[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:42

Super dat het zo goed gaat :D en grasjes zijn altijd goed natuurlijk. Jk lees nog steeds mee hoor, ik denk dat ik de laatste keer alleen in het doelen topic heb gereageerd ofzo :+ foutje!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 16:49

Ja, hij vindt het heerlijk! En ik vind het ook heerlijk dat hij zo blij is. Nu wilt ‘ie ook echt de hele dag buiten blijven.
Oh, en de stal is een stuk schoner!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 14:10

Eindelijk het dekje durven te bestellen die ik zo super graag wilde!! Hierbij combineer ik de br tabacco peeskappen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:01

Leuk, zal hem vast heel mooi staan!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 09:47

Dankjewel!
Verwacht vandaag peeskapjes binnen te krijgen die matchen. Moet ik alleen zelf nog.

Gisteren heeft meneer me met longeren voor de eerste keer door de bak gesleept. Hij was naar de elastische bilriem aan het bokken en ging de hele bak door. :+

Ik liet overigens niet los. Hij verstrikte alleen in de andere dubbele lijn (en spanning van touwen zijn wel echt een trigger voor ‘m). Gelukkig bleef ‘ie staan toen ik dat commandeerde en is er verder niks gebeurd.
Hij heeft nog even zijn longen uit zijn lijf gegaloppeerd daarna. Toen was alle energie en spanning er wel weer uit. 8)7 _O-

Resultaat, au...
Spoiler:
Afbeelding

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:53

Auw pijnlijk.
Had je die ring ook aan tijdens het longeren? Ik ben zo ooit bijna een vinger kwijt geraakt tijdens het longeren/skieen achter idioot paard. Gelukkig was het de ring die brak en niet m'n vinger toen de longe er achter bleef haken.

Mijn merrie had het in het begin ook heel moeilijk met dubbele longe. Pessoa of andere constructies met bilkoorden heeft heeft ze nooit spannend gevonden.

Het dekje is iets te bling bling naar mijn smaak maar ik denk wel dat het hem goed zal staan.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 10:27

Nee!
Dat zei iemand anders toevallig ook al. Meestal draag ik handschoentjes en dit is precies waarom. _O-

Dubbele longe is Nobli echt een natuurtalent in. We gaan ook les nemen met lange lijnen in de toekomst want hij snapt dit al zijn we perongeluk achter gekomen. Maar tis natuurlijk best wel zwaar met al die hulpmiddelen.

Dankje!

Edit: ik had nog even gecheckt of de elastieke band niet in zn bil sneed, want ik weet dat het flink kan schuren als het warm wordt (en zijn huid is zo fragiel). Maar daar was niks te zien.

Anoniem

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:34

Lange lijnen kennen ze inderdaad allemaal, want dat is hoe ze standaard worden ingereden. := Zonder dat ze goed aan de hulpen staan met long reining, komt er geen ruiter op hun rug.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 10:38

Mkango schreef:
Lange lijnen kennen ze inderdaad allemaal, want dat is hoe ze standaard worden ingereden. := Zonder dat ze goed aan de hulpen staan met long reining, komt er geen ruiter op hun rug.


Haha grappig! Hij kan het inderdaad. Maar wij gaan dat niet zonder les doen, dus dat moet even wachten want nu werken we nog aan de dubbele longe.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 15:15

Oh goed om te weten!

Balen van je vinger :(

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-21 18:09

Ja, en helaas wilt ‘t nog niet drogen...
Achja :P

Hierbij het nieuwe dekje!
Afbeelding

Ook hebben we vandaag een trailer opgehaald welke we gaan opknappen. We gaan alle platen vervangen. Verder al het ijzerwerk ed nog in goede staat! Dus een leuk projectje.

Het is 2paards.

Afbeelding

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 18:34

Spannend!! Leuk!

Dier wordt steeds mooier, als de trailer dat ook gaat doen, komt het zeker goed

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 09:24

Dankjewel maralyn!!

De trailer gaat echt geweldig goed.

Voor demonteren:
Afbeelding

Kap na schoonmaken, alleen nog waxen:
Afbeelding

Maak daar later wel een topic over. Het is nu een skelet. :P

Ik kopieer even uit het doelen en volg je paard topic:
Gisteren 11/5 is de schiefel van Nobli bekeken. De dierenarts had scan apparatuur ed mee zodat ze direct binnen in zijn been konden kijken.
Wij maakten ons niet zo zeer zorgen om de schiefel zelf, maar de dikte die we er onder wat vreemd vonden.

De schiefel is rustig. De dierenarts zei direct ‘pezen zijn helemaal goed’. Pfieuw!! Hij lijkt niet actief dus voor nu houden we dat op een schoonheids kwaaltje. ;)
Ze vonden zijn benen heel mooi, dus dat is fijn.

Dikte onder de schiefel leek een irritatie te zijn van de huid. Of course; ons paardje van suiker had zijn tere huidje weer beschadigd. Waarschijnlijk tijdens de beschadiging van dat been ook de huid geïrriteerd. Hier hebben we een zalfje voor en dit koelen we om de zwelling af te laten nemen. Maar dat is geen nood aan de man. Gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:54

Ben normaal niet zo van de vossen maar deze is erg leuk! En wat doe je het goed om in veel dingen les te nemen. Veel mensen denken oh lukt wel.

Vraagje. Waar heb je dat reflectie hesje vandaan? Mijn paard is nog niet verkeersmak en dat zou een uitkomst zijn (als ze er iets mee doen :D)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 12:05

Ha Blaze, wat lief dankjewel!
Toevallig heb ik afgelopen zondag (vorige week) longeerles gehad. Mijn instructrice is tevreden dus zodoende kan ik nu ook zonder les met de dubbele longe werken. Dat is zo leuk om te horen!

Sorry dat ik zo laat reageer. Wil pas wat posten als er ook iets postwaardigs is :+ _O-

Mijn ouders werken in de textieldrukkerij, dus zodoende heeft mijn moeder het zelf ontworpen. Ik kan natuurlijk vragen of het mogelijk is er eentje voor jou te maken, maar dan moeten we uiteraard de normale kosten verrekenen!
Als je dat wil, kan je even pb sturen?

Verder krijgt Nobli nu van onze grondwerk instructrice met vaststaan les. Zij moet voor haar examen verschillende paarden ‘behandelen’ en omdat Nobli natuurlijk een paar keer is geflipt met vaststaan, traint zij nu met hem op dit gebied. Onwijs interessant.
Ik zie positieve verbetering. En ook bijzonder om te zien dat hij heel erg verschilt per waar hij staat, of er paarden en mensen in de buurt zijn, etc.

Ondertussen zijn we alweer bijna klaar met het opknappen van de trailer.

Afbeelding
Afbeelding

Meneer groeit gestaag
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:18

Ohh wat een verschil met je trailer! Mooi hoor!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 20:12

Training heeft flink effect, meneer is heel chill weer op de spuitplaats:

Afbeelding

Dankjewel Sintara!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 17:49

Het gaat hier erg goed nu. Helaas had meneer een ijzer verloren en toen deze weer er op werd gezet is er een nagel wat te ver in het vlees gekomen.
Nobli hebben we dus ongeveer twee weken op rust gehad.

Gisteren heeft mijn moeder hem weer even lekker losgewerkt.

Afbeelding

Nobli heeft wel nog flinke bulten van de vliegen. Hij staat ingepakt en we zijn aan het kijken voor vliegenmiddeltjes die werken. Dus tips? Let me know.
Hij heeft verder geen jeuk, maar ja...

De trailer is inmiddels af!
Afbeelding

Ook heb ik een leuk interview gehad met de Hoefslag:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... gjhNLzMOis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:25

Ik zag het al, leuk! En troost je, ik denk dat het ontploffen als het emmertje vol is vooral jeugdigheid is hoor, dat herken ik niet per se als volbloed-eigen, wel als jong paard-eigen, dus ik gok dat hij daar wel overheen zal groeien! :D

Gave kleur blauw op je trailer!

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:33

Leuk stuk :D ik herken dat emmertje ook niet zo bij mel. Bij haar kan spanning ff blijven zitten maar over het algemeen gooit ze het eruit wanneer het op komt en dan is het weg. Geeft misschien hoop :D

Het karakter is wel fantastisch <3 *\o/*

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:37

Mkango schreef:
Ik zag het al, leuk! En troost je, ik denk dat het ontploffen als het emmertje vol is vooral jeugdigheid is hoor, dat herken ik niet per se als volbloed-eigen, wel als jong paard-eigen, dus ik gok dat hij daar wel overheen zal groeien! :D

Gave kleur blauw op je trailer!


Dankje, mijn favoriete kleur!

Dank Sintara! Toevallig wel anderen er over gesproken (Engelse hunters). Die herkende het wel, haha.
Karakter is zeker super! <3

Edit; sowieso is het typisch natuurlijk dat die mentale prikkels al snel te veel zijn net als bij kinderen. Wanneer ze na een zware les moe zijn kan het allemaal wat teveel zijn.
Maar dat is dan natuurlijk wel anders dan de ‘hij kan alles al want hij heeft al veel gezien’ die renpaarden liefhebbers naar mijn hoofd gooien soms. :Y) :7 Want dat hoor ik soms net effe te vaak. Als hij na een grondwerkles uit zijn plaat gaat met teruglopen is dat natuurlijk gewoon omdat ‘ie moe is. Babytje :') <3

Het zijn vooral niet-renpaarden liefhebbers die het bloed de schuld zullen geven. :+ Maar ik merk natuurlijk wel een verschil in karakter net als dat een tuiger ook weer compleet anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 19:56

Haha, grondwerkles etc. is natuurlijk heel anders dan wat hij gewend is. Dat is eigenlijk vrij "dom" werk: vooral vooruit en rechtuit en de oudere paarden doen het wel voor. Als renpaard hoeven ze relatief weinig zelfstandig te doen; ze zien wel veel en ze doen wel veel, maar ze zijn eigenlijk nooit alleen, zeker niet als jonkie. Er is altijd wel een ander paard of anders een mens dat ze op weg kan helpen. Nu moet hij veel meer zelf nadenken en dat is idd vermoeiend. :j

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 20:05

Ja, klopt helemaal!
Dit is echt keihard nadenken. Sowieso is training voor een jonger paard nog veel intensiever, maar grondwerk is puur en alleen nadenken natuurlijk.

Hij is echt behanglijm ook... plakt heel graag tegen je aan. Daarom ook; lief paard. Is graag bij mensen en andere paarden. Maar als hij overprikkeld raakt let hij nergens meer op. Of tenminste, niet op waar hij op moet letten.

Hij staat inmiddels vaak wel bijna te slapen op de spuitplaats. Geduld groeit... maar moet zelf ook geduldig zijn.

Van de week ging hij flink gassen aan de longe. Niet te houden dan, zo’n renpaard. Was blij dat ik springschoenen om had gedaan voor ‘ie er weer een ijzer af tikt _O-

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:59

Ja inderdaad, dat van 'ze kennen al alles..'.
De gekste dingen wel en de gekste dingen niet. Maar die van mij is in elk geval wel altijd eerlijk en ze denkt ook echt om me.
Die wijsneus zit afentoe mij gewoon te kalmeren he _O-. Kijkt ze achterom, doet een diepe zucht en dan zon heel lieve blik zo van 'rustig maar dit kan je'.
Hilarisch. Had spontaan de hik

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 11:11

Haha ja klopt, Sintara.