Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:42

Met zo'n hek zou ik ook wel wat geruster slapen! Goed gedaan. Maar zou hier niet lukken, te veel bomen/stronken/een walletje. Bovendien zijn mijn paarden al oud en ik neem geen andere meer.
(Niet dat ik denk: laat ze maar opvreten hoor, heb binnen de mogelijkheden wel wat gedaan).

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:42

Dat lijkt erg veel op het hek in het wolvenpark met dat verschil dat dat schuin naar boven ging en 50 cm was met stroom en paar draden. Ik vind het een goed hek Mist. Chapeau!!

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:59

Ja een dierentuin hek

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:06

Popstra schreef:
Ja een dierentuin hek

Ik ga zometeen een heel drukke werkperiode tegemoet, paarden staan om 5,15uur buiten en dan pas om1800uur binnen aan de rand vh bos waar een nakomeling van de beruchte Gloria woont. Ik heb 2 grote en 2 minis.
Zonder deze maatregelen zou ik niet met een gerust hard gaan werken.
Stroomapparaat geeft 12000 volt. Heb slechts 1 draad aan de binnenkant voor de paarden, de rest is allemaal voor de wolf☹️☹️

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:30

Ik denk idd dat dat jouw foto's waren Mist! We moeten uit laten meten of we genoeg eigen grond aan de buitenkant van het hek hebben om dit te kunnen doen, maar ik vind het wel een mooie oplossing, vooral omdat het weer dichtgroeit met groen.

En tsja, een dierentuinhek ...
Ik vind het ook geen gezicht, maar dit is wat ze willen/eisen he?
Een wolfwerende omheining om je dieren te beschermen. Want dat is de verantwoordelijkheid van de dierenhouder. Met minder maatregelen is het gewoon niet wolfwerend te noemen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 10:54

Mist schreef:
Popstra schreef:
Ja een dierentuin hek

Ik ga zometeen een heel drukke werkperiode tegemoet, paarden staan om 5,15uur buiten en dan pas om1800uur binnen aan de rand vh bos waar een nakomeling van de beruchte Gloria woont. Ik heb 2 grote en 2 minis.
Zonder deze maatregelen zou ik niet met een gerust hard gaan werken.
Stroomapparaat geeft 12000 volt. Heb slechts 1 draad aan de binnenkant voor de paarden, de rest is allemaal voor de wolf☹️☹️


Ik wou dat ook alle pensionstal eigenaren de komst van de wolf zo serieus namen. Nog genoeg mensen die zich er nog veel te weinig zorgen over maken.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:59

Dat ben ik helemaal met je eens Loretta!!!

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:02

Yep, ook helemaal mee eens.
Alleen de Randstad is nu nog redelijk veilig gebied. In de rest van Nederland komen al wolven voor of zijn ze gespot en dat worden er alleen maar meer.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:09

Zo ziet het er nu uit, je moet heel goed kijken om het gaas nog te zienAfbeelding

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:14

Oh, dat is keurig!

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 17:40

Dat ziet er echt heel goed uit!

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:47

Mist schreef:
Zo ziet het er nu uit, je moet heel goed kijken om het gaas nog te zien[ [url=m/BNCipn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Keurig!! Deed het in mijn konijnen ren ook zo tegen uitgraven. Werkte prefect en je zag het niet dat was helemaal fijn.

Toch bizar dat je dat op eigen kosten moet doen voor zo'n enorm stuk puur omdat mensen die niet beseffen wat wolven allemaal uitspoken ze in NL willen houden. Ik hoorde gisteren op het nieuws binnen 5 jaar wordt er verwacht een populatie van 50 tm 100 wolven.... Vraag me af wie dat berekend heeft ik verwacht die aantallen al veel eerder zeg maar 2 hooguit 3 jaar... Ik ben blij dat we voorlopig hier nog niets te vrezen hebben van wolven. Hopelijk krijgen we het voor elkaar om binnen 2 jaar iets van ons zelf te hebben dan is aanpassingen doen enz stukken gemakkelijker dan nu.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:04

En het wordt allemaal alleen maar duurder. Net 175 euro betaald vor 600 grondankers, 3 mnd geleden nog 150e. Zetten heras hekwerk is per dagprijs nu. Was de laatste met vaste prijs 4mnd geleden voor het ontbrekende 150 tussen mij en de 2m hoge beukenhaag van de buren, voldeed prima voor paarden, maar niet voor die klotewolven.
Daarnaast, buitenritten in het bos, of wandelen met de minis zal ook snel afgelopen zijn met 30%aanwas per jaar. In Duitsland en Zweden zijn al ruiters achtervolgt

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:57

Ja dat vind ik dus ook wel een beetje (boel) spannend: hoe gaat dat als er een roedel in je buitenrij- of losloopgebied loopt??

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:13

Mist schreef:
-O- Denk dat je deze op fb hebt gezien, dat is mijn hek. Als het binnenkort klaar is zal ik eens voor "the making of" gaan zitten en alle info erbij zetten
[ [url=m/xCaFlt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QOE38O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yhnQ0w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WvGoS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wou dat ik hier het geld voor had, konden de koeien veilig naar buiten.

Mooi hek. Jammer dat het nodig is.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:33


tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 15:46

Ik lees geen woord sloveens, maar de data zijn van 2012 in het gelinkte krantenartikel waar fb mij meteen naar toe slingerde. Hele ellende is daarmee dan al een stuk ouder dan wat wij nu hier al zien en mogen verwachten, maar laten we nu niet hetzelfde gaan doen als de voorstanders en foute info doorgeven.

dierenfan
Berichten: 9627
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:31

Mac schreef:
Ja dat vind ik dus ook wel een beetje (boel) spannend: hoe gaat dat als er een roedel in je buitenrij- of losloopgebied loopt??


Roedel in losloopgebied lijkt mij nachtmerrie. Enige wat ik kan bedenken is mezelf redden en de honden proberen bij mij mee te krijgen maar als basis mijn eigen dieren in de steek laten als er geen directe hulp is en zsm hulp zoeken en regelen. Ik zou 112 bellen mezelf kennende. Maar ik loop nooit in losloopgebied en als er een roedel zich vestigd hier in het dichtstbijzijnde bos dan is het wat mij betreft van hun en kom ik daar niet meer. Zou het nooit opzoeken! Zou echter ook nooit proberen de held uit te hangen. Groot ontzag voor hun individuele kracht laat staan de kracht van een roedel

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:29

Ik loop hier wel het risico een wolf tegen te komen als ik de honden uitlaat. In januari eentje op een kwartier na gemist. En afgelopen maanden een keer twee bij de buren 's avonds laat in de tuin. Binnenkort is het avondommetje weer in het donker. Kijk er echt niet naar uit!

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 18:58

Ik weet dat hier wolven niet perse heel ver vandaan zitten. En toen ik vorig jaar ergens wandelde met de hond en verse poot afdrukken zag van een wolf liep ik echt een stuk minder ontspannen..

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:01

tamary schreef:
Ik lees geen woord sloveens, maar de data zijn van 2012 in het gelinkte krantenartikel waar fb mij meteen naar toe slingerde. Hele ellende is daarmee dan al een stuk ouder dan wat wij nu hier al zien en mogen verwachten, maar laten we nu niet hetzelfde gaan doen als de voorstanders en foute info doorgeven.

Op Facebook (Wolf en Paard) staat het artikel vertaald met vermelding dat het uit 2012 is. Die wolf is in aanvalshouding op ruiter en paard toegerend en heeft ze daarna nog lang achtervolgd. (NB Sloveens kan je zó door een vertaalmachine gooien ;-) )
https://translate.google.com/?hl=nl

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 15:25

fb liet mij de post niet zien, maar linkte meteen door. Geef bij zulke links even aan dat verhaal al ouder is, qua hoe lang er al problemen zijn is het een goede, maar zet dat er dan wel bij.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:10

tamary schreef:
fb liet mij de post niet zien, maar linkte meteen door. Geef bij zulke links even aan dat verhaal al ouder is, qua hoe lang er al problemen zijn is het een goede, maar zet dat er dan wel bij.


Eens. Het lijkt voor mij een beetje op zoeken naar problemen cq incidenten als het van 9 jaar geleden de berichten geplaatst moeten worden. Dan krijgt het voor mij de sfeer van bangmakerij en een hetze.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 13:09


truselientje
Berichten: 943
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:31

Ja, maar de wilde wolven zijn niet te vergelijken met de wolven in een dierenpark. Daar zitten ze niet voor niks achter een hele hoge omheining :j