Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

 

Jongens, al dat ongevraagde advies.... Ze heeft advies gevraagd over de prijs. Niet over het al dan niet houden van dekens en het omgaan met spullen. Ze gaat de komende tijd afscheid nemen en ze heeft geen advies gevraagd over hoe dat verder in te vullen. Laat haar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 22:37 



 
Profiel   

Nou ts ik snap je hoor, zou wat zijn als je je ook nóg schuldig moet voelen omdat je je eigen spullen meeneemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 22:38 



 
Profiel   

Ok. Prima.

Het was maar een tip.

Iets te vaak hier op Bokt gelezen dat het niet helemaal lekker ging lopen nadat een lease / verzorg paard/ pony werd "opgezegd"

Had het oprecht vervelend voor je gevonden als dat jou ook was overkomen ts.

Hopelijk kan je nog veel plezier maken deze maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 23:00 



 
Profiel   

Ts wat zal dat een moeilijke keus geweest zijn om dit te beslissen . Want je hebt nu eenmaal een goede band met het paard en dat is niet zomaar weg . Ik heb vroeger ook is een keer moeten besluiten te gaan stoppen terwijl ik het paard zo ongeveer zou krijgen maar er waren te veel verschillen met de eigenaar . Daarna rustig op zoek gegaan en via de hoefsmid mijn topper tegen gekomen en daar geniet ik al meer als 12 jaar van . Geef het de tijd neem even afstand ik weet zeker dat het goeie paard op je pad komt geniet nu nog even van de laatste weken hopelijk met een beetje mooi weer .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 23:17 



 
Profiel   

Ik heb ter informatie eens gekeken op Marktplaats wat oudere ponies momenteel kosten.Daar schrik ik wel van!! Het zijn Corona-prijzen. Net zo'n gekte als nu in de hondenhandel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 15:44 



 
Profiel   

Corona prijzen maar geloof niet dat het snel zal gaan dalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 15:46 



 
Profiel   

Is dat zo? Dan hebben wij echt geluk gehad van de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-20 15:47 



 
Profiel   

Ts reageert niet meer, maar ik wel.
Denk dat ze heel goed weet waar haar grenzen en mogelijkheden liggen en daarnaar handelt
Verdrietig dat je afscheid moet nemen maar waar een deur dicht gaat....... gaat een ander open!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 09:26 



 
Profiel   

Hoewel ik eigenlijk helemaal niet meer wilde reageren wil ik jullie wel bedanken voor de PB'tjes en wat jullie zouden betalen qua prijs. Dit heeft ook echt wel geholpen om te kijken wat realistisch is, icm taxateur en mensen die hem ook goed kennen. Iedereen is onze omgeving verklaart de eigenaresse voor gek en sommige zijn zelfs 'boos' voor mij. Iedereen ziet ook dat ik alles met hem kan en weten ook dat hij echt niet de meest makkelijke is. Dat troost ook wel, zo van iedereen uit de omgeving een belletje of appje krijgen dat ze het erg voor mij vinden.

De eigenaresse voelt ook wel dat ze hem moeilijk gaat verkopen, ik ga nog een paar dagen weg rond kerst en dan reed alleen het meisje met wie ik hem deelde hem (die overigens prima met hem rijdt en normaal geen probleem is). Dit vond de eigenaresse opeens geen goed idee, dus wilde ze hem al aan het begin van de kerstvakantie meenemen.. De medeleaser en ik hebben gewoon al betaald voor heel december en de eigenaresse had voorgesteld dat wij beide dan even een paar keer 2 1/2 uur heen en terug gingen om hem dan nog daar die dagen te rijden bij haar. Vanaf januari heeft de eigenaresse minder tijd en zou hij natuurlijk minder mooi gespierd worden en nog moeilijker te verkopen zijn. Geld terug deels voor december zat er niet in, terwijl wij schriftelijk hebben dat het per 31-12 ophoud. Gelukkig had de medeleaser ook zoiets van dat gaan we mooi niet doen en hij blijft gewoon tot 31-12 hier. Nu hopen dat de eigenaresse zich hier aan houd. Geeft gewoon een bitter gevoel dat ze zelfs dat proberen, ze balen dat ik hem niet heb gekocht voel ik aan de hele communicatie en nu worden er ook nog grenzen opgezocht.

Ik geniet gelukkig nu optimaal, lekker veel foto's maken en ik merk dat hij iets voelt. Normaal is hij totaal niet knuffelig, maar hij kruipt nog net niet op schoot :o. Ook lekker leuke dingen aan het doen met hem en plezier is nu het belangrijkst! :D


Laatst bijgewerkt door siepenteun op 08-12-20 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:01 



 
Profiel   

Pfff sneu hoor, voor jou en het paardje! Ik hoop dat je straks een super leuk paard voor jezelf gaat vinden waar je mee kunt gaan genieten! Sterkte met het afscheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:10 



 

Ik vind het ontzettend knap hoe je hiermee omgaat. En ik wens je heel veel sterkte met loslaten. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:12 



 
Profiel   

Knap hoe je het oppakt ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:12 



 
Profiel   

safina schreef
Ik vind het ontzettend knap hoe je hiermee omgaat. En ik wens je heel veel sterkte met loslaten. :(:)

Dat vind ik ook! Ik ben ook 'boos'/'teleurgesteld' voor jou. Had je het zo graag gegund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:32 



 
Profiel   

Ook ik leef met je mee, zo jammer dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 21:34 



 
Profiel   

Sterkte TS, lijkt me erg lastig en verdrietig voor je !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 23:09 



 
Profiel   

Sterkte ts net je verhaal gelezen. Erg sneu voor jullie ( ook voor de medeleaser) ook dat je nu strijd hebt om de pony tot het einde van de maand op zijn huidige plek te houden... Is niet sympathiek van de eigenaresse als de afstand zo groot word.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 23:26 



 
Profiel   

siepenteun schreef
Hoewel ik eigenlijk helemaal niet meer wilde reageren wil ik jullie wel bedanken voor de PB'tjes en wat jullie zouden betalen qua prijs. Dit heeft ook echt wel geholpen om te kijken wat realistisch is, icm taxateur en mensen die hem ook goed kennen. Iedereen is onze omgeving verklaart de eigenaresse voor gek en sommige zijn zelfs 'boos' voor mij. Iedereen ziet ook dat ik alles met hem kan en weten ook dat hij echt niet de meest makkelijke is. Dat troost ook wel, zo van iedereen uit de omgeving een belletje of appje krijgen dat ze het erg voor mij vinden.

De eigenaresse voelt ook wel dat ze hem moeilijk gaat verkopen, ik ga nog een paar dagen weg rond kerst en dan reed alleen het meisje met wie ik hem deelde hem (die overigens prima met hem rijdt en normaal geen probleem is). Dit vond de eigenaresse opeens geen goed idee, dus wilde ze hem al aan het begin van de kerstvakantie meenemen.. De medeleaser en ik hebben gewoon al betaald voor heel december en de eigenaresse had voorgesteld dat wij beide dan even een paar keer 2 1/2 uur heen en terug gingen om hem dan nog daar die dagen te rijden bij haar. Vanaf januari heeft de eigenaresse minder tijd en zou hij natuurlijk minder mooi gespierd worden en nog moeilijker te verkopen zijn. Geld terug deels voor december zat er niet in, terwijl wij schriftelijk hebben dat het per 31-12 ophoud. Gelukkig had de medeleaser ook zoiets van dat gaan we mooi niet doen en hij blijft gewoon tot 31-12 hier. Nu hopen dat de eigenaresse zich hier aan houd. Geeft gewoon een bitter gevoel dat ze zelfs dat proberen, ze balen dat ik hem niet heb gekocht voel ik aan de hele communicatie en nu worden er ook nog grenzen opgezocht.

Ik geniet gelukkig nu optimaal, lekker veel foto's maken en ik merk dat hij iets voelt. Normaal is hij totaal niet knuffelig, maar hij kruipt nog net niet op schoot :o. Ook lekker leuke dingen aan het doen met hem en plezier is nu het belangrijkst! :D

Nog veel plezier die paar dagen, pony heeft door de lease zijn geld al ruimschoots opgebracht en nu dachten ze hem nog even voor een fantasiebedrag aan jou te verkopen. Goed dat je de realiteit niet uit het oog hebt verloren en ik hoop dat je snel een ander paard vind. Mocht de eigenaar nog weer bij je aankloppen omdat ze hem absoluut niet verkocht krijgt dan zeker niet die 3000 euro betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 23:36 



 
Profiel   

siepenteun schreef
Hoewel ik eigenlijk helemaal niet meer wilde reageren wil ik jullie wel bedanken voor de PB'tjes en wat jullie zouden betalen qua prijs. Dit heeft ook echt wel geholpen om te kijken wat realistisch is, icm taxateur en mensen die hem ook goed kennen. Iedereen is onze omgeving verklaart de eigenaresse voor gek en sommige zijn zelfs 'boos' voor mij. Iedereen ziet ook dat ik alles met hem kan en weten ook dat hij echt niet de meest makkelijke is. Dat troost ook wel, zo van iedereen uit de omgeving een belletje of appje krijgen dat ze het erg voor mij vinden.

De eigenaresse voelt ook wel dat ze hem moeilijk gaat verkopen, ik ga nog een paar dagen weg rond kerst en dan reed alleen het meisje met wie ik hem deelde hem (die overigens prima met hem rijdt en normaal geen probleem is). Dit vond de eigenaresse opeens geen goed idee, dus wilde ze hem al aan het begin van de kerstvakantie meenemen.. De medeleaser en ik hebben gewoon al betaald voor heel december en de eigenaresse had voorgesteld dat wij beide dan even een paar keer 2 1/2 uur heen en terug gingen om hem dan nog daar die dagen te rijden bij haar. Vanaf januari heeft de eigenaresse minder tijd en zou hij natuurlijk minder mooi gespierd worden en nog moeilijker te verkopen zijn. Geld terug deels voor december zat er niet in, terwijl wij schriftelijk hebben dat het per 31-12 ophoud. Gelukkig had de medeleaser ook zoiets van dat gaan we mooi niet doen en hij blijft gewoon tot 31-12 hier. Nu hopen dat de eigenaresse zich hier aan houd. Geeft gewoon een bitter gevoel dat ze zelfs dat proberen, ze balen dat ik hem niet heb gekocht voel ik aan de hele communicatie en nu worden er ook nog grenzen opgezocht.

Ik geniet gelukkig nu optimaal, lekker veel foto's maken en ik merk dat hij iets voelt. Normaal is hij totaal niet knuffelig, maar hij kruipt nog net niet op schoot :o. Ook lekker leuke dingen aan het doen met hem en plezier is nu het belangrijkst! :D


Heel veel sterkte deze laatste dagen...

En SUPER GOED dat je deze beslissing hebt durven nemen.
Echt héél knap en sterk, dat je realistisch blijft, hoe moeilijk het ook moet zijn... :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 20:45 



 
Profiel   

Laatste update en ik wil voor mezelf denk ik het topic ontstippen voorlopig om rustig verder te gaan.

Morgenochtend vertrekt mijn grote liefde. Het is niet anders, maar het baasje en ik gaan goed uit elkaar en ik ben altijd welkom, om daar lekker te logeren en met hem te rijden als ik dat nog een keer wil. Ik heb ook zelf de keuze gemaakt om hem morgen al 'mee te geven', hij is super bang voor oud en nieuw en ondanks het verbod, knalt het hier al flink en zijn belang staat boven mijn emotie. Op zijn verkoopplek is het een stuk rustiger.

Vandaag rijd ik hem voor de laatste keer thuis en dat is even slikken. Mijn moeder en ik blijven hem ook regelmatig opzoeken om in the picture te blijven. Ook kan ik er zelf naartoe, maar mijn moeder is ook gek op hem. Mocht hij niet weggaan, is hij altijd welkom bij ons en komen we hem met alle liefde ophalen. Het zal voorlopig even kaal zijn, maar ik gun hem het allerbeste en ik heb enorm van hem genoten! Hij is alles behalve makkelijk, maar ik heb zijn woordenboek uitgelezen en vele hoogte en dieptepunten met hem gehad. Ik kwam het gisteren ook even opzoeken na mijn vakantie en hoewel hij net eten had (eten is heilig) liet hij het staan en hinnikte heel lief en kwam even kijken.

Ik ben ook wel trots op mezelf en kreeg ook complimenten over hoe netjes ik hem mee wil geven. Ook dat ze het fijn vindt dat ik 5,5 jaar altijd in het belang van hem heb gedacht, tot de laatste dag aan toe. Ik heb al zijn oude spullen uit het stof getrokken en gewassen zodat hij fris aankomt en er verzorgd bijloopt. Ik heb zelf ijzers en een plukje staart van hem, zodat ik voor altijd aan hem kan denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 12:32 



 
Profiel   

:(:)

De eigenaresse blijft wel nog steeds vasthouden aan die hoge vraagprijs? Ik blijf het vreemd vinden. Ergens hoop ik dat ze hem toch aan jullie gaat verkopen. En zo niet gun ik hem net zo n lief baasje. Hopelijk gaat de verhuizing voor hem zonder stress en ga jij het een plekje kunnen geven. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 12:37 



 
Profiel   

Ik verwacht ook dat ze hem niet kwijtraken voor de hoge vraagprijs en dat ze dan weer bij ts aan de bel komen trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 13:14 



 
Profiel   

Wat goed van je, dat je er zo in staat! Koester de mooie herinneringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 13:23 



 
Profiel   

Heel veel sterkte ts. Wat ontzettend verdrietig dat die 1500 euro belangrijker is dan al jouw liefde en goede zorgen. Stiekem hoop ik op een wonder voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 13:34 



 
Profiel   

Jij bent echt een fantastische verzorgster/bijrijdster. Wie weet komt hij ooit nog bij jou?
Voor nu veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 13:35 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het gemis van je lieve pony, duim voor je dat het toch positief wordt afgesloten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-20 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 14 [ 350 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen