Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

 
Profiel   

Soms mag je even jezelf verwennen:

Nieuwe cap voor dagelijks gebruik, want m’n andere is 6 jaar oud :o
[ img ]

Ik wil graag een KEP of Kask, maar wil deze samenstellen en daar moet ik eerst even voor sparen!

Ook nog een gaaf Anky vest in Lime Light Leopard die bij mijn Lime Light set last die ik laatst cadeau heb gekregen van mijn vriend:
[ img ]

(Even foto van de set, daar hoort ‘ie bij)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 10:47 



 
Profiel   

Heel tof! Glitters en setjes zijn altijd goed natuurlijk! <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 11:46 



 
Profiel   

amazaballss schreef
Heel tof! Glitters en setjes zijn altijd goed natuurlijk! <<)


Jij snapt ‘m! _/-\o_

Setje compleet! Mooi met witte beenbescherming (want de gele bandages zijn leuk maar niet praktisch)
[ img ]

Lekker afgespoten en wat licht grondwerk gedaan vandaag. Hij wordt er wel een beetje té enthousiast van en krijgt wat hengstenstreken en laat ook zijn zaakje hangen. Nouja, hij vindt het in ieder geval leuk!

<3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 15:38 



 
Profiel   

Spontaan naar stal gereden met mijn familie en vriend voor wat leuke foto’s.
Nobli was natuurlijk weer super braaf. <3 :+: <3
[ img ]

Ik ga de foto’s nabewerken en ze dan eens hier plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 22:20 



 
Profiel   

Sjiek hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:06 



 
Profiel   

[ITP] Mijn gouden maatje in de avondzon!

Ze zijn dan wel heel simpel, maar alle foto's spreken boekdelen.

<3 <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Het rijden vandaag ging overigens niet zo lekker, maar ik ben wel trots dat ik vanaf de stallen naar de bak heb gereden en in de bak nog wat mooie drafstukken heb kunnen meepakken.
Mijn eigen emmertje raakte echter net zo snel vol als die van Nobli, die al flink geagiteerd was door de drukte, dus we werkten elkaar flink tegen. Toen het écht te druk werd voor mij ben ik wel afgestapt, maar we hebben toch wat goede stukjes meegepakt. Volgende keer beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:37 



 
Profiel   

Gisteren heeft mijn moeder een eerste lesje gehad bij onze nieuwe instructrice. Ze is super enthousiast over Nobli en was afgelopen week bij de bindweefselbehandeling waardoor ze ook de werkpunten in Nobli zijn lichaam weet.
Ik ga ook lessen bij haar binnenkort.

Mam en Nobli druk bezig met de oefeningen
[ img ]

Mijn oom en tante kwamen gisteren ook even gluren en die hebben ook de les mee gekeken. Zo leuk hoe ze dingen benoemden en hoe leuk ze onze kerel vonden!

Edit; zadelmaker is afgelopen week geweest. We gaan nu een boom breder nemen met een onderlegger die mijn moeder en mij rechterop laat zitten omdat Nobli vrij neerwaarts is gebouwd. Verder lag het zadel gelukkig goed! Hij was alleen flink gespierd en we hebben ook de stoten van de singel op een andere manier liggen nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 10:22 



 
Profiel   

We zijn lekker bezig. Ik heb maandag grondwerkles gehad en dit keer zijn we weer verder gekomen; sturen in zijn achteruit! Een goede oefening om Nobli's bekken te kantelen (en gewoon die soepelheid te verbeteren). Heb een tijdje geen les meer gehad, maar ik kreeg wel complimenten dat we erg verbeterd waren in de basis van de gehoorzaamheid. Ik merk dit ook; ik ben op de grond veel zelfverzekerder.
Ook met de schuimbalken als afsluiter wat leuke parcourtjes gelopen. Hier helaas geen filmpjes van ofzo. Was mooi om te zien dat Nobli echt ging kijken en nadenken waar hij zijn voeten moest neerzetten.

Vandaag heb ik een dressuurles gereden bij onze nieuwe instructrice. Hetw as heel fijn. Ik kon uiteindelijk lekker loslaten en onze instructrice ziet echt al een verschil nu sinds hij de bindweefselbehandeling heeft gehad.
Het was flink warm, maar we hebben alsnog wel lekker gewerkt en Nobli was niet sloom!

[ img ]
[ img ]

Mooi in onze nieuwe set! Helaas veul te warm voor mijn luipaard print vest die er bij past. :+

Na onze les kwam onze tandarts/dierenarts voor de checkup (die doen we nu nog om 't halfjaar). Ze heeft weer goed de kiezen kunnen bijwerken. Hij had nu geen wondjes gelukkig, maar door het wisselen wel scherpe randen. Ook een klein stukje van een wisseltandje d'r uit gehaald.
Nobli had inmiddels ook meer sedeermiddel nodig omdat hij zo veel is gegroeid. 8)7
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:53 



 
Profiel   

Ik ben erg trots op Nobli en mezelf. Mijn ouders zijn een weekje weg, dus ben er in mijn eentje op geklommen!

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 11:52 



 
Profiel   

Yeahhh goed bezig! Blauw staat hem ook al zo goed :d
Hoe gaat het eigenlijk met zijn kunstig bij elkaar gehouden hoefje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:21 



 
Profiel   

Sintara schreef
Yeahhh goed bezig! Blauw staat hem ook al zo goed :d
Hoe gaat het eigenlijk met zijn kunstig bij elkaar gehouden hoefje?


Mooi hè! <3

Die zit nog! De vorm van de hoef is inmiddels wel weer iets minder goed dan voordta hij ze zo stuk had gemaakt, maar het ijzer zit er nog netjes onder.
Maar hij draagt nu wel vast springschoenen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:30 



 
Profiel   

Gelukkig maar. Het is onzin maar het leek me zo fragiel, maar gelukkig valt dat dus wel mee.
Hopelijk kan hij straks in elk geval weer af met gewone ijzers. Al is het maar voor je portemonnee _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 14:19 



 
Profiel   

Sintara schreef
Gelukkig maar. Het is onzin maar het leek me zo fragiel, maar gelukkig valt dat dus wel mee.
Hopelijk kan hij straks in elk geval weer af met gewone ijzers. Al is het maar voor je portemonnee _O-


De smid zei dat het nog muurvast zat. Nu zit er op de witte voorvoet weer wat kit, om het nog even goed bij elkaar te houden.
Zijn hoeven zijn al stukken harder geloof ik. _/-\o_

Met trainen gaat het super. Zo ook de moeilijkste gang, stap, verbeterd aanzienlijk. Hij is veel soepeler in de achterhand en kan nu veel meer met zijn schouders. Het is echt sinds die behandeling telkens verbeterd.
Hij was afgelopen week wel wat spooky na het horen van een paard langs de heg ( :') ) en sloeg hierdoor helemaal dicht, dus morgen gaan we met de grondwerkles een schriktraining doen met betrekking de heg. Ben erg benieuwd waar Nobli op reageert en of we hem goed kunnen afvloeien. We gaan het zien. :* vandaag was hij overigens helemaal niet rillerig, hij heeft twee keer opgekeken van wat geluiden, maar liep netjes door.

Hier een filmpje van wat ontspannen stappen met een wat langere teugel. Hij volgt de hand al heel mooi. Je ziet dat hij vooral moeite heeft met veranderen van hand of extra vragen met beenhulpen. Maar hij is super werkwillig en denkt veel mee. Ook de zijgangen trainen gaat super. Hij komt nu ook al veel minder tegen de hand in als het lastig wordt en blijft redelijk nageeflijk. Maar goed, in eerste instantie is bevestigen gewoon heel belangrijk. :P



Waar ik trouwens echt heel blij mee ben, is hoe hij op de spuitplaats staat. Hij stond van de week echt te slapen toen ik langer dan een halfuur zijn staart aan het wassen en ontklitten was. Met zijn hoofd tussen de paal en de muur, oogjes dicht en op rust. Super fijn!! *\o/* <3

Oh, en we hebben een nieuwe slobber, omdat hij het zo geweldig lekker vindt! :9 Fijn voor na het trainen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:28 



 
Profiel   

Yummie!
Heeft hij moeite met de stap? Dat is bij mel eigenlijk de beste gang juist :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:04 



 
Profiel   

Aangezien stap een viertakt is en Nobli nog geen goede balans heeft, is dat zeker de moeilijkste! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:09 



 
Profiel   

Ketting met staarthaar van Nobli cadeau voor mijn moeder! Je ziet mooi de donkere en rodere haren. <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:24 



 
Profiel   

Dat is leuk zeg! Waar heb je die laten maken? (mag evt ook via pb natuurlijk, aangezien je moeder ook op bokt zit :P).
Ik zou ook wel iets leuks willen, en mel heeft heel grappig zwarte, rode en witte staartharen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 22:54 



 
Profiel   

Thanks Sintara!

Hier nog even genieten van het grras met dit mooiere weer:
[ img ]
[ img ]
Sexy foto, I know.

En zijn staart probeer ik nu relatief klitvrij te houden; lukt best moet ik zeggen. Ik vlecht hem heel strak als ik denk dat het nodig is. Gebruik een sort gloss dat je kan gebruiken in manen en staart (royaal wel). Helpt erg goed. Hij krijgt vreselijk dikke strengen haar van het zwiepen naar die mugjes. Maar gelukkig zij we daar weer bijna van af.

[ img ]
[ img ]

We doen nu veel grondwerk in de roundpen en we denken dat dit hem ook wat zelfverzekerder en zelfstandiger zal gaan maken. Fijn voor wanneer we nieuwe dingen buiten het terrein etc gaan proberen.

Vandaag lekker vrij op de weide. Morgen weer grondwerkles. Het rijden gaat overigens weer super goed. Hij was wat rillerig twee weken terug en ik was daardoor een beetje onzeker, maar we worden weer chill dus dat is heel fijn. Er zitten echt al mooie stukken tussen. En bijvoorbeeld het achterwaarts en wending om de voorhand pakt ‘ie zo super door nu! +:)+

24 oktober hebben we een herfst fotoshoot dus ik duim voor mooi weer en een lag zonnetje :):) We zijn alweer bijna 1 jaar samen met Nono!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 13:59 



 
Profiel   

De tijd vliegt :D een jaar alweer, poeh!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 19:05 



 
Profiel   

Sintara schreef
De tijd vliegt :D een jaar alweer, poeh!


Bizar toch!
Ik ga binnenkort eens een verslag uitschrijven in een fotoboekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:17 



 
Profiel   

Een screenshot uit een filmpje van vandaag:
[ img ]
We gaan lekker!

Wilde nog even leuke foto’s maken van het nieuwe setje, maar daar was Nobli het niet mee eens _O- [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 16:19 



 
Profiel   

Vandaag een compleet rondje buiten geweest zonder eerst te longeren oid.
[ img ]
[ img ]

Hier en daar wat gedribbel, maar heel braaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 14:51 



 
Profiel   

Wat leuk zeg! Hij is zo braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:08 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wat leuk zeg! Hij is zo braaf!


Ja zo fijn! <3

Wat screens van onze training vandaag:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En een voorproefje van onze fotoshoot afgelopen zondag:
[ img ]

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:32 



 
Profiel   

Helemaal blij met onze foto's. Kwam even een besefmomentje dat dat knappe paard op de foto's gewoon van onszelf is. <3 |( :+:
AlwaysH @ [ITP] Nobli in het herfstzonnetje door Robin Wagenaar fotografie!

[ img ]

Erg trots nav vorige week; ben in mijn eentje opgestapt met BBP. Ging super goed!
Vond het wel spannend hoor, mijn hart bonste echt in mijn keel, dus ik heb mijn ademoefeningen gewoon gedaan zoals ik soms met de dressuurles doe. En Nobli trok zich niks aan van mijn spanning.
[ img ]

De les afgelopen week ging voor mij wat minder, maar mams en instructrice hadden wel positieve feedback. Dus alsnog fijn!
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 18:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 16 [ 394 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen