20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:41

sterkte....en ook ik hoop stiekem voor je dat de eigenaresse nog bijdraait en hem alsnog, voor een prijs die jou wel past, aan je wil verkopen.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 16:56

Nou dat zou wel heel fijn zijn als dat zou gebeuren.... en dan maar hopen dat je tegen die tijd nog wilt want wie weet loop je wel tegen een heel leuk ander paard aan.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 23:12

Ik had mijn topic eigenlijk al ontstipt, maar ik wil toch nog voor de allerlaatste keer updaten. Ook omdat soms puzzelstukjes wel op hun plaats vallen en hier ook veel negatieve dingen zijn gezegd.

Vorige week kwam dochter eigenaar, tevens onze instructrice hem ophalen vanuit Drenthe. Ik had haar sinds de dag dat ik wist dat hij te koop kwam, niet meer gezien in real live ivm coronaregels. Natuurlijk hele onderhandelingen telefonisch gedaan en ik was best wel teleurgesteld dat het niet gelukt was. Dinsdag ging hij mee en maandagochtend belde ze hoe het met mij ging en of ik echt zeker wist dat hij mee mocht ipv de 31e. Die avond nog les gereden en hij liep gelukkig erg fijn. Dochter eigenaresse was heel trots, hoe ik met hem omging en er na een week zo in het donker mee weg reed in een nog beetje natte bak. Hij houdt namelijk niet van natte voeten en in het donker is hij snel heel gespannen. Ook vertelde ze dat zij hem zo aan mij had meegegeven. Alleen haar ouders (Die op papier eigenaren zijn en er niets mee deden) dit bedrag ervoor willen hebben. Er is zelfs dinsdagochtend vlak voor vertrek nog enorm ruzie geweest heb ik begrepen via een aantal over hem, een ouder paard en een fokmerrie.

Ik vond het fijn dit te weten en ik vond het ook niets voor dochter. Ik snap alleen ook dat ze de strijd van haar ouders niet kan winnen voorlopig, die zijn nogal commercieel met alles.

Dinsdagochtend is hij uiteindelijk meegegaan, ik wilde alles zo normaal mogelijk voor hem houden. Hij had het natuurlijk wel door, iedereen van stal kwam nog even speciaal gedag tegen hem zeggen en bij het zien van de vrachtwagen werd hij nerveus. Al zijn schone spullen mee, meneer heeft iig niet te klagen over hoeveelheid spullen, heel zijn leven is ongeveer mee. Ook aantal spullen die ik niet meer zou gebruiken vanwege meerdere paren. Ik heb sinds hij daar is ook al paar foto’s gehad en vandaag ook update over eerste week. Hij moet uiteraard wennen. Hij heeft gelukkig een nieuwe vriend met wie hij stoeit, naast de paarden die hij al kende. Gisteren naar de hoefsmid geweest en pakt manier van voeren goed op. Hij kan nu de hele dag uit een net eten :) .Voorlopig blijft hij nog een tijdje daar en staat hij nog niet online ergens. Heb nu vanaf volgende week tentamens en ga hem eind januari weekend opzoeken!

Blij dat we zo uit elkaar zijn gegaan. Tuurlijk had ik hem graag hier gehad, alleen ben ik ook heel blij voor hem dat hij het daar ook leuk heeft!

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:44

Fijn om te lezen TS. Hoop zo dat het verhaal nog een positieve wending krijgt. Hij heeft het zo te horen ook goed. Maar ik hoop gewoon op: En de TS en haar droompony leefden nog lang en gelukkig!

Befleur
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:35

siepenteun schreef:
Ik had mijn topic eigenlijk al ontstipt, maar ik wil toch nog voor de allerlaatste keer updaten. Ook omdat soms puzzelstukjes wel op hun plaats vallen en hier ook veel negatieve dingen zijn gezegd.

Vorige week kwam dochter eigenaar, tevens onze instructrice hem ophalen vanuit Drenthe. Ik had haar sinds de dag dat ik wist dat hij te koop kwam, niet meer gezien in real live ivm coronaregels. Natuurlijk hele onderhandelingen telefonisch gedaan en ik was best wel teleurgesteld dat het niet gelukt was. Dinsdag ging hij mee en maandagochtend belde ze hoe het met mij ging en of ik echt zeker wist dat hij mee mocht ipv de 31e. Die avond nog les gereden en hij liep gelukkig erg fijn. Dochter eigenaresse was heel trots, hoe ik met hem omging en er na een week zo in het donker mee weg reed in een nog beetje natte bak. Hij houdt namelijk niet van natte voeten en in het donker is hij snel heel gespannen. Ook vertelde ze dat zij hem zo aan mij had meegegeven. Alleen haar ouders (Die op papier eigenaren zijn en er niets mee deden) dit bedrag ervoor willen hebben. Er is zelfs dinsdagochtend vlak voor vertrek nog enorm ruzie geweest heb ik begrepen via een aantal over hem, een ouder paard en een fokmerrie.

Ik vond het fijn dit te weten en ik vond het ook niets voor dochter. Ik snap alleen ook dat ze de strijd van haar ouders niet kan winnen voorlopig, die zijn nogal commercieel met alles.

Dinsdagochtend is hij uiteindelijk meegegaan, ik wilde alles zo normaal mogelijk voor hem houden. Hij had het natuurlijk wel door, iedereen van stal kwam nog even speciaal gedag tegen hem zeggen en bij het zien van de vrachtwagen werd hij nerveus. Al zijn schone spullen mee, meneer heeft iig niet te klagen over hoeveelheid spullen, heel zijn leven is ongeveer mee. Ook aantal spullen die ik niet meer zou gebruiken vanwege meerdere paren. Ik heb sinds hij daar is ook al paar foto’s gehad en vandaag ook update over eerste week. Hij moet uiteraard wennen. Hij heeft gelukkig een nieuwe vriend met wie hij stoeit, naast de paarden die hij al kende. Gisteren naar de hoefsmid geweest en pakt manier van voeren goed op. Hij kan nu de hele dag uit een net eten :) .Voorlopig blijft hij nog een tijdje daar en staat hij nog niet online ergens. Heb nu vanaf volgende week tentamens en ga hem eind januari weekend opzoeken!

Blij dat we zo uit elkaar zijn gegaan. Tuurlijk had ik hem graag hier gehad, alleen ben ik ook heel blij voor hem dat hij het daar ook leuk heeft!

Ik heb je topic zitten lezen.wat ben jij een toppertje zeg. Veel sterkte met het verlies van de pony.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 11:02

Toch fijn dat je nu weet hoe het zit, ondanks dat het aan de uitkomst (nog) niets verandert. Knap gedaan ook van je!

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 12:14

Na bijna een maand toch een update.

Ik heb hem eind januari na precies een maand weer gezien! Het was ontzettend fijn om hem te zien, ik was heel benieuwd hoe hij zou reageren maar was heel lief. Ik riep hem en liep naar hem toe. Hij begon meteen te snuffelen en ging na 2 seconden al heel tevreden briesen. Viel wel even terug in oud gedrag, want ik mocht geen stap verzetten of hij begon gigantisch te stampen en te trappen tegen het schot van de stal.

Dit trappen deed hij al vanaf jongs af aan met voeren en nu vond hij het wel een goede manier om aandacht te trekken. Dit zijn een stuk socialere stallen (kunnen echt bij elkaar snuffelen zonder tralies) en meneer is op dag 3 daar met voeren bijna over het schot heen gegaan met zijn achterbenen (met zijn 1,46 over 1,60). Had ook het schot al scheef getrapt }:). Dochter van wie deze plek is, kwam toen wel even ingrijpen. Met voeren stampt hij namelijk al niet meer en dit houdt ze/ik graag zo!! Ze heeft hem een paar keer even laten schrikken afgelopen maand omdat het wachten was tot hij de stal en voornamelijk zichzelf kapot zou maken. Dus dat is een mooi pluspunt dat hij dat niet meer doet ;) .

Verder ook 2 dagen met hem gereden en haar geholpen met de andere paarden. Stappen altijd eerst rondje op het harde en in het donker met plassen was hij dat echt niet van plan op dag 1. Die plassen bijten, dus toen afgestapt en aan de hand gegaan. Na het rijden, toen hij beetje moe was 3 keer dat zelfde rondje gemaakt zodat hij wel leert dat hij het kan ook met iemand erop. Hij kwam happy over en hij staat lekker meer buiten daar (daar zijn 6 paddocks en hier hadden we er 1 voor het zelfde aantal paarden). Lekker ruime stal met buitenluik, uitzicht op de poetsplaats en een hooinet waar hij lekker uit eet. Oude stal (waar ik hem reed) bij ouders was oud, minder sociaal en kwam hij op dagen dat ik niet kon echt weinig buiten. Qua welzijn is het voor hem hier veel fijner.

Dochter had hem nu zelf een maand gereden en had door dat het niet meer de sportpony is van zoveel jaar terug. Ook heeft ze er op sommige dagen er zoveel te rijden naast haar bijna fulltime baan, ze alles op stal zelf doet en slaapt amper door de mega lange dagen. Haar limiet is bereikt en ook omdat er nog volgend jaar weer 3 jonge paarden bijkomen, kan dit niet langer. Ze gaat nu aan haar ouders aangeven dat het zo niet langer kan en zeker de helft weg moet qua rijpaarden. Hij is ook duur (ijzers vanwege voetstand voor), levert niets op en ze is er zelf iets aan de lange kant voor. Hij kost dus alleen maar geld. Hij was ook gaan knagen aan de binnenbak rand, toen hij daar mocht spelen met vrienden omdat de paddocks te nat waren. Dit kan natuurlijk komen door vitaminetekort, dus is opgelost inmiddels (maar kost ook weer geld en niemand anders die het doet).

Gaan over 2 weken weer en dan gaat ook mijn moeder weer lessen daar. Die heeft vroeger als kind gereden en wilde al jaren het weer oppakken. Daar is een braaf paard en leert ze netjes, onafhankelijk rijden ipv leuk aan de teugels trekken. Die vond het ook zo leuk dat ze nu helemaal een outfit heeft aangeschaft en dan steeds 2 of 3 dagen les heeft als ik met hem bezig ben eens in de zoveel weken.

Conclusie: Hij is nog steeds meer dan welkom en heeft het daar goed. We wachten rustig af en geven het de tijd. Tot die tijd zoek ik hem lekker op! <3

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:00

Ik begrijp de ontwikkelingen niet zo goed. Maar ik heb het idee dat ze ,als ze de pony nu niet aan jou verkopen,straks helemaal niets of slechts zeer weinig voor hem zouden kunnen krijgen.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 14:08

Nou dit zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk, dat ze alsnog tot de conclusie zouden komen dat de pony beter naar jou zou kunnen gaan... ik duim voor jullie allemaal dat je alsnog een fijn aanbod krijgt :j

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:47

pmarena schreef:
Nou dit zat er wel een beetje aan te komen natuurlijk, dat ze alsnog tot de conclusie zouden komen dat de pony beter naar jou zou kunnen gaan... ik duim voor jullie allemaal dat je alsnog een fijn aanbod krijgt :j



dit idd.....al begrijp ik uit een eerdere update dat de dochter de pony ook met liefde aan ts had gegeven, maar haar ouders willen dat niet.

Ook ik duim dat ze haar ouders tot andere gedachtes kan brengen en je alsnog een fijn aanbod krijgt. Helemaal nu de dochter zelf ook beseft dat de pony niet meer de jonge sportgod is van jaren terug.

En verder gewoon lekker genieten van je bezoekjes, maar zo te lezen zit dat wel goed :)

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:26

Spannende tijd dus!

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:25

Ik duim TS dat je alsnog de pony mag overnemen voor een normaal bedrag.
Het is je gegund.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:30

Tja, wat is een normaal bedrag. Ik heb vorige week een 17 jarige overgenomen voor 6000. De markt is ernaar.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 22:59

Laatste update:
Pony in kwestie staat sinds vanmiddag te koop. Helaas zal zijn huisje niet bij mij gaan zijn |( . We hadden goede hoop en waren van plan hoger in te gaan zetten qua prijs, zodat we meer bij elkaar kwamen qua prijs. Hij wordt nu natuurlijk te koop aangeboden met heel mooi verhaal. Inmiddels is advertentie aangepast met filmpjes en staat vp er ook bij. Is van €4500 naar €5000 gegaan -O-. Ik vond zelf €4500 al veel voor hem en €5000,- echt te gek voor een 21 jarige. Hij is fit, maar geen 3 meer.

Ik ben er beroerd van, ik mis hem behoorlijk de laatste weken en zat daardoor ook niet helemaal lekker in mijn vel. Het hele traject heeft voor mij te lang geduurd (6maanden inmiddels) en er was nog steeds een stukje hoop. Toen ik hem voor de laatste keer paar weken terug zag, reageerde hij zo ontzettend blij (hinniken toen ik hem riep, hele tijd volgen en gillen/weven als ik hem even verliet). Doet hij normaal nooit. Dat terwijl ik hem toen al meer als een maand niet gezien had en eigenlijk ook wel fijn had gevonden als hij minder herkenning had. Stukje loslaten.

Ik ga mij vanaf nu focussen in de zoektocht naar een nieuwe topper!!

De verkopende partij en ik zijn het hier niet over eens, maar verder is ze een topper! Is ook geen makkelijke situatie voor haar qua druk ouders en hoge werkdruk qua paarden. Ik heb bewondering voor haar en hoe ze haar bedrijf runt. Daarnaast dankbaar voor alle kansen! Eerst natuurlijk nog het verkooptraject afwachten.

Reageren mag, alleen graag eerst topic lezen ipv antwoorden :j

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:10

Wat jammer, ik hoopte bij het zien van een nieuwe reactie ook dat het beestje en jij nu herenigd zouden zijn....

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:16

Wat jammer TS.
Nu worden op dit moment idiote bedragen betaald voor pony's, dus waarschijnlijk willen ze toch een kans om meer te vangen.
Ik zou daar zelf nooit voor kiezen.
Ik zou blij zijn als ik een betrouwbaar adres voor mijn oude pony zou vinden.
Een symbolisch bedrag zou voldoende zijn voor mij.
Sterkte en ik hoop dat je snel een leuke pony/paard vindt.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 23:21

5000, pff de paardenmarkt is echt gek geworden. Dat zou ik nooit voor een 21 jarige betalen.
Rot voor jou, maar wel duidelijkheid.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 00:33

Er is weinig verbazingwekkends aan het gedrag van de verkoper in het licht van het verloop van dit topic.
Dit was allang duidelijk. Zoals ik bladzijden terug al zei, laat ze toch barsten.
Vooral als ze met hangende pootjes naar je terug komen als ze dit dier niet voor deze prijs kwijt raken!
Weet je nog wat je schreef TS, over wat de eigenaar jou en dit paard allemaal wel niet "gunde"...?

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:07

Wat ontzettend jammer voor je TS, ik had het je echt anders gegund (jou en de pony ook). Misschien dat ik in jouw situatie alsnog die 5000 euro zou proberen te ritselen en de pony zou kopen :o
Het is veel te veel geld maar als dat betekent dat je dan je maatje bij je kan houden zou ik het serieus overwegen. Maargoed ik laat me dan wel heel erg leiden door emotie, wat jij doet is 100x verstandiger natuurlijk :')
Heel veel sterkte TS en ik hoop dat het op wonderbaarlijke wijze alsnog goedkomt en de pony bij jou oud mag worden en anders wens ik je heel veel plezier en geluk met een ander maatje. Superknap hoe je er mee omgaat :knuffel:

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 08:09

Ts wat vervelend allemaal zeg, maar vergeet niet dat de vp bij een advertentie vaak niet de prijs is waarvoor een dier/product van de hand gaat.
Ik heb mijn paard ook voor meer aangeboden dan ik werkelijk voor hem wilde hebben, een marge van €500 is helemaal zo gel nog niet.

Veel sterkte :(:)

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:26

Hoe jammer ook; laat hem los.
Er zijn genoeg redenen waarom ze de pony aan jou had kunnen overdoen als ze dat had gewild.
Sterkte met het gemis.

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:05

Bied dan gewoon op de pony voor het bedrag dat jij er wel voor wilt of kunt geven.Alle kans nl. dat ze hem voor hun vraagprijs toch niet kwijtraken. De meeste mensen willen geen oude pony.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:35

anjali schreef:
Bied dan gewoon op de pony voor het bedrag dat jij er wel voor wilt of kunt geven.Alle kans nl. dat ze hem voor hun vraagprijs toch niet kwijtraken. De meeste mensen willen geen oude pony.


Dat heeft ze al gedaan en ook al duidelijk aangegeven dat ze nog steeds geïnteresseerd is. Echt heel nare mensen die zo nog gaan lopen zeulen met een oude pony voor 2000 euro. Die ze volgens mij nooit gaan krijgen ook.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:39

anjali schreef:
Bied dan gewoon op de pony voor het bedrag dat jij er wel voor wilt of kunt geven.Alle kans nl. dat ze hem voor hun vraagprijs toch niet kwijtraken. De meeste mensen willen geen oude pony.


Vergeet niet dat de paardenmarkt op dit moment echt gekkenhuis is... zal mij niks verbazen als ze hem gewoon voor de vraagprijs zullen kwijtraken. Prijzen vliegen op dit moment echt de pan uit

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:17

Max 1000,- eigenlijk zouden alleen maar blij moeten zijn als iemand voor zo oud dier nog wilt zorgen. Oud paard erg duur met extra mogelijke medische kosten.