Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:16

Even een crowdfunding opzetten en die 50K is zo bij elkaar ;)
En dit was toevallig een openbaar iets (drijfjacht), maar de gemiddelde jager-op-wolven gaat echt niet openbaar lopen vertellen dat ie er eentje geschoten heeft.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:16

Hond in het filmpje overleefd de aanval hoor. Maar ven ter bewustwording en hond kun je ook vervangen door kind he :(

En als we die betreffende wolf dan na zo'n aanval als "probleemwolf" bestempelen, dan lopen we toch achter de feiten aan.
Het is toch zaak dat we het zover juist niet moeten laten komen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:17

Nee oke das waar.
Maar je moet maar net op die wildcamera staan.... ben je toch mooi de l.l
Teveel wolven worden denk ik ook erg in de gaten gehouden door liefhebbers.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 14:22

Sjaal voor je gezicht en regenjas aan waar er honderden van zijn... en die dan naderhand weggooien...
De mens is niet voor één gat te vangen ;)

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:23

DubbelFun schreef:
Sjaal voor je gezicht en regenjas aan waar er honderden van zijn... en die dan naderhand weggooien...
De mens is niet voor één gat te vangen ;)

Doorgewinterde crimineel. Ik ga voor je oppassen :') _O-

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:24

Dus bij elke gast met regenjas en sjaal staat DP: pssst pssst Dubbelfun? <<)

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:26

haha, ja dat ja :)
Pssst ken ik jou niet ergens van >;)

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:28

LOL.
Maar als de wetgeving niet gevoelig is voor nodige aanpassingen ga je dit gedrag wel krijgen.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:41

Misschien wel ja.

Maar de gemiddelde paarden/schapenhouder heeft al geen jachtgeweer, laat staan de skills om een wolf te doden.
Dan moet je al een jager/ stroper vinden die ze ook een probleem vind.
Ook dat zal wel te vinden zijn, maar daarom denk ik wel dat het zo'n vaart ook weer niet gaat lopen met het neerknallen van de wolven.
En mocht het ooit gebeuren dat er al heeeel veeeel te veel zijn.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:27

DubbelFun schreef:
Even een crowdfunding opzetten en die 50K is zo bij elkaar ;)
En dit was toevallig een openbaar iets (drijfjacht), maar de gemiddelde jager-op-wolven gaat echt niet openbaar lopen vertellen dat ie er eentje geschoten heeft.

Idd, ik had ook het crowdfunding idee als iemand hiermee in de problemen zou komen. In Usa noemen ze het SSS (shoot, shovel, silence)

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:42

Ik kom hier zomaar binnenvallen op zoek naar meer info over wolven en paarden. Is er ergens een kaart waarop bijgehouden wordt waar de wolf in Nederland al gesignaleerd is? En zitten ze vooral in bebost gebied of juist ook op de vlakte in de weilanden?
En zijn er hier mensen die hun paarden uit angst 's nachts en misschien ook al overdag binnen houden?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18143
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 23:04

Er staat al veel informatie over al jouw vragen in dit topic dus terug lezen is een goed idee.

tigertjheu

Berichten: 25
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 00:18

Coloured schreef:
Ik kom hier zomaar binnenvallen op zoek naar meer info over wolven en paarden. Is er ergens een kaart waarop bijgehouden wordt waar de wolf in Nederland al gesignaleerd is? En zitten ze vooral in bebost gebied of juist ook op de vlakte in de weilanden?
En zijn er hier mensen die hun paarden uit angst 's nachts en misschien ook al overdag binnen houden?

Hier staat ook zon kaart: https://werkgroepwolf.nl/waarnemingen/
Daarnaast staan waarnemingen

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:01

Coloured schreef:
Ik kom hier zomaar binnenvallen op zoek naar meer info over wolven en paarden. Is er ergens een kaart waarop bijgehouden wordt waar de wolf in Nederland al gesignaleerd is? En zitten ze vooral in bebost gebied of juist ook op de vlakte in de weilanden?
En zijn er hier mensen die hun paarden uit angst 's nachts en misschien ook al overdag binnen houden?

Lees bij en huiver zou ik zeggen... helaas zitten ze overal, ze mogen niet bestreden worden dus worden brutaal, ze kunnen zich overal vestigen of doortrekken, woestijn, bos in koude of juist warme streken, en zelfs op het strand (BC in USA). In Nederland staan er hapklare brokjes klaar voor ze in de wei, en we moeten dit maar goed vinden.

Er zijn meerdere mensen bezig hun stallen en omheining wolfproof te maken, hoewel dit heel moeilijk is.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:07

In Duitsland zijn de afgelopen dagen twee volwassen paarden aangevallen door wolven. Één paard in zijn paddockbox op het erf; het andere was een merrie die haar veulen heeft verdedigd. Beide paarden hebben het overleefd, maar zijn nog niet buiten levensgevaar vanwege de bijt- en krabwonden.

Leuk vooruitzicht.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:10

Verschrikkelijk..... en dan blijven mensen zeggen het is leuk die wolf...echt hoe kan iemand dat nu zeggen, zelfs paardenliefhebbers...snap daar niets van.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:11

Dat is idd geen prettig vooruitzicht ;(
@mac:Zegt het verhaal nog iets over het veulen ??

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:14

Het veulen heeft het overleefd. Merrie heeft wonden aan been, uier en vulva wat ik zo op het filmpje kon zien.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:16

Mist, wat ik nog wilde vragen: wat voor camera's zijn dat? Is dat een soort AI oplossing?

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:18

In kwaadmechelen, Belgie.
Hier maar 50 km vandaan een Limousin kalf .
Ik zal de foto maar besparen...

Dit kan toch zo niet doorgaan.... ;(

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:25

Zo triest...

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:47

Mac schreef:
Mist, wat ik nog wilde vragen: wat voor camera's zijn dat? Is dat een soort AI oplossing?

Ik heb hier idd 5 AI cameras hangen 2 op 2 opritten en 3 in de wei. Deze volgen automatisch elke beweging en dus de paarden, verder geven ze alarm als er een mens in beeld is, maar blijkbaar kun je alles zo'n beetje definieren, dus ook bv
honden. Weet alleen nog niet hoe dat moet


En dan over wolven, ik denk dat grootste risico de zwervende zijn, de roedels weten we ( voorlopig) nog te zitten. Maar in het najaar trekken de 2 jarige weg om een eigen terratorium te zoeken en die kunnen overal opduiken ☹️. Maar dan...er zijn dit jaar al iets van 45 wolven doodgereden in duitsland en daarvan is 40% totaal onbekend DNA. Die hebben zich dus nog niet schuldig gemaakt aan aanvallen op weidedieren. Er zitten er dus veel meer.

Maar deze zijn de wolven waar we misschien WEL mee samen kunnen leven, deze zijn WEL schuw. Een wolf is een apex predetor, en zolang wij geen grenzen aangeven gaat hij onderzoeken hoever hij kan gaan, en het zal niet stoppen met weidedieren.
In Frankrijk dit weekend zijn ze gewoon een schuur binnengedrongen om schapen te vermoorden...

De een na laatste stap van de theorie van Geist (Amerikaanse wetenschapper die de wolven in Yellowstone geïntroduceerd heeft maar waar hij nu op teruggekomen is, hij maakt zich heel erge zorgen over wat er nu met wolven in Europa aan het gebeuren is)
Voor alle duidelijkheid, de volgende stap is kijken of de mens prooi kan zijn.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:06

Er zijn volgens mij gevallen bekend uit de 19 eeuw dat wolven in Nederland inderdaad mensen/kinderen aanvielen. Helaas lijken de mensen achter het bureau niet te leren van het verleden.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:20

Mist schreef:
Ik heb hier idd 5 AI cameras hangen 2 op 2 opritten en 3 in de wei. Deze volgen automatisch elke beweging en dus de paarden, verder geven ze alarm als er een mens in beeld is, maar blijkbaar kun je alles zo'n beetje definieren, dus ook bv
honden. Weet alleen nog niet hoe dat moet

OK, interessant. Daar ga ik me tzt eens over buigen (we verhuizen dit najaar). Hubbie zit in de IT en heeft zijdelings met AI te maken, dus die is vast wel te porren voor een nerdy B-) oplossing :D

Idd Coloured. Dat blijft mij dus ook verbazen. Mensen die dat aanhalen hebben dan zogenaamd last van het Roodkapjesyndroom, maar ook hier in ons eigen Nederland zijn destijds kinderen van de akkers af geroofd terwijl hun ouders op de akkers aan het werk waren. Volgens Geist zitten we idd al heel dicht bij het "proeven" van mensen - het zal mij benieuwen hoe lang het nog duurt.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:22

Zo kan kamperen in Nedersaksen net zo spannend worden als een safari in Afrika