Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:15

mysa schreef:
Ben erg benieuwd of het bericht klopt. Zou mij ook niet verbazen. Er werden al eerder vermoedens van uitzetten geventileerd, toen Glenn Lelieveld in een filmpje vertelde dat een gezenderde wolf bij hem door de straat had gelopen.


Die vermoedens bestaan al heel erg lang. Maar zolang er geen bewijzen gevonden zijn kun je er niets mee.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:03

nine1987 schreef:
Sorry, maar zo'n bericht kan elke debiel verspreiden.. Een fb bericht zie ik niet als betrouwbare bron..


Dit dus. Facebook is geen betrouwbare bron.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:08

Facebook op zich is geen bron. Het gaat om degene die het plaatst en waar die persoon het bericht vandaan heeft. Waar die Annemieke het vandaan heeft weet ik dus niet. Ze vraagt nav het bericht dan zelf ook of iemand er meer over kan vertellen.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:56

Vroeger deden we "een spelletje" op de opleiding en je kent het vast. Iemand fluistert iets in het oor van de buuf: "bv ik zag een hond op de Veluwe en die leek zoveel op een wolf". Die persoon fluistert dan naar de volgende en die weer naar de volgende. Je loopt het risico dat je dan bij de laatste uit komt en dan is het een ander verhaal geworden en dat inmiddels een feit geworden: "Zij zag een wolf op de Veluwe en ze was zooo bang" of zoiets totaal anders........ Je snapt wel wat ik bedoel.

Dat is dus mijn probleem van dit soort nieuwsfeitjes die geen feitjes zijn. Als je maar lang genoeg dit soort zaken herhaalt dan wordt het vanzelf een soort van waarheid.

Begrijp mij goed. Als er wolven uitgezet zijn cq worden, dan zou dit best wel eens kunnen. Mensen doen wel gekkere dingen. Alleen wil ik het dan hebben van een goede betrouwbare bron die gecheckt is. Niet dit "fluisteren".

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:58

Klopt, zolang ik de oorsprong niet ken, verbind ik er geen conclusies aan.

Babootje

Berichten: 26336
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:57

Het is natuurlijk helemaal niet raar dat men dat denkt. Gebeurt met andere diersoorten ook die hier ooit inheems zijn geweest. (Niet in de laatste plaats het oerrund, de taurus, waarvan er inmiddels ook weer een aantal exemplaren in NL rondlopen. Die mogen niet te assertief worden, vandaar dat de onhandelbare exemplaren er weer tusenuit worden gehaald). Ze hebben er zelfs een woord voor: "Rewilding" (betreft overigens niet alleen het terugbrengen van inheemse diersoorten maar ook de bijbehorende natuur). De meeste ooit inheemse diersoorten die je nu weer in NL zijn hier gewoon uitgezet.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:44

Ik kon op de pagina van stichting Annemieke zelf dit bericht niet vinden. Dus ik weet niet eens zeker of het wel echt van Annemieke van Straten afkomstig is. Al jaren gaat dit verhaal rond en bewijs ligt er nog steeds niet.

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:04

Het bericht staat er nog, op de pagina van Stichting Annemieke.

Ze vraagt idd of iemand haar er meer over kan vertellen.
Zeker omdat dit verhaal al jaren rond gaat, vind ik het wel interessant om te volgen.
Zij zal, gezien haar staat van dienst met de ovp (en haar eerlijkheid wanneer dingen anders zijn dan eerst gedacht) hier vast meer over kunnen melden met de tijd.
Je kan veel van haar vinden, maar ze bijt zich echt vast in bepaalde zaken en misstanden en heeft al veel pijnpunten blootgelegd.

Ik vond het waardevol hier te delen, ben zeer benieuwd naar het vervolg.

Afbeelding
Afbeelding

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 20:42

Annemieke van Straten heeft al een aantal mistanden aan het licht gebracht. Ik kann het desbetreffende bericht niet terug vinden maar het lijkt erop dat ze hier op zoek is naar meer aanknopingspunten.

Dit verhaal over dat de wolven uitgezet zijn gaat al heel lang rond maar tot nog toe is er geen bewijs.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 08:45

Ik las net elders dat het fakenews is en afkomstig van Dumpert.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:06

On Oudsbergen zou een paard gedood zijn.
Ik plaats geen link.
Op de FB pagina van no wolves staan de verschrikkelijke beelden |(

Sterkte voor de eigenaar.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:58


thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:20

Kan me niet voorstellen dat slechts een wolf dit allemaal heeft opgevreten. Maar wat een drama als je je geliefde dier zo terugvindt

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:30

truus1957 schreef:
Kan me niet voorstellen dat slechts een wolf dit allemaal heeft opgevreten. Maar wat een drama als je je geliefde dier zo terugvindt


Dit is duidelijk roedelwerk.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:14

Dode wolf gevonden in Stroe. Blijkbaar niet aangereden want ze gaan op zoek naar de doodsoorzaak.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:20

En een wandelende aan de rand van Lierderholthuis.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:08

Die had zijn buik al vol gevreten in Heino.
Zo schuw ook dat heel veel mensen hem hebben zien lopen op klaarlichte dag.

pien_2010

Berichten: 43430
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:50

Anne_GTI schreef:
Die had zijn buik al vol gevreten in Heino.
Zo schuw ook dat heel veel mensen hem hebben zien lopen op klaarlichte dag.



Daar wil ik even op reageren. Waar ik woon, kan een wolf uren lopen (ik ook) zonder dat iemand hem of mij zal zien.
Hier zijn de dieren dan ook ongelooflijk schuw.

In Nederland is dat totaal anders. Het is er zoo druk, zo weinig natuur dat de Wilde dieren veel meer in aanraking komen met ons mensen. Dus zijn ze minder schuw en ze worden ook meer gezien.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 21:52

En precies daarom passen ze niet in het drukste bevolkte landje van Europa.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 22:03

Maar in Dld is ook veel ruimte en ook daar laten ze zich in de dorpen zien. En in Rusland werd een dorp dusdanig belaagd dat er een militaire eenheid naartoe is gestuurd.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:23


mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:34

Wat zien die ezels er bedroefd uit. Ja, je moet dieren geen menselijke emoties toedichten, zegt men. Maar ik weet het zo net nog niet.
Over dat hek: eerder geklommen dan gesprongen, lijkt me?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:01

Maar nog steeds komt bij de topics hier een vraag naar boven. Tegen de wolf zijn maar hoe dan? Alles doodmaken wat hier loopt? Dan komen de volgende uit duitsland of polen vanzelf die plek opvullen. Oftewel steeds zeggen "we" willen ze niet. Maar wat zou dan de oplossing zijn behalve ermee leren leven en voorkomen dat je dieren op het menu staan?

Vroeger had je de schaapskooien op de hei waar de schapen s nachts veilig binnen stonden. Dat had een reden. Ook de werkpaarden stonden binnen s nachts toen.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:10

welke vroeger heb jij het?
Ze waren hier sinds 1897 niet meer.

Die schaapskooi komen ze in of je moet hem potdicht maken.

En die werden toen niet bejaagd voor de lol....

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:13

Ik heb op zich geen probleem met een enkele wolf. Echter dat ze zich in rap tempo voortplanten en roedels gaan vormen dat gaat het probleem zijn.
Ik denk toch echt dat afschot zoals bij meer wild, waar je niemand echt over hoort klagen eigenlijk nodig gaat zijn om de boel in toom te houden.