[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:24

Hij is leuk!
Heel veel plezier met hem!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 21:03

huricane schreef:
Hij is leuk!
Heel veel plezier met hem!


Dankjewel! We zijn heel blij met hem!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:10

Hoe gaat het nu met jullie?
AlwaysH schreef:
Edit: Ben nu wel heel benieuwd naar die van jou! O:)

Dit is die van mij:
Afbeelding

Afbeelding

Momenteel met een beentje in het verband helaas maar dat komt wel weer goed :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 21:47

Sintara schreef:
Hoe gaat het nu met jullie?
AlwaysH schreef:
Edit: Ben nu wel heel benieuwd naar die van jou! O:)

Dit is die van mij:
[ [url=m/PoiOm1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oGZFsQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Momenteel met een beentje in het verband helaas maar dat komt wel weer goed :)


Wat leuk, ook een kol. <3
Ik zie de vergelijkingen wel.
Wat heftig, wat heeft ze uitgespookt??

Hier gaat het heel goed hoor. Hij is zo braaf, met rijden en ook vanaf de grond. We maken veel tempowisselingen en figuren en we pakken de teugeldruk wat meer op, dat vindt hij wel echt nog heel lastig. Maar hij zakte zelf al op korte stukken en ik vind het heel goed hoe hij zelf meedenkt en zo braaf is. Achterwaarts onder het zadel is ook aanzienlijk verbeterd. Best knap hoe snel hij dingen begrijpt.

Zo ben ik ook vanaf de grond veel bezig. Volgen, achterwaarts, uit mijn ruimte blijven (met het touw/de zweep nu) en bovenlijn ontspannen als ik het vraag. Doet ‘ie al heel goed. Ook pakken we nu het longeren op. Af en toe vindt hij dit nog wat lastig, maar de bodem in de kraal is ook heel zwaar, dus dat maakt het niet makkelijker. Hij doet iig zijn best. :j
En ondertussen leer ik hem flemen en met drie keer oefenen is dat ook al behoorlijk gesettled. Hij is erg leergierig en werkwillig.

Maak wel eens een foto! :D

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:51

Ik heb er een topic over, [MD] De zin of onzin 4wk boxrust kniewond. Kan je eens lezen mocht je er zin in hebben.

Maar klinkt super goed joh! Hij is ook al zo'n slimmerik dus <<) ik ben benieuwd naar filmpjes of foto's :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 21:53

Ja, heel slim. Maar heb hiervoor eigenlijk altijd 14+ jarige paardjes gereden dus misschien is het gewoon omdat hij jong is en omdat ik er nu elke dag ben? :+ Maar ja: ik vind het een slim paard O:)

Ik heb je topic wel voorbij zien komen inderdaad!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:00

Het is wel de leeftijd om een spons te zijn inderdaad, maar ik herken dat ook van Mel hahaah en die is 12. Denk dat het toch ook wel wat van het ras is ergens :D ik vind zulke paarden geweldig, heerlijk om wat mee te doen

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 22:37

Sintara schreef:
Het is wel de leeftijd om een spons te zijn inderdaad, maar ik herken dat ook van Mel hahaah en die is 12. Denk dat het toch ook wel wat van het ras is ergens :D ik vind zulke paarden geweldig, heerlijk om wat mee te doen


Dat zou ook kunnen. Ik heb nooit echt nat EV’s gekeken en wist er niet zoveel vanaf.
Ja, op het paardenspel Howrse fokte ik ze :') Maar verder... ben wel erg verliefd op Nobli en zijn fratsen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 21:54

Onze staltas heeft een upgrade gekregen! Clipjes zodat hij niet zo uitzakt en twee haken, mochten we even een halster oid willen ophangen!
En nu weet iedereen van wie deze blitse tas is. =:)

Afbeelding

Vandaag lekker rustig aan gedaan. We hebben hem even los gelongeerd. Lekker energie er uit en de spieren losmaken. Hij reageert mooi op onze stem, ook zonder lijn er aan. Tempo wisselen doet Nobli super.

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:09

Ik ga je volgen. Wat een leuk paard hebben jullie, veel plezier met hem!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 22:58

Dankjewel!!

Het gaat goed! Meneer krijgt wat praatjes en is lekker actief haha.
De dierenarts heeft hem van de week nog even gecheckt omdat we binnenkort van stal verhuizen en hij voor het verhuizen een virusje had, dus we wilde even zeker weten dat het niet ging opspelen. Alles goed.

Mijn favoriete hamstertje is vandaag onverwachts ingeslapen |( , dus ik heb even geen zin om vandaag uitgebreid te beschrijven. Dus even kort; we hebben gelongeerd met bijzet en hij liep super. Die achterbenen beginnen echt zichtbaar te versoepelen.
Oh, kusje en flemen aanleren vindt 'ie al erg leuk. Slimme poown! :+:

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:12

Sterkte met het verlies van je hamster :knuffel:

Onwijs fijn dat het zo goed gaat met Nobli! Maar had ook niet anders verwacht met jou als eigenaar :D

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:20

Sterkte met het verlies van je hamster. Ons zoontje heeft er ook één, erg leuke beestjes.

Fijn dat ie vandaag soepeler liep!

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:32

Wat een leuk paard en wat een prachtige kleur <3
Ik zie trouwens nu pas dat je bij De Delft staat. Fijn te horen dat je met hem gaat verhuizen :j

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 01:23

Ik zie nu je topic voorbij komen. Wat een leuk dier! Ik ben ook zo dol op vosjes. <3 Je hebt er een extra volger bij hoor! :j

En nog sterkte met het verlies van je hamster! :knuffel:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 18:11

Wat leuk, nieuwe volgers!

En ja, kan niet vaak genoeg zeggen hoe mooi zijn vachtkleur is. _O-
De 28ste komt er iemand foto’s van Nobli maken. Dus ik hoop hier leuke plaatjes uit te krijgen.

Vandaag weer even ohz. Begon wat druk, gebeurt wel eens als het druk is in de bak, maar hij is inmiddels lekker tot rust gekomen. Loopt nu eerder wat te ontspannen. Haha. Heeft weer zijn best gedaan vandaag! <3

Bedankt voor de lieve woorden ook. :)

Foto van net, door zusje gemaakt. Ik zit gewoon thuis te werken vandaag, haha.

Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 00:10

Zo'n schattig hoofdje zo <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 12:14

Sintara schreef:
Zo'n schattig hoofdje zo <3


Dankjewel!!

Afbeelding

Ik ga vandaag lekker vroeg heen, dan is het rustig. Vandaag weer even longeren.
De galop gaat aan de longeerlijn steeds beter. Zijn bovenlijn blijft een stuk rustiger, wat toch wel heel mooi is!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:22

Wij vinden dat zijn lichaam er rustiger en beter uitziet.

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 19:00

Echt een wereld van verschil, waar hij met proefrijden echt niet netjes rondstuurde en helemaal niet aan het been was (nogmaals; ingereden en basis natuurlijk wel, maar die was/is gewoon niet netjes), is hij nu echt gewoon wen dressuurpaardje in de maak!! <3

Ik vind sowieso dat mijn moeder hem echt lekker rondrijdt. Ikzelf ook wel hoor O:) maar je ziet dat zij wat meer durft te vragen en te proberen waardoor hij er toch lekkerder doorheen komt!

Het is ook helemaal geen gelul, kop in de krul. Nobli biedt het zelf aan en als hij er lekker doorheen komt is meer dan af en toe de aandacht vragen en hem opvangen niet nodig. Natuurlijk komt nageeflijkheid überhaupt niet uit trekken aan de teugels, maar Nobli voelt nu wel heel anders aan dan de meeste paarden die ik heb gereden.
Zijn passen worden steeds groter en we zijn echt tevreden met de gangen. Hij sloft hier en daar en tikt zichzelf wel eens aan, maar dit verbeterd aanzienlijk! Achterwaarts ook, al doet hij dit de ene keer op een gevoeligere hulp dan de andere keer, maar de hulp zit er iig in.

De galop doen we eigenlijk ook alleen maar voor het knopje aangalopperen, maar daar gaat hij toch al zoveel beter doorheen dat we dan een hele ronde over de hoefslag kunnen en er een ook een volte bij kunnen vragen. Hij vliegt nu ook meestal niet zo idioot naar voren, dus we zijn blij.
Hieronder filmpje galop, draf en stap.

Ik heb hem lekker uitgestapt zodat ik er ook weer even op zat. Ook voor het eerst met uitrijzweetdeken gereden. :j



Daarnaast begint het flemen en kusjes geven echt ergens op de lijken. Hij vindt het vreselijk leuk. Iets té leuk :Y) Binnenkort gaan we werken aan opdringen, zoals ik dit mijn hondje ook heb aangeleerd.
Maar het is stiekem heel aandoenlijk dat hij helemaal zijn hoofd scheef houdt en met zijn lipje mijn gezicht kust. Knap vind ik het wel, maar hij hoeft het niet iedere tien seconden opnieuw te doen. :')

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:50

Leuk hoor, ze hebben zo'n fijn meewerkend karakter. Wij hebben ook een Engels Volbloed van 4,5 maar heeft nu winterstop. Bak is te nat en is nog zo jong, ze hebben vaak al zoveel mee gemaakt dus pas volgend jaar weer oppakken.
Ik zou persoonlijk sowieso niet dagelijks rijden met zo'n jong ding, waarvan de rug nog niet eens volgroeid is.. EV worden al op jonge leeftijd gereden, dus wil de "schade" beperkt houden. Dus als we het rijden weer oppakken, max 3 x per week..

Afbeelding

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:56

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:28

Ja, wij houden ook drie keer per week aan. Zoals hierboven vgm al eerder vermeld. Paard is drie, dus drie keer per week een zadel op. *D We rijden 20/30 minuten.
We hebben nog jaren genoeg om te rijden, ik heb geen haast, haha.

We hopen ook dat er nog een paar cm op kopen. Hij was in Engeland 1.64 en is nu 1.65 gemeten dus hij is al gegroeid.

Komt daarom ook een Wintec ook met verwisselbare boom.

Edit: wat een mooi beestje! En wat een leuke tekst.

Wij ervaren Nobli helemaal niet als rillerig, heet sportpaard. Hij is super mensgericht, vriendelijk, slim en op veel vlakken geduldig.

Loyaal en goed team moeten we nog ondervinden. :P

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:36

Oh dat is nog best groot! Mijn moppie is 160. Wel ook een goed aanpasbaar zadel, is inderdaad een aanrader. Ze veranderen heel veel!
Ik vind je rijden al heel netjes, ik zie wat je bedoelt qua snelheid maar ik denk dat dat een stukje onzekerheid /compensatie is. Ik zou toch proberen iets meer tempo erin te stoppen, want van daaruit kan je later makkelijker naar rechtrichten en omhoog rijden. Uiteindelijk. Maar hee, jullie gaan goed hoor!

Vanochtend was die van even wat minder lief := ze was iets te blij om weer echt op de wei te mogen. Vanacht ook maar voor het eerst weer buiten voor de nacht aangezien ze rustig staat en ik m'n arm een beetje bezeerd heb met buiten zetten. Mevrouw is sinds vanochtend niet meer opgehouden met stralen <3

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:43

Dit is mijn mams hoor! Ik maak eerder filmpjes van haar dan zij van mij, haha!
Nobli loopt eerder onder tempo dan over het tempo. We doen dan ook veel wisselingen, maar hebben liever een iets lager tempo dan te hard. Want zo is er meer controle, ook voor hemzelf. Dit is echt al veeeeeeeel harder en beter dan de eerste keer. := Ik merk juist vaak dat we hem te hoog over het tempo vragen te lopen, want inderdaad; veel gang zou hij zelf niet voor kiezen. Op zich niet erg, maar we zoeken nog een beetje naar hét tempo dat ons ‘suit’. Overigens is het laatste filmpje in de reeks dus een Nobli onder tempo. Daar zie je ook de passen verkleinen! :j En dat hij afgeleid is (want ik dacht; ik ga op de droge bakrand zitten).

Vooral in stap is dat tempo echt vreselijk goed aan het verbeteren. Soms sloft ie nog wat omdat het natuurlijk super lastig is om je goed te dragen als 3,5 ex renpaard, maar we zijn blij met de voortgang! En daarom draagt hij ook beschermers, want hij moet leren waar zijn voetjes heengaan.

Die van jou is ook zo’n glimworm? Nobli is echt zo mooi en dat in de winter onder een dikke deken... hij krijgt nu fenegriek voor de weerstand maar geen lijnzaadolie ofzo.

Ja, is inderdaad best groot. Is er een gemiddelde onder renpaarden? We hopen (en denken nav anderen) dat hij 1.67/68 wordt. Dat zou ik ook echt niet erg vinden want ik ben zelf 1.75.