Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:51

Ik hoop en ik weet dat dat hele ijdele hoop is, dat er een roedeltje wolven achter de kindjes in het vondel park gaat aanjagen,dat komt zeker in het nieuws en is meteen bedreigend voor een grote groep mensen , misschien snappen die mensen dan wat er aan de hand is in het verre van m'n bed boerenland

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:51

Ik vind zo’n redenatie wel een beetje vreemd hoor.. waarom nou kindjes in t Vondelpark?

Zo groot is NL nou ook weer niet en zo ver weg is t boerenland echt niet ..

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:08

Cer schreef:
Ik vind zo’n redenatie wel een beetje vreemd hoor.. waarom nou kindjes in t Vondelpark?

Zo groot is NL nou ook weer niet en zo ver weg is t boerenland echt niet ..

Ik denk dat het bij wijze van spreken is.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:12

Het blijft vreemd.. er zijn ook mensen pro wolf die niet in de randstad zitten ..
als je al wat vind dan moet je wat van die pro wolf vereniging vinden. De randstad vs het platteland is een polarisatie die er niet perse wat mee te maken heeft denk ik ..

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:12

Idd rien, ik had zo een reactie wel verwacht eigenlijk van iemand. heb 5 x getwijfeld voor ik op verzenden klikte. Hoop dat t gros begrijpt wat ik bedoel ermee

Ook dat is waar cer , ik ben niet anti wolf ik woon in de randstad, maar ik ben pro regelulatie wolf .

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:15

Hey all,

Ik heb net een herten kadaver gevonden in een bosje tegenover het huis.. die foto ga ik hier niet plaatsen maar kan iemand deze haren / vacht plaatsen? Zijn echt stijl en lijken erg ruw.

Afbeelding

Ligt het 'hoekje om' van het bosje waar het hert ligt. Is dit de ondervacht van het hertje?

Wolf is 2x gezien in de omgeving, een keer is al een jaar geleden en andere keer één zichtmelding van het najaar. BIJ12 onderzoekt geen wild meer zo ver ik gevonden krijg maar zou toch erg fijn zijn als we weten dat dit vaneen wolf is of niet omdat ze hier dus niet niet echt aanwezig zijn en iedereen dus gewoon nog z'n dieren buiten heeft.

Vossen genoeg hier maar die hebben zat konijntjes om te vangen. Gezien alle haren en de houding van het hert, denk ik niet aan een natuurlijke dood..

Hond sloeg vrijdagnacht flink en hevig aan, zonder aanleiding eigenlijk. Gisteren rook hij duidelijk iets in de buurt van het hert maar maakte geen aanstalten om die kant op te gaan maar was duidelijk flink aan het ruiken met z'n neus in de lucht.
Net met uitlaten vol gas spoor volgen en direct opzoek naar het kadaver..

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:20

Toch is ver van de bed show wel vaak een reden om er anders over te denken.
Nee nooit voor iedereen.
Toch denk ik als je eens een poll maakt in het buitengebied daar waar de wolf zit.
En dezelfde poll hartje Amsterdam dat de uitslag heel anders is.

Maak je een poll mensen met diertjes in wolven gebied buitengebied.
Of mensen dorp/stad in de kern die fikkie ook alleen in het uitlaat strookje uitlaten je ook andere uitslag krijgt.

Ik ken hier in de buurt bij de mensen in het buitengebied géén voorstander.

Maar ik zal ook vast anders stemmen bij een stads probleem.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:26

:j duopenotti, dat

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:57

Het zou ook wat minder denigrerend verwoord
kunnen worden.. maar goed, het hoeft niet.

Maar idd wie weet wordt landelijk wonen wel goedkoper .. :j

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:07

Dat is het gevaar met gelezen geschreven tekst, hoe je het interpreteert.
Ik ben nogal van de directe het kan maar duidelijk zijn. De vertrutting van de hedendaagse maatschappij baart mij zorgen , echt

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:14

In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.

Bron wolvenalert.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:18

Vertrutting omdat ik iets vind van generaliseren?

Oké prima .. ik wissel nog van kant straks +:)+ :')

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:30

Nou betrek je het wéér op jezelf , stop daar ajb mee

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:31

tienus63 schreef:
In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.

Bron wolvenalert.


Afschuwelijk

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:32

knollentuin schreef:
Nou betrek je het wéér op jezelf , stop daar ajb mee

Ik ben serieus de enige die reageert .. hoe denk jij dat t overkomt … :+

Maar maakt niet uit .. verder on topic :j

Happinez

Berichten: 8379
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:57

tienus63 schreef:
In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.

Bron wolvenalert.

Zo verdrietig , niet normaal hoeveel dieren in 1 aanval de dupe worden.




Ik snap wel wat knollentuin bedoelt.
Heb zelf veel familie in de randstad en zie toch dat ze niet allemaal beseffen wat hier speelt.
Het is toch een ver van mijn bed show voor hen.

sterregoud
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:01

Happinez schreef:
tienus63 schreef:
In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.

Bron wolvenalert.

Zo verdrietig , niet normaal hoeveel dieren in 1 aanval de dupe worden.




Ik snap wel wat knollentuin bedoelt.
Heb zelf veel familie in de randstad en zie toch dat ze niet allemaal beseffen wat hier speelt.
Het is toch een ver van mijn bed show voor hen.


Dat komt ook door de rol van de media. Keer op keer wordt er bijna liefkozend gesproken over de wolf, en dat hij weleens een schaap pakt. Alsof het een uitzondering betreft.
Dat er zoveel dieren dood of ernstig gewond raken, en dat er ook al veulens en pony’s gedood zijn, daar wordt weinig aandacht aan besteed. Zelfs al enkele huisdieren zijn aangevallen…. ( een poes dood op het erf, en de kittens verdwenen, een hond dood etc.).
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 29-01-23 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:01

@ hapinez Ik woon aan de rand van Rotterdam. Meer randstedelijk kan je het niet hebben. En toch kan ik meeleven met mensen die wolven problemen ondervinden. Meeleven stopt niet bij de grens van zuid-Holland.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:04

Happinez schreef:
tienus63 schreef:
In Appelscha 29 schapen dood, 3 direct door de wolf, 6 verdronken en 20 afgespoten door veearts. 5 schapen gewond.
5e aanval bij deze schapeneigenaar, 4e binnen 10 weken.

Bron wolvenalert.

Zo verdrietig , niet normaal hoeveel dieren in 1 aanval de dupe worden.




Ik snap wel wat knollentuin bedoelt.
Heb zelf veel familie in de randstad en zie toch dat ze niet allemaal beseffen wat hier speelt.
Het is toch een ver van mijn bed show voor hen.

Dank, knollentuin heeft de halve familie in de randstad wonen en die snappen er geen ene snars van, de ene helft luistert en probeert het te begrijpen en die zeggen ook dat ze het nieuws erover erg eenzijdig en erg pro wolf vinden. ook heb ik een familie lid die boswachter op de Veluwe is en die is helemaal hieper blij met de wolf, en dat is er zo een die bij hoog en laag beweert dat een wolf niet springt , maar ook familie in Drenthe die de schapen ophokken en de pony van dochterlief niet meer buiten laat, en niet meer met minder dan 3 buiten gaan rijden.

Happinez

Berichten: 8379
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:07

sterregoud schreef:
Happinez schreef:

Zo verdrietig , niet normaal hoeveel dieren in 1 aanval de dupe worden.




Ik snap wel wat knollentuin bedoelt.
Heb zelf veel familie in de randstad en zie toch dat ze niet allemaal beseffen wat hier speelt.
Het is toch een ver van mijn bed show voor hen.


Dat komt ook door de rol van de media. Keer op keer wordt er bijna liefkozend gesproken over de wolf, en dat hij weleens een schaap pakt. Alsof het een uitzondering betreft.
Dat er zoveel dieren dood of ernstig gewond raken, en dat er ook al veulens en pony’s gedood zijn, daar wordt weinig aandacht aan besteed. Zelfs al enkele huisdieren zijn aangevallen…. ( een poes dood op het erf, en de kittens verdwenen, een hond dood etc.).



Dat geloof ik inderdaad, helaas word er niet altijd het echt verhaal verteld.

Rien10, mijn familie wonen in de binnenstad van Leiden dus dat is ook vrij stedelijk :+
Maar gelukkig zal inderdaad niet voor iedereen op gaan en zijn er ook mensen die wel de ernst inzien.
En toch zie je wel degelijk dat het vaak een ver van mijn bed show is voor mensen in de stad of mensen zonder (huis) dieren.

Happinez

Berichten: 8379
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:11

Afbeelding

Hier ook al bezig met de omheiningen aan te passen.
Er moet nog een draad vervangen en gespannen worden en nog een of 2 draden er boven met afstand isolatoren .. dan hopen we dat het voldoende gaat zijn.
Dan heb ik mijn best gedaan.
Ik zit nog te twijfelen om met een afstandisolator aan de buitenzijde onderaan te werken, alleen geen idee of het effect zal hebben.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:13

Mijn zwager en schoonzus wonen in de stad, weliswaar in Brabant maar snappen ook niets van mijn verhaal dat de wolf niet eens af en toe een schaap pakt.
Dat de meeste door die dierenarts uit hun lijden verlost moet worden. Beestje heeft honger en pakt netjes via de keelbeet 1 schaapje.
Doet dat 's nachts als mensen slapen dus niemand in gevaar.
Wij hebben een hek, dus begrijp niet dat ik dus zeg dat de wolf hier zo naar binnen kan. Dat is alleen bij de schapenhouders die de draad op 50 cm hebben staan :j

Ik heb die verteld wat er gebeurt, ze zat met open mond te luisteren.
Ik liet de foto's zien van een dierenarts hier in de buurt bij levende schapen met open wonden.
En nog vraag ik me af of het kwartje is gevallen.
Ze zijn zo enorm stads....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:31

Nyaleti schreef:
Hey all,

Ik heb net een herten kadaver gevonden in een bosje tegenover het huis.. die foto ga ik hier niet plaatsen maar kan iemand deze haren / vacht plaatsen? Zijn echt stijl en lijken erg ruw.

[ [url=m/aXkBxv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ligt het 'hoekje om' van het bosje waar het hert ligt. Is dit de ondervacht van het hertje?

Wolf is 2x gezien in de omgeving, een keer is al een jaar geleden en andere keer één zichtmelding van het najaar. BIJ12 onderzoekt geen wild meer zo ver ik gevonden krijg maar zou toch erg fijn zijn als we weten dat dit vaneen wolf is of niet omdat ze hier dus niet niet echt aanwezig zijn en iedereen dus gewoon nog z'n dieren buiten heeft.

Vossen genoeg hier maar die hebben zat konijntjes om te vangen. Gezien alle haren en de houding van het hert, denk ik niet aan een natuurlijke dood..

Hond sloeg vrijdagnacht flink en hevig aan, zonder aanleiding eigenlijk. Gisteren rook hij duidelijk iets in de buurt van het hert maar maakte geen aanstalten om die kant op te gaan maar was duidelijk flink aan het ruiken met z'n neus in de lucht.
Net met uitlaten vol gas spoor volgen en direct opzoek naar het kadaver..


Wat voor hert was het? Edelhert heeft geen hele zachte vacht. Dus het kan idd vacht van het hert zijn geweest. Je kan ook zelf kijken naar sporen, oa prenten ( voetsporen), ontlasting. Ontlasting kun ie wel laten onderzoeken op DNA

Nyaleti

Berichten: 6229
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:51

Oef geen idee. Het standaard hertje wat overal in Nederland wat rond dwaalt in de bossen. :+ Geen gewei.

Sporen zag ik zo snel niet maar wil morgen even beter kijken. Helaas in een bosje zonder paden en direct langs weilanden. Mijn hond heeft ook flinke poten dus die kan al snel op een wolf lijken bij vage tracks.

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:04

Standaard nederlands hertJE is ree. Inderdaad lichte/witte buikvacht en dat is wel de makkelijkste plek om bij rijkste voedsel te komen, nl organen.