Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 107 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 114  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

 
Profiel   

Op welke leeftijd is hij gecastreerd dan?

Verhuizing was zodat trainer hem vaker kan rijden ivm afstand, en scheelt mij weer een boel geld per maand.
Door het weer is hij nog niet gereden, we hebben nu weer alleen een buitenbak en die was natuurlijk bevroren.
Ben benieuwd hoe hij zich gedraagt als hij weer onder het zadel is evt morgen en anders volgende week :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 22:37 



 
Profiel   

Tussen 7-9 maand.

Ah juist, dat was het. Ben inderdaad benieuwd of hij braaf is nadat hij zolang heeft stilgestaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-12-21 23:57 



 
Profiel   

Ik gok van niet, dit was vorige week na een week niet onder het zadel te zijn geweest :')


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 00:17 



 
Profiel   

Oh jee :')

Doen jullie wel voorzichtig? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 00:31 



 
Profiel   

Ff longeren :+ ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 08:41 



 
Profiel   

Dit is na het longeren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 09:38 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 10:05 



 
Profiel   

Heb je al gekeken naar Abler voor de maag? Stukken goedkoper.
Wat jammer dat het niet doorging, maar begrijpelijk van hun kant. Hopelijk lukt het jullie om het te doorbreken qua gezondheid zodat rijden toch mogelijk is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 10:36 



 
Profiel   

[


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 10:39 



 
Profiel   

@opisop zo wat een bommetje is die van jou.
@Nobel, hoop dat de behandeling aanslaat.

Trippel heeft even een weekje vrij. Hier ook alleen een buitenbak en die was inderdaad ook bevroren dus mijn beleer mijnheer deze week helemaal afgezegd. Maandag komt hij weer. Gelukkig is Trippel na een week vrij gewoon braaf onder het zadel. Wel gooi ik haar voor dat ze wordt opgezadeld even los in onze mega longeercirkel zodat ze even haar energie kwijt kan. Dit heeft ze ook echt nodig en gaat dan ook echt heel hard inclusief gekke bokkensprongen .

Fijne kerstdagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:33 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 13:19 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Hai lieve bokkers,
hier een berichtje van mij.
Ik heb wel mee gelezen , maar door alle emoties even niet gereageerd. (sorry dat ik even niet gereageerd heb op jullie berichten).
Er is weer veel gebeurd. Iets waar ik ook even niet blij van werd.
De mensen die de zus van Unique hebben, zijn bij ons op stal wezen kijken om haar bij ons neer te zetten. In die periode was het erg nat bij ons, dat is op zich niet zo erg, maar toen ze kwamen kijken was het één hele grote bende bij ons. Er was niet aangeveegd, paarden stonden er echt vies bij (groeps stalling). Ik schaamde mij er voor over hoe het er op dat moment uit zag.

Hierdoor is dit paard niet door gegaan. We hebben dit ook besproken met de staleigenaar, en sindsdien is het weer opgeruimd en netjes.

nu het punt dat Unique zich stierlijk verveeld, ze is tenslotte nog jong. Je merkt dat ze graag werkt. Twee a drie keer per week zetten we haar aan de longe, gewoon met een halstertje. Dan gaat ze echt behoorlijk te keer, staart erop en ons uitdagen en zo.

We hebben overleg gehad met de dierenarts, en samen met haar besloten om haar toch weer te gaan behandelen voor haar maag, maar dan voor hele lange tijd. Vorig week de medicatie opgehaald en daarmee begonnen.

afgelopen woensdag ook haar lijf geschoren, omdat ze als ze gelopen heeft, ze erg lang nat blijft, en ze wel buiten staat.
Nu is ze lelijk! :+
Haar lijf heeft een hele lichte leverkleur, haar hoofd een stuk donkerder, en haar ongeschoren benen zwart.
Het is nu een soort moorkopschimmel in leverkleur met zwarte moonboots aan , ziet er niet uit!
Het verschil in kleur tussen geschoren en ongeschoren vacht is zo groot, elke oneffenheid in scheren en littekens zie je bij haar extra.
Ik hoop over een week of twee dat je in ieder geval de strepen van het scheren minder ziet.

ik ga jullie weer lekker volgen en weer actief posten over een onzekere weg die we gaan bewandelen.
Na de feestdagen gaan we haar rustig weer oppakken, in de hoop dat het goed blijft gaan.

Dit is wel de laatste keer dat we dit gaan proberen. Als ze goed blijft, blijven we lekker rijden, ook al zal het nooit het wedstrijdpaard worden wat we wilden.
Als het niet lukt, gaat er alsnog een veulen in, maar dit kan altijd later ook nog.

we gaan het zien.

Allemaal fijne feestdagen! {:)


Hoi wat jammer dat der zus toch niet is gekomen.. maar nu doe je Unique longeren maar misschien vind ze dressuurmatig trainen vanaf de grond wel leuk, en heb je wat meer te doen met haar naast alleen longeren.

Naast dat dressuurmatig trainen vanaf de grond ook goed is om je paard recht te richten enz is het leuk om te doen.

En is er niet een mogelijkheid om de eigenaar van de zus van Unique nog keer te laten komen? En uitleggen dat je met de stalbaas hebt gepraat en dat het weer stuk schoner is.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 18:01 



 
Profiel   

@


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-21 22:16 



 
Profiel   

@Fillis ja die is enorm fijn. Zo blij mee

@opisop_shop wat een boefje :').

@Nobel01 ah jammer van haar zus. Maar fijn dat de medicijnen aanslaan.

-------

Bij ons gaat alles zijn gangetje. Niet zoveel te melden eigenlijk. We rijden zo af en toe. Dat gaat nog niet van harte. Enorm afgeleid, spanning etc. Is ook niet zo gek we staan er pas 2 weken. Maar desondanks is hij enorm braaf. Mentaal wordt hij steeds rustiger gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:21 



 

Wat een aparte wending Nobel01. Hopelijk pakt het dit keer goed uit met Unique.

Hier ook weinig te melden. Nog steeds geen zadel dus we longeren nu 3 keer per week met de pessoa en ik merk dat ons dat ook wel goed bevalt. Werken nu voornamelijk aan het activeren van de achterhand. 7 januari komt de zadelmaker dus ik hoop dat we dan snel weer een zadeltje hebben. Tot die tijd trainen we aan de longe lekker verder.

Ze begint gelukkig wel wat actiever te lopen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 12:52 



 
Profiel   

Hier ook nog niks spannends m’n paarden zijn 3 weken geleden verhuisd.. nu wil ik vandaag met Max het grondwerk even oppakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-21 13:01 



 
Profiel   

Wohoe zo trots op ons. Ons eerste bosritje op de nieuwe stal is een feit. Zo heerlijk om zo in het bos te zijn. Alano en ik kunnen hier optimaal van genieten <3.


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 10:53 



 
Profiel   

-activeme heerlijk zo het bos in kunnen rijden.
-laurraa hopen dat je snel een zadel hebt.

Trippel heeft een weekje vakantie gehad. Gisteren kwam mijn beleer mijnheer weer en het was opstappen en wegrijden. Ze doet het echt super goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 11:19 



 
Profiel   

Ah super dat ze het zo goed oppakt zeg!

En lekker met Alano. Hier was het vandaag echt zeikweer

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 19:34 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:02 



 
Profiel   

Hihihi lekker charmant inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 20:06 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 11:03 



 
Profiel   

Wel super lief dat ze je zo komt opzoeken!

Begin van de week heerlijk getraind, helaas is de bak nu weer een zwembad... Dus uiteindelijk maar geoefend met de trailer. Die hadden ze nog nooit gezien, de 5 jarige vond het maar een eng ding. De 4 jarige in eerste instantie ook, maar aan het einde van de training stond ze met 4 voetjes op de klep. :)

Met de 5 jarige voor het eerst buiten een rondje gewandeld(2km). Ze was nog nooit van het terrein afgeweest, maar ze heeft geen pas verkeerd gezet.. Volgens mij wordt dit echt een heerlijk, vrolijk buitenrij paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:33 



 
Profiel   

Houden jullie trainingsschema's aan?

Zoja, hoe zien deze eruit en wat is jullie doel?

Die van mij moet echt meer aan de slag maar ik vind het lastig om regelmaat in de training te krijgen en op te bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 14:49 



 

Hier zit er wel regelmaat in de trainingen ja!
Ons doel is in de zomer ons debuut maken in de B dressuur.

Wij trainen 3 keer per week met minimaal 1 rustdag er tussen in. Normaal gesproken deed ik 2 dagen in de week rijden en 1 dag longeren. Nu ik tijdelijk niet kan rijden doe ik 3 dagen longeren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 18:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 107 van de 114 [ 2837 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 114  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen