Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:35

Nou ja, ik kan me wel voorstellen dat als je die wolven wil gaan verdoven met een verdovingsgeweer, dat je dan geen loslopende bezoekers daar rond wil hebben lopen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:37

truselientje schreef:
Ja, maar de wilde wolven zijn niet te vergelijken met de wolven in een dierenpark. Daar zitten ze niet voor niks achter een hele hoge omheining :j


Maar ze graven gewoon een tunnel alsof ze volleerde criminelen zijn

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:46

Alvaron schreef:
Nou ja, ik kan me wel voorstellen dat als je die wolven wil gaan verdoven met een verdovingsgeweer, dat je dan geen loslopende bezoekers daar rond wil hebben lopen.



Precies. Dat noemen ze het zekere voor het onzekere nemen.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:47

Volgens mij was het sarcastisch bedoeld dames.

Ben wel benieuwd hoe ze ontsnapt zijn.

Alvaron

Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:41

Dat had ik wel begrepen hoor Hannanas :+ . 't Was meer een opmerking/kanttekening. Geen aanval hoor ;)

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 17:07

Hannanas schreef:
Volgens mij was het sarcastisch bedoeld dames.

Ben wel benieuwd hoe ze ontsnapt zijn.

ze hebben echt een tunnel gegraven als een volleerde crimineel :j

En die wolvenkenners maar prat gaan op hun wolvenfence van 120 zonder ingraving.... :')

Kijk die foto van het artikel hoe hoog, gaan ze er onderdoor.
Ik maar denken dat ze dat daar ook wel onmogelijk hadden gemaakt :n

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:50

[quote="DuoPenotti]

En die wolvenkenners maar prat gaan op hun wolvenfence van 120 zonder ingraving.... :')

Kijk die foto van het artikel hoe hoog, gaan ze er onderdoor.
Ik maar denken dat ze dat daar ook wel onmogelijk hadden gemaakt :n[/quote]
Misschien moeten ze Lelieveld of Loos inhuren als experts.
Heb Jan Loos gevraagd of de vermoorde drachtige koe uit Meeuwen ook ziek was, of dat hij denkt dat het weer vossen zijn geweest arm dier, weer levend opgegeten

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 00:49

De zelfbenoemde experts...dat geloven ze toch alleen zelf zeker ;)
Mist, ben benieuwd of je daar antwoord op hebt gekregen.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 18:19

Nee, alshet te moeilijk wordt dan zijn ze zo weg, zowel Loos als Lelieveld

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 12:37

Ik lees net een interview met een vlaams parlementslid over de subsidies voor omheiningen tegen wolven in Vlaanderen.
Een professionele veehouder krijgt 100% vergoed, hobbymatig 90%.

Is tot stand gekomen omdat er in de gemeente van een ander parlementslid schapen doodgebeten waren.
Die man vond dat de overheid moest tussenkomen. En zo geschiedde... Eerst kregen ze enkel de dieren vergoed, wat later ook de omheiningen.

Misschien nuttig voor mensen die hier meelezen en in Vlaanderen wonen.
België kennende, zal het wel wat puzzelen worden met aanvragen en documenten maar wie niet waagt....

Kan zijn dat ik spuit 11 ben en het hier al ooit gedeeld is. Excuus dan :')

Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 13:35

Pandora2 schreef:
Ik lees net een interview met een vlaams parlementslid over de subsidies voor omheiningen tegen wolven in Vlaanderen.
Een professionele veehouder krijgt 100% vergoed, hobbymatig 90%.

Is tot stand gekomen omdat er in de gemeente van een ander parlementslid schapen doodgebeten waren.
Die man vond dat de overheid moest tussenkomen. En zo geschiedde... Eerst kregen ze enkel de dieren vergoed, wat later ook de omheiningen.

Misschien nuttig voor mensen die hier meelezen en in Vlaanderen wonen.
België kennende, zal het wel wat puzzelen worden met aanvragen en documenten maar wie niet waagt....

Kan zijn dat ik spuit 11 ben en het hier al ooit gedeeld is. Excuus dan :')


Het mooiste is het, als je de link deelt zodat we het zelf kunnen lezen. Ik merk namelijk dat het regelmatig mis gaat op "begrijpend lezen".

De EU heeft allang toestemming gegeven, om afrasteringen te vergoeden. MAARRRRRR: individuele lidstaten moeten dat wél zelf regelen! Wat je in Duitsland in Nedersaksen ziet is, dat de regels voor vergoedingen steeds meer opgerekt worden om draagvlak voor wolven te behouden. (Deelstaten regelen het apart). Na diverse aanvallen op paarden, geldt vergoeding in Nedersaksen (!) nu ook voor paardenhouders. MITS..... er binnen 30 (!) kilometer van hun wel aantóónbaar (door DNA) een paard door wolven gedood is. Daar heb je dus niets aan en de slechtlezende prowolven journalist vertaald dit weer naar "ook voor paarden- en pony- afrasteringen is subsidie beschikbaar" %) -:(-


In Nederland is er alleen in de provincie Gelderland subsidie en dan nog alleen voor schapenhouders en alleen onder strenge voorwaarden (je moet o.a. een bedrijf zijn) en alleen tot 2022. Daarna is het je eigen probleem.


In België staat subsidie óók in de kinderschoenen. Er wordt nu gewerkt aan een nieuwe regeling. De huidige regeling geldt alléén wanneer je in de risicozône zit en dan alléén voor schapen en geitenhouders. Terwijl de roedel daar al 2 koeien gegrepen heeft. En die "risicozône" is maar een klein gebiedje....


Jouw mededeling hier -dat een professionele veehouder in Vlaanderen 100% vergoed zou krijgen en een hobbymatige 90% - klinkt mij dus nogal "kort-door-de-bocht" in de oren. Het wordt op dit moment ook niet op de officiële website aangekondigd... Zie: https://www.natuurenbos.be/beleid-wetgeving/overlast-schade/door-jachtwild-en-beschermde-soorten/welke-diersoort/schade-en#schadevergoeding-aanvragen (ietsje naar boven scrollen voor "subsidies aanvragen".

Heb je een link naar dat artikel wat je gelezen hebt?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 18:29

Ik wil de link wel delen, maar dat gaat niet want het was in de Humo ( weekblad ) :D
Misschien is het wel op computer of laptop te lezen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Het is een interview met vlaams parlementslid Maurits Vande Reyde die de subsidiepolitiek nauwlettend in de gaten houdt.
Het artikel zelf noemt trouwens Vlaanderen subsidieland, de miljardendans :Y)

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:37


Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 10:40

[code][/code]
Pandora2 schreef:
Ik lees net een interview met een vlaams parlementslid over de subsidies voor omheiningen tegen wolven in Vlaanderen.
Een professionele veehouder krijgt 100% vergoed, hobbymatig 90%.

Is tot stand gekomen omdat er in de gemeente van een ander parlementslid schapen doodgebeten waren.
Die man vond dat de overheid moest tussenkomen. En zo geschiedde... Eerst kregen ze enkel de dieren vergoed, wat later ook de omheiningen.

Misschien nuttig voor mensen die hier meelezen en in Vlaanderen wonen.
België kennende, zal het wel wat puzzelen worden met aanvragen en documenten maar wie niet waagt....

Kan zijn dat ik spuit 11 ben en het hier al ooit gedeeld is. Excuus dan :')


Wij wonen in een risicogebied. Op 200 meter van de deur zijn al 2 maal aanvallen door wolven op schapen gebeurd. Wij hebben dan ook die subsidie aangevraagd. Hoe lang geleden? 2 jaar of zo, ik weet het niet meer exact omdat het al zo lang geleden is. Geen enkele reactie gekregen. Niet enkel op de vraag of we in aanmerking kwamen maar evenmin op de vraag hoe we beter konden beschermen.

sterregoud
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 11:15

Lukasje schreef:
Pony’s dood gebeten in Belgisch Limburg. Daders zijn waarschijnlijk wolven.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210913_92915986


Wat een waanzin is dit toch. Voor de illusie van natuur, moeten mensen die van hun dieren houden horror ervaren.

Popstra
Berichten: 13779
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:09

Vreselijk om je dieren zo aan te treffen...

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:21

En het echte wild kan zich niet volledig natuurlijk gedragen, door alle omheiningen.
(een tijd geleden heb ik zelf gezien hoe een hert tegen een gazen hekwerk liep en één a twee seconden nodig had om zich te hervatten. En deze werd niet nagezeten. (had toen denk ik wel meer stress omdat ik daar met iemand stond.)

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:24

Dat zegt dan veel over dat hert, want hier springen de kleine reeën soepel over alles heen. Alleen 2 meter plus is natuurlijk te hoog voor ze en dat heb je wel nodig ter bescherming wolf.

Balen die 2 pony's. Sneu.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:26

Wat erg weer dit ;(

Lukasje Ik zou de stoute schoenen aantrekken en die vent van het vlaams parlement persoonlijk benaderen en hem wijzen op zijn uitspraken in de Humo.
Je weet nooit waar het toe leidt.

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 12:30

Ik denk dat dat het niet op zat te letten, of (aannemelijker) schrok van ons en daardoor niet om het hek heen liep.

Maar een goed wolfproof hek lijkt me ook "hertproof"

Bloemetje75
Berichten: 1989
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:15

En dan op het vtm nieuws om 13 u zo’n man die uitleg geeft dat je stroomdraadje op 20 cm van onder moet zetten en 1 bovenop… voorbeeld hek zal ongeveer 1.20/1.30 hoog zijn geweest. Daar springt een wolf lachend over…

DuoPenotti

Berichten: 29686
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:49

sterregoud schreef:
Lukasje schreef:
Pony’s dood gebeten in Belgisch Limburg. Daders zijn waarschijnlijk wolven.

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20210913_92915986


Wat een waanzin is dit toch. Voor de illusie van natuur, moeten mensen die van hun dieren houden horror ervaren.

idd
Verschrikkelijk toch, echt zo erg.
Je zou je paard zo aantreffen.
En dat allemaal met die leugenaars van de zogenaamde wolvenkenners die niet eerlijk het verhaal vertellen hoe de wolf echt is

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 13:53

pien_2010 schreef:
Dat zegt dan veel over dat hert, want hier springen de kleine reeën soepel over alles heen. Alleen 2 meter plus is natuurlijk te hoog voor ze en dat heb je wel nodig ter bescherming wolf.

Balen die 2 pony's. Sneu.


Jan Loos zegt duidelijk dat we onze dieren maar moeten op sluiten.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:57

Bloemetje75 schreef:
En dan op het vtm nieuws om 13 u zo’n man die uitleg geeft dat je stroomdraadje op 20 cm van onder moet zetten en 1 bovenop… voorbeeld hek zal ongeveer 1.20/1.30 hoog zijn geweest. Daar springt een wolf lachend over…


Ach, de schapenhouder even verder heeft een hek van 2m met prikkeldraad en stroomdraad. Graaft de wolf er onderdoor.

Lukasje
Berichten: 11293
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:02

Hoe kan ik de link van dit artikel doorgeven aan de nieuwsredactie?