Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:36

@lauraa spannend is dat he de eerste keer op ijzers. Ow dat klinkt ook interessant zeg een bodywerker. Ik ben benieuwd

Ik heb Nino vandaag voor het eerst gelongeerd met de bijzet vast aan het bit. Het ging zo goed ik ben zo trots op hem.

https://youtube.com/shorts/OX5Jhwc5XQQ?feature=share

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:40

Wat fijn dat het zo goed ging Laura! Hopelijk heb je over een paar maanden een heel ander paard!

Vandaag ben ik weer met beide bezig geweest, de 5jarige vond ik te onrustig met het hoofd tijdens het rijden de afgelopen keer, dus vandaag gelongeerd met bijzet, daar moest ze eerst heel erg aan wennen, maar uiteindelijk ging het super.

De 4 jarige had eerst last van bultjes bij de singel, dus die is 2 weken vrij geweest en vandaag weer voor het eerst opgestapt. Nog wel alleen aan de longe gereden en voornamelijk overgangen geoefend. Ze heeft geen stap verkeerd gezet, dus de volgende keer pakken we ook een galopje mee. :j

Firesolo13

Berichten: 55
Geregistreerd: 29-06-13
Woonplaats: Moordrecht

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:08

Vandaag met zadel en hoofdstel gewandeld, en voor het eerst alleen met mij zonder andere paarden! Ze vond wel van alles eng, maar toch liep ze mee, dus ik vond het al heel goed gaan. Ik wil graag straks vaak alleen op pad, dus vond het belangrijk dit nu al te gaan oefenen.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 08:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

stitchlover

Berichten: 2607
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:19

@Nobel, wat balen van de smakkerd. Hopelijk lukt hetna het weekend gewoon weer om lekker te rijden!

@Firesolo, fijn dat het wandelen zo goed ging!

@Loveslimpie, goed om te lezen dat ze het zo goed oppakken

@montechristo, goed bezig zeg!

@Laura, fijn dat de smid zo te werk ging, hopelijk hebben de ijzers et gewenst effect.

Hier gaat Murphy echt super, we zijn voor het eerst ohz naar het bos geweest en dat ging goed! Ook met rijden komt er in stap een stabielere nageeflijkheid en kunnen we kleine figuurtjes rijden. De draf bouwen we rustig wat uit.

Afbeelding

Afbeelding

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:13

@future_vet: klinkt erg heftig allemaal. Heel veel beterschap gewenst, hopelijk ben je snel weer op de been.

@Blaze1994 (en de anderen die erom vroegen): graag gedaan qua uitleggen, succes!

@Esther_r20: succes alvast bij de zadelmaker! Spannend, hoop ook voor je dat er iets voor jullie tussenzit :)

@opisop_shop: vind dat niet per se weinig of veel 'hoefafval' hoor! Ik bekap zelf (ik laat 1 à 2x per jaar de smid kijken voor controle en als er iets aan de hand is dan app ik hem ook) en dat is voor mij wel standaard wat ik er zo'n beetje afhaal in vergelijkbare tijd. Hoeven groeien gewoon normaal, m.i. Ik ken ook iemand die guasha aanbiedt, maar begreep zelf de meerwaarde er niet zo van tenzij voor een paard met CPL o.i.d. Waarom heb jij voor die behandeling gekozen? :)

@Kimvicious: mooi uitzicht zo! Lekker genieten in de buitenlucht :)

@_lauraaa_: Ben benieuwd hoe Lady gaat veranderen nu. Wel fijn dat het goed ging en dat je zo'n geduldige smid had!

@Monte_Cristo: ohja, daar is die bijzonder longeercirkel weer! Nino lijkt heel braaf :)

@loveslimpie: dat klinkt goed. Hoe lang is de 4-jarige nu onder het zadel? Succes met de galop!

@Firesolo13: Wat fijn dat het goed ging! Wandelen is zo'n fijne bezigheid met een paard!

@Nobel01: Oei, alles goed met je dochter? Hopelijk is het een makkelijk op te lossen probleem met die hengstigheid. Goed dat je het patroon ziet, dan kan je het in de gaten houden :j

@stitchlover: Murphy ziet er braaf uit! Wat een fijne omgeving om buiten te rijden :)


______________

Wij zijn nog steeds lekker aan de wandel. We hebben al een heel klein minirondje door de buurt gemaakt. Nog wat aarzelend, maar wel braaf. Ik blijf even ditzelfde rondje lopen tot hij hier gewend is, daarna ga ik wat verderop verkennen.

Gisteren weer eens een poging gedaan tot longeren, en hij pakt het waarempel goed op. Grappig eigenlijk, ik heb het concept 'longeren' eigenlijk nooit echt aangeleerd. Maar hij lijkt alle kleine bouwsteentjes waar we aan gewerkt hebben zelf al op te kunnen bouwen richting 'longeren'. Een mooie volte maakt hij nog niet, en ik loop soms wat meer mee, maar hij houdt zelf goed afstand en hij luistert naar 'stap', 'draf', 'ho', dus dat is winst :')

Afbeelding
(Ik ben bang dat we voorlopig vastzitten aan 'staat in een waterplas'-foto's. Mijn telefoon is iets te interessant, alleen water net ietsje meer, dus dan blijft hij een paar seconden afstand houden :') Mijn paard is niet corona-proof _O- )

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 19:26

@Laura ben heel benieuwd of je nou verschil merkt!

@Firesolo wat super zeg dat het wandelen goed ging!

@Loveslimpie fijn om te lezen dat ze het zo goed oppakken.

@montechristo goed bezig zeg

Alano na een korte vakantie deze week weer opgepakt. De eerste dag na zijn vakantie was het opstappen en weg rijden. Daarna 2 rust dagen en donderdag weer gereden maar hij was zo gespannen dat ik al wist dat dit niks ging worden ben afgestapt toen hij een beetje rustig was. Vrijdag dus weer een poging gedaan, nog steeds heel gespannen en ging er vandoor met opstappen dit heeft hij echt nog nooit gedaan ook niet tijden het rijden. Nu wilde ik het niet opgegeven omdat er eigenlijk niks aan de hand was. Ik heb 10 min geprobeerd om rust te creëren in zijn hoofd. Uiteindelijk lukte dit en hebben wij echt heel fijn en ontspannen gereden. We hebben die dag ook voor het eerst met balkjes getraind. Je ziet dat hij echt de kracht en de balans niet heeft en hij het ontzettend moeilijk vind. Maar hij deed dit toch maar mooi. En we hebben zelf een paar pasjes gegallopeerd *\o/*! Kijk de filmpjes met hoe we nu door de bak gaan. Zo trots op hem. Pas twee maanden echt onder het zadel met 2 a 3 in de week rijden met af en toe korte vakantie ertussen.



Gisteren na een kleine 3 weken weer les gehad. Ze was enorm trots op ons met hoe we doen en dat ik zoveel rust uitstraal en hem echt te tijd geef in alles. Alano heeft behoorlijk wat pit en karakter en het is een paard waar je mee moet leren omgaan! Gisteren hebben we voor het eerst het wijken en schouderbuitenwaarts meegepakt en dit ging heel goed. Deze oefeningen hebben we veel aan de hand gedaan dus dat is wel echt voordeel. Zodra hij iets moeilijk vind laat hij dit heel duidelijk merken en moet ik hem even laten nadenken en vooral niet over vragen.


Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:01

Een hoop mensen gaan weer super lekker! Mooi om al die voortgang te zien/lezen zeg. Hier komende week voor het eerst beugels aan het zadel, ben benieuwd of er een reactie op komt. Met de singel mag ik ik best gooien, daar kijkt ze niet van op of om.
En even iets promotie: [ITP] Kleine spikkelbillen worden groot!

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:03

Qimm schreef:
Een hoop mensen gaan weer super lekker! Mooi om al die voortgang te zien/lezen zeg. Hier komende week voor het eerst beugels aan het zadel, ben benieuwd of er een reactie op komt. Met de singel mag ik ik best gooien, daar kijkt ze niet van op of om.
En even iets promotie: [ITP] Kleine spikkelbillen worden groot!


Oeh spannend zeg!

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:30

@nobel01: oei. Hopenlijk heeft je dochter zich niet al te erg bezeerd? Lady reageert de laatste week ook erg gevoelig op het been. Vandaag zag ik dat ze ook hengstig is dus wellicht dat het gedrag inderdaad daar mee te maken heeft.

Leuke fotos Stitchlover!

@fillies: van wandelen worden ze lekker mak! Heb ik met die van mij ook gedaan. En de eerste buitenrit ging toen ook super omdat ze al veel buiten het terrein was geweest aan de hand.

@_activeme: ziet er super uit zeg! Je ziet dat de balkjes inderdaad wat vreemd zijn voor hem maar hij doet het echt netjes!

@Qimm: succes met de beugels aan het zadeltje! Hier gaf ze om het zadel zelf helemaal niks. Pas toen de beugeltjes er aan kwamen was het even vluchten maar de keer erna was weer niks aan de hand!

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:54

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:12

Fillis schreef:
@future_vet: klinkt erg heftig allemaal. Heel veel beterschap gewenst, hopelijk ben je snel weer op de been.

@Blaze1994 (en de anderen die erom vroegen): graag gedaan qua uitleggen, succes!

@Esther_r20: succes alvast bij de zadelmaker! Spannend, hoop ook voor je dat er iets voor jullie tussenzit :)

@opisop_shop: vind dat niet per se weinig of veel 'hoefafval' hoor! Ik bekap zelf (ik laat 1 à 2x per jaar de smid kijken voor controle en als er iets aan de hand is dan app ik hem ook) en dat is voor mij wel standaard wat ik er zo'n beetje afhaal in vergelijkbare tijd. Hoeven groeien gewoon normaal, m.i. Ik ken ook iemand die guasha aanbiedt, maar begreep zelf de meerwaarde er niet zo van tenzij voor een paard met CPL o.i.d. Waarom heb jij voor die behandeling gekozen? :)

@Kimvicious: mooi uitzicht zo! Lekker genieten in de buitenlucht :)

@_lauraaa_: Ben benieuwd hoe Lady gaat veranderen nu. Wel fijn dat het goed ging en dat je zo'n geduldige smid had!

@Monte_Cristo: ohja, daar is die bijzonder longeercirkel weer! Nino lijkt heel braaf :)

@loveslimpie: dat klinkt goed. Hoe lang is de 4-jarige nu onder het zadel? Succes met de galop!

@Firesolo13: Wat fijn dat het goed ging! Wandelen is zo'n fijne bezigheid met een paard!

@Nobel01: Oei, alles goed met je dochter? Hopelijk is het een makkelijk op te lossen probleem met die hengstigheid. Goed dat je het patroon ziet, dan kan je het in de gaten houden :j

@stitchlover: Murphy ziet er braaf uit! Wat een fijne omgeving om buiten te rijden :)


______________

Wij zijn nog steeds lekker aan de wandel. We hebben al een heel klein minirondje door de buurt gemaakt. Nog wat aarzelend, maar wel braaf. Ik blijf even ditzelfde rondje lopen tot hij hier gewend is, daarna ga ik wat verderop verkennen.

Gisteren weer eens een poging gedaan tot longeren, en hij pakt het waarempel goed op. Grappig eigenlijk, ik heb het concept 'longeren' eigenlijk nooit echt aangeleerd. Maar hij lijkt alle kleine bouwsteentjes waar we aan gewerkt hebben zelf al op te kunnen bouwen richting 'longeren'. Een mooie volte maakt hij nog niet, en ik loop soms wat meer mee, maar hij houdt zelf goed afstand en hij luistert naar 'stap', 'draf', 'ho', dus dat is winst :')

[ Afbeelding ]
(Ik ben bang dat we voorlopig vastzitten aan 'staat in een waterplas'-foto's. Mijn telefoon is iets te interessant, alleen water net ietsje meer, dus dan blijft hij een paar seconden afstand houden :') Mijn paard is niet corona-proof _O- )


Wauw dat hebben jullie snel gedaan! Nog niet zo lang geleden was de weg nog "rood" toch of vergis ik mij. Fijn die progressie! Doe je clickeren tussendoor in de oranje/gele gebieden of doe je ook belonen/clickeren als hij braaf in een rode gedeelte loopt? Denk dat die van mij dan heel happerig wordt ondanks ik voedsel weigeren al hen geleerd als trucje.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:17

_activeme schreef:
@Laura ben heel benieuwd of je nou verschil merkt!

@Firesolo wat super zeg dat het wandelen goed ging!

@Loveslimpie fijn om te lezen dat ze het zo goed oppakken.

@montechristo goed bezig zeg

Alano na een korte vakantie deze week weer opgepakt. De eerste dag na zijn vakantie was het opstappen en weg rijden. Daarna 2 rust dagen en donderdag weer gereden maar hij was zo gespannen dat ik al wist dat dit niks ging worden ben afgestapt toen hij een beetje rustig was. Vrijdag dus weer een poging gedaan, nog steeds heel gespannen en ging er vandoor met opstappen dit heeft hij echt nog nooit gedaan ook niet tijden het rijden. Nu wilde ik het niet opgegeven omdat er eigenlijk niks aan de hand was. Ik heb 10 min geprobeerd om rust te creëren in zijn hoofd. Uiteindelijk lukte dit en hebben wij echt heel fijn en ontspannen gereden. We hebben die dag ook voor het eerst met balkjes getraind. Je ziet dat hij echt de kracht en de balans niet heeft en hij het ontzettend moeilijk vind. Maar hij deed dit toch maar mooi. En we hebben zelf een paar pasjes gegallopeerd *\o/*! Kijk de filmpjes met hoe we nu door de bak gaan. Zo trots op hem. Pas twee maanden echt onder het zadel met 2 a 3 in de week rijden met af en toe korte vakantie ertussen.

[ Video ]

Gisteren na een kleine 3 weken weer les gehad. Ze was enorm trots op ons met hoe we doen en dat ik zoveel rust uitstraal en hem echt te tijd geef in alles. Alano heeft behoorlijk wat pit en karakter en het is een paard waar je mee moet leren omgaan! Gisteren hebben we voor het eerst het wijken en schouderbuitenwaarts meegepakt en dit ging heel goed. Deze oefeningen hebben we veel aan de hand gedaan dus dat is wel echt voordeel. Zodra hij iets moeilijk vind laat hij dit heel duidelijk merken en moet ik hem even laten nadenken en vooral niet over vragen.

[ Video ]


Fijn dat je zoveel hebt kunnen bereiken met weinig rijden. Wist je dat daar onderzoek naar gedaan is. Dat een paard evenveel en goed leert als je iets 3x oefend per week als 7x per week. Dus zolang je hetzelfde oefend elke x heeft vaker dan 3x per week oefenen/rijden ook geen meer waarde. Voor mij wel een eye-opener om de eerste tijd zoiezo maar max 3x per week te rijden.
Leuk dat je eerst schouderbinnenwaarts hebt geoefend op de grond. Ben ik ook van plan met idd het oog op het profijt onder het zadel

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:28

Blaze1994 schreef:
_activeme schreef:
@Laura ben heel benieuwd of je nou verschil merkt!

@Firesolo wat super zeg dat het wandelen goed ging!

@Loveslimpie fijn om te lezen dat ze het zo goed oppakken.

@montechristo goed bezig zeg

Alano na een korte vakantie deze week weer opgepakt. De eerste dag na zijn vakantie was het opstappen en weg rijden. Daarna 2 rust dagen en donderdag weer gereden maar hij was zo gespannen dat ik al wist dat dit niks ging worden ben afgestapt toen hij een beetje rustig was. Vrijdag dus weer een poging gedaan, nog steeds heel gespannen en ging er vandoor met opstappen dit heeft hij echt nog nooit gedaan ook niet tijden het rijden. Nu wilde ik het niet opgegeven omdat er eigenlijk niks aan de hand was. Ik heb 10 min geprobeerd om rust te creëren in zijn hoofd. Uiteindelijk lukte dit en hebben wij echt heel fijn en ontspannen gereden. We hebben die dag ook voor het eerst met balkjes getraind. Je ziet dat hij echt de kracht en de balans niet heeft en hij het ontzettend moeilijk vind. Maar hij deed dit toch maar mooi. En we hebben zelf een paar pasjes gegallopeerd *\o/*! Kijk de filmpjes met hoe we nu door de bak gaan. Zo trots op hem. Pas twee maanden echt onder het zadel met 2 a 3 in de week rijden met af en toe korte vakantie ertussen.

[ Video ]

Gisteren na een kleine 3 weken weer les gehad. Ze was enorm trots op ons met hoe we doen en dat ik zoveel rust uitstraal en hem echt te tijd geef in alles. Alano heeft behoorlijk wat pit en karakter en het is een paard waar je mee moet leren omgaan! Gisteren hebben we voor het eerst het wijken en schouderbuitenwaarts meegepakt en dit ging heel goed. Deze oefeningen hebben we veel aan de hand gedaan dus dat is wel echt voordeel. Zodra hij iets moeilijk vind laat hij dit heel duidelijk merken en moet ik hem even laten nadenken en vooral niet over vragen.

[ Video ]


Fijn dat je zoveel hebt kunnen bereiken met weinig rijden. Wist je dat daar onderzoek naar gedaan is. Dat een paard evenveel en goed leert als je iets 3x oefend per week als 7x per week. Dus zolang je hetzelfde oefend elke x heeft vaker dan 3x per week oefenen/rijden ook geen meer waarde. Voor mij wel een eye-opener om de eerste tijd zoiezo maar max 3x per week te rijden.
Leuk dat je eerst schouderbinnenwaarts hebt geoefend op de grond. Ben ik ook van plan met idd het oog op het profijt onder het zadel


Ik raad het je inderdaad aan. Zo veel voordelen heeft het. Dat onderzoek heb ik inderdaad gelezen. Heel bijzonder was dat. Ik ben ook van mening dat de rust ook heel belangrijk is. Goed naar je paard kijken wat hij/zij aan kan. Nou kan Alano het lichamelijk wel aan maar in zijn koppie nog niet helemaal! Vooral niet als het hem allemaal teveel wordt. Dus bij hem is de rust belangrijk maar en niet teveel verschillende dingen. Zoals bijvoorbeeld rijden,longeren, werken aan de hand etc. Rijden en wandelen kan prima. Met wandelen kan hij lekker zijn koppie leegmaken en dat vind hij ook heel leuk om te doen

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:32

Blaze1994 schreef:
Wauw dat hebben jullie snel gedaan! Nog niet zo lang geleden was de weg nog "rood" toch of vergis ik mij. Fijn die progressie! Doe je clickeren tussendoor in de oranje/gele gebieden of doe je ook belonen/clickeren als hij braaf in een rode gedeelte loopt? Denk dat die van mij dan heel happerig wordt ondanks ik voedsel weigeren al hen geleerd als trucje.

Heb je goed onthouden :j

In de "rode" gebieden komen we in principe niet - ik ga heen en weer tussen de "groene" en de "geeloranje" plekken, waardoor hij meer zekerheid krijgt/zich terug kan ontspannen, waardoor je de veilige zone steeds een stukje oprekt als het ware.

Happerig is hij niet (meer), nog wel wat lomp met beloningen aannemen soms maar dat is een leeftijd/karakterdingetje, en al 100% verbeterd ten aanzien van een jaar terug. Kan inderdaad komen als je iets aan het doen bent wat het paard (te) spannend vind, of als de beloning "te lekker" is. Ik oefen bijvoorbeeld alleen met gras/lucernebrok, gewone brok of muesli gaat nog niet goed.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:46

Fillis schreef:
@opisop_shop: vind dat niet per se weinig of veel 'hoefafval' hoor! Ik bekap zelf (ik laat 1 à 2x per jaar de smid kijken voor controle en als er iets aan de hand is dan app ik hem ook) en dat is voor mij wel standaard wat ik er zo'n beetje afhaal in vergelijkbare tijd. Hoeven groeien gewoon normaal, m.i. Ik ken ook iemand die guasha aanbiedt, maar begreep zelf de meerwaarde er niet zo van tenzij voor een paard met CPL o.i.d. Waarom heb jij voor die behandeling gekozen? :)


Ik heb het idee dat hij niet lekker in zijn vel zit, dat merk ik aan zijn gedrag. Staat ook apart van de merrie omdat hij haar opjaagt en zij daar qua benen niet tegen kan.
Was een beetje onder het mom van baadt het niet dan schaadt het niet.
Maar mijn trainster kent ook iemand die behandelt en waarmee hele goede resultaten worden geboekt in o.a gedrag. Zo had zij een paard die heel erg verlatingsangst had, op stal al. Die kan na één behandeling in haar eentje het erf normaal af.
Ze zou me de website doorsturen, zal hem hier dan ook even vermelden.

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:47

Oh bijzonder! Ben benieuwd of je veranderingen gaat opmerken :)

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:54

De beugels waren griezelig, het was dat er zo veel regen besteld was dat ik mijn Pivo niet mee wilde nemen, maar dat had anders mooie rodeo plaatjes opgeleverd haha. Maar 'gelukkig' deed ze het ook nog even tijdens het filmen

Afbeelding

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:06

Hihihi.
Had je ze gelijk los of eerst opgestoken?
Pivo kun je ook een regencover voor bestellen mocht je dat willen.

Ik had vandaag voor het eerst iets aan het bit tijdens het longeren.
M oefende de rollkür door te proberen het in zijn mond te krijgen :')


_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:22

opisop_shop schreef:
Hihihi.
Had je ze gelijk los of eerst opgestoken?
Pivo kun je ook een regencover voor bestellen mocht je dat willen.

Ik had vandaag voor het eerst iets aan het bit tijdens het longeren.
M oefende de rollkür door te proberen het in zijn mond te krijgen :')

[ Video ]


Haha dit had Alano kunnen zijn :'). Maar wat doet M het goed zeg

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:23

Qimm schreef:
De beugels waren griezelig, het was dat er zo veel regen besteld was dat ik mijn Pivo niet mee wilde nemen, maar dat had anders mooie rodeo plaatjes opgeleverd haha. Maar 'gelukkig' deed ze het ook nog even tijdens het filmen

[ [url=m/abjQom.jpg]Afbeelding[/url] ]


Geniaal :'). Wat is Alano dan braaf. Die gaf er helemaal niks om <3

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:30

opisop_shop schreef:
Hihihi.
Had je ze gelijk los of eerst opgestoken?
Pivo kun je ook een regencover voor bestellen mocht je dat willen.

Ik had vandaag voor het eerst iets aan het bit tijdens het longeren.
M oefende de rollkür door te proberen het in zijn mond te krijgen :')

[ Video ]


Haha lekker flexibel *\o/*

Ik had ze opgestoken en dan met het uiteinde gelust door het lusje aan het zadel. Maar na de eerste bokpartij, want de beugels klapperen nog altijd ietsjes, en dat was toch wel spannend. Heel grappig eigenlijk, ik zag haar al een paar keer boos kijken en stampen met het achterbeen. Maar ja, ho maar dat die beugels daar naar luisteren, dus toen kwam er een hele rodeo uit waardoor mijn stevig opgestoken beugels langzaam uitzakten. Uiteindelijk alleen nog het bokken serietje van de foto gehad en verder was ze echt heel braaf. Heb filmpjes in mijn stories op insta voor wie nieuwsgierig is.
Vandaag ook voor het eerst hoge beschermers achter maar dat was binnen 15 seconden ok. Paar keer stampen en slaan en toen was het goed, ze liep ook helemaal normaal. Daar kan haar moeder wat van leren. Die doet met zulke beschermers altijd een paar passen dramatisch haha.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:32

Even geleden weer dat ik wat heb laten horen.

Ofira is sinds vorige week officieel uit de opfok *\o/* Ze staat samen met mijn andere Fjord en een kudde. Ze moet nog even wennen , maar staat samen met een ander maatje die ze kent vanuit de opfok. Nadeel haar maatje claimt haar volledig , Ofira wil graag kennismaken met de anderen maar krijgt daarvoor niet de kans. Dus ik ga haar maar vaak ophalen. Wel zoekt ze toenadering van mijn andere Fjord en zie ik ze elkaar wel stiekem steeds wat opzoeken erg leuk om te zien!

Afgelopen zaterdag is ze 3 geworden , dus we gaan nu echt fanatiek aan de slag. Vandaag voor het eerst aan de longe en dat ging prima , ze pakt het snel en gemakkelijk op. Veel nieuwe dingen gezien onderweg en veel vreemde geluiden gehoord. Ze is wel echt een doorzetter! In plaats van omdraaien en wegrennen is het gewoon meelopen en acceptatie zonder dat ik er eigenlijk wat voor hoef te doen. Het enige wat ze doet is of een keer wegspringen of roepen naar haar maatje. Maar voor de rest valt het mij niks tegen , ik heb al de meest erge scenario's in mijn hoofd gehad.

Dus weer erg tevreden vandaag! Deze week ben ik van plan om een bit op te gaan halen en wat onderdelen voor haar hoofdstel. Of ik bestel het , maar een keer langs een winkel is ook wel leuk :D

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:46

M deed het zaterdag tijdens de training ook braaf met de "flappers" ( :') ) aan het zadel.
Niks geen gerace ofzo.
Als het goed is gaat ze deze week nog zonder zadel even weer hangen en zitten en als dat goed gaat, volgende week met zadel erop.

Ik heb de website doorgekregen, voor degene die het interessant vindt:
https://www.crystal-vision.nl/


Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 16:50

Oh heel braaf zeg. Mijne is zo'n drama queen :') het is altijd snel weer goed hoor. Maar het moet altijd even theatraal :=