Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

 
Profiel   

Na heel wat jaren verzorgpaarden te hebben gehad, paardjes te hebben bijgereden. Af en aan. Is mijn allergrootste droom uitgekomen: mijn eigen paardje. *\o/*

Na leuke en ook minder leuke verzorg-ervaringen, met mijn lieve moeder nu weer in de hobby, hebben we besloten om een eigen paard aan te schaffen. Ik kan je zeggen dat ik het zeven kleuren in mijn broek deed vandaag, nog steeds wel een beetje. :')

Maar daar is hij dan, na een paar maandjes en flink wat weken zoeken en nadenken! Meet Nobblyneez! <3

We zochten een brave ruin, basis ohz, goed aan de maat en het allerliefste een vosje. :Y)
We kwamen thuis met een brave (tot nu toe :P) Engelse Volbloed ruin, vos en nu alweer 1cm gegroeid wat hem inmiddels 1.65m maakt.
Hij komt uit Engeland en was niet goed/snel genoeg voor de rensport. Zijn papa is Harbour Watch (IER), mama is Yacht Woman (VS). Haar vader is weer Mizzen Mast (VS).
Hij is pas 3,5 jaar. Heel spannend (voor mij), maar hij heeft geen stap verkeerd gezet met proefrijden (zitten :')) en we gaan lekker aan de slag met hem, zodat hij een echt recreatiepaardje voor ons kan worden. Dikke switch in carrière dus!

We gaan nu met de basis beginnen. Af en toe er eens op. Zadel is in de maak. Maar verder lekker op de grond werken, aan de longe en aan de hand (ook les). En natuurlijk veel rust voor hem om te groeien en alles mentaal en fysiek te verwerken. Hij zal nog wel wat groter worden verwachten we en we willen hem niet onder teveel druk zetten. We hebben alle tijd van de wereld voor deze lieverd!

Genoeg geouwehoerd; hier is Nobli! <3 :):)

Vanochtend stond er een lange rit van 2,5 uur op de planning. Ik vond het zo spannend, maar Nobli was zo ontzettend makkelijk in de trailer. Laden ging zonder probleem en uitladen ook niet.

Pitstopje (want ik was gespannen en moest elke paar minuten naar de wc :') )!
[ img ]

Aangekomen... en zonder gezeur en geen gehaast de trailer weer af!
[ img ]

En daar stond ‘ie dan eindelijk! <3 Gelijk even de waterafstotende deken gepast.
[ img ]

[ img ]

Nu lekker wennen aan elkaar. Morgen lekker een uitgebreide poetsbeurt en een rondje door de bak stappen om het eens te verkennen.
Ik ben verliefd! <3

[ img ]

Met mijn lieve mama (Nobli is voor ons beiden)!
[ img ]

Ik ben zo verliefd op Nobblyneez en zweef nog ergens rond op wolkjes, niet helemaal beseffend dat ik nu toch écht een eigen paard heb! :oo

Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en wil graag wat foto’s van mijn guppy (laten) maken. Leuk om dan in de toekomst terug te kijken, want er mag nog zeker vet en spier op! :j

Ik weet nog niet zeker of er een volgtopic komt, maar wie weet.
Bedankt voor het kijken! :wave:



Laatst bijgewerkt door RianneH op 23-11-20 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tag gegeven

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:42 



 
Profiel   

Wat leuk!
Stiekem ben ik een meelezer in het op zoek naar een paard topic, dus ik heb je zoektocht gevolgd B-) .

Van mij mag er in de toekomst wel een volgtopic komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:46 



 
Profiel   

Wat een mooi paard! Super mooie kleur! Succes met vinden tussen de herfstkleuren _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:49 



 
Profiel   

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:50 



 
Profiel   

Wat leuk!

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 20:55 



 
Profiel   

Wat een leukerd heb je daar zeg!

Moet vast en zeker een magisch moment voor je zijn om eindelijk je eigen paard te mogen verwelkomen *\o/*
Heb zelf inmiddels al jaren eigen paarden , maar weet nog goed mijn eigens kriebels en bibbers toen mijn eerste eigen aanwinst arriveerde :D.

Wens jullie veel geluk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:01 



 
Profiel   

fenijro_tani schreef
Wat leuk!
Stiekem ben ik een meelezer in het op zoek naar een paard topic, dus ik heb je zoektocht gevolgd B-) .

Van mij mag er in de toekomst wel een volgtopic komen!


Oh grappig!! Ja, twee keer was scheepsrecht. :j
Misschien dat ik dat dan toch doe.

Nala schreef
Wat een mooi paard! Super mooie kleur! Succes met vinden tussen de herfstkleuren _O-


Dankjewel!
Hij had mijn hart al veroverd toen hij liep te soezen toen ik hem ging aaien met bezichtigen, maar toen de deken er af ging... <3 <3
Toen met opstappen bleef hij zo chill staan en ondanks dat hij er vrij weinig nog van begrijpt, was hij zo braaf! :+:
Was direct weg van ‘m.

Daihyo schreef
Wat leuk! Gefeliciteerd!


xxxmh schreef
Wat leuk!

Gefeliciteerd!


Dankjulliewel! :D

LiesM schreef
Wat een leukerd heb je daar zeg!

Moet vast en zeker een magisch moment voor je zijn om eindelijk je eigen paard te mogen verwelkomen *\o/*
Heb zelf inmiddels al jaren eigen paarden , maar weet nog goed mijn eigens kriebels en bibbers toen mijn eerste eigen aanwinst arriveerde :D.

Wens jullie veel geluk samen.


Ja, absoluut!
Nu ben/was ik alleen wel wat gespannen, dus helemaal vloeiend ging het niet. Maar desalniettemin; heel blij en het begint nu binnen te komen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:04 



 
Profiel   

Wat leuk, gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:08 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wat leuk, gefeliciteerd!


Dankjewel! <3

Ik ben erg benieuwd hoe hij zo staat op stal. Hij was al super chill, dus kan vast niet slechter zijn. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 08:51 



 
Profiel   

Veel plezier met hem, gefeliciteerd! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 09:01 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard, gefeliciteerd! Heel veel geluk samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 09:04 



 
Profiel   

xChanelx schreef
Veel plezier met hem, gefeliciteerd! *\o/*


Dankjewel!

Leo schreef
Wat een gaaf paard, gefeliciteerd! Heel veel geluk samen!


Dankjewel, hij’s inderdaad heel gaaf. O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:16 



 
Profiel   

Wat een knapperd!
Veel plezier samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:21 



 
Profiel   

Ik zag het al op Facebook, ben zo blij voor jullie! *\o/*

Heel veel plezier met hem! Een volgtopic zou leuk zijn <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:23 



 
Profiel   

Heel leuk paard! Gefeliciteerd en veel plezier samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Hier ook sinds vorig jaar in het bezit van een EV, ook hij was te langzaam op de baan :o

Veel plezier met je Engelsman!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:51 



 

Gefeliciteerd! Mooi paard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 10:58 



 
Profiel   

Wat een onwijs knap paard zeg! Heel veel plezier ermee <3

Ik heb jaren geleden ook een EV gereden. Was echt een super eerlijk en lief paard. Wel gevoelig in het koppie, maar gewoon een heerlijk dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 11:01 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal! <3

We zijn net effe met hem bezig geweest. Hij is echt onwijs braaf en stond tijdens het poetsen helemaal te soezen. Af en toe ziet ‘ie wat, maar dat verwerkt hij onwijs snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 13:27 



 
Profiel   

Woohooooo! Gefeliciteerd! Heel veel plezier met hem :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 13:32 



 

AlwaysH schreef
Dankjewel!
Hij had mijn hart al veroverd toen hij liep te soezen toen ik hem ging aaien met bezichtigen, maar toen de deken er af ging... <3 <3
Toen met opstappen bleef hij zo chill staan en ondanks dat hij er vrij weinig nog van begrijpt, was hij zo braaf! :+:
Was direct weg van ‘m.
Je weet dat hij al twee jaar onder de man is hè? ;) De basis zit er zeker wel in als hij al gekoerst heeft, alleen op een wat andere manier dan bij een gewoon rijpaard, maar zo groot is het verschil niet. Het is geen driejarige die net uit de opfok komt en nog niets gezien heeft, dus je kunt hem veel meer behandelen als een volwassen dier dat al wat van de wereld gezien heeft. :)

Wel een ontzettend leuk dier! :D Veel plezier ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 14:25 



 
Profiel   

Die basis is zeker niet terug te vinden. Dus is inderdaad een enorm verschil en we beginnen graag bij de basis. Zoals het niet begrijpen van beenhulpen en teugeldruk. Natuurlijk is hij een ruiter gewend, zadelmak is ‘ie zeker! :j

Dankjewel! Komt helemaal goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 14:30 



 
Profiel   

Wat een mooi vosje. <3 Goudeerlijk koppie zit er ook op. Hoop dat jullie er nog veel plezier aan gaan beleven. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 15:17 



 
Profiel   

Dankjewel @Niniane!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 16:41 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!! Wat een ontzettend lief hoofd <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 16:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen