Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 110 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

@ Lauraa, Hoef intapen met ducttape en gewoon buiten zetten. De bacteriën in de box zijn ook helaas niet helemaal bevorderlijk voor een zweer.
Mijn andere ruin had op vlas ook wel eens last van zweren en die ging ook gewoon naar buiten op het zand of de wei.

@Aciveme, mooie plaatjes van Alano!

@Loran_Nolen, ik zou hem voor de zekerheid even laten nakijken (Osteo, zadelpasser) om er zeker van te zijn dat er geen lichamelijk probleem is. Plots aanhoudend staakgedrag bij een eerlijk paard zou ik namelijk wel bijzonder vinden uit narigheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:14 



 

Iets rustgevends geven vermoed ik dat ze gewoon doorheen walst. Zelfs door de verdoving van de tandarts heen kon ze alsnog achteruit vliegen en de hele box doorgaan....

@stitchlover: dat is echt geen optie nu om haar buiten te zetten. er ligt bij de ingang van de weide zoveel modder dat ze er tot over hun kogels in zakken. 4 meter verder is het wel redelijk droog maar dat houd dutcttape ook niet tegen zoveel water. Dan kan ik haar beter in de rijhal zetten vanavond als ik er ben en daarna schoonmaken.

Ze staat nu al in een luier met badedas in die helemaal dicht geducttaped i

@nobel01: Wat erg zeg. Zit jullie ook niet mee met de dieren zeg. Zijn de nierwaardes al eens gecheckt? deze klachten komen mij wel bekend voor van onze eerste boxer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:23 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:39 



 
Profiel   

Net onvrijwillig afgestapt van de bruine. Hij galopeert netjes aan, maar valt na paar sprongen weer uit galop. Vorige keer lukte me een volle ronde te galopperen, dus dat dacht ik nu ook te doen. Maar hij viel weer heel snel uit galop, dus ik spoor 'm aan met been en stem, geef een tikje, en dat gaf een bok. Geen probleem, maar ik zat daarna wat scheef en toen was het bok-bok-bok, stilstaand en draaiend, en toen draaide ik er mooi af en landde op m'n voeten. Daarna weer opgestapt en prima kunnen galopperen. Hij bedoelt het niet verkeerd, maar snapt gewoon niet altijd wat de bedoeling is en is verder absoluut niet gemeen of heet of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:14 



 
Profiel   

Altijd vervelend zo vroegtijdig afstappen veerledec! Maar zo te horen heb je het goed afgesloten!

Verder is het heel herkenbaar... Ik gaf de 6 jarige zaterdag een tikje in de hoop dat ze wisselde in de galop, toen stond ze op twee achterbenen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:22 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:55 



 
Profiel   

volgende week komt de zadelpasser.
Dus dan kijkt hij er in ieder geval na.
Het vreemde is, geef je hem dan echt even een (voor ons gevoel) harde correctie dan loopt hij daarna wel braaf zijn rondjes..

ook met longeren deed hij dit, maar was vandaag erg braaf en werkwillig.
Rug enz. mogen we aankomen, en laat hij ook niets gek zien. Ook niet met bijzet of zonder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 20:33 



 

Gelukkig heb je je niet pijn gedaan veerledec!

@Loran_Nolen: het kan ook zijn dat hij na een harde correctie door de pijn heen gaat lopen. Bij zulk gedrag lijkt het mij wel handig om dit eerst uit te zoeken!


Update Lady: Ze had vandaag goed moeten lopen maar helaas nog steeds kreupel In stap valt het mee maar in draf nog stokkreupel. Omdat haar been ook tot aan de sprong dik was heeft er vandaag een dierenarts naar gekeken omdat ik bang was voor einschuss. Ze had geen koorts en de zweer was mooi open gesneden door de smid maar met het risico dat het toch beginnende einschuss zou zijn heeft ze antibiotica en pijnstillers gegeven. Beetje dubbel gevoel gezien je normaal bij een hoefzweer geen antibiotica of pijnstillers mag geven.

Dit gaat nog wel even duren ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:23 



 
Profiel   

Vervelend Laura!
Helaas geen hoopgevend bericht van deze kant voor je.. De 5 jarige is van eind juli tot oktober niet rad geweest door hoefzweren in beide voorvoeten.. Daarna heb ik dr niet meer opgepakt aangezien de bak mwah is.. Om te rijden gaat het prima, maar deze wil ik nog echt even aan de longe rondslingeren voordat ik erop ga maar als ik dat doe, dan is de bak echt mul van al het rennen..
Dus ik hoop vanaf maart, als het ook weer lichter is 's avonds, dat ik met haar ook weer kan beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 12:51 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:37 



 
Profiel   

Hè wat ontzettend jammer zeg.
Hopelijk straks een mooi veulentje eruit.

Hier is de fysio dinsdag geweest bij M. Kwam toch wel e.e.a tegen, dus hopelijk gaat het straks weer mooi in de stijgende lijn verder :)

Net gebeld dat onze pony, die afgelopen week blijkbaar flinke koorts had, toch droes blijkt te hebben
Staat niet bij ons want ik heb hem bij iemand in bruikleen staan.
Even fingers crossed maar hij lijkt zich best oké te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:42 



 
Profiel   

Wat een oliebol beslissing om te moeten maken, maar wel verstandig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 11:59 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Nou, de kogel is door de kerk, we gaan Unique niet meer rijden.
Afgelopen woensdag weer voorzichtig onder het zadel geprobeerd, na ongeveer 10 minuten(eerst nog gelongeerd) zomaar vanuit het niets gigantisch ontploffen! Eer was echt geen aanleiding toe om zó achterlijk te doen. geen zweep, geen sporen, geen been, liep lekker ontspannen, en toen.....

Mijn dochter is achterover op haar rug en hoofd gevallen, daarna draaide Unique om, en sloeg twee keer gericht naar mij, ik had haar nog vast aan de longe met rijden.

Wij gaan niet ons leven wagen, en op een bom gaan zitten die elk moment kan ontploffen, dat is het niet waard!
Dus vanaf april, als ze hengstig wordt, gaan we haar insemineren van de hengst Nacho.

Ontzettend balen, maar misschien ergens ook wel fijn om duidelijkheid te hebben.

Hier scopie gehad vanochtend maar geen maagzweren. Alleen een licht geïrriteerd plekje, dus wat gevoelig op de maag kan hij wel zijn. Hij had ook ondanks 13 uur vasten nog steeds wat eten in z'n maag.

Maandag overleg met de DA over wat we qua voer nog meer kunnen verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 12:47 



 

@ Nobel01: balen zeg. Is het geen idee om haar door een trainingsstal/andere handige ruiter verder door te laten rijden?

@Opisop_shop: Droes, heftig zeg. Hoe gaat het nu met de pony?

@ Loveslimpie: heftig zeg zolang...

Lady lijkt weer even de goede kant op te gaan. Antibiotica en pijnstillers hebben z'n werk wel gedaan. Zwelling was gezakt tot aan de kogel maar wilde niet helemaal weg gaan. Afgelopen weekend 2 keer een half uurtje op het asfalt gaan stappen en daarna was het been mooi geslonken. Helaas heeft ze nu wel flinke mokplekjes over gehouden aan het constant nat houden van de hoef. Deze moeten nu dus ook behandeld worden.

Vanavond krijgt ze de laatste keer antibiotica en pijnstillers en dan ben ik benieuwd hoe ze aan het einde van de week loopt. Ik merk wel dat ze echt boos is dat ze niet naar buiten mag. Ze eet nu ook wat slechter en begint af te vallen helaas. Ik heb alleen niet echt het idee dat de hoefzweer er uit gekomen is. De dierenarts vertelde dat die er wel uit moet zijn maar ik geloof het niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:03 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-22 14:09 



 
Profiel   

@nobel wat jammer zeg. Heel veel succes volgend en op naar een prachtig veulen

@laura fijn dat het goede kant opgaat.

--------
Wij hebben niet stil gezeten. Wij hebben afgelopen weekend weer een paar sprongetjes gemaakt. Dit vinden wij eigenlijk wel heel leuk om te doen. Ik heb ons ingeschreven voor een crosstraining. Deze is wel pas in mei maar dan kunnen we nog even oefenen. Ook gaan wij op 27 februari naar Xtreme trail Empe en dan de haflinger dag. Ben zo benieuwd hoe het gaat. In Juni gaan wij naar het Haflinger Event.

Het springen gaat nog niet perfect maar dit is pas de 3e onder het zadel. Ik ben bang dat ik langzaam ook op zoek moet gaan naar een springzadel :'). Want dit gaan wij ook vaker oppakken. Kreeg van iemand te horen dit springen op niveau en lessen geeft dat hij nu al fijn springt. Nu alleen mijn eigen houding nog :').


Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 08:55 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:06 



 
Profiel   

Ziet er inderdaad niet slecht uit activeme! Hij komt elke keer wel goed uit voor de hindernis, dat is altijd super fijn!

Let er zelf vooral op dat je terug blijft zitten, je hebt de neiging om voorover te kantelen. Zeker die sprong waar hij de balken eraf tikt, moet je je goed vasthouden om te blijven zitten ;) Ik zie je het vooral doen op de laatste hindernis, dus wellicht werkt het om na de hindernis nog een balkje te leggen, want het 2e filmpje (2x balkje en kruisje) laat je m heel mooi onder je door springen, ook op die balkjes :j

Verder ben ik vooral jaloers :')... Ik heb voor een fokker altijd springpaarden geredenen vond het heerlijk om met ze te beginnen met springen. Helaas nu dressuurpaarden waarvan de ene nog niks van balken moet hebben.. Ik denk dat ik die binnenkort eens laat vrijspringen, hopelijk valt er dan een kwartje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:11 



 
Profiel   

loveslimpie schreef
Ziet er inderdaad niet slecht uit activeme! Hij komt elke keer wel goed uit voor de hindernis, dat is altijd super fijn!

Let er zelf vooral op dat je terug blijft zitten, je hebt de neiging om voorover te kantelen. Zeker die sprong waar hij de balken eraf tikt, moet je je goed vasthouden om te blijven zitten ;) Ik zie je het vooral doen op de laatste hindernis, dus wellicht werkt het om na de hindernis nog een balkje te leggen, want het 2e filmpje (2x balkje en kruisje) laat je m heel mooi onder je door springen, ook op die balkjes :j

Verder ben ik vooral jaloers :')... Ik heb voor een fokker altijd springpaarden geredenen vond het heerlijk om met ze te beginnen met springen. Helaas nu dressuurpaarden waarvan de ene nog niks van balken moet hebben.. Ik denk dat ik die binnenkort eens laat vrijspringen, hopelijk valt er dan een kwartje...


Ja hij vangt zichzelf heel netjes op als het niet uitkomt. Dat is heel fijn. Wil binnenkort ook springlessen volgen maar eerst een springzadel :'). Zoals je al zegt is mijn springhouding verre van perfect. Nooit lessen gehad hiervoor. Maar heb nu een leuk paard die het leuk vindt en zo kunnen we het samen nog beter worden.

Ow jeetje, ben ook al vroeg begonnen met Alano met simpel een balkje. Hij gaf er niks om hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 11:34 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Nou, de kogel is door de kerk, we gaan Unique niet meer rijden.
Afgelopen woensdag weer voorzichtig onder het zadel geprobeerd, na ongeveer 10 minuten(eerst nog gelongeerd) zomaar vanuit het niets gigantisch ontploffen! Eer was echt geen aanleiding toe om zó achterlijk te doen. geen zweep, geen sporen, geen been, liep lekker ontspannen, en toen.....

Mijn dochter is achterover op haar rug en hoofd gevallen, daarna draaide Unique om, en sloeg twee keer gericht naar mij, ik had haar nog vast aan de longe met rijden.

Wij gaan niet ons leven wagen, en op een bom gaan zitten die elk moment kan ontploffen, dat is het niet waard!
Dus vanaf april, als ze hengstig wordt, gaan we haar insemineren van de hengst Nacho.



Daar is dan geen twijfel over mogelijk... nooit meer opstappen.Wel erg jammer natuurlijk -O-

Hier doet de incognito het goed, hete dame met rijden maar wel super braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:32 



 
Profiel   

Op jullie advies een andere zadelpasser laten komen (nr. 3), en deze schrok.
Het zadel blijkt achter nog meer te zweven als dat ik zelf dacht en de pasvorm was ook helemaal niet goed voor Nolem .
Nolen is opnieuw opgemeten enz. en hij gaat zorgen voor een ander zadel wat hij ook evt. zelf nog kan aanpassen.
Hij zei gelijk, dit zadel had nooit op hem mogen en kunnen liggen. Voor veel te wijd, achter raakt het hem niet eens aan.
En de drukpunt ligt bij Nolen echt achter en dat triggert waarschijnlijk (icm puberteit?).
Ik baal als een stekker..
Voor meer dan 1100,- opgelicht voor een niet passend zadel, paard wat nu een trigger heeft opgebouwd zodra je in zadel terecht komt (vooral met lichtrijden, in stap geen probleem). En nu weer veelmgeld kwijt aan een ander zadel die hopelijk snel gevonden word, past en op proef mag..


hoe gaat het met jullie toppers??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:43 



 
Profiel   

Ugh wat zuur! Hopelijk leert hij dadelijk met het nieuwe zadel dat het eigenlijk toch niet vervelend is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:51 



 

Vervelend zeg. Maar je hebt nu wel de oplossing gevonden. Hoelang had je dit zadel?

Met Lady gaat het gelukkig weer goed. Ze loopt weer goed en we hebben gisteren meteen weer een buitenrit gemaakt. Veel gestapt op het harde omdat ze toch nog een beetje een dik been heeft. Daarna was het been weer mooi dun. Lady heeft eigenlijk altijd wel een dikke kogel gehad. Is onderzocht, zou slechte doorbloeding zijn. Ik kreeg van de smid de tip om eens iemand met bloedzuigers te laten komen. Ik las er veel goede verhalen over dus volgende week zondag komt iemand voor een behandeling met bloedzuigers.

Aanstaande maandag gaan we weer beginnen met lessen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:09 



 
Profiel   

@laura sinds eind Juni. Toen speciaal laten aanmeten enz. en kwam deze zadel eruit wat zou passen.
Kan bem wel terug brengen alleen 75% lager dan wat ik gegeven heb. en dat vind ik teveel want hun hebben het niet goed gemeten blijkt (ook uit de papieren enz.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 14:19 



 
Profiel   

@LauraNolen, toch ergens fijn dat je er nu achter komt en zijn gedrag verklaarbaar is. Dit kan ons allemaal overkomen. Wellicht een lekkere massage voor Nolen o.i.d. voordat hij aan de slag gaat met zijn nieuwe zadel? Ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt!
@Lauraa, goed om te horen dat het de goede kant uit gaat met Lady!
@peetje, fijndat het goed gaat!

Met Murphy gaat het nog steeds prima!
Hier een filmpje van ons grondwerk vandaag:
https://www.instagram.com/reel/CZUXe7hKqzk/?utm_medium=copy_link

En onze heerlijke bosritten
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 16:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 110 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen