Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

 
Profiel   

Meneer ziet er geweldig uit, op de vliegenbultjes na dan! <3
[ img ]

Hij kijkt zo lekker onschuldig, maar hij was niet zo leuk hiervoor toen we de hengsten passeerde en meneer mee ging dansen. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 12:30 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Lekker grondwerk gedaan met mams.

Hij heeft het zo bloedheet met die vliegendeken, dat ‘ie vandaag zonder staat. De bulten zijn wel al minder dankzij de vliegwerende druppels en sprays. Hopelijk kan hij even een dagje zonder de deken zonder al teveel bulten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 10:52 



 
Profiel   

Het gaat goed hier.
Nobli groeit gestaag, heeft hier en daar wat praatjes maar we kunnen er gelukkig goed op trainen.

Wel nog steeds flinke bulten van de vliegen, maar dit jeukt niet dus dat scheelt. Merken dat hij het op dagen zoals dit boven de 24 graden wel ongelooflijk heet heeft met die deken, en als we die dan maar af doen, de bulten verveelvoudigd zijn.
Mocht iemand de perfecte vliegendeken weten die wellicht nóg meer ademt en niet minder beschermt??
Hoor het graag!

Hier wat willekeurige kiekjes:

Wandelen met bestfriend Tinus
[ img ]

Mooi blauw is niet lelijk!
[ img ]

Vriendjes maken met nog een koffiekopje
[ img ]

Opa kennismaken met Nobli
[ img ]

Lachen! *-:)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:58 



 
Profiel   

Aaw zo lief! Ik heb geen tips.. Mel heeft niet zoveel last van vlieggespuis. Ja, áls ze een keer een bult heeft valt hij op als een zwaailicht. Maar ik spray alleen s avonds een beetje, geen deken en ze heeft twee bulten

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 11:40 



 
Profiel   

Dat scheelt!
Nobli heeft wel echt Urticaria. Zolang er geen enorme bulten achter zijn kaak op zijn keel komen is het oké, en verder niet vervelend. Maar ik vind een paard onder de bulten er ook niet uitzien…

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 14:01 



 
Profiel   

Meneer in vakantiemodus. <3
We pakken hem na vakantie weer op. Hij staat nu lekker gras te maaien voor een paar weekjes!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:48 



 
Profiel   

Mooi groen is niet lelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:34 



 
Profiel   

Sintara schreef
Mooi groen is niet lelijk :D


Weg hè :') :Y) Ze hadden alleen roze, dus dan maar neon groen/geel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 09:29 



 
Profiel   

Momenteel staat Nobli op speciaal beslag aan zijn wrakke linkervoorvoet (waar het ijzer telkens af vliegt). Met een soort kit wordt zijn voetje sterk en recht gehouden.

[ img ]

Gelukkig is zijn voet wel mooi schoon en droog. We teren en oliën ook geregeld, maar helaas blijft hij gevoelige voetjes houden. Hij is dan ook telkens onregelmatig wanneer hij weer zijn ijzer d’r af gooit. Zonder is nog echt geen optie, het brokkelt net zo hard.

Verder gaat het wel super hoor, hij is een beetje druk soms, maar staat natuurlijk te grasmaaien en te groeien op het land. Gelukkig kan ik inmiddels erg goed ingrijpen, mocht hij gek doen, dus hij weet snel dat zo’n uitbarsting niet helpt.

Hier twee filmpjes vanaf instagram van het wassen. Mijn vriend vond het leuk en zei me dat hij eens wilde wassen. Aangezien Nobli dat inmiddels zo braaf doet, kon ik daar natuurlijk geen nee op zeggen!

Overigens zijn de vliegenbulten momenteel minimaal!! Hij stond zelfs zonder deken afgelopen week. Ik ben momenteel aan het uitwaaien in de Zwitserse bergen, dus even op de minimale service de video uploaden van afgelopen week!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 09:08 



 
Profiel   

https://instagram.com/p/CSOdPVporK1/

Video!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 09:56 



 
Profiel   

Wat braaf zo op de wasplaats! Voetjes kunnen zo lastig zijn he. Hopelijk wordt het wel beter :j.

Mel heeft totaal geen brokkelhoeven dus ik kan je daar niet over adviseren. Alleen dat gepigmenteerde buitenste laagje chipt wat van de hoefwand als ze bekapt moet. Dat vijl ik zelf glad want dat hele stuk wordt er toch binnen twee weken ruim afgeknipt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 11:02 



 
Profiel   

Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom moet je hem zo vaak wassen? Ik was mijn EV nooit, enkel de staart en evt. de benen voor concours maar verder niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:52 



 
Profiel   

https://www.welkoop.nl/intracare-hoof-fit-330ml_1172084

Is geen paardenmiddel maar werkt wel zo. ;)

twee a 3 keer per week smeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 13:54 



 
Profiel   

Desi_2409 schreef
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom moet je hem zo vaak wassen? Ik was mijn EV nooit, enkel de staart en evt. de benen voor concours maar verder niet.


Ik was hem niet vaak hoor, denk hoogstens eens in de drie weken ofzo. En dan ook niet met zeep, dat is gewoon voor de leuk. Geen idee waar je leest of ziet dat ik dat vaak doe. :+ hij staat er natuurlijk wel gewoon vaker vast, aangezien teren van de hoeven niet op de poetsplaats kan.
Benen spuit ik hooguit een paar keer per week schoon, en de staart. Als we zeep gebruiken, is dat bio teatree tegen de vliegen (en eventuele jeuk wegens zijn allergie).
Voor zijn witte voetjes heb ik zo’n zakje met zeep, dan kan je goed schrobben!

@YvonneV, dankjewel! We hebben al verscheidene middeltjes op aanraden van hoefsmid!

@Sintara, oh dat scheelt. Ik hoor echt veel over slechte voeten hoor. En ja, super braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 18:01 



 
Profiel   

Ik heb even je hele topic doorgelezen en wát een leuk paard heb je! Prachtig van kleur en een onwijs lieve uitstraling. <3 En zo te zien doen jullie het top met hem +:)+ Ik blijf vanaf nu ook lekker volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 09:44 



 
Profiel   

amazaballss schreef
Ik heb even je hele topic doorgelezen en wát een leuk paard heb je! Prachtig van kleur en een onwijs lieve uitstraling. <3 En zo te zien doen jullie het top met hem +:)+ Ik blijf vanaf nu ook lekker volgen!


Wat lief, dankjewel! <3
Ik ben inmiddels een beetje net een trainingsschema bezig. Had er ook speciaal een agenda voor besteld (de Mascha planner) en ben erg enthousiast.
Het is nu wel de bedoeling dat ik hem wat verder doorrijd, en daarnaast vind ik het gewoon erg belangrijk dat we vanaf de grond ook veel werken. Nobli is alweer bijna 4,5, de tijd vliegt. Hij heeft echt lekker lang vakantie mogen houden, haha. :Y)
Nu is het ook nog warm dus voor mijn hypermobiliteit wel fijn (voor paard iets minder, sorry maatje). :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 10:10 



 
Profiel   

Vandaag mocht Nobli (en wij ook) weer aan de bak.
Even gelongeerd en lekker los gewerkt, en daarna d’r op. Hij was hartstikke braaf. Ik begon aan de lijn, maar meneer was weer helemaal zichzelf dus die kon er snel weer af. Klein drafje gedaan en vooral veel buigen en lekker op tempo gestapt. Toppaard. <3

[ img ]

Deze set afgelopen verjaardag van mijn ouders gekregen, dus er vandaag op gezet: +:)+

[ img ]
[ img ]

Mijn super stoere vriend heeft Nobli (aan de longeerlijn) nog even uitgestapt. Hij had nooit eerder op een paard gezeten maar Nobli is natuurlijk zo braaf met vreemden, dus dat ging super.

Edit: overigens staat hij nog steeds zonder vliegendeken buiten en heeft hij geen enorme bulten. Hier en daar wat kleinere, maar aanzienlijk minder. Zo blij mee.


Laatst bijgewerkt door AlwaysH op 12-08-21 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:14 



 
Profiel   

Super mooi *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:15 



 
Profiel   

Prachtige set! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:23 



 
Profiel   

Dank jullie! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:29 



 
Profiel   

Even een mooie vergelijking, blijf me toch verbazen:

Nov 2020
[ img ]
[ img ]

Aug 2021
[ img ]
[ img ]

Hopelijk kan een vriendin van mij binnenkort snel wat mooie foto’s maken. Want ik wil de koopfoto vergelijken met hoe onze krachtpatser nu is! Heb nu vooral mooie zijkant foto’s met zadel er op. Maak altijd foto’s van vooraf. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 15:08 



 
Profiel   

Gisteren had Nobli vrij, vandaag weer aan de bak! Het weer is een beetje onstuimig dus we hebben hem even vooraf gelongeerd, maar na een beetje gek doen was hij rustig en ging ik er op. Hij is een paar keer geschrokken van een vallende tak maar verder braaf.

Echt kilometers gemaakt. Beiden kanten gegaloppeerd en erg mijn best gedaan mbt buigingen en rechtzetten. Hij was erg stug maar dat is niet zo gek. Dus ben blij met hoe het ging! Zeker omdat ik gewoon ect al twee jaar amper rijd.
Mijn moeder heeft nog tien minuutjes wat buigoefeningen gedaan hierna en wat zijgangen in stap. Dus meneer en wij ook hebben lekker gewerkt.

Tot nu toe houdt ‘ie zijn hoeven nog heel… :)F Laten we duimen dat hij het volhoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 14:37 



 
Profiel   

Lekker zeg! Het weer is inderdaad een beetje ruig en vallende takken zijn ook griezelig natuurlijk.

Hij is mooi bijgekomen bij jullie :D wat voor zadel heb jij eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 14:42 



 
Profiel   

Haha, ja geluid is vaak echt de boosdoener, uit het gezichtsveld!

Dit is de wintec dressage 500 bruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 14:48 



 
Profiel   

Nobli heeft vandaag een bindweefsel behandeling gehad van Equine Body Worker Gabrielle Horricks-Web. Zij ging verschillende stallen langs en wij konden Nobli hiervoor opgeven (op aanraden ook van onze grondwerkinstructrice).
Het heeft hem veel goed gedaan, er is veel spanning uit zijn billen en rug weggehaald waardoor hij nu direct een stuk beter ondertreedt en ontspanner staat. Hij was ook super braaf en was achteraf toch wel erg moe, haha!
Super fijne behandeling, je ziet direct een verschil en wij hopen dat omdat zijn lichaam de spanningen eigenlijk zelf moet oplossen, hij nu hierdoor nog even wat meer een zetje krijgt in de training!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen