Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6690
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 14:38

Hier problemen met aanspringen in de linkergalop met de zwarte. Ik lag er vorige week naast (heet paard en vijftien keer aanspringen en weer terugpakken, dat ging niet zo goed :P ). Chiropractor is geweest, constateerde scheef bekken, en leek al een oud iets te zijn. Wellicht van twee keer liggend geopereerd met de castratie. Voor de rest was hij mooi symmetrisch, dus qua rijden deden we het goed. Vanaf morgen weer opbouwen.

Paar dagen rust was niet erg, bak was toch weer een zwembad...

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 21:53

Hier ook een zwembad inderdaad en 's avonds alweer vroeg donker.. werkt erg slecht voor mijn motivatie :o

Ik had inmiddels wel graag willen starten maar mijn ouders zijn net een paar weken op reis geweest en zelf ga ik binnenkort 3,5 week naar Vietnam, dus de tijd vliegt voorbij en echt stappen maken komt er telkens niet van :roll: Hopelijk na mijn vakantie wel echt aan de slag, want heb wedstrijden en lessen ook wel echt nodig als stok achter de deur :o

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:43

Hier blijft de trailer nog een issue, dus kan helaas nog niet op pad.. maar thuis gaat het lekker! De oudste van de twee is echt lekker op weg en begint lekker te sjouwen in de bak. Zaterdag door de regen een rondje buiten gedaan. De eigenaar gaat dan voorop op de fiets en ik er achteraan, werkt super!

De 5 jarige hebben we nu ook weer een beetje opgepakt, afgelopen weer voor het eerst los gestapt en gedraafd in de halve bak (afgezet met lint). Door het weer en mijn aanstaande zakenreizen doe ik het wel weer even rustig aan, heb geen zin om zand te happen…

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 15:42

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 12-10-23 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 18:24

Oh ja dat vind ik echt een gaaf dier! Fijn dat ze goed gaat en lekker in haar vel zit!

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:43

Oh even hoor, ben echt weer even in de wolken. Goed het gaat allemaal niet vloeiend, en de bochten zijn niet echt rond. Maar we hebben onze groove weer terug.
Ze liet zelfs al een paar keer fijn haar hals zakken en lekker briesen, ook in draf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de buurman was met de bosmaaier in de weer pal in zicht. Wel even geloerd, maar gewoon door kunnen gaan daarna <3

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:49

wat super fijn!! dat het zo goed gaat! heerlijk. bij mij gaan de bochten ook nog niet super haha. En max vind het heel gezellig als er mensen in de bak staan haha. Moet ik echt sturen anders gaat hij naar ze toe.

Als hij jeuk heeft stopt hij vanuit draf en gaat kriebelen haha. we moeten er maar om lachen haha. Van de week moest hij mesten en was voor de eerste keer dat hij bleef lopen met mesten. (als ik ooit op wedstrijd ga mag hij niet stilstaand mesten)

Ergens snap ik dat het niet mag, want als je paard 10x in een proefje stil gaat staan is dat best lastig. Maar ergens denk ik... waarom zou een paard niet 1 of 2x wel keer mogen stilstaand mesten..

maar goed ik heb die regel niet bedacht haha.

wat leuk dat de dracht van uniqeu zo goed gaat. En wat leuk dat jullie het nog een keer willen proberen.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 17:28

Ik heb na een half jaar even weer op haar wezen hangen. Hangen, spanning dus stappen, stilstaan en ontspannen en er dan af. Heb ook al eerder op haar gezeten een keertjes of 2, voor 3 minuutjes (ook tot ontspanning).

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar die stap om te gaan zitten voelt altijd als een hoge berg die ik moet nemen. En dat terwijl ik het eerder gedaan heb en ze opzich niks gek doet (paar pasjes voorut draven en een mini bokje, maar dat kan gebeuren). En ze doet zo, omdat ze mijn spanning voelt. Ik schaam mij ook wel voor de spanning.

Loran_Nolen
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: op een erg fijn plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 12:51

naranja1 schreef:
Ik heb na een half jaar even weer op haar wezen hangen. Hangen, spanning dus stappen, stilstaan en ontspannen en er dan af. Heb ook al eerder op haar gezeten een keertjes of 2, voor 3 minuutjes (ook tot ontspanning).

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar die stap om te gaan zitten voelt altijd als een hoge berg die ik moet nemen. En dat terwijl ik het eerder gedaan heb en ze opzich niks gek doet (paar pasjes voorut draven en een mini bokje, maar dat kan gebeuren). En ze doet zo, omdat ze mijn spanning voelt. Ik schaam mij ook wel voor de spanning.


niet voor schamen, ik heb hetzelfde als jij.
Alleen kan ik WEER opnieuw, mijn nieuwr zadel is ook niet goed.. scheve boom enz.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:54

Citaat:
niet voor schamen, ik heb hetzelfde als jij.
Alleen kan ik WEER opnieuw, mijn nieuwr zadel is ook niet goed.. scheve boom enz.


Dat is lief! Oh wat een ellende dat je zadel niet goed is.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:35

Inderdaad niet voor schamen!! Soms gaat het nou eenmaal langzaam en dat is niet anders. Bedenk ook dat sommigen elke dag bezig zijn met de jonge paarden, dan maak je nou eenmaal sneller progressie. Het belangrijkste is imo dat jij ervan geniet bezig te zijn met je paard :j

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:46

Nou idd, niks om je voor te schamen hoor!