Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 86 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Supergoed, en ook al gestapt dus!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 23:30 



 
Profiel   

@Mooblie, wat goed! Speciaal he, zo voor de eerste keer zitten. Vertrouwen in jou als mens doet ook ontzettend veel inderdaad!

Die van mij is verassend goed uit te zitten eigenlijk :j Beter dan mijn andere paard, dat is in draf echt hard werken :')

@Nala, ja tuurlijk, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in zn werk gaat!

@lauraa, fijn dat alles goed was!


Vrijdag hebben wij weer een bosrit gemaakt en voor het eerst een galopje in het bos gedaan. Ging super! Ook twee keer op en af stappen in het bos geoefend. Ging ook zoals thuis.

[ img ]

Wij rijden twee keer per week nu. 1x in de bak en 1x in het bos. Daarnaast 1x in de week longeren met de dubbele longe. Murphy is nu 4,5, dus zo kan hij op een gezonde manier spieren op gaan bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 00:43 



 
Profiel   

Wat een fijn schema! Ik hoop ook zsm buiten te kunnen rijden als alle knopjes werken. Heb ik ook met mijn andere paard gedaan en dat beviel enorm goed, ze krijgen daar zo veel balans (op eigen benen lopen), kracht en conditie van. En het is vaak toch leuker voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 08:55 



 
Profiel   

Ik kom ook even stuiteren.
Gisteren ook voor het eerst op Nino gezeten. Ook geheel onverwachts.
Vorige week voor het eerst over hem heen gehangen. Dat wilde ik gisteren ook gaan doen. De planning was om volgende week voor het eerst op hem te gaan zitten. Alles stond klaar. Cap op gedaan rijlaarzen aan. Nino gelongeerd en op het moment dat ik eroverheen wilde hangen kwam de staleigenaar. Hij zei waarom ga je er niet gewoon op. Hij kwam de longeerbak binnen en nam de lijn over van mijn stalgenootje. Tja toen moest ik wel haha. Niet nadenken gewoon doen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

https://youtu.be/g6MPXY9kB_U

https://youtu.be/K5pSVgrYhpE

Ik kon alleen maar lachen. Totaal geen zenuwen alleen trots en genieten.
Toen ik eraf was had ik zijn zadel af gedaan en ben ik nog met hem voor het eerst gaan wandelen over de weg.


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vandaag zit ik nog steeds op een blauwe wolk haha. Sorry voor mijn ego post. Ik ga straks alles bijlessen en een nieuwe post maken om op iedereen te reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 09:44 



 
Profiel   

Gaaf! Bijzonder he?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 09:46 



 
Profiel   

Wat fijn dat ie braaf was! Genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 10:49 



 
Profiel   

Hier ook weer even een update!

Mijn herstel gaat goed! Ik loop thuis al zonder krukken en buiten korte stukjes.

Vanmiddag bij Nacho geweest en hij wordt echt steeds braver. Vrijdag heeft ze hem met de trailer mee genomen naar het bos toe en ook daar super braaf. En vandaag in de bak weer heel braaf aan het werk geweest. Hij vindt springen trouwens echt leuk!

Oohh en afspuiten lukt inmiddels best wel goed :D Echt leuk vindt hij het niet, maar hij loopt niet meer door je heen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 15:28 



 
Profiel   

Zo net thuis gekomen voor een tweede shot moderna, hopelijk word ik er niet ziek van. Ik heb nu lekker de tijd om een grote post te maken.

@ Nobel wat een pech hebben jullie gehad zeg. Wat fijn dat het de goede kant opgaat en dat Unique weer snel helemaal opgeknapt is. Het kan lang duren zo’n zweer die diep zit. Ook goed de kroonranden in de gaten houden of het er daar niet uit gaat komen.

@Qimm wauw wat stoer zeg om er zo op te klimmen. Ook je filmpje helemaal gezien en dat ziet er goed uit zeg. Fijn dat hij zo lekker braaf is.

@Blaze1994 wat fijn dat het kwartje gevallen is. Ik heb ook problemen gehad met longeren. Nino wilde niet van mij af lopen. Toen het kwartjes gevallen was ging het ook heel goed en dan gaat het snel allemaal. Ga zo lekker door.

@Stitchlover wauw dat ziet er goed uit zeg. Hoelang is hij nu onder het zadel? En ook de buitenritjes. Wat heerlijk. Heerlijk ervan genieten.

@Activeme altijd goed om ze even vakantie te geven. Ging het oppakken ook weer goed?

@lauraaa wat fijn te horen dat het met Lady goed gaat. Hoe ging het bij de tandarts?

@Loran wat goed dat je er door durft te rijden. Het is toch altijd even afwachten hoe ze gaan reageren als je ze een beetje aanpakt. Ik heb je filmpje gezien en dat ziet er al heel goed uit. Lekker zo door blijven gaan.

@Veerledec oh dat is ook altijd spannend om voor het eerst alleen zelf rijden.

@Nala welkom in deze groep ben benieuwd naar een leuke foto van jou knapperd

@Mooblie oh wat super stoer. Hetzelfde als bij mij. Mijn stalhouder vond het ook tijd dat ik erop ging haha. Heerlijk gevoel is het hè. Lekker blijven stuiteren en genieten van deze eerste keer erop.

@ Future_vet wat fijn te horen dat het goed gaat met je herstel. Ik hoop op een spoedig herstel voor je en dat je weer lekker met je knapperd aan het werk kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 16:00 



 
Profiel   

Oeh ik zie allemaal leuke en mooie stapjes vooruit voorbij komen. Plan is gewijzigd :'). Afgelopen vrijdag is onze fries bevallen van een merrieveulen. Hier natuurlijk veel mee bezig on moeder in de gaten te houden of ze wel genoeg eet en drinkt. Haar naam is Senne en nu al een onwijs fijn en braaf veulen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


@Monte_cristo. Ik vind het ook best warm om te rijden aangezien onze bak vollop in de zon staat. Misschien dat ik vanavond even ga rijden als het een beetje afgekoeld. Het blijft gelukkig droog de aankomende dagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 16:21 



 
Profiel   

Bedankt voor het warme welkom!

Dit is mijn lieve merrie Nala, ze is een 13 jarige Mérens.

[ img ]

Normaal maken we vooral zo de velden onveilig:
[ img ]


Maar nu gaan we dus het mennen oppakken. We doen al veel aan "droogmennen", dus longeersingel om, leidsels eraan, en erachter lopen. Dit doet ze super goed!



Vorige week dinsdag was er voor het eerst een instructeur bij, en zodra ze het menschoftje en de oogkleppen op had liep ze super voorwaarts. Dit ben ik van haar zeg maar absoluut niet gewend, of alleen maar op de terugweg :')



Dinsdag gaan we een band slepen, en dan hopelijk binnenkort de kar er daadwerkelijk achter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 18:32 



 

Mijn buitenrit is niet zo goed afgelopen. Ik hoorde geluid van een los zittend ijzer dus ben afgestapt om te kijken. Kon niks zien dus weer opstappen. Toen ik opstapte is Lady geschrokken en in galop er vandoor gegaan terwijl ik nog 1 beugel stond. Ik probeerde haar nog te stoppen maar ben uiteindelijk gevallen en heb een middag in het ziekenhuis gezeten. Resultaat is enkel op 2 plaatsen gebroken. Nu in het gips en volgende week terug en dan word een operatie ingepland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:23 



 
Profiel   

Oei Laura, dat is minder! Hopelijk heeft alleen jouw lichaam een duik en jullie vertrouwen in elkaar niet :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:28 



 
Profiel   

Oh nee Lauraaa oliebol dat is rot zeg. Dat is wel heel zuur hoe je gevallen bent. Op 2 plekken gebroken. Lees nu dat je ook geopereerd word. Heel veel beterschap

@Nala wat een super leuk paard heb je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 19:42 



 

Lady kon er absoluut niks aan doen dus het vertrouwen tussen mij en Lady zal wel goed zitten.

Ik moet donderdag terug en dan gaan ze kijken wanneer ik geopereerd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 20:38 



 
Profiel   

Oh wat oliebol zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 22:04 



 
Profiel   

Gedsie wat een naar ongeluk.
Sterkte met het herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 23:00 



 
Profiel   

Balen Laura! Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-21 23:30 



 
Profiel   

@lauraa, Oh wat balen zeg! Heel veel beterschap.
@Nala, Fijn dat de beginselen al goed gaan!
@Activeme, Wat een leuke verassing!
@Monte Christo, Murphy ben ik vorig jaar november mee begonnen, maar pas rond de jaarwisseling voor het eerst op gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:18 



 
Profiel   

Oeh laura dat is niet niks zeg. Heel veel sterkte :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:21 



 
Profiel   

Oef, dat niet fijn om te horen Laura.
Hoe was Lady nadien? ook geschrokken of vrij snel weer rustig?
Hoop op een snelle datum voor je en een voorspoedig herstel!


@activeme wat een plaatje

@nala, leuk! en wat al goede voorbereidingen zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 10:27 



 
Profiel   

Hier gisterrn een nieuwe mijlpaal
voor Nolen en mijzslf.

De eerste keer in de buitenbak (vanwege warmte enkel even gestapt) EN mrt een ander paard erbij in!

Ondanks dat Nolen het best spannend vond, voelde zijn spanning onder mij, vertrouwde hij mij volledig en werd langzaam zekerder en begon los te laten!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 10:32 



 
Profiel   

Wat gaan jullie allemaal hard. Trippel is gewend aan het zadel, longeren met hangende beugels, het maakt haar allemaal niks uit. 6 augustus komt de zadelmaakster en daarna ga ik rustig aan beginnen met ruitermak maken.

7 augustus ga ik met haar naar de merriekeuring van het Bonte Paarden stamboek. Als veulen was ze hier reservekampioen dus ben erg benieuwd wat ze nu van haar vinden als 3 jarige.

Omdat ze anderhalfjaar geleden voor het laatst op de trailer heeft gestaan ben ik nu ook het trailer laden aan het oefenen. Afgelopen zaterdag weer voor het eerst en erop gaat prima, achteruit eraf vind ze nog wat lastig. Donderdag komt mijn grondwerkjuf ons er bij helpen.

Ze doet eigenlijk alles heel erg braaf zelfs als ze het spannend vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:08 



 
Profiel   

leuk om te lezen hoe goed jullie gaan.

Laura: beterschap en sucses met de operatie hopelijk herstel je snel.
Loran: Wat super knap zeg!

vraagje hoe hebben jullie longeren aangeleerd? ik wil na de zomer bij maximus longeren op gaan pakken. En we hebben voor zn revilidatie aan zn griffelbeen breuk wel een beetje gelongeerd.


Maar ik moet behoorlijk wat 'boze' energie erin stoppen wilt hij van mij af lopen haha. Dus ben even zoekend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:16 



 
Profiel   

Ik heb aangeleerd dat ze op aanraking/aanwijzing van mijn longeerzweep wijkt. Dus duwtje in de schouder is opzij wegstappen en tegenwoordig is wijzen eigenlijk voldoende als ze naar binnen valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 12:24 



 
Profiel   

plutolover schreef
leuk om te lezen hoe goed jullie gaan.

Laura: beterschap en sucses met de operatie hopelijk herstel je snel.
Loran: Wat super knap zeg!

vraagje hoe hebben jullie longeren aangeleerd? ik wil na de zomer bij maximus longeren op gaan pakken. En we hebben voor zn revilidatie aan zn griffelbeen breuk wel een beetje gelongeerd.


Maar ik moet behoorlijk wat 'boze' energie erin stoppen wilt hij van mij af lopen haha. Dus ben even zoekend..


Dat ging eigenlijk van zelf. ik heb dit wel met 2 man gedaan zodat 1 op het paard en de lijn focust en de ander de zweep en het paard in beweging houdt. Ik heb 'm met de lijn eerst van me weg gejaagd (klinkt zo gemeen maar heb hem gevraagd om verder uit mijn ruimte te gaan). Hij rent heel graag dus toen ging ie draven en dat belonen met stem en wel redelijk hoog tempo om te voorkomen dat hij omdraait. Nu zijn we bezig met langzamer en 1 persoon die zweep en lijn vast houdt. Draf en galop commando's kende hij de 2e keer al. Stpa vind hij nog moeilijk want dan vind ie het gezellig om bij je te komen. Maar hiervoor ben ik commando's aan het aanleren. Dus wanneer ik start met longeren zeg ik "go" en halt en dan "klaar" als hij naar mij toe mag komen. Dit doe ik zodat hij niet denkt dat longeer lijn plus zweep (en bak ivm geen longeer cirkel) longeren is maar dat dat ook wandelen kan zijn of lange lijnen (over een tijdje). Mijne leert zo snel dat hij ook heel snel mee denkt en dat is niet altijd handig :D

Nou heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 86 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen