Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 109 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Je rechterschouder hangt inderdaad ook lager. Heb je dit op een ander paard ook?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:13 



 
Profiel   

opisop_shop schreef
Je rechterschouder hangt inderdaad ook lager. Heb je dit op een ander paard ook?


Rij nooit echt op andere paarden. Dus zou dit niet weten eigenlijk. Het is wel zo dat Alano nog erg naar binnen valt en hij mij als het ware meeneemt. Dit is een kwestie van oefenen voor beide. Gelukkig geeft mijn instructrice ook les in houding en zit en let ze daar wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:18 



 
Profiel   

met grondwerk is hij gigantisch happerig, en opdringerig, ja ik stuur hem uit mijn ruimte maar zodra ik hem weer toelaat begint het zijn spel opnieuw. ook hierin laat hij 'dominant' gedrag zien. Ik vind dominant best een beladig woord maar ik kan even niet juist woord voor nemen. Hij let ook totaal niet op. zo is hij wel al vanaf veulen hoor lekker aanwezig en eigen ruimte wat is dat?. Maar als het hem niet zint laat hij dat duidelijk merken. En op zich vind ik dat oke maar hij moet wel 'vriendelijk' blijven.

Nu lijk het net of ik hem bestempel al gevaarlijk dat is hij zeker niet, eerder over entausast.

kwa je beenstil houden misschieen houding en zit les? wat ik ooit als tip heb gekregen is goed je bal van je voet in de beugel. En daan staan staan zit. En nog een staan staan zit (verlichte zit) en dan bewust terug komen in het zadel. doordat je gaat staan in zadel moet je wel je been stiller houden. Alleen ff in gaten houden hoe alano erop regeert.

In begin wil je nog wel eens achter de beweging komen door perongelijk achter in zadel te komen. Maar daar leer je van

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:18 



 
Profiel   

plutolover schreef
met grondwerk is hij gigantisch happerig, en opdringerig, ja ik stuur hem uit mijn ruimte maar zodra ik hem weer toelaat begint het zijn spel opnieuw. ook hierin laat hij 'dominant' gedrag zien. Ik vind dominant best een beladig woord maar ik kan even niet juist woord voor nemen. Hij let ook totaal niet op. zo is hij wel al vanaf veulen hoor lekker aanwezig en eigen ruimte wat is dat?. Maar als het hem niet zint laat hij dat duidelijk merken. En op zich vind ik dat oke maar hij moet wel 'vriendelijk' blijven.

Nu lijk het net of ik hem bestempel al gevaarlijk dat is hij zeker niet, eerder over entausast.

kwa je beenstil houden misschieen houding en zit les? wat ik ooit als tip heb gekregen is goed je bal van je voet in de beugel. En daan staan staan zit. En nog een staan staan zit (verlichte zit) en dan bewust terug komen in het zadel. doordat je gaat staan in zadel moet je wel je been stiller houden. Alleen ff in gaten houden hoe alano erop regeert.

In begin wil je nog wel eens achter de beweging komen door perongelijk achter in zadel te komen. Maar daar leer je van


Ik weet er alles van hoor dominante paarden. Ik herken veel in wat je schrijft in Alano. Nu is Alano wat ouder en is het minder. Door je heen lopen deed Alano ook. Eigen ruimte is voor Alano ook lastig. Ik blijf consequent (niet altijd) nu hij meer uitgedaagd wordt is hij in zijn koppie veel veranderd. Maar heel veel oefenen en uitvinden wat hij echt leuk vind.

Wij hebben ook een instructrice die lessen houding en zit geeft dus dat is fijn. Soms plof ik nog wel eens achter in het zadel en heb ik te horen gekregen dat ik achter de beweging zat. Verlichte zit vind hij niet zo spannend gelukkig. Maar jouw tip ga proberen. Heb mijn instructrice net een appje gestuurd hierover. Ik sta open om te leren en pak alles aan om mezelf te verbeteren want zo kan ik mijn paard ook beter helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:26 



 
Profiel   

hoe oud is alano dan? ik dacht dat ze ongeveer zelfde leeftijd hadden, maar kan me vergissen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 14:32 



 
Profiel   

plutolover schreef
hoe oud is alano dan? ik dacht dat ze ongeveer zelfde leeftijd hadden, maar kan me vergissen


Alano is 4,5 jaar. Vanaf 3 jaar ben ik wat met hem gaan doen. Vooral veel werken aan de hand en dat heeft god uitgepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 15:09 



 
Profiel   

ow ja dan is hij ind jaartje ouder

grondwerk/werk aan de hand enz ben ik zeker mee bezig. Maar op moment is het alleen frustratie. Miss wil ik te snel hoor dat kan zeker. Ik zeg regelmatig tegen mijzelf stel ik zou nu iemand les geven met een jong paard wat zou ik dan zeggen? dus zo probeer ik mezelf te coachen/les te geven als ware. Regelmatig helpt dat zeker.

soms ook niet. Maar goed ik heb ook les en ze zijn natuurlijk net verhuisd. Maar merk gewoon dat ik dan ook met mezelf in de knoei komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 15:13 



 

Ik zou eens een lesje Centered Riding volgen. Die gaan helemaal aan de slag met je houding. Super interessant. Iets wat in je been gebeurd kan ook het gevolg zijn van op andere plekken scheef zitten.

Had je het bij je vorige zadel ook? Ik heb laatst op een zadel gereden en daar gingen ook mijn benen alle kanten op. Nu met mijn nieuwe zadel is mijn been veel stiller.

Zo juist is de hoefsmid geweest en er bleek een hoefzweer te zitten. Gelukkig geen hele gekke dingen. Er is een stuk open gesneden zodat alle rotzooi er uit kan. Dinsdag moet ze weer goed lopen. Tot die tijd even 2 keer per dag schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 16:21 



 
Profiel   

Dat is toch altijd het fijnste antwoord bij kreupelheid Laura, een hoefzweer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 18:04 



 
Profiel   

Ik had dus mijn instructrice een appje gestuurd hierover.

Als antwoord hierop kreeg ik; Ik denk dat hij rechts zijn rug laat vallen. Dus dat zijn romp teveel naar linksvoor staat. Voelen of je onderrug ook rechts lang kan worden. Hij kan ook zijn bekken scheef zetten, en zijn natuurlijke scheefheid kan ook meer naar voren komen. Dit kan allemaal komen omdat hij zo was terug gevallen in spiering en in gewicht.

Maar hoe kan ik dit oplossen: door even terug denken aan alle lessen maakte ik in mijn hoofd een samenvatting van wat ik heb geleerd en uiteraard gevraagd aan mijn instructrice gevraagd of dit kan helpen; Balkjes kunnen hem hierin ondersteunen maar dan moet ik zijn achterbenen goed uitlijnen, en ik moet weer meer gaan rechtrichten. Ik moet ervoor zorgen dat zijn rechter achterbeentjes goed bij blijft.

@laura volgens mij wel maar viel mij gisteren opeens op. Ik kan dit wel proberen door weer een keer met mijn oude zadel te gaan rijden. Ik heb er niet meteen last van maar na een tijdje wel en dat vind ik zo gek. Net alsof ik geen kracht meer heb ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 19:27 



 
Profiel   

Fijn dat je duidelijkheid hebt wat er aan de hand is Laura! En je zadel ziet er erg mooi uit! Hopelijk snel een hoop rijplezier!

@Activeme, ik heb voor mezelf heel erg veel aan yoga gehad, ik bleek namelijk ook gruwelijk scheef... Sommige oefeningen voer(de) ik de ene kant op zonder problemen uit, terwijl de andere kant op ik bijvoorbeeld niet eens mijn handen bij elkaar kreeg.. Inmiddels doe ik elke dag een training om er zo bewust van te zijn waar ik recht of scheef ben.
Daarnaast helpt het voor mij om te voelen of ik goed zit door te checken in de spiegel of met mensen langs de kant, zodra ik eenmaal voel wat eigenlijk recht zou moeten zijn, kan ik de rest van de week mijzelf daarop trainen en bijvoorbeeld in stap regelmatig checken of ik inderdaad nog goed zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:14 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 09:19 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-22 16:49 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 19:40 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Primeur vandaag!
Unique was weer zo braaf vandaag( we gingen longeren met zadel en hoofdstel), dat we de beugels en teugels eraan hebben gedaan, en een paar rondjes hebben uitgestapt, zó bij hiermee!!

[ [url=m/tzRyjA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan me voorstellen dat je blij bent Nobel, na de rollercoaster van vorig jaar :) Hopelijk blijft het goed gaan met Unique.


Hier gaat het allemaal zo z'n gangetje. Aankomende woensdag komt de zadelmaker voor het eerst. Ben heel benieuwd waar we mee thuis gaan komen. Zelf heb ik op voorbaat de voorkeur voor een VZH zadel, maar een mooi liggende en lekker zittende dressuur zal ik ook niet laten liggen. Ben ben naar haar keuze, ik heb wel aangegeven in het lagere prijssegment/tweedehands te zoeken i.v.m. groei.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:14 



 
Profiel   

Wat fijn Nobel! En fijn ook gewoon even een braaf rondje, want ze is natuurlijk al een tijdje niet bereden geweest hierdoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 20:48 



 
Profiel   

hier ook even weer, wel bijgelezen maar door een nekhernia zelf niet meer kunnen rijden.

Nolen laat, net zoals Max van Plutolover ook ineens het slaan naar het been en vanuit daar een bokje en dan een steiger.

Nolen weigert ineens sinds een paar weken de been. Heb je hem er doorheen dan loopt hij braaf verder.
Maar deze omzwaai snappen wij niet.
Of het is de leeftijd/puber/uittesten..
Of zoekende naar de grens.
Aan de hand is hij super braaf en respecteert alles.
Aan de longe begint hij ook ineens met dit gedrag.

Mijn bijrijdster en instructrice pakken hem nu door (bijrijdster rijd 2x in de week waarvan 1x les, en instructrice pakt 2x in de week het longeren op/door).

Hoop dat hij snel weer de oude is, en sat ik snel herstel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:23 



 
Profiel   

Loran_nolen: wat vervelend Max is nog niet onder t zadel,,

Door de combi van nieuwe stal en liever niet op willen letten (maar meer waar is Stanley) toont hij dat gedrag. En dan is de bak ook te groot dus ruimte om gek te kunnen doen.

Op vorige stal had hij ook al beetje dit gedrag maar was de bak kleiner en plakte hij niet zo erg aan Stanley. En stond hij al een jaar voordat ik begon met ‘longeren’

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 22:00 



 
Profiel   

@nobel wat fijn zeg.

@Loran_Nolan wat vervelend zeg. Helaas kan ik je hiermee niet helpen. Alano is juist soms iets te aan het been

-------

Zaterdag heerlijk rondje bos gereden. Het was mistig en dat maakt het wel mysterieus en mooi. Dit keer samen met een stalgenoot geweest. Alano was kei relaxed. Had hij dit rustige en mooie tempo ook maar in de bak :').
Geniet van de beelden <3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:05 



 

@ Nobel01: super dat er verbetering in zit! hopelijk blijft ze zo doorgaan en spelen de maagzweren niet meer op.

@ Loran_Nolen: Lastig dit. Heeft ze geen last van een knellend zadel? snapt ze wel wat de bedoeling is? Beterschap gewenst zelf!

Hier nog niet veel vooruitgang wat betreft de hoefzweer. Nadat de smid het open had gesneden donderdag liep ze ineens een stuk beter. Vanaf toen 2 keer per dag hoef in de badedas laten weken met een luier en ducttape zodat de hoef zacht blijft en de zweer er helemaal uit kon. Ik dacht dat het de goede kant op ging maar vanochtend had Lady een dik en warm onderbeen. De zweer is er toch waarschijnlijk niet helemaal uit.

Ze heeft boxrust nu en ondanks dat er steeds 1 paard naast haar blijft staan overdag is ze helemaal over de zeik. Kreeg vanochtend al een bericht dat ze zeiknat van het weven op stal stond -O- De andere dagen is het vrij goed gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:11 



 
Profiel   

Oh dat is balen Lauraa. Is boxrust nodig? Of doet ze gek buiten?

Hier inmiddels rustig aan de gang met beide jonkies. Twee zo verschillende gevallen; de bruine is wat lui aan het been, kan alles hebben qua hoe je erop zit, is een diesel en zeker in het begin veel afgeleid. Durft best een bokje te geven als ie ff niet weet wat ie moet met de input die hij krijgt, maar als je hem niet overvraagt is ie ook superbraaf. De zwarte is ontzettend gevoelig op been en op hoe je erop zit, van zichzelf enorm voorwaarts, maar heeft op een paar keer gaan rennen bij het aangalopperen eigenlijk nog nooit een stap verkeerd gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:19 



 
Profiel   

wat vervelend Lauraaa_ mijn jonge haf heeft 6 weken op boxrust gestaan en begon in dingen te bijten (nog niet lucht te zuigen) maar denk dat hij daar best gevoelig voor kan zijn ondanks zn onbeperkt eten. Heels om soms als hij in stal staat wilt hij nog wel eens de rand van de boxpakken (het gat waar je biks door heen kan doen) maar of dit komt omdat hij 'negative' aandacht wilt is mij niet duidelijk, hij is altijd wel wat bijterig geweest.

23e komt er hulp voor mij en max dus deze week hou ik het bij basis dingen waarbij we geen discussie krijgen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:52 



 

Buiten is het te modderig en er zit een gat in de onderkant van haar hoef nu waardoor er anders te veel rotzooi in kan komen. Dus dat mag nu helaas niet. We hebben wel een binnenhal maar ook daar risico met zand dat er in gaat zitten. Ik ga wel vanavond als ik op stal ben proberen wat te stappen in de binnenbak en kijken of ik haar even los kan laten als ik de hoef goed ingepakt heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:45 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 109 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen