Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12021
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:45


pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:47

Muze schreef:
Ik wist wel dat ze pittig zijn, heb me jaren geleden verdiept in saarloos en Tsjech maar snel vanaf gezien.
Maar hier schrik ik toch best van


De wolf en dat geldt ook voor wolfshonden horen niet bij mee _O- Ik will alleen vrienden om mij heen, en wolven en wolfshonden hoe prachtig ook, kan IK niet aan. Ik moet er niet aan denken zelfs.

Ik ben ook in een park voor wolven geweest en wat een geweldige dieren. Maar dat is wat anders als ze tegen komen vrij in de natuur _O- . Ik zal eens zoeken want ik moet nog filmpjes ervan hebben dat ik met mijn vriendin in Gueret het wolvenpark bezoek. We praten dus frans en we waren de enige en het was prachtig die wolven achter 2,50 meter omheining.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 11-05-21 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:52

Ik vind wolven prachtig en heb me er altijd tot aangetrokken gevoeld.
Ook in Frankrijk en Duitsland parken bezocht waar ze in mooie groepen leven. Erg gaaf.
Maar tegenkomen.... liever niet.
Weet nog dat we een jaar of 25 geleden in een verlaten stuk tsjechie een beer op afstand zagen.( ik was toen nog 15..)
Dat was wel genoeg spanning..

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:52

pien_2010 schreef:
De hybride wolfshondvstaat op 6 als het gaat om onvoorspelbare agressieve honden
https://www.startpunthonden.nl/nieuwsar ... eve-rassen


Dat is misschien zo, maar google maar eens op hoe ze wolfshonden houden, een dierentuin zou jaloers zijn op de hekwerken....
Daarbij (ik ben lid van diverse wolfhonden clubs om mee te lezen over hun omheiningen- ik ga mijn eigen omheining wolfproof maken) raden ze aan deze honden zeker NIET te plaatsen in gezinnen met kinderen, andere honden of dieren.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:53

Onze buurman heeft 4 van die Tsjechen. Schijnen hem ook weleens te bijten, leven in tweetallen met stroom ertussen, kunnen niet in huis, niet uitgelaten worden, niet met bezoek etc. Hij moet ze zelf verdoven voordat een dierenarts eraan begint.
Zal bij hem ook echt wel gebrek aan aandacht en opvoeding zijn, maar gezellig zijn ze niet. Eerlijk gezegd vind ik het soms wel verbazingwekkend dat hij die beesten mag hebben.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:55

Ik kom met wandelen hier in het dorp vaak een man tegen die een Tsjech en een saarloos heeft.
De ene wil wel contact met onze hond maken, de ander is heel angstig en terughoudend.
Wel prachtige honden.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:59

Muze schreef:
Ik vind wolven prachtig en heb me er altijd tot aangetrokken gevoeld.
Ook in Frankrijk en Duitsland parken bezocht waar ze in mooie groepen leven. Erg gaaf.
Maar tegenkomen.... liever niet.
Weet nog dat we een jaar of 25 geleden in een verlaten stuk tsjechie een beer op afstand zagen.( ik was toen nog 15..)
Dat was wel genoeg spanning..


Ik ben diverse keren in Oekraine geweest, echt in de rimboe, Chernobyl town om precies te zijn. Daar zit je na zonsondergang opgesloten in je hotel, met tralies voor de deuren en ramen. Ik dacht eerst dat dat was om idiote toeristen niet op ideeen te brengen om de powerplant snachts te gaan bezoeken. Maar het was voornamelijk voor de wolven. Snachts hoor je ze huilen. Het stikt daar van de zwerfhonden, althans in de zomer, die worden door de lokale bevolking gevoed, eigenlijk best mooi. Maar na de winter zijn er altijd nog maar een paar over omdat de wolven ze opeten.

Mijn vaste gids daar heeft ook verhalen over wolven, een lekke band in Pripyad krijgen is geen luxe..... heeft daar hele nacht gezeten omdat de wolven zin hadden in een snack. Ook achtervolgen ze auto's. De bewakers van de 10km en 30km zone schieten ze vaak, ze worden ook daar te brutaal, hondsdolheid komt daar ook vaak voor.

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:59



_O- dit filmpje vond ik nog van het bezoek van mijn vriendin en mij ih wolvenpark.

We praten over, dat de wolven heel dichtbij zijn, na praten met leiding horen we dat ze woensdag en ih weekend alleen eten krijgen en dat we blij zijn dat we geen wolven zijn daar we graag eten _O-

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:01

Mist schreef:
pien_2010 schreef:
De hybride wolfshondvstaat op 6 als het gaat om onvoorspelbare agressieve honden
https://www.startpunthonden.nl/nieuwsar ... eve-rassen


Dat is misschien zo, maar google maar eens op hoe ze wolfshonden houden, een dierentuin zou jaloers zijn op de hekwerken....
Daarbij (ik ben lid van diverse wolfhonden clubs om mee te lezen over hun omheiningen- ik ga mijn eigen omheining wolfproof maken) raden ze aan deze honden zeker NIET te plaatsen in gezinnen met kinderen, andere honden of dieren.


Mist je hebt mijn post NIET gelezen. Dat is nl precies wat al die artikelen aangeven, dus je bevestigt mijn post!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:02

Rustig maar, ik val je toch niet aan ? ik bevestig inderdaad wat je zegt

Terwijl de meeste prikkels zijn weggenomen staan ze nog steeds zo hoog, bedoel ik

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:05

Mist schreef:
Rustig maar, ik val je toch niet aan ? ik bevestig inderdaad wat je zegt


+:)+ ok, zo klonk het niet. Sorry en bedankt.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:07

Toch interessant.
En jeetje, wat een verhaal joh over Tsjernobyl. Lijkt me wel een eng idee..

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:07

Volgens mij worden in dit topic termen door elkaar gebruikt, wolfshond en wolfhond.

Muze
Berichten: 5289
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:09

Maar wel met dezelfde bedoelingen.
Een wolfhond is een hond met een percentage wolf, een wolfshond een hond die op wolven jaagt.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:18

Muze schreef:
Toch interessant.
En jeetje, wat een verhaal joh over Tsjernobyl. Lijkt me wel een eng idee..

Ja, en toen was ik nog compleet onwetend over wat wolven eigenlijk doen. Heb daar met Misha mijn gids uren door de rimboe gedwaald om przewalski paarden te fotograferen, wat ook gelukt is. Misha moest af en toe ff wat regelen, pik mij maar op over een uur of 2....no way dat ik dat nu nog zou proberen :+

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:16

Mist schreef:
Muze schreef:
Toch interessant.
En jeetje, wat een verhaal joh over Tsjernobyl. Lijkt me wel een eng idee..

Ja, en toen was ik nog compleet onwetend over wat wolven eigenlijk doen. Heb daar met Misha mijn gids uren door de rimboe gedwaald om przewalski paarden te fotograferen, wat ook gelukt is. Misha moest af en toe ff wat regelen, pik mij maar op over een uur of 2....no way dat ik dat nu nog zou proberen :+


Heftig!!

yoyoyanneke
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:58

Mist schreef:
Muze schreef:
Toch interessant.
En jeetje, wat een verhaal joh over Tsjernobyl. Lijkt me wel een eng idee..

Ja, en toen was ik nog compleet onwetend over wat wolven eigenlijk doen. Heb daar met Misha mijn gids uren door de rimboe gedwaald om przewalski paarden te fotograferen, wat ook gelukt is. Misha moest af en toe ff wat regelen, pik mij maar op over een uur of 2....no way dat ik dat nu nog zou proberen :+


Zo dat is echt wel spannend!

Jessix

Berichten: 16449
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 23:09

Oh mijn ervaring met de Saarloos is eigenlijk wel positief. Ken er 6 hier in de omgeving (3 verschillende eigenaren) en eigenlijk
allemaal wel prima. Zijn vaak op zichzelf en heel gericht op hun eigenaar/gezin. Maar 2 van de 6 komen wel naar me toe en heb ik ook wel kunnen aaien. Ze lopen ook los en dat gaat dus prima met andere honden en mensen. Super mooi om te zien!

xDeena_

Berichten: 1855
Geregistreerd: 28-01-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:59

Over wolfhonden gesproken, ik was laatst met vriendinnen en hun hond en mijn pup wandelen en we kwamen er dus een tegen. Geen idee verder wat voor, het is er een in Veenendaal en schijnt ook wel eens ontsnapt geweest en aangezien voor wolf. Ik moet zeggen dat ik toch even moest slikken toen de honden contact gingen maken... Maar alles ging goed. Gaf er niet zoveel om en we zijn snel doorgelopen haha. Afbeelding
Afbeelding

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:15

Dit is wel een interessant stuk "Wat is een wolfhond? - JudithVisser.nl" https://www.judithvisser.nl/dewolfhond/?amp
Het kan allemaal wel, maar vraagt heel heel veel aandacht en training. Persoonlijk vind ik het een lastig dilemma, ook met sommige vechthonden, ik snap dat ze ook heel lief kunnen zijn met de juiste opvoeding. Maar in de verkeerde handen zijn ze levensgevaarlijk en brengen ze nou sneller meer schade toe door hun kaakkracht. En soms snap ik ook niet zo goed waarom mensen perse 30-35% wolf willen. Een gedragstest voor toekomstige eigenaren misschien?

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:56

FleurVP schreef:
Dit is wel een interessant stuk "Wat is een wolfhond? - JudithVisser.nl" https://www.judithvisser.nl/dewolfhond/?amp
Het kan allemaal wel, maar vraagt heel heel veel aandacht en training. Persoonlijk vind ik het een lastig dilemma, ook met sommige vechthonden, ik snap dat ze ook heel lief kunnen zijn met de juiste opvoeding. Maar in de verkeerde handen zijn ze levensgevaarlijk en brengen ze nou sneller meer schade toe door hun kaakkracht. En soms snap ik ook niet zo goed waarom mensen perse 30-35% wolf willen. Een gedragstest voor toekomstige eigenaren misschien?


Yep zie gisteravond post van mij rond 18.30 met zelfde link :o

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:05

Oh sorry gemist.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:12

Hier het relaas van een vrouw die, omdat de oprit te besneeuwd was om naar haar huis in de auto te rijden, besloot de paar honderd meter te lopen....ze werd belaagd door wolven en kon ter nauwernood ontsnappen. Triest weer dat ook daar (Idaho) er geen actie wordt genomen tegen de wolven achteraf.
https://www.youtube.com/watch?v=jSxiyHPoI1g

pien_2010

Berichten: 43441
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:21

Nare ervaring die ze 11 jaar geleden heeft gehad. Goed dat ze dit toen openbaar heeft gemaakt.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:17

Mist schreef:
Muze schreef:
Ik vind wolven prachtig en heb me er altijd tot aangetrokken gevoeld.
Ook in Frankrijk en Duitsland parken bezocht waar ze in mooie groepen leven. Erg gaaf.
Maar tegenkomen.... liever niet.
Weet nog dat we een jaar of 25 geleden in een verlaten stuk tsjechie een beer op afstand zagen.( ik was toen nog 15..)
Dat was wel genoeg spanning..


Ik ben diverse keren in Oekraine geweest, echt in de rimboe, Chernobyl town om precies te zijn. Daar zit je na zonsondergang opgesloten in je hotel, met tralies voor de deuren en ramen. Ik dacht eerst dat dat was om idiote toeristen niet op ideeen te brengen om de powerplant snachts te gaan bezoeken. Maar het was voornamelijk voor de wolven. Snachts hoor je ze huilen. Het stikt daar van de zwerfhonden, althans in de zomer, die worden door de lokale bevolking gevoed, eigenlijk best mooi. Maar na de winter zijn er altijd nog maar een paar over omdat de wolven ze opeten.

Mijn vaste gids daar heeft ook verhalen over wolven, een lekke band in Pripyad krijgen is geen luxe..... heeft daar hele nacht gezeten omdat de wolven zin hadden in een snack. Ook achtervolgen ze auto's. De bewakers van de 10km en 30km zone schieten ze vaak, ze worden ook daar te brutaal, hondsdolheid komt daar ook vaak voor.


Ik begin me toch hoe langer hoe meer af te vragen wat nu de reden is dat mensen als Glenn Lelieveld en Jan loos stelselmatig blijven weigeren om gewoon eerlijk te zijn over wat de wolf nu precies voor een dier is. Je maakt mij niet wijs dat ze dit niet zouden weten. Ze weten heel goed waartoe de wolf in staat is.