Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 108 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Hier is er niet perse een schema, maar hij wordt nu wel regelmatiger getraind.

Hij lijkt zich op de nieuwe stal wel thuis te voelen. Mooi rustig op stal en heeft al met twee dames uit zijn groepje vriendschap gesloten *D
Rijden gaat ook goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 20:15 



 
Profiel   

Als de bak geen zwembad is, rij ik drie keer in de week waarbij ik van te voren nadenk over wat ik wil gaan trainen. Een echt schema heb ik niet. Ik focus op wat ik vind dat op dat moment belangrijk is. Soms is de intentie om alleen los te werken, lang en laag en andere keren focus op overgangen of het aanleren van een bepaalde oefening. Belangrijk is dat het een intentie is en geen eis. Kijk altijd naar hoe je paard zich voelt die dag.

@Opisop, fijn dat hij zo op zijn gemak is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 22:54 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 09:29 



 
Profiel   

Ik heb niet echt een schema. Het ligt bij mij grotendeels aan het weer. Wij hebben alleen een buitenbak en een overdekte longeercirkel. Maar wil minimaal 3x per week wat doen met hem.

Momenteel heeft Alano enorm veel energie :'). Ondanks dat hij veel en lang buiten staat en hij met vriendjes aan het spelen is.

Wij zijn het nieuwe jaar goed begonnen en hebben een bosritje gemaakt. Alano heeft de raceknop gevonden en we gingen best hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:02 



 
Profiel   

De beste wensen voor iedereen!

Murphy barst ook van de energie ik ben er nog niet achter waar het aan ligt. Hij staat 24-7 buiten in de kudde, op vitaminebrok en ik probeer hem nu meer beweging en uitdaging te geven en geef nu ook magnesium bij. Heb alleen nog niet het idee dat het aanslaat.
Afgelopen week had ik vakantie en hebben we onder andere een lekkere boswandeling gemaakt. Dat vond ie mooi :') lekker door het bos kuieren, snuffelen en rollen. Is eens wat anders dan onder het zadel.

Ik heb een soort van schema. Wij gaan 1x per week naar het bos, 2x per week longeren met dubbele lijnen en 1x rijden. Schema is wel een beetje afhankelijk van de staat van de buitenbak *D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

@ Activeme, Lekker hoor zo in het bos!
@ Nobel, Wat balen dat ze weer ongemak laat zien.
@ Opisopshop, Fijn dat hij het naar zijn zin heeft op de nieuwe stal.
@ Lauraaa, Mooi voornemen, dat gaat vast lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-22 10:45 



 
Profiel   

@stitchlover herkenbaar haha die energie. Alano krijgt nu ook een week magnesium maar merk geen verschil.

------

Gisteren gereden in de bak. Eerste 20 min was hij mega stuk en had veel spanning maar op een gegeven moment liet hij mooi los en was hij best fijn. Na 10 min dat hij ontspannen was gestopt, afgestapt en uitgestapt. We zijn nog niet lang niet als waar we waren. We doen een paar stapjes terug en om vervolgens weer heel veel stapjes vooruit te maken.


Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 10:26 



 
Profiel   

Hoi allemaal, ik kom hier binnen vallen maar kwam dit topic eigenlijk net pas tegen, nadat ik in het topic Van jonkie tot rijpaard, de route.. tips had gevraagd voor een leuk topic. Ziet er super leuk uit, dus wil eigenlijk gaan volgen!
Ik reageer niet altijd super snel, maar wil m’n best gaan doen

Ik heb sinds september 2021 een 3 jarige merrie. In aprils wordt ze 4 jaar! Stap, draf, galop, rem en stuur zitten erop. Nu lekker speels verder puzzelen . De vrouw waar ik haar heb gekocht, heeft de basis er heel vriendelijk in alle rust in gereden. Dus heb veel zin om met geduld, veel tijd, spelenderwijs dingen te leren. Ze is heel leergierig, ondeugend en wil graag wat doen.

Ik heb haar nu 2/3 weken vrij gegeven, gewoon wandelen, poetsen, beentjes wassen etc. Volgens mij heeft daar haar goed gedaan!

Mijn schema is ma en di vrij, woensdag longe 15 min, donderdag longe 10 min (eerste frisheid eraf) en daarna 20 min. erop. Vrijdag vrij, zaterdag longe 10 min en dan 30 min rijden en zondag stapritje buiten in het bosje achter ons huis. Dus 3 dagen werk, 1 dag ontspannen stappen en 3 dagen vrij.

Fot's zal ik vandaag ngo even toevoegen, wel zo leuk misschien :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:01 



 
Profiel   

masyo schreef
Hoi allemaal, ik kom hier binnen vallen maar kwam dit topic eigenlijk net pas tegen, nadat ik in het topic Van jonkie tot rijpaard, de route.. tips had gevraagd voor een leuk topic. Ziet er super leuk uit, dus wil eigenlijk gaan volgen!
Ik reageer niet altijd super snel, maar wil m’n best gaan doen

Ik heb sinds september 2021 een 3 jarige merrie. In aprils wordt ze 4 jaar! Stap, draf, galop, rem en stuur zitten erop. Nu lekker speels verder puzzelen . De vrouw waar ik haar heb gekocht, heeft de basis er heel vriendelijk in alle rust in gereden. Dus heb veel zin om met geduld, veel tijd, spelenderwijs dingen te leren. Ze is heel leergierig, ondeugend en wil graag wat doen.

Ik heb haar nu 2/3 weken vrij gegeven, gewoon wandelen, poetsen, beentjes wassen etc. Volgens mij heeft daar haar goed gedaan!

Mijn schema is ma en di vrij, woensdag longe 15 min, donderdag longe 10 min (eerste frisheid eraf) en daarna 20 min. erop. Vrijdag vrij, zaterdag longe 10 min en dan 30 min rijden en zondag stapritje buiten in het bosje achter ons huis. Dus 3 dagen werk, 1 dag ontspannen stappen en 3 dagen vrij.

Fot's zal ik vandaag ngo even toevoegen, wel zo leuk misschien :o


Welkom! Ben benieuwd naar je foto :D.
Ik zou het wat beter verdelen. Jonge paarden hebben tijd nodig om hun spieren te herstellen, alles verwerken etc.

Mijn paard is wel een jaartje ouder en al wat verder in het proces. Maar als wij hebben gereden wat intensiever dan normaal geef ik hem die dag daarna vrij, zo kan hij even bijkomen en alles laten bezinken en verwerken. Als wij rustig ritje hebben gehad doen wij lekker simpel werk, beetje losgooien, spelen etc. Alano heeft minimaal 3 dagen vrij en 4x per week trainen wij. Dit probeer ik zoveel mogelijk af te wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:08 



 
Profiel   

_activeme schreef
masyo schreef
Hoi allemaal, ik kom hier binnen vallen maar kwam dit topic eigenlijk net pas tegen, nadat ik in het topic Van jonkie tot rijpaard, de route.. tips had gevraagd voor een leuk topic. Ziet er super leuk uit, dus wil eigenlijk gaan volgen!
Ik reageer niet altijd super snel, maar wil m’n best gaan doen

Ik heb sinds september 2021 een 3 jarige merrie. In aprils wordt ze 4 jaar! Stap, draf, galop, rem en stuur zitten erop. Nu lekker speels verder puzzelen . De vrouw waar ik haar heb gekocht, heeft de basis er heel vriendelijk in alle rust in gereden. Dus heb veel zin om met geduld, veel tijd, spelenderwijs dingen te leren. Ze is heel leergierig, ondeugend en wil graag wat doen.

Ik heb haar nu 2/3 weken vrij gegeven, gewoon wandelen, poetsen, beentjes wassen etc. Volgens mij heeft daar haar goed gedaan!

Mijn schema is ma en di vrij, woensdag longe 15 min, donderdag longe 10 min (eerste frisheid eraf) en daarna 20 min. erop. Vrijdag vrij, zaterdag longe 10 min en dan 30 min rijden en zondag stapritje buiten in het bosje achter ons huis. Dus 3 dagen werk, 1 dag ontspannen stappen en 3 dagen vrij.

Fot's zal ik vandaag ngo even toevoegen, wel zo leuk misschien :o


Welkom! Ben benieuwd naar je foto :D.
Ik zou het wat beter verdelen. Jonge paarden hebben tijd nodig om hun spieren te herstellen, alles verwerken etc.

Mijn paard is wel een jaartje ouder en al wat verder in het proces. Maar als wij hebben gereden wat intensiever dan normaal geef ik hem die dag daarna vrij, zo kan hij even bijkomen en alles laten bezinken en verwerken. Als wij rustig ritje hebben gehad doen wij lekker simpel werk, beetje losgooien, spelen etc. Alano heeft minimaal 3 dagen vrij en 4x per week trainen wij. Dit probeer ik zoveel mogelijk af te wisselen.


Bedankt voor je tip! Ik zal eens kijken hoe ik dit kan aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld dinsdag/donderdag of maandag/woensdag doen. De dagen in het weekend vind ik juist fijn om zaterdag te rijden en zondag lekker stapritje buiten te doen :) De rest van de week staat ze lekker buiten met een ander paard waar ze mee kan rennen, spelen,stoeien,eten

Hierbij een paar foto's. Ik ben geen ster in foto's op Bokt plaatsen, dus hoop dat het goed gaat :o

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:14 



 
Profiel   

@masyo geen probleem. Leuk paard. Het is passen en meten met jonkies, de ene heeft meer tijd nodig om het te verwerken en alles te laten bezinken dan de ander.. die van mij moest in het begin wel echt de tijd nemen om alles laten te bezinken en te verwerken. Doe het vooral lekker rustig aan. Ze is nog jong en geef haar lekker de tijd. Dan komt het wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:28 



 
Profiel   

Wat een leukerd.
Ik vind je verdeling nog zo gek niet hoor.
Stapritje is juist fijn tegen stijfheid ( neem aan dat je geen uren stapt) en 15 minuten longe is toch eigenlijk haast niet meer dan op beide kanten even alle drie de gangen? Dus ook niet heel inspannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 12:41 



 
Profiel   

@opisop_shop Stapritje is inderdaad 15-25 minuten, puur dat ze buitenritjes als een leuke afwisseling gaat zien en tegelijkertijd hieraan went :o En de longe is echt loswerken en dan is het klaar en dan donderdag longe + rijden. Vind het voor mezelf prettig om regelmaat te hebben wat wanneer, maar ik kan altijd eens kijken hoe ze is als ze 1 dag rust heeft tussendoor :o

@_activeme het is inderdaad even zoeken! Mijn oudere merrie is 20 nu en heb ik gereden tot haar 17e, dus de baby is iets heel anders qua rijden. Maar we komen er wel, inderdaad rust en tijd ervoor nemen

Jullie paarden zijn ook erg leuk zeg! Leuk, al die jonkies <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 13:17 



 
Profiel   

Wat een weer gisteren zeg. Alano was gisteren lekker vrij. Dinsdag hebben wij fijn getraind in de longeerkraal. Longeren in vrijheid met balkjes. Longeren zonder touw gaat veel beter dan zonder. Ik heb hem wat uitgedaagd door balkjes neer te leggen. Het is goed voor zijn achterbenen, takt, balans en gewoon leuk voor de afwisseling. Volgens mij vind hij het wel leuk om te doen. Als hij eenmaal wat sterker is dan pak ik dit onder het zadel ook mee.


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:18 



 
Profiel   

Fijn dat je in elk geval altijd droog kunt longeren, dat scheelt al een boel.
Ik heb trouwens een lange regenjas en een waterdichte stapmolendeken, dus longeren doe ik ook gerust als het viezer weer is. Ook nog regenlaarzen onder de lange roze jas en gaan :') :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 13:53 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 14:09 



 
Profiel   

Het weer is hier ook het probleem niet.. de hoeveelheid water in de bak daarentegen…. Er valt echt niet te rijden nu hier… hopelijk droogt het de komende week weer een beetje op want zo kan ik s avonds helemaal niks doen :n

@nobel, wat is nexium voor spul? Moet dat de maag rustig houden of wat?
Wel heel fijn dat je al verbetering merkt zo!

Vandaag was voor het eerst dit mijn uitzicht, zoals gezegd was de van te nat dus dan maar naar buiten. Ze is een keer eerder van het terrein af geweest (nooit verhuisd) dus dat ze zo rustig was, was erg fijn :j


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 14:10 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:34 



 
Profiel   

Wat fijn Nobel, hopelijk blijft het de goede kant op gaan!

Lekker uitzicht slimpie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 19:59 



 
Profiel   

Interessant Nobel, ik verdenk mijn zwarte ook van maagproblemen. Binnenkort ook maar een scopie laten doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:14 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 20:37 



 
Profiel   

Gisteren hadden wij les. Alano en ik hebben regelmatig discussies over het tempo. We hebben fijne en handige tips gehad om aan te werken. Als ik eenmaal de discussie heb gewonnen kan hij zo lekker sjouwen. Voor het hele verhaaltje kan je mijn insta post lezen. Scheelt weer typen op de telefoon hihi.



Ik zal morgen even alles teruglezen en op iedereen reageren. Via de telefoon is dat zo irritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-22 11:41 



 

Alano gaat lekker op de nieuwe stal volgens mij!

@Nobel01: Ik hoop voor jullie dat dit de oplossing blijkt. Worden de zweren veroorzaakt door stress?

@Masyo: Welkom! Ik probeer de trainingen altijd zo veel mogelijk over de week te verdelen. Ik train Lady 3 keer in de week met steeds 1 rustdag er tussen. Soms zitten er 2 rust dagen tussen. Je moet er wel rekening mee houden dat dat ene ontspannen stapritje voor een jong paard ook belastend is met gewicht op de rug. Vooral op een rug die nog niet volgroeid is. 4 keer in de week werken voor een 3 jarige is naar mijn mening al best veel voor een nog niet volgroeid paard. Lady is 4, wordt in juni 5 maar ook haar train ik niet meer als 3 keer in de week.

Ik heb al even niks meer geplaatst maar ik had dan ook niet veel te vertellen. Hele maand december eigenlijk niet kunnen rijden omdat we geen passend zadel meer hadden. Afgelopen vrijdag is de zadelpasser geweest en hebben wij eindelijk een passend zadel kunnen vinden *\o/* Meteen maandag een les ingepland omdat we al vanaf november niet regelmatig meer hebben kunnen lessen. De les ging echt super goed. Lady had nog nooit zo goed gelopen en ik had heel veel zin om weer lekker aan de slag te gaan.

Ik krijg de foto van Instagram van mijn bericht niet geplaatst maar in de link zie je mijn nieuwe zadel en rijfilmpjes van de les van maandag.
https://www.instagram.com/ladyfirstdela ... =copy_link

Dinsdag heeft ze vrij gehad en gistermiddag kreeg ik van stalgenootje bericht dat Lady niet lekker liep op de wei en dat ze 1 achterbeen ontlast en op rust zet. Filmpje erbij en ze liep inderdaad alles behalve lekker. Paniek, want met die breuk in haar bekken ben ik toch altijd bang dat het ooit een keer is afgelopen met haar. Na mijn werk ben ik naar stal gegaan om te kijken hoe ze liep. Ik zag dat ze in de stal al veel met haar linkerachterbeen omhoog stond. Ik heb haar even uit de stal gehaald om te kijken hoe ze liep en in stap was ze wel iets onregelmatig maar het leek mee te vallen. Even 3 rondjes laten draven maar daar was ze echt overduidelijk kreupel.



Gelukkig kwam er een half uur later een dierenarts op stal voor een van de paarden die ik bij rijd dus toen die klaar was met dat paard heb ik haar even naar Lady laten kijken. Wij hadden alle 2 het vermoeden dat het van de knie kwam. Bij het onderzoeken van de knie reageerde ze helemaal nergens op dus daar kon de pijn niet vandaag komen. Ook de heup, sprong en de pezen zagen allemaal goed uit. Kogel was wel wat gevuld maar dat is bij haar altijd het geval geweest. Daarna de hoef zelf zo goed als kon onderzocht en daar reageerde ze wel pijnlijk op. Het vermoeden is dat er een hoefzweer zit.

Meteen gisteren de hoefsmid geappt en die had vandaag wat ruimte in zijn planning en komt vanmiddag even kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:03 



 
Profiel   

lauraa_ hopelijk is het ind een hoefzweer

hier gaat het redelijk paarden net verhuisd maar loop met max tegen 'gedrags problemen' aan. Ik krijg met longeren of grondwerk gewoon niet zijn focus bij mij. En als ik dat wel heb is hij gewoon wat 'dominant'. Hij laat ok zij leuter hangen van opwindeng/entausastme.

Kortom we moeten even afspraken maken, en nu heb ik hulp ingeschakeld van iemand die ik ken van mjin instructrice opleiding. Zei doet nu ook wat anders er naast. Meer gericht op leider. Het recht richten komt later wel.

Ik snap dat max het nog moeilijk vind en dat mag ook, maar steigeren en bokken (richting de zweep dus naar mij) vind ik niet zo tof. En alleen omdat meneer liever elders mee bezig is.

maar weet zeker als je we door dat stukje heen zijn dat hij alles voor mij doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:31 



 
Profiel   

Hoi allemaal, lauraa_ wat vervelend, hopelijk valt het mee!

Dank voor je mening. Altijd goed om te horen hoe anderen het doen! Misschien moet ik inderdaad maar eens kijken naar mijn planning. Dan zou het maandag, donderdag, zaterdag worden en zondag lekker wandelen aan de hand :) Puur dat ze het buiten allemaal leert kennen.

@_activeme Wat ziet het rijden met Alana er fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 13:40 



 
Profiel   

@Nobel01 ik duim voor jullie dat dit DE oplossing is.

@laura ah balen zeg. Hoop niks ernstigs.

@plutolover leuter hangen doet Alano ook. Ik zoek er niks achter puur omdat hij het leuk, hij doet dit al sinds ik hem heb. Qua dominant gedrag moet je wel echt stevig in je schoenen staan. Ga vooral aan de gang met hersenwerk. Longeren zou ik laten voor wat het is als dit echt niet werkt. Ik en Alano kunnen dat nog steeds niet zo goed samen. Ga lekker naast de grond met hem aan de slag. Zoals je met Stan ook doet. Als je vanaf de grond aan het werk gaat met hem hoe is dan zijn gedrag?




Ik zit even met iets. Met rijden merkte ik gisteren dat mijn rechterbeen een eigen leven lijd. Ik heb er heel weinig controle over en als ik dat wel wil kost het mij echt heel veel moeite. Het lijkt wel alsof ik enorm naar rechts leun en continu probeer recht te zitten terwijl ik wel rechtzit. Aan Alano merk ik persoonlijk niks. Iemand enig wat dit is en wat ik eraan kan doen? Uiteraard kan ik dit met mijn instructrice overleggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 108 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen