Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:07

DuoPenotti schreef:
Dat zou ik erg jammer vinden, vind je bijdrage enorm fijn.

Mods, wat is er dan verwijderd, kan daar uitleg over komen?


ik wil ook uitleg van de mods, dit is geen goed nieuws show, LETTERLIJK niet. Er wordt duidelijk gekleurd gemodereerd in dit topic, wat eigenlijk heel respectvol verloopt.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:10

Ik heb geen idee of er gekleurd gemod word maar als er niet begrepen word waarom er verwijderd is, gaat het niet zoals het moet lijkt me. Want bij geen begrip is het ook niet te veranderen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:55

We hebben op Bokt helaas te maken met auteursrechten. Je mag niet zomaar een artikel letterlijk overnemen. Wij kunnen daardoor in de problemen komen. Dit is ook al eerder uitgelegd door mijn collega Balance. Het is jammer dat we steeds moeten ingrijpen maar ook wij moeten ons aan de regels houden.

Overigens jammer om te lezen dat er hier aannames worden gedaan over gekleurd modereren en dat het een goed nieuws show zou moeten zijn. Daarmee suggereer je dat ik pro wolf ben terwijl jullie helemaal niet om mijn mening hebben gevraagd. Daarnaast wil ik jullie er op wijzen dat wij niet modereren op inhoud, we kijken dus niet waarover jullie dingen zeggen maar op welke manier. Mochten hier verder vragen over zijn dan kunnen jullie mij via pb bereiken.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:58

Ik weet niet om welke specifieke tekst het ging maar als het van social media komt en je de bron vermeldt loopt dat auteursrecht niet zo'n vaart, toch?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:59

De regel is precies zoals ik aangeef dat je geen artikel letterlijk mag overnemen. Die regel is ook al eerder besproken.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:02

Ik zal eens op zoek gaan. Was toevallig net een stuk over auteursrecht aan het vertalen (derivative work) :o maar weet er eigenlijk niet voldoende over.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 17:04

Ymor je komt wat gepikeerd over.
Niet nodig lijkt mij.
In de OP zie ik alleen die van de voertaal. Niet over auteursrecht. Zal vast ergens staan als jij dat zegt maar krijg hem zo vlug ook niet terug gevonden.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:18

Klopt inderdaad, ik krijg er geen prettig gevoel bij dat ik namens Bokt de regels moet volgen en dat er dan dit soort aannames komen. Dat vind ik niet leuk en echt heel erg jammer. En vervolgens leg ik het uit en dan word het voor mijn gevoel nog betwijfeld of ik gelijk heb. Dat is gewoon jammer omdat je het voor iedereen goed wil doen en je hoopt gewoon dat dit forum voor iedereen een leuke plek kan zijn waar je allemaal in je eigen interesse gebied ervaringen kan delen.

We sturen ook bij zonder direct een hulk te plaatsen. In een van de Bbb’s is er gesproken over auteursrecht en mensen die regelmatig het nieuws hier op Bokt lezen weten er ook van.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:22

Ik denk persoonlijk dat je de opmerking van 1 persoon veel te erg aantrekt :knuffel:

Andere hadden echt zoiets van???
Ik ben ook nog speciaal terug gegaan naar de OP van wat heb ik dan gemist aan groene opmerkingen.
Pas met zoekwerk kreeg ik het bericht van balance gevonden.

dan kun je daar boos om zijn, maar dat is ook niet eerlijk.
Ik denk dat iedereen hier ook een leuk plekje wil, maar als dan even niet begrepen word wat er mis is gegaan op zulke manier door een mod aangemerkt word werkt dat niet erg mee.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:26

Ik ben niet boos hoor, zal er sowieso niet wakker van liggen maar ik vind het wel heel jammer.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:30

Boos, gepikeerd, teleurgesteld, welk woord je dan ook wilt gebruiken.
(ik gebruik wel eens het verkeerde woord)
Maar het is duidelijk dat je het je aantrok en ik denk dat dat niet nodig is.

En wakker hier van liggen, doe maar niet, geen goed plan :D

Zet de hulk in de OP en klaar, opgelost :)

Loretta
Berichten: 8728
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:57

Auteursrechten zijn tegenwoordig een heet hangijzer op internet waarmee je serieus moet oppassen. Dus heel goed te begrijpen dat de moderators daar streng op moeten letten. Auteursrechten zijn oom een onderwerp die tegenwoordig enorm zijn door geslagen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:40

DuoPenotti, welke hulk bedoel je? Dan kan ik kijken of die naar de OP kan. Als het een bericht vervangende opmerking is kan dat niet natuurlijk.

Jobamara, jammer dat je zo ontevreden bent over moderator acties. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes van je dat hier zo’n nare sneren uitdeelt naar met name het team van het tapblad De Kantine.
Je zult je echt moeten houden aan de boktregels, net als de moderators.

Het is niemand ontgaan welke frustraties je oploopt door de komst van de wolf.
Ik heb hier in het topic al eerder gezegd dat ik echt wel kan begrijpen dat mensen bang en gefrustreerd kunnen worden van de wolf.
Net zoals ik ook wel kan begrijpen dat mensen het een mooi dier vinden en dat het gerust een plek mag zoeken in Nederland.

Ik wil graag netjes in gesprek blijven met je, hier in het topic en per PB.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:45

balance schreef:
Even een pluim uitdelen hier hoor :). Fijn dat de updates vertaald worden naar het Nederlands. Ik lees ook graag mee hier want ik begrijp echt wel allebei de kanten van het verhaal.

Wel nog een kleine aantekening: het kan zijn dat er auteursrechten op een artikel zitten, of dat de schrijver van zo'n artikel het gewoon niet kan waarderen dat het zomaar vertaald wordt.
Zorg er dus voor dat je een korte samenvatting schrijft en stuur de link naar het originele artikel mee.
Geinteresseerden kunnen die link met het artikel dan voor zichzelf vertalen ;).

Ik dacht even dat dit groen stond. Maar is dus niet.

Maar kan misschien Toch groen in de op?

Soms zijn de regels niet zo duidelijk en denkt men er toch aan voldaan te hebben. Dan is het gewoon ff raar voor het gevoel als het dan verwijderd is.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:50

:j, ik zal even kijken wat de andere dames van de kantine van dit voorstel vinden. Of we door teveel groen in de OP het bos nog wel kunnen zien ;). Ik slinger het even aan en als het oké is zal ik het aan de OP toevoegen, al dan niet in het groen.
Bedankt voor de tip.

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:54

:D
Als het teveel groen is houd het op natuurlijk.
Maar daar ging ik wel als eerste zoeken in welke regel is het misgegaan.
Maar misschien ben ik wel de enige die groen zoekt in de OP.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:57

Ik heb het in elk geval aangekaart, u hoort van ons :). Moet er echt even vandoor nu, zal later weer bijlezen hier.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:03

Kleine aantekening nog: zet er vooral de link naar de bron bij en benoem die liefst nog even apart. Een samenvatting of vertaling kan namelijk opgevat worden als ontlening (derivative work) en dan speel je alsnog niet op safe. Ben trouwens wel benieuwd hoe het werkt op fora, is het forum aansprakelijk voor inhoud geplaatst door leden?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 11:13

Dank jullie wel, ik stop er veel tijd in, gisteren avond tot 2 uur bezig (4 uur in totaal) geweest om veel info bij elkaar te zoeken over waar welke wolf zit wat ze denken wat geschikte gebieden zijn.

En over stroom, apparaten, draad lint aarde de diverse aanbevelingen in diverse landen.

En als ik het dan hier plaats en het is de volgende dag foetsie, vind ik dat wat zonde van mijn energie, tijd
Die kan ik dan beter anders besteden....

Vandaar toch echt mijn vraag meld je aan bij wolf en paard en voor meldingen nowolves de naam klinkt extremer dan het is ooit voordat het plan er kwam al opgericht om het te voorkomen.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:27

Naar aanleiding van jouw post heb ik me gisteren aangemeld op fb bij paard en wolf. Dankje voor de tip.
No wolves volgde ik al.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:10

Ik heb een moderator opmerking toegevoegd aan de openingspost n.a.v. de reacties hier en overleg met de kantine moderators.

Ik ga eens een kijkje nemen bij wolf en paard (want daar gaat het voor paardenhouders voornamelijk om mbt de wolf); is dat voor iedereen toegankelijk of moet je daarvoor een Facebook account hebben?

DuoPenotti

Berichten: 29427
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:12

Dankjewel Balance en mods :j

pien_2010

Berichten: 43226
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:18

jobamara schreef:
Dank jullie wel, ik stop er veel tijd in, gisteren avond tot 2 uur bezig (4 uur in totaal) geweest om veel info bij elkaar te zoeken over waar welke wolf zit wat ze denken wat geschikte gebieden zijn.

En over stroom, apparaten, draad lint aarde de diverse aanbevelingen in diverse landen.

En als ik het dan hier plaats en het is de volgende dag foetsie, vind ik dat wat zonde van mijn energie, tijd
Die kan ik dan beter anders besteden....

Vandaar toch echt mijn vraag meld je aan bij wolf en paard en voor meldingen nowolves de naam klinkt extremer dan het is ooit voordat het plan er kwam al opgericht om het te voorkomen.


Jammer dat je stopt met posten. Bedankt voor alle interessante posts. Ik ben alleen actief op Bokt als het om social media gaat en dat wil ik graag zo houden. Dus ik verhuis niet mee.

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 18:34

Ik snap je ergens wel Jobamara, maar ik heb geen FB en zou het jammer vinden als je vertrekt.

Kun je aub toch blijven posten, binnen hetgeen mogelijk is binnen bokt?

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 20:09

Jobamara, ik waardeer je Posts ook. Helaas heb ik geen Facebook, dus verder volgen op die site lukt niet.
Kan je niet af en toe nog wat blijven posten ?