
pien_2010 schreef
De wolf is uit zich zelf gekomen, daar heeft niemand iets aan uitgedaan.


De wolf heeft zich weer kunnen uitbreiden sinds Polen bij de EU is gekomen en daar dus ook de Europese regels gelden voor bescherming van inheemse soorten.


Dat weet ik niet. Is nieuw voor mij en kan ik nu ook niet opzoeken om te checken op waarheid of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:51 



 
Profiel   

De wolf hierzelf naartoe gelopen...mwah

Lees dit maar eens
https://www.tubantia.nl/enschede/twents ... gle.com%2F

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:10 



 
Profiel   

@ Pien, je zegt dat de wolf uit zichzelf hier is gekomen. Dat is nog maar de vraag.

in eerdere topic Zorgen maken om wolf, pagina 23 ( tijdstip 19-06-19 17:25 ) wordt o.a. vermeld dat een gezenderde wolf toevallig door de woonplaats gelopen is van een van de wolvenvoorstanders Glenn Lelieveld.

Ook zijn er deskundigen die juist zien dat het uitzetten van wolven voor een ecologische ramp zorgt.


Professor Valerius Geist was betrokken bij uitzetten van wolven in USA. Inmiddels heeft hij er spijt van, gezien de ecologische ramp die daar plaats vindt. Je kan veel lezingen van hem vinden op youtube
https://wolfeducationinternational.com/ ... roduction/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:12 



 
Profiel   

Sterregoud, liep dat beest ook niet door de straat? Of zit dat fout in mijn geheugen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:15 



 
Profiel   

Ja, het topic waar ik naar verwijs, dat kan ik niet plakken. Maar daarin een tv item waarin hij het zelf gewoon zegt, dat de wolf door zijn straat heeft gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:42 



 
Profiel   

FleurVP schreef
Tja ik dacht al met die zin over dat landen waar wolven nooit zijn weggeweest dat die meer ontspannen met de situatie omgaan... ze hadden ook kunnen concluderen dat het een stuk minder dicht bevolkte gebieden zijn. De wolven in Italië zitten niet en uurtje rijden van Milaan af.


Het is zo of zo wel interessant hoe het er in landen aan toe gaat waar de wolf noojt is weggeweest. Daar wordt ook gewandeld, vee gehouden paard gereden enzovoort. Probleem is ook dat Nederland en Duitsland er voor kiezen om helemaal niets aan beheer te doen. Ook lering trekken uit het buitenland of het verleden is iets wat ze in Nederland te eigenwijs voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 20:44 



 
Profiel   

Zenderen is een plaats idd

Sprak een veearts uit die omgeving. Ze heeft de hele dag werk met schapen en runderen uit de wei te halen en te bemonsteren.
Toen ik haar vroeg hoe zij haar toekomst zag.... (mijn dochter is 2e jaars in Utrecht) verwacht ze om over 10 jaar geen landbouwveearts meer te zijn. Mensen stoppen en dan naar paard op grote stallen of kleine huisdieren te moeten gaan doen.
Zegt me genoeg. Hoef ik geen mooie verhalen te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:19 



 
Profiel   

jobamara schreef
Zenderen is een plaats idd

Sprak een veearts uit die omgeving. Ze heeft de hele dag werk met schapen en runderen uit de wei te halen en te bemonsteren.
Toen ik haar vroeg hoe zij haar toekomst zag.... (mijn dochter is 2e jaars in Utrecht) verwacht ze om over 10 jaar geen landbouwveearts meer te zijn. Mensen stoppen en dan naar paard op grote stallen of kleine huisdieren te moeten gaan doen.
Zegt me genoeg. Hoef ik geen mooie verhalen te lezen.

Vanwege de wolf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:29 



 
Profiel   

Oké weer een mod aan mijn broek en dingen verwijderd. Ben klaar met bokt, blijkbaar mag er niet op de problemen en oneerlijk gewezen worden.

Iedereen die het wel serieus neemt kan zich melden bij fb Wolf en Paard, en ook bv no-wolves daar worden ook de meldingen gegeven als er ergens een wolf is gesignaleerd.

Ik ben bezig met een stuk over omheiningen, met foto voorbeelden. Dat zal ik op Wolf en Paard plaatsen.

Jessix, ja zie mijn post hierboven. Als je dagelijks je vee uit dd wei moet rapen stop je op den duur wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:31 



 
Profiel   

jobamara schreef
Zenderen is een plaats idd

Sprak een veearts uit die omgeving. Ze heeft de hele dag werk met schapen en runderen uit de wei te halen en te bemonsteren.
Toen ik haar vroeg hoe zij haar toekomst zag.... (mijn dochter is 2e jaars in Utrecht) verwacht ze om over 10 jaar geen landbouwveearts meer te zijn. Mensen stoppen en dan naar paard op grote stallen of kleine huisdieren te moeten gaan doen.
Zegt me genoeg. Hoef ik geen mooie verhalen te lezen.


Ik zie alleen deze post van jou, vandaar mijn vraag. Dus weet niet waar je naar verwijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:35 



 
Profiel   

jobamara schreef
Oké weer een mod aan mijn broek en dingen verwijderd. Ben klaar met bokt, blijkbaar mag er niet op de problemen en oneerlijk gewezen worden.

Iedereen die het wel serieus neemt kan zich melden bij fb Wolf en Paard, en ook bv no-wolves daar worden ook de meldingen gegeven als er ergens een wolf is gesignaleerd.

Ik ben bezig met een stuk over omheiningen, met foto voorbeelden. Dat zal ik op Wolf en Paard plaatsen.

Jessix, ja zie mijn post hierboven. Als je dagelijks je vee uit dd wei moet rapen stop je op den duur wel.


Jammer Jobamara als je vertrekt, ik vind het topic erg interessant en in dit topic heb IK niets van jou gelezen dat verwijderd zou moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:48 



 
Profiel   

Dat zou ik erg jammer vinden, vind je bijdrage enorm fijn.

Mods, wat is er dan verwijderd, kan daar uitleg over komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 11:57 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Dat zou ik erg jammer vinden, vind je bijdrage enorm fijn.

Mods, wat is er dan verwijderd, kan daar uitleg over komen?


Dat zal nooit gebeuren. Is tegen de regels. Jobmara als je het niet eens bent met de actie dan kun je de klachtencommissie of bezwaarcomissie (weet de naam niet precies) benaderen. Zij gaan er naar kijken en als je gelijk krijgt wordt de mod actie ongedaan gemaakt . Deze commissie is onafhankelijk. Zie link hieronder van een lid ervan, Zwerte:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=29505

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 12:12 



 
Profiel   

jobamara schreef
Dit bericht is verwijderd ivm het schenden van de auteursrechten.

Mod heeft het erbij gezet! Ik dacht dat er wel een link bij stond? Maar kan ik verkeerd onthouden hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:21 



 
Profiel   

jobamara schreef
Zenderen is een plaats idd

Sprak een veearts uit die omgeving. Ze heeft de hele dag werk met schapen en runderen uit de wei te halen en te bemonsteren.
Toen ik haar vroeg hoe zij haar toekomst zag.... (mijn dochter is 2e jaars in Utrecht) verwacht ze om over 10 jaar geen landbouwveearts meer te zijn. Mensen stoppen en dan naar paard op grote stallen of kleine huisdieren te moeten gaan doen.
Zegt me genoeg. Hoef ik geen mooie verhalen te lezen.


Met grote stallen bedoelt ze straks paarden 24/7 op stal ophokken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 53 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen