[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 16:51

Dankjewel @pien_2010! Leuk om te horen <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:00

Prettige dagen iedereen!! {:) <3

Afbeelding
Afbeelding

Hij is vreselijk druk afgelopen dagen dus we gaan zijn voer even wat indammen en kijken of dit helpt. En wellicht dat het door het kuil komt. Hij krijgt niet dagelijks hetzelfde en hij is nogal gevoelig op zijn buik sinds kort. :(:)
Hij krijgt nu een Psyllium kuurtje door de slobber (en dat is vrij slijmerig dus vandaag dat gesmak hierboven) en van de week ontwormd. +:)+

We gaan bijna verhuizen, spannend... :=

Edit:
Trouwens, super leuk kerstcadeautje gehad van mijn santa! :):)
Afbeelding

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:47

Fijne kerstdagen voor jullie. Lekker slobber bekkie :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 18:53

Ja, heerlijk he. Hij heeft absoluut (nog geen) voernijd.
Komt mij ook lekker aflebberen en om gekriebel vragen als hij staat te eten.
Houden we graag zo! <3

Maar dat drukke gedoe van hem was vandaag niet grappig meer. :=

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:57

Hier ook een stille meelezer die alles lekker volgt! :D Zal jullie ook op Instagram eens toevoegen!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-20 19:03

Urbiezira schreef:
Hier ook een stille meelezer die alles lekker volgt! :D Zal jullie ook op Instagram eens toevoegen!


Thanks!! Leuk!
Ik deel vooral veel in de story want maak niet zoveel Instagram waardige plaatjes.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:13

Ons druktemakertje kon vandaag even lekker de energie kwijt. Want die heeft hij in overvloed de laatste dagen.
Wilde hem op wat lengte laten lopen en hij ging hierdoor zelf rond lopen. Super goed gewerkt.

Even een screenshotje uit een video naar een groepsapp :P
Afbeelding

Wat een weer ook hè. En hij deed het braaf. Even uitgeraasd maar daarna geen problemen met de enorme windstoten en regen. Is denk ik in totaal twee keer wat geschrokken, that’s all.

Edit: ik ga ook even een ‘twee maanden 2020’ topic maken denk ik. Al is het jammer dat ik nu geen goede foto’s heb. Maarja, dat hoort bij deze Corona tijden. We hebben nog tijd genoeg voor fotoshoots.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 15:32

Het weer is niet grappig meer nee..

Maar nobli was dus weer braaf <3!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 15:40

Sintara schreef:
Het weer is niet grappig meer nee..

Maar nobli was dus weer braaf <3!


Hebben niet echt aan de hand gelopen. Dus kon het niet echt vergelijken. Maar hij ging niet trippelen van plek tot plek, dus dat was iig positief :')
Hij krijgt nu kleinere porties biks. Dus we hopen dat dit gewoon goed gaat helpen. En woensdag verhuizen, dan komt ie meer buiten, mét een maatje. Dat is helemaal super.:):)
Werken deed hij echt wel super. We willen hem niet overvragen, maar als er veel energie in zit laten we hem lekker even uitrazen. Daarom vandaag ook gelongeerd.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 18:32

Phoe, we staan! Ik was stikzenuwachtig. Zat bijna kokhalzend in de auto.
Wederom om niks. Hij was heel rustig, liep zo de trailer op en ook op de nieuwe stal (op wat kijkerig na) is hij super relaxed! <3

Afbeelding

Zijn buurvrouw had even geen zin in een nieuwe buur, maar die hebben op neutraal terrein even gestapt en gesnuffeld en nu gaat het al beter. Nobli is de vrolijkheid zelve, die geeft er helemaal niks om als de buurvrouw boos kijkt. Dus dat komt ook helemaal in orde.

Morgen met een nieuw maatje op de paddock. Hopen dat dit goed gaat. Wel nog een beetje spannend, maar komt vast goed. O:)

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:22

Geweldig zo'n relaxe paard. Daar hou ik van +:)+ . Hij kijkt ook als een blij ei!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 19:27

Vanuit de trailer naar de stal door de drukke poetsplaats en langs een nogal drukke hengst was spannend, maar hij bleef verder heel braaf. Je zou ‘m dan geen drie jaar geven. O:)

Dankjewel <3 Die blik maakt Nobli Nobli

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:20

Knappe vent, wat zal jij trots zijn :D heeft hij zijn paddock maatje al gezien?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 23:18

Sintara schreef:
Knappe vent, wat zal jij trots zijn :D heeft hij zijn paddock maatje al gezien?


Die staat tegenover hem. :j

Ja, wel trots. Vooral opgelucht. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:33

AlwaysH schreef:
Vanuit de trailer naar de stal door de drukke poetsplaats en langs een nogal drukke hengst was spannend, maar hij bleef verder heel braaf. Je zou ‘m dan geen drie jaar geven. O:)

Dankjewel <3 Die blik maakt Nobli Nobli
Maar hij heeft dan ook al een stuk meer gezien dan een driejarig sportpaard. :+ Er even vanuit gaande dat zijn moeder in 2018 geen veulen heeft gekregen (in dat geval was hij namelijk gewoon meegegaan voor de dekking, zelfs al hadden ze naar Ierland of Frankrijk moeten rijden), hebben zijn eerste jaren er grotendeels als volgt uitgezien: beetje chillen als veulen, als jaarling is hij naar Goffs gegaan eind oktober. Meestal trekken ze zo'n drie maanden uit voor het klaarmaken van de jaarlingen voor de veilingen, dus is hij in de zomer dat hij 1 was, al verhuisd naar de plek waar dat gebeurt. Daar is hij dus dagelijks in handen geweest en ook actief getraind aan de hand om voldoende spieren op te bouwen voor de veiling.

Vervolgens is hij voor de veiling op het terrein van Goffs gestald, waar het een drukte van belang is: 's morgens worden ze in alle vroegte aan de hand enige tijd gestapt, gewassen, getoiletteerd en netjes gemaakt voor de kijkers. Paarden lopen of stuiteren de hele dag langs, mensen komen langs, willen de paarden uit de box hebben om te bekijken, dus die dieren worden ook de hele dag door in en uit stal gehaald. Dan komen ze op de dag van de veiling in een ring buiten waar ze met een stuk of 10 paarden tegelijk rondstappen en waar mensen ze wederom kunnen bekijken, alvorens ze de veilingring in gaan. Aan het einde van de dag worden ze dan op transport gezet naar hun nieuwe eigenaar (of gaan terug mee naar huis als ze niet verkocht zijn, wat Nobli niet was).

Vrij kort daarna begint, als het dier verder geen mankementen vertoont, het inrijden (NB: ze zijn dan dus nog geen twee). Dit wordt ook vrijwel altijd gedaan bij pre-trainers, wat dus weer een verhuizing betekent. Op die stallen is het ook niet rustig - zeker 's morgens is het wederom een drukte van belang. Bovendien worden ze ook ingereden met een hoop beweging op hun rug: ze moeten wennen aan gezwaai met armen, aanrakingen over heel hun lichaam tijdens het rijden, benen die uitsteken voor het korter of langer maken van de beugels, sheets die vanaf hun kont over het zadel gegooid worden en weer terug, etc.

Als er eenmaal een stuur, gas en rem op zit, verhuizen ze weer, ditmaal naar een trainer. Dit is voor het overgrote merendeel zo rond november/december/januari, met een handvol paarden die wat later zijn. Ook hier: een hoop bedrijvigheid 's morgens. Ze worden in principe zes dagen in de week gereden, met alleen op zondag rust. Daar wordt verder gewerkt aan ze om ze klaar te maken voor de races: ze gaan door weer en wind naar buiten, lopen vooraan, tussen of achter andere paarden, naast andere paarden, paarden die zich slecht gedragen, paarden die trager zijn dan zij, paarden die een stuk sneller zijn dan zij, ze leren weg te lopen van de groep, leren dat ze paarden voor zich zien waar ze níet achteraan mogen rennen, dat er paarden naast zich komen (letterlijk beugel aan beugel) waar ze wel mee mee moeten gaan etc. etc. En daarbij hebben ze bijna elke dag een andere ruiter op de rug.

Als ze klaar zijn om te racen, worden ze alleen of met meerdere paarden in een vrachtwagen geladen, uitgeladen op de baan en in een box gezet waar ze dan een paar uur de tijd krijgen om even uit te rusten en te ontspannen, zeker na een lange rit. Echter, zodra de eerste koers begint, komt ook het stallenterrein weer tot leven: paarden worden er aan de lopende band warm gestapt, gezadeld, stuiteren soms rond of misdragen zich anderszins, uitgestapt, gewassen etc. Er zijn dan geen vijf minuten waarin er geen "verkeer" voorbij komt.

Als je paard zelf aan de beurt is, ondergaat hij hetzelfde riedeltje: hij wordt warm gestapt tussen alle andere paarden die arriveren, weggaan, uitgestapt of warm gestapt worden en opgezadeld. Dan loop je naar de pre-parade ring, met of zonder paard voor je neus, waar je met een behoorlijke hoeveelheid paarden rondstapt. Paarden komen erbij, gaan eruit om bij de ring gezadeld te worden, komen weer terug, er is geluid van de omroepsystemen van de race callers, geluid van het publiek, van alles. Dan loop je door naar de paddock, waar je wederom met een hele zwik paarden loopt die zich niet allemaal even goed gedragen, of in ieder geval gespannen zijn, er lopen trainers en eigenaren rond, er staan mensen langs de rail te kijken, te praten, geluid te maken, nog steeds hoor je de omroepsystemen etc. Voor de race begint zijn er de starthekken, waar ze met z'n allen naast elkaar staan. Het is er smal, als er eentje tegenaan stoot, beweegt het hele ding mee, het maakt geluid. Na de race worden ze opgevangen door hun groom, gewassen, uitgestapt en verzorgd en een uur later gaan ze weer op huis aan.

Kortom, op deze leeftijd heeft hij al een hoop meer gezien en meer ruiters op z'n rug gehad dan het gemiddelde pensionpaard in zijn hele leven zal zien. :D Dus ik blijf erop hameren: niet zo stressen. ;) Hij is geen baby meer die niets kent: hij is gewend aan vervoerd worden, hij is gewend aan verhuisd worden, hij is gewend aan z'n ding doen terwijl andere paarden staan te klieren, hij is gewend aan verschillende mensen op zijn rug die maffe dingen doen, jassen uittrekken, dingen over z'n kont gooien en alles. Er zijn dingen die we als "gewone" ruiters doen waar hij misschien wat vreemd van zal opkijken, er zijn momenten waarop hij inderdaad dingen spannend zal vinden of fris zal zijn, want het blijft een paard, maar je hoeft echt niet zo bezorgd te zijn om het feit dat hij "zo jong" is. Doe gewoon je ding met 'm zonder de hele tijd te denken: o, hij is "pas" drieënhalf. Vanuit racing oogpunt zeg ik eerder: hij is al vier (nou ja, overmorgen dan), hij hoort nu gewoon te weten hoe het moet zonder getrut. :) Behandel hem eerder als een 5/6/7-jarige die al wat meer van de wereld gezien heeft en ik denk dat je er zelf ook nóg meer plezier van gaat hebben! :D

Overigens, wat betreft gevoeligheid op zijn buik: is hij nagekeken op maagzweren? Dat is een vrij veelvoorkomende aandoening bij renpaarden, dus mocht de Psylliumkuur niet het gewenste effect hebben, dan is het denk ik geen overbodige luxe om dat voor de zekerheid even te checken. :) Mocht je het trouwens leuk vinden, dan kan ik de video's van zijn twee races wel voor je opzoeken! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-20 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:38

_O- geweldige post. Dus TS jouw paard heeft meer vd wereld gezien als jij en kan je een hoop leren. Lekker van genieten.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 00:59

Dat weten we natuurlijk. Is nog steeds een jong paard... lichamelijk ook zeker.
en dat is juist wat ik bedoel. Hij is pas drie, maar daar merk je vrijwel niks van. +:)+ Daar mag ik me over verbazen toch?
Toch doen we het lekker rustig aan, juist omdat hij al veel heeft meegemaakt. En we het lekker rustig aan willen doen met een jong dier. Hij is toch nog niet uitgegroeid. ;) (gelukkig lol)
Daarnaast is het mijn eerste paard en is alles nog spannend. Maar dat begrijp je vast wel. Ik doe alles met hem, alleen overbelasten wil ik niet.
Ik vind vier keer verhuizen in korte tijd gewoon sneu, zeker omdat er wél wat tijdens een vorig transport is gebeurd:

Afbeelding
Afbeelding

Dus nu lekker settlen en normaal recreatiepaardje spelen. <3

Video’s, contact; alles heb ik hoor. Races ook gezien, herkende hem ook direct. Al zijn die gangen geen dressuurmatig hoogstandje, dus dat hij nu als dresuurpaardje in opleiding de bak door gaat maakt ons gewoon trots. *\o/*
Ik weet veel van zijn verleden. Heb de vorige eigenaar vandaag zelfs nog gesproken. Maar bedankt voor je reactie. :j

Gevoelige buik leek door teveel (kracht)voer te komen, hij is teruggezet en reageert niet meer zo. Ook hij kreeg kuil nu en dan. Nu zal hij dat niet meer krijgen. Nu alleen goed hooi. Niet elke dag iets anders.
Zand leek er niet echt in te zitten, we zagen eigenlijk niks in de mest gedurende het kuurtje.
Maagzweer keken we al voor inderdaad, maar dat kwam niet echt overeen. Ik houd het wel in de gaten.

Ik heb al het plezier dat ik ooit had kunnen wensen. En dat is me kostbaar. Vind het juist heel tof dat hij jong is en dat hij zo betrouwbaar aanvoelt. En hij leert natuurlijk heel snel, dat ben ik niet gewend. Heb nooit met jonge paarden of überhaupt volbloeden gewerkt.
Gisteren heb ik ook nog lekker met bbp gehobbeld. Grootste knuffelkont is het.
Ik mag gewoon kotsmisselijk zijn van de stress. Ken dit paard nog geen twee maanden. Ken hem nog niet door en door. Als het om dieren gaat ben ik sowieso snel zenuwachtig, of met wedstrijden. De reden ook dat ik geen wedstrijden rijd; wordt kotsmisselijk van de zenuwen. Niks voor mij :evaw:
EDIT: Nobli was vorige week gewoon een knettergek bommetje (teveel krachtvoer denken we), dus het was niet leuk geweest als hij vandaag ook zo wild was. Maar dat was hij gelukkig niet, terugzetten op voer heeft geholpen. Hij is weer zichzelf. Maar DAAR was ik zenuwachtig voor. Niet voor de trailer zelf, maar dat hij als bommetje de trailer op zou moeten.
EDIT 2: Wij krijgen ook telkens te horen ‘is die 3,5?’ :P Ben me er zeker bewust van hoe braaf hij is. Dát is ook de hele reden voor de koop uiteindelijk geweest. Zo’n brave kleuter, daar hebben wij wat aan.

Elk paard kan mij veel leren. Tis m’n eerste immers. :7

Dank, alsnog, voor je reactie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 01:12

Fysiek is het inderdaad een ander verhaal, daar zou ik ook voorzichtiger mee zijn. Ik zei het ook vooral omdat ik aan je posts merk dat je inderdaad snel zenuwachtig bent, en dat vind ik oprecht rot voor je. :) Vandaar dat ik ook vrij gedetailleerd vertel wat hij allemaal zoal gezien heeft, niet als kritiek op jou of om negatief te willen zijn. Ik hoop oprecht dat het je misschien een beetje helpt om wat van die spanning los te laten, want natuurlijk mag je gespannen zijn, maar het lijkt me voor jou ook niet heel lekker als het zo erg is dat je zelfs bijna moet overgeven. :(:) Dat was eigenlijk met name waarom ik zo uitgebreid reageerde, want verder vind ik het (als stille meelezer) vooral leuk om te zien hoeveel verschillende dingen jullie met hem doen!

En dat je plezier van hem hebt, is ook duidelijk te merken! :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 08:51

Haha, nee is het ook niet! Maar als hij tien jaar oud was geweest, had ik nets zo kotsmisselijk geweest hoor. :+
Tis meestal ook wel weer een grotere opluchting als ik iets écht spannend vind. En ik heb zelf helaas PTSS, dus weet wel hoe ik met spanning en paniek moet werken. :j
Kwam trouwens ook omdat het ochtend was. Als ik dan een koffietje drink terwijl ik ook maar een beetje nerveus ben, word ik al kotsmisselijk. En ik heb angst om over te geven, dus als ik denk; chips, ik moet kotsen.. := :+

Dankjewel, ik vatte het ook niet per sé verkeerd op. Ik weet echt wel dat hij al zoveel gezien heeft en dat het allemaal wel goed komt, maar ja; stel dat (denk ik dan). :roll:
Maar kwam een beetje over alsof je dacht dat ik niet wist wat ik gekocht had.

Als hij juist niet zo vriendelijk en braaf was geweest, hadden we hem niet gekocht.

Ik heb mijn camera mee naar stal. Mocht de introductie goed gaan en de zon opkomen (al twijfel ik daar aan...), maak ik even wat kiekjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:48

O, nee, zo bedoelde ik het absoluut niet! Want dat jullie je research gedaan hebben, is wel duidelijk, en dat jullie goed bezig zijn, ook! Het was echt uit oprechtheid omdat ik die spanning zo rot voor je vond, maar als ik zeg "hij is gewend aan drukte," denk je: ja, wat voor drukte? Nou, héél veel drukte dus. :D Vandaar de uitgebreide post. :j

Wat goed trouwens dat je met die spanning en paniek om hebt leren gaan, ook al is de reden een stuk minder leuk. :(:)

Ben benieuwd naar de kennismakingsfoto's! :D Hopelijk lukt het allemaal!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:54

Veel succes vandaag! Ik ken de spanningen wel, als je je paard een hele tijd kent zakt dat vanzelf want dan weet je wat je eraan hebt. Nu moeten jullie elkaar ook gewoon nog leren kennen

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 16:37

Mkango schreef:
O, nee, zo bedoelde ik het absoluut niet! Want dat jullie je research gedaan hebben, is wel duidelijk, en dat jullie goed bezig zijn, ook! Het was echt uit oprechtheid omdat ik die spanning zo rot voor je vond, maar als ik zeg "hij is gewend aan drukte," denk je: ja, wat voor drukte? Nou, héél veel drukte dus. :D Vandaar de uitgebreide post. :j

Wat goed trouwens dat je met die spanning en paniek om hebt leren gaan, ook al is de reden een stuk minder leuk. :(:)

Ben benieuwd naar de kennismakingsfoto's! :D Hopelijk lukt het allemaal!


Dankjewel. <3 :+:

@Sintara, ja! Al viel het me reuze mee hoor. Zoals verwacht ook, haha. Maar ik ben wel een gewoontedier (houd wel van uitdagingen, maar ben snel nerveus) dus moet echt even wennen. M’n dingetje kunnen doen en daar op kunnen vertrouwen!

Nobli even op de spuitplaats gezet. Hij was echt wel nerveus maar hebben de mok op zijn rechter achterbeen weer even kunnen schoonmaken (hebben een zalfje met ab). We hebben hem er af gehaald toen hij niet meer zo naar voren leunde. Tussendoor ook beloond maar een aantal keer wel effe pissig op hem, want hij deed zo lomp dat ‘ie op mn moeders teen stond. := _O-

Afbeelding

Wij waren vroeg op stal. Wat een geweldig weertje. Echt prachtig erf <3
Afbeelding

En maatje Flash en Nobli, twee kleuters bij elkaar. :D

Afbeelding

Nu even bijkomen. Moesten een andere kast indelen (kregen een grotere hehe). Zn stal was niet helemaal schoongemaakt voor aankomst dus hebben de hele stal leeggetrokken. Kon je van de vloer eten nu weer. :))

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:44

Ha dat hoofd op de poetsplaats! _O- fijn dat het zo goed ging. Mel staat nog steeds apart, ik vind het doodeng om haar weer bij haar weidegenootje terug te zetten... Eerst maar eens echt helemaal die wond dicht van de vorige keer := ik denk nog steeds dat ze is uitgegleden toen ze was weggejaagd, al weet ik het natuurlijk niet zeker..

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 16:58

Ja, hij dacht echt; hallo? Moet dit nu? Hele tijd draaien en doen... Gewoon meer oefenen dus. :P
Kan ik me voorstellen.. Is niet niks. Ze gaat wel goed samen met die andere?

Hier nog de heertjes even op de foto gezet vanochtend: <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:30

Inderdaad dat hoofd op de spuitplaats. :')

Ik zag al wat foto's van het erf voorbij komen op Instagram - heel mooi! Leuke foto's ook van de twee heren samen! :D