Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:39

Zo, even een bijleespost nu ik achter de pc zit.

@future_vet, fijn dat het beter gaat, hopelijk gaat het herstel goed.
Wanneer gaat Nacho in training?

@Fillis nog bedankt voor je uitleg, het klinkt interessant en ik ga er binnenkort eens goed voor zitten.

@Esther, wat voor zadel ben je naar op zoek?
Hopelijk zit er wat tussen bij de zadelmaker. Deze week, of is het volgende week?

@Laura fijn dat het gelukt is bij de hoefsmid! Merk je aan de longe ofzo al dat ze anders beweegt? Wat houdt het bodywerken in?

@kimvicious ik neem aan dat slidingplates voor western zijn? Wanneer gebruik je die, ik neem aan dat je nog geen (geplande :') ) slidings maakt met Bo?

@monte_cristo, ziet er echt niet uit alsof Nino daar voor het eerst met bijzet loopt, netjes hoor!

@loveslimpie leuk om met meerdere paarden bezig te zijn.

@Nobel, wat naar dat je dochter is gevallen, hopelijk valt het inmiddels weer mee? En wat een pech zeg, twee keer corona,ppppfttt

@stitchlover, heerlijk zo'n bosritje! Kun je vanuit stal gelijk het bos in of moet je eerst nog langs de weg ofzo?

@Fillis, herkenbaar dat geen foto's kunnen maken hahha. Fijn dat er al wat commando's in zitten, dat scheelt al een boel. De rest komt dan vast ook gauw.

@Activeme (zat steeds te denken hoe ik je boktnaam uitspreek haha, ik zei in mijn hoofd steeds [actief-em] omdat ik de letters blijkbaar verkeerd om las, tot ik net bedacht dat het waarschijnlijk op z'n Engels is hahaha :') ) dat doet hij echt braaf al zo met de balkjes! Hier een paar keer balkjes gebruikt aan de longe, eerst op verschillende plekken een losse balk en nu de laatste twee keer meerdere achter elkaar. Zo lollig hoe er dan soms een gekke hups of sprongetje tussendoor komt hahaha.
En galopje ziet er ook netjes uit!

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:57

@opishop, ik hoef niet langs de weg voor het eerste stukje bos, maar om bij het grote bos te komen wel langs een landweg. Perfect om te oefenen dus :j

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 21:48

Citaat:
@Activeme (zat steeds te denken hoe ik je boktnaam uitspreek haha, ik zei in mijn hoofd steeds [actief-em] omdat ik de letters blijkbaar verkeerd om las, tot ik net bedacht dat het waarschijnlijk op z'n Engels is hahaha :') ) dat doet hij echt braaf al zo met de balkjes! Hier een paar keer balkjes gebruikt aan de longe, eerst op verschillende plekken een losse balk en nu de laatste twee keer meerdere achter elkaar. Zo lollig hoe er dan soms een gekke hups of sprongetje tussendoor komt hahaha.
En galopje ziet er ook netjes uit!


Haha ik kopieer en plak altijd :'). De eerste keer snapte hij er niks van en liep hij ernaast hihi. Hij vind het nog ontzettend moeilijk. Maar leuk om dit af en mee te pakken en goed voor de spiertjes. Als hij eenmaal meer kracht en balans heeft wat hoger en moeilijker maken hihi.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:16

Kijk ze eens trots lopen met de flappers. Echt heel knap.

En de bokfotos van de 1e keer met zadel blijven ook mooi. Op zich ook wel lekker hoor, even de spanning eruit bokken. Als ze daarna maar weer relaxen

Leuk om zo bij iedereen mee te lezen. Mooi om te lezen dat de jonkies het
wat spannend vinden maar het wel leuk oppakken. Zo knap van ze.

Hoe is het met de dochter die was gevallen? Gaat het weer goed?

Komende vrijdag komt de zadelmaker. Ik hoop een zadel te vinden met verwisselbare voorboom ivm groei Komende jaren. De zadelmaker die komt heeft in ieder geval kent and master, ik hoop heel erg dat hier een model van past. Mooi om mee te starten

(Excuses voor de naamloze reacties maar terugzoeken via telefoon lukt vandaag niet)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:54

Spectaculaire plaatjes Qimm! Is nogal een portret denk ik :')

Ik ben weer zo trots, tweede keer naar het bos vanavond en meneer laat zich mooi voorop sturen. Ook een paar stukjes draf gedaan.



Afgelopen vrijdag is ook de osteo-fysio geweest voor de mannen en bij Murphy kon hij eigenlijk niets vinden. Daarom alleen wat scheefheid in het lendengebied behandeld en aangeprikt en de shouders losgemaakt. Dat deed hij ook goed. Hij vond de osteo ook erg lief <3

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 06:47

Wat netjes zo voorop naar buiten. Echt heel knap zeg! Geluksmomentje denk ik

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 07:39

opisop_shop schreef:
Zo, even een bijleespost nu ik achter de pc zit.

@future_vet, fijn dat het beter gaat, hopelijk gaat het herstel goed.
Wanneer gaat Nacho in training?


Eind deze maand! Voor tenminste 3 maanden, ik denk zelf 4 maanden, maar dat ligt ook aan mijn eigen herstel, wil natuurlijk wel er weer op kunnen tegen de tijd dat hij braaf is haha.
Wel mega blij met de plek die ik heb gevonden. Zij rijdt hoog dressuur, springen en eventing dus super allround. Hij gaat heel veel leren denk ik!

Ik ga vanavond voor het eerst sinds mijn val twee weken terug weer naar stal.
Gister in het ziekenhuis geweest en mijn breuk is stabiel gebleven. Ik mag het nog steeds niet belasten, nog 4 weken. Maar ik ga dus met de rolstoel langs als hij s avonds weer op stal staat. Weet nu al dat ik keihard ga janken maar goed haha.
Liefst zou ik natuurlijk dit iedere avond gaan doen maar tis voor mijn breuk echt het beste als ik zoveel mogelijk rust hou en dus niet steeds in en uit de rolstoel, in en uit de auto ga. Dat zijn allemaal kritieke momenten die ook pijnlijk zijn.
Dus ik ga nu vanavond en volgende week een keer langs en dan gaat hij in training. Daar hoop ik natuurlijk ook zo af en toe langs te gaan maar daar staat hij overdag in z’n eigen paddockje, dat is iets overzichtelijker dan nu in weiland achter de schuren.
Wel zo mega dankbaar voor de plek waar hij nu staat. Zo blij dat ik vollpension sta en dus sws geen taken had, behalve liefde en aandacht aan Nacho geven, maar dat krijgt hij nu gelukkig wel nog van mijn stalgenootjes. Mijn vriend gaat in het weekend ook altijd even langs. Hij durft hem dan zelfs met hulp uit de weide te halen en te borstelen. Can i please marry him ??
[

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:13

Esther_r20 schreef:
Wat netjes zo voorop naar buiten. Echt heel knap zeg! Geluksmomentje denk ik

Ja zekerweten!

@futurevet, fijn dat je zulke fijne mensen om je heen hebt die je kunnen ondersteunen. Een voorspoedig herstel gewenst!

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:18

Future vet, wat fijn dat het wat beter met je gaat. Heb je veel pijn? Ik hoop maar dat dat meevalt. Fijn ook dat Nacho in training gaat.

Cheyenne, wat verschrikkelijk van je paard. Heel erg veel sterkte met dit grote verlies...

Spannend Laura dat Lady op ijzers gaat. Edit, klinkt alsof je een hele goede hoefsmid hebt :j

Kimvicious, wat goed dat het zo super gegaan is. Braaf paardje!

Monte cristo, dat ziet er netjes en rustig uit.

Nobel, balen dat je dochter eraf lag.

Firesolo, beetje bij beetje zal het beter gaan.

Stichlover mooie fotos, je zal vast genoten hebben dat het zo goed gaat.

Fillis, wat een sprekend, mooi hoofd heeft je paard.

Activeme, goed dat je doorgezet hebt met Alano, ziet er netjes uit.

Opisop, ik ben heel benieuwd of je veranderingen gaat bemerken na de behandeling.

Qimm, ik moest stiekum een beetje lachen hoor, wat een bokken maakt ze. En die gezichtsuitdrukking met die oortjes ook.

Opisop, dat is weer eens wat anders dan weerstand bij het bit, het zelf proberen in de mond krijgen.

Zebrastreep, lekker dat Ofira het longeren goed oppakt.

Stichlover , gaaf het filmpje, gaat goed.

Met Lily hebben we dit weekend niets kunnen doen, het had weer geregend en de bodem wat weer te glad. We willen niet dat ze valt of het beleren als een straf ziet, want hoewel we langzaam gaan , vindt ze het leuk en staan de oortjes altijd rechtop. Ik vind het een fijn gezicht als ze dan zo ontspannen loopt.

Jullie zijn trouwens allemaal veel verder als Lily. Ik vind het erg leuk om alle verhalen te lezen. :j

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 12:27

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:36

rocymax schreef:
Qimm, ik moest stiekum een beetje lachen hoor, wat een bokken maakt ze. En die gezichtsuitdrukking met die oortjes ook.

Het hoeft niet stiekem hoor :D :D en het is de koningin van de malle gezichtsuitdrukkingen
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:21

Zo fijn om weer bij Nacho geweest te zijn! Kostte me wel echt veel energie helaas, en voel dat het mn bekken ook belast heeft. Maar nog steeds gek op Nacho <3


Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:27

Oh wat fijn dat je hem weer even in het eggie hebt kunnen zien <3 Nu goed uitrusten met je bekken hoor!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:19

Fijn! Enneh.... Ik zeg: zodra het weer kan een aanzoek te paard :D

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:58

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:21

@Qimm - Ze komt echt zo leuk over iedere keer! Zo lekker zichzelf met alles <3

@Future_vet - Ooh zo fijn dat je even langs bent kunnen gaan! Je straalt ook helemaal op de foto! En nu rustig aan doen zodat je hopelijk snel weer uit je rolstoel bent :)

Nobel01 schreef:
Quimm, lekker beest heb je
Future_vet, wat een lieve foto. Beterschap en sterkte met herstel.

Gister avond weer gereden, althans, mijn dochter. Ging weer als vanouds, erg braaf. Wat balkjes gelopen. Mijn dochter had nog wel wat last van haar onderrug/stuitje, dus niet zo lang gereden.
Het vertrouwen is er gelukkig nog.

Nog een vraagje, heeft iemand een idee wat betreft clinics rijden? Ik wil met haar een aantal keren op een andere locatie gaan rijden om ervaring op te doen, maar kan in zuid Holland weinig clinics vinden.
Maximaal 3 kwartier rijden vanuit Delft.


Wat voor clinic zoek je? Ik weet dat er een aantal waren/zijn afgezegd vanwege de corona maatregelen en rhino. Je zou ook eens kunnen kijken bij een stal of vereniging in de buurt of je daar eens (vrij) mag rijden. Zo heeft een vriend van mij een stukje wedstrijd spanning opgelost met haar jonkie.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:50

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:33

Beterschap future_vet. Ben je dus wel een aantal maanden geleden zoet mee.

Mas heeft nu bijna 2 maanden vakantie gehad. Ze is echt van heel ver moeten komen. Heb jullie een tijdje terug een foto laten zien van hoe erg ze was ingevallen, nou, dat was nog niks. Ze is nog magerder geworden. Durf de foto niet eens te uploaden, zo slecht zag ze eruit.

Gelukkig begint ze nu weer aan te komen. Maar pff het gaat me echt te langzaam. Ook ligt ze wel al iets beter in de kudde, maar niet zoals ik dat graag zie. Ze staat vaak alleen. En niet altijd omdat ze weggejaagd wordt ofzo, maar ze gaat ook veel zelf rondstruinen en loopt dan van de kudde weg. Ergens natuurlijk wel mooi, maar weet niet. Zit me toch niet helemaal lekker.

Ook zie ik dat ze in bespiering scheef aan het gaan is. Ze is links altijd sterker geweest, is haar goede kant. Maar het verschil is nu echt heel goed te zien. Dus ook maar weer gestart met rechtrichten. Heeft iemand van jullie nog goede oefeningen om de verticale balans te kunnen verbeteren?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:48

Ach dat is vervelend zeg.
Er was zo'n gratis cursus recht richten, heb je die gevolgd?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:16

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:29

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15159
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:40

Wat een verschil zeg!

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:12

opisop_shop schreef:
Ach dat is vervelend zeg.
Er was zo'n gratis cursus recht richten, heb je die gevolgd?


Nee, kan ik die nog ergens terugvinden?

@Nobel: sow, wat een verschil zeg! Zij had haar heupen wel echt scheef staan ja. Wel grappig zo met die hittesensor, is het veel beter te zien. Hoe lang zijn jullie nu doelgericht daarmee aan het trainen?

Mascha is in haar lijf wel recht, maar ze leunt heel erg op links voor. Daarbij is ze hypermobiel, veel balans is er niet. Voltes en zijgangen zijn eigenlijk al te hoog gegrepen, dan gaat ze compleet scheef lopen.

Het enige wat ik nu doe is rechte lijnen lopen en haar vragen haar schouder goed te plaatsen. Als ze dat doet dan vraag ik haar achterhand te activeren. Maar heel eerlijk, het is best saai :') dus ben een beetje op zoek naar oefeningen die haar wat meer uitdagen, maar niet het hypermobiele aanwakkeren.

Het voer dat je geeft ga ik even in duiken. De bodybuilder van mijten ben ik sowieso al vaker tegen gekomen, misschien is dat wel wat. Ik geef nu een vitaminekorrel en daarbij 300 gr bietenpulp, 500-1000 gr luzernebrok en kruiden (voor haar maag en darmen).

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:49

@Nobel01 wow wat een verschil zeg

Vingino99
Berichten: 86
Geregistreerd: 16-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:02

Ik kruip ook weer even onderuit mijn lees steen vandaan. (of hoe noem je dat hahaha)

@future_vet Nog heel veel beterschap en veel succes met je herstel. Heel veel respect voor jouw keuze om hem in training te zetten.

@nobel wat een verschil! Hoe vind jij de saddle clip in gebruik? Ik zit er aan te denken om die ook te kopen voor mijn trainingen :)

@stitchlover wat gaaf dat je al zo fijn met hem kan buiten rijden!

-------------------------

Sinds deze week heb ik besloten om Muppet zelf te gaan trainen. Er is 6x een ruiter gekomen zodat hij al wat was gewend aan een ruiter op zijn rug en aan wat teugeldruk. Hij doet het alleen zo goed dat ik het vertrouwen heb gekregen om het vanaf hier zelf te gaan doen. Dit paard verbaasd mij elke keer weer opnieuw.

Het rijden met Luna gaat ook steeds beter. Zo hebben we van de week voor de tweede keer een parcoursje gesprongen. Ze laat zich hierin heel fijn rijden en trekt ook al fijn naar de sprong. We houden het nu nog wel laag (60 tot 80cm) om eerst de techniek goed te beheersen. Hopelijk kunnen we binnenkort een keer op ander terrein gaan oefenen <3