Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:38

Ik weet niet in hoeverre deze vrouw daadwerkelijk strafbaar is. Maar in Groep wolf doen ze hier dus al aangifte van bij de politie.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4031172793

Ik vraag mij af wat de politie of een officier van justitie hier nu mee doet. Maar ik weet wel dat ik iedereen aan raad om dashcam filmpjes niet te delen. Al is het alleen maar om te voorkomen dat je doodsbedreigingen in je mailbox krijgt.

Wanneer je toevallig een wolf tegenkomt met een voertuig dat sterker is dan de wolf, schijn je volgens sommigen al een zware crimineel te zijn.

tamary

Berichten: 29258
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:44

Strafbaar wat? Dat je een wild dier filmt die voor je uit op de rijbaan rent? Wil je de reeen hier niet zien, die steken bijkant via je motorkap over als ze van je schrikken.

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:53

tamary schreef:
Strafbaar wat? Dat je een wild dier filmt die voor je uit op de rijbaan rent? Wil je de reeen hier niet zien, die steken bijkant via je motorkap over als ze van je schrikken.


Het verstoren van een wild dier noemen hun dat?
Maar ik vraag me in dit specifieke geval serieus af of hier uberhaupt wel sprake is van verwijtbaar gedrag.

DuoPenotti

Berichten: 30222
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:57

Ik kan me niet voorstellen dat men daar wat mee kan.
Rij hier op de buitenwegen en je verstoort altijd konijnen en roofvogels.

Maar dat zullen de geitenwollen sokken 5 hoog niet weten.

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:02

DuoPenotti schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat men daar wat mee kan.
Rij hier op de buitenwegen en je verstoort altijd konijnen en roofvogels.

Maar dat zullen de geitenwollen sokken 5 hoog niet weten.


Deze mensen zijn zo erg van het padje af dat elk ongemak die de wolf van iemand ervaart gelijk gezien wordt als een misdaad.

tamary

Berichten: 29258
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:03

Dus het gewoon je houdende aan de maximum snelheid over een openbare weg rijden is strafbaar?! Wie is hier nu van het padje af? Wild kan schrikken en besluiten zich niet volgens menselijke logica te gedragen, dat klopt, maar dat hoeft niet eens de schuld te zijn van wie er langs rijdt zoals hier te zien. Die wolf woont niet op die weg, maar gebruikt die enkel om ergens te komen. Dat er vervolgens ook een mens in een auto overheen rijdt op misschien een volgens de zontijd ander moment dan gisteren is dan strafbaar? Iemand is meer dan een beetje koekoek om dat zelfs te durven beweren.

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:05

tamary schreef:
Dus het gewoon je houdende aan de maximum snelheid over een openbare weg rijden is strafbaar?! Wie is hier nu van het padje af? Wild kan schrikken en besluiten zich niet volgens menselijke logica te gedragen, dat klopt, maar dat hoeft niet eens de schuld te zijn van wie er langs rijdt zoals hier te zien. Die wolf woont niet op die weg, maar gebruikt die enkel om ergens te komen. Dat er vervolgens ook een mens in een auto overheen rijdt op misschien een volgens de zontijd ander moment dan gisteren is dan strafbaar? Iemand is meer dan een beetje koekoek om dat zelfs te durven beweren.


Ik ben een stille meelezer in groep wolf. En ik verbaas me regelmatig over de gedachten van sommigen.

Lukasje
Berichten: 11367
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:08

Het is idd bizar! Hier zijn al een 2 of 3 wolven aangereden op een nationale weg die er al heeeeeeel lang ligt. De eerste keer herinner ik me nog dat in de krant stond dat deze weg “dwars door het wolvengebied loopt”. Euh, is dat niet het paard achter de kar spannen :o? ?

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 20:50

Lukasje schreef:
Het is idd bizar! Hier zijn al een 2 of 3 wolven aangereden op een nationale weg die er al heeeeeeel lang ligt. De eerste keer herinner ik me nog dat in de krant stond dat deze weg “dwars door het wolvengebied loopt”. Euh, is dat niet het paard achter de kar spannen :o? ?


Bij elke wolvenaanrijding die in de groep wolf verschijnt is het een gejank over het verlagen van de maximum snelheid. "Alle provinciale wegen op de Veluwe 60 km/h" En de roep om allerlei andere dure maatregelen.

Maar zodra er dieren gedood worden door de wolf dan worden de eigenaren weggezet als jankers.
Het is jammer dat ik het moet concluderen. Maar mijn sympathie voor dit soort natuurclubs wordt steeds kleiner.

dierenfan
Berichten: 9681
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 06:27

Ergens moet ik vreselijk lachen om zulke mensen en ergens diep triest dat zoveel mensen zo gigantisch kortzichtig zijn.
Tot nu toe in 100 procent van de keren dat ik in discussie wil gaan stoppen ze gewoon met reageren omdat ze er niet aan uit komen. Gewoon helemaal niemand die dat eerlijk toe geeft.

Idd in filmpje rijdt de auto over een autoweg en is de wolf er een niet uitgenodigde gast. Echt helemaal niets te maken met opjagen. Daarnaast mag je een wolf verjagen dus wettelijk niets aan de hand. Ze doet hem geen pijn.

Gelukkig is deze wolf net zo spontaan verdwenen als aangekomen.... Tenminste ik kan filmpje niet meer zien dat is verwijderd maar verwacht dat het gaat om hey filmpje van de wolf hier in Zeeland

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 09:47

dierenfan schreef:
Ergens moet ik vreselijk lachen om zulke mensen en ergens diep triest dat zoveel mensen zo gigantisch kortzichtig zijn.
Tot nu toe in 100 procent van de keren dat ik in discussie wil gaan stoppen ze gewoon met reageren omdat ze er niet aan uit komen. Gewoon helemaal niemand die dat eerlijk toe geeft.


Alles moet wijken voor de wolf. Ook het verkeer moet maar wijken zodat de wolf ruimte heeft. Ik vraag me af waar alle natuur subsidies van betaald moeten worden als we de hele economie om zeep helpen zoals hun graag zouden zien.



dierenfan schreef:
Idd in filmpje rijdt de auto over een autoweg en is de wolf er een niet uitgenodigde gast. Echt helemaal niets te maken met opjagen. Daarnaast mag je een wolf verjagen dus wettelijk niets aan de hand. Ze doet hem geen pijn.


Dat lijkt mij ook. Ik ben alleen geen jurist. Maar dat zijn hun naar alle waarschijnlijkheid ook niet.

dierenfan schreef:
Gelukkig is deze wolf net zo spontaan verdwenen als aangekomen.... Tenminste ik kan filmpje niet meer zien dat is verwijderd maar verwacht dat het gaat om hey filmpje van de wolf hier in Zeeland


Ga er maar vanuit dat deze mevrouw heel veel haat over zich heen gekregen heeft van het pro wolf trollenleger. Als je ooit zo'n filmpje online wilt zetten zorg er dan voor dat de beelden nooit naar jou te achterhalen zijn. Maar de wolvenliefhebbers laten zich wel kennen.

Loretta
Berichten: 8827
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 23:24

Dit stuk stond op de Facebook pagina van No Wolves.(Het gaat vooral om dat omcirkelde stuk)
Ik ben bang dat deze boswachter met een eigen mening heel snel uitgenodigd wordt op kantoor. Waar zijn meerderen hem onder het genot van een kop koffie even uit gaan leggen dat hij toch maar beter niet voor zijn mening uit kan komen.

Afbeelding

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 07:22

In duitsland weer een (3 jarige )pony gedood en opgevreten door wolven https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 9/?__cft__[0]=AZUdt_J1nQpkPJe4JryH9YMYBXjpFxenugWBpswwABwwoVRwkvec39ek1IXCD8lFd-iiXT7SNW7RjUN3TP3jNEd5dd5Lk43c7bQA6XJvYcMRKBtfdMJO6fiCsUiml9o39NtWXhR73ATAEJxwlw5hd-VUhRrPCRho3Qk2-kpU--qc3pJNmyxJPXNDFYIDjm7VdDg&__tn__=-UK-R

Voor de mensen die geen fb hebben; let op ! foto van de aangevreten pony niet voor gevoelige kijkers


Spoiler:
Afbeelding

sterregoud
Berichten: 1887
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 08:04

En gisteren op het journaal weer een promo praatje over de wolf.
Zo goed voor de biodiversiteit, blabla, en jaagt de reeen al lekker op, zou goed voor de bomen zijn.

Sinds ik dat van de OVP gevolgd heb, is er toch een stuk wantrouwen ontstaan richting sommige boswachters en richting het nieuws in de journaals, van enige objectiviteit is helaas geen sprake. De NOS leent zich soms meer als voorlichtingskanaal dan als weergave van nieuws.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:02

Laatst bijgewerkt door corine1981 op 07-04-22 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:03

Ik las dat er op de Veluwe nu zo veel wolven rond lopen dat ze elkaar beginnen op te vreten...

Mac

Berichten: 11653
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:50

Het territorium op de NO Veluwe is idd vol nu de jonge dieren volwassen worden, dus er zwerven nu wolven uit dat roedel uit naar andere gebieden. Het duurt nog wel even voordat ze elkaar te lijf gaan denk ik. In Duitsland zijn daar wel al de eerste vermoedelijke gevallen van bekend.

tamary

Berichten: 29258
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:52

Dat gebeurde in 2005? in Yellowstone ook toen de aantallen te groot werden en het wild vrijwel op. Niet bepaald iets wat je moet willen eigenlijk, zeker niet zonder afschot mogelijkheden en dus nog meer druk op vee.

Mac

Berichten: 11653
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:55

Ja, wolven moeten toch vreten en als dat vee is, is dat vee.

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:01

Ik blijf het een zotte toestand vinden. Je wil toch niet dat alles daar maar uitgeroeid gaat worden door de oh zo heilig verklaarde wolf!?
Mensen juichen het maar toe dat hij er is. Echt onbegrijpelijk.
En nog doodleuk zeggen dat de boeren hun beestjes maar moeten binnen zetten.
Vraag me echt af waar mensen hun verstand hebben gelaten

FrNo
Berichten: 3679
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:08

En een aantal jaren geleden was een boer slecht voor zijn dieren als hij deze op stal liet staan.

Popstra
Berichten: 13868
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:10

Precies dat!

Mac

Berichten: 11653
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:18

Precies! De aanwezigheid van de wolf staat haaks op wat er tegelijkertijd wordt geëist van de agrarische sector en houders van hobbydieren. Vwb het geven van bewegingsvrijheid gaat het niet lukken met de wolf in de buurt maar ook alle regels die wij hebben rondom het slachten van dieren staan haaks op de slachtingen die de wolf aanricht onder gehouden dieren. Vanwege de gehouden status is dit dus ook geen "natuur" zoals door voorstanders wordt beweerd.

irmaz

Berichten: 4906
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:52

corine1981 schreef:
Pfff, al die promotie doet zijn werk hoor.
Dat beest loopt in Amersfoort centrum en op de weg in den dolder en nog durven mensen te beweren dat ze zo lekker schuw zijn...
https://www.google.com/amp/s/www.rtvutr ... amersfoort

Halleluja stemming op FB :r

Vind ik ook een prima plek voor de wolf :j ik hoop dat er iemand hem gaat voeren omdat het zo'n leuk beest is, gezellig naast de zwerfkatjes :)*

Marigold

Berichten: 12614
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:59

In de omgeving van de wolven waarnemingen in Drenthe zie ik alsnog veel schapen met piepjonge lammetjes buiten lopen achter normaal gaas.
Je zou denken, als de wolf zo bloeddorstig is, dat hij die weides zou afschuimen en allemaal lammetjes zou doden. Toch zijn daar geen tekenen van een lopen de schapen er vredig bij.

Kan natuurlijk altijd alsnog misgaan maar om hoeveel % van de kuddes / het schapenbestand gaat het?