20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:02

Blussem schreef:
Max 1000,- eigenlijk zouden alleen maar blij moeten zijn als iemand voor zo oud dier nog wilt zorgen. Oud paard erg duur met extra mogelijke medische kosten.

Momenteel staan op marktplaats ponies te koop die dichter tegen de 30 dan tegen de 20 zitten voor vele duizenden euro's.Ik ben overigens wel blij dat men nu de waarde van een oude ervaren pony inziet,maar het is wel zuur voor ts.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:19

Dat ze op markplaats staan wil niet zeggen dat ze verkocht worden. Genoeg mensen die ook gewoon op markplaats zetten om het te proberen.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:20

Je hoeft maar 1 gek te hebben :D

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:22

Klopt, dat is ook de reden waarom ze het proberen. Voor geval dat net wel lukt.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:13

pmarena schreef:
Wat jammer, ik hoopte bij het zien van een nieuwe reactie ook dat het beestje en jij nu herenigd zouden zijn....

Dit hoopte ik ook..

Heel veel sterkte TS!

imaudy
Berichten: 5039
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:21

CastaMickey schreef:
Wat ontzettend jammer voor je TS, ik had het je echt anders gegund (jou en de pony ook). Misschien dat ik in jouw situatie alsnog die 5000 euro zou proberen te ritselen en de pony zou kopen :o
Het is veel te veel geld maar als dat betekent dat je dan je maatje bij je kan houden zou ik het serieus overwegen. Maargoed ik laat me dan wel heel erg leiden door emotie, wat jij doet is 100x verstandiger natuurlijk :')
Heel veel sterkte TS en ik hoop dat het op wonderbaarlijke wijze alsnog goedkomt en de pony bij jou oud mag worden en anders wens ik je heel veel plezier en geluk met een ander maatje. Superknap hoe je er mee omgaat :knuffel:



Misschien dat ik dit ook wel zou doen.

BigOne
Berichten: 38239
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:29

En toch hoop ik dat ts niet zo gek is om een zak met geld te bieden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:34

Blussem schreef:
Max 1000,- eigenlijk zouden alleen maar blij moeten zijn als iemand voor zo oud dier nog wilt zorgen. Oud paard erg duur met extra mogelijke medische kosten.


Wat is oud? Als de pony nog gewoon berijdbaar is en op dit moment geen klachten heeft, zou hij zomaar nog jaren mee kunnen gaan, zonder enige medische kosten.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 22:53

En daar geef je als het ware antwoord op je eigen vraag: "zou hij zomaar nog kunnen." Wanneer je in een voorwaardelijke wijs moet beginnen spreken, weet je dat het paard een bepaalde leeftijd heeft.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:29

Gini schreef:
En daar geef je als het ware antwoord op je eigen vraag: "zou hij zomaar nog kunnen." Wanneer je in een voorwaardelijke wijs moet beginnen spreken, weet je dat het paard een bepaalde leeftijd heeft.


Nu ik mijn 3e paard heb weet ik dat leeftijd en medische kosten geen enkel verband hebben. Een goed getrainde 21 jarige kan net zo lang goed blijven als welk paard dan ook. Natuurlijk speelt ouderdom een rol en gaan ze niet eindeloos mee, maar er zijn genoeg paarden die 10-15 jaar niet eens halen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 00:15

Echt, moeten die onzinnige argumenten wéér doorgekauwd worden :roll:

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 18:37

Mijn lieve pony vriend is zojuist onder voorhoud van het rijden op terrein daar verkocht! Gistermiddag zijn er mensen wezen kijken, liefde op eerste gezicht volgens dochter eigenaar (bij wie hij dus nu is en waar ik prima mee ben, ook na alles wat door haar ouders moest qua prijs en ze wilde uiteindelijk het beste voor hem). Er was mega veel wind/regen en hij had door het voeten wassen door dat er iets ging gebeuren. Ze had hem nog nooit in al die jaren zo zenuwachtig gezien vertelde ze aan de telefoon. Meisje reed er met haar 9 jaar zo mee weg. Als dat je lukt, is het een hele goede match. :o _/-\o_ Kan er nog mooi ingroeien en was er helemaal weg van. Heeft er ook al een boomstam mee gesprongen ;) .

Het leuke/fijne is ook dat ze over mij verteld heeft, dat wij hem ook graag hadden gekocht en dat ik graag contact wil houden, graag een keer een foto krijg of langs kom, Mensen hadden meteen gezegd dat ik altijd welkom ben en ik krijg als het definitief vrijdag is alle contactgegevens. Hoewel ik nu al weet hoe zijn huisje eruit ziet op zijn nieuwe plek en dat ziet er goed uit! Liefde krijgt hij genoeg want het is eigen stal en wonen ernaast. Ik ben natuurlijk verdrietig, maar heel blij dat ik hem nog op mag zoeken en hij een nieuw iemand heel gelukkig gaat maken!! Ik mocht hem eventueel vrijdag ook mee brengen, dat lijkt mij alleen niet verstandig. Dan ziet hij 2 bekende gezichten vertrekken en moet hij na 20 jaar echt een volledig nieuw leven opbouwen. Op de plek waar hij sinds eind december was kende hij al groot deel paarden en dochter ook al vanaf jongs af aan.

Vrijdag is het pas officieel definitief of niet, maar ik denk dat het wel goed komt! Heel blij voor hem ook <3 .

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:56

Natuurlijk baal ik voor je dat hij al verkocht is... maar ook ben ik blij voor je, want de nieuwe eigenaren klinken heel erg aardig (het had anders gekund) en hopelijk kun je hem nog vaak opzoeken en wie weet wat de toekomst nog zal brengen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:06

Dubbel maar gezien de omstandigheden klinkt dit goed!

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:02

Dan lijkt het er op dat het zo moet zijn. En inderdaad heel aardige nieuwe eigenaren.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:05

Nog een vraagje: Laten die kopers de pony dan niet keuren ? Vaak wordt dat niet gedaan bij zo'n oude pony maar bij deze hoge vraagprijs misschien toch wel. En dan zou het alsnog kunnen gebeuren dat ze een negatief koopadvies krijgen en van de koop afzien?

Getup

Berichten: 8272
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:09

"Fijn" , dat hij zo n goed plekje krijgt en dat er nog wat contact mogelijk is.

Keuren; nee niet persé. Als ie nu op zn 20e ok is ...

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 10:22

Getup schreef:
"Fijn" , dat hij zo n goed plekje krijgt en dat er nog wat contact mogelijk is.

Keuren; nee niet persé. Als ie nu op zn 20e ok is ...

Als hij 5000 moet kosten dan zou ikzelf er toch wel even een DA naar laten kijken,alleen klinisch.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 16:54

Ach wat balen voor jou dat de pony nu toch aan een ander verkocht wordt.
Gelukkig komt het dier zo te lezen wel op een fijne plek terecht en ook fijn voor jou dat je hem mag opzoeken en updates gaat krijgen.

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 12:06

Hij is gisteren vertrokken en idd niet gekeurd. Meisje is heel blij en vanmorgen vroeg al contact met ze gehad per whatsapp. Hij heeft een beetje afwijkende maten en ik weet precies wat hij van wat nodig heeft qua maat. Ik ben daar zelf ook mee aan het puzzelen geweest en dan hoeven ze niet 100 keer terug om te kijken of iets past. Ook heb ik verteld wat ik allemaal met hem gedaan heb en wat feitjes over hem. Mensen waren er heel blij mee en vonden het enorm lief. Ik heb gezegd dat ik pas op bezoek kom, als hij een beetje gewend is en ze sturen mij af en toe een foto. Blij dat er nog iets van contact mogelijk is.

Hij heeft ook zijn dekens meegekregen en een leuk halster, die hij laatst heeft gekregen van mij voor zijn verjaardag. Dekens ga ik niet meer gebruiken en ze passen hem zo mooi.

Ik heb er een heel goed gevoel over, het voelt nog een klein beetje vreemd dat hij nu van iemand anders is en blij dat hij zo goed terecht gekomen is. Had ook anders kunnen zijn.

Ik ga op naar mooie avonturen!! ;) Wij gaan nu opzoek naar een hele leuke topper. Mijn ouders vinden na het avontuur met hem, dat ik wel toe ben aan een echt eigen maatje. Kan ik mooi mijn eigen beslissingen maken :o . Ook een gave kans en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:52

Wat fijn voor jou TS dat de nieuwe eigenaren zo vriendelijk zijn! En dat je nu op zoek mag naar een eigen maatje!

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:03

Succes ts. Je gaat er sportief mee om. Ik ben benieuwd wie je nieuwe paardenvriend zal worden,hou je ons op de hoogte?

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 13:35

Wat een positief nieuws TS. Je mag trots zijn op de manier waarop je hiermee om bent gegaan.
Als ik je wat tips/ervaringen kan geven i.v.m. de aankoop van een maatje: Maak het voor jezelf duidelijk wat je zoekt. Ik heb helaas al 2 maal een voor mij ongeschikt paard gekocht. Eerste was echt een gouden dier, maar qua formaat totaal onhandig voor mijn gebruiksdoel. Tweede maal een jonge belofte met een heel moeilijk karakter. Geloofde het graag dat hij tijdens het 3 maal proefrijden zo kijkerig en ril was omdat hij zogezegd nog heel groen was (4y), mijn onderbuikgevoel vertelde mij echter dat zijn karakter een helse uitdaging ging worden. Uiteindelijk spijt het mij vandaag nog dat ik de verkopende partij (verenigingsinstructeur+handelaar) geloofde in plaats van mijn gevoel. Ik wil je dus echt op het hart drukken om naar je gevoel te luisteren en niet naar een verkoopspraatje. Hoe graag je het ook wil geloven luister naar jezelf en bij enige vorm van twijfel niet doen !

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 20:20

We zijn nu een aantal maanden verder en ik wilde toch nog even updaten.

Pony is helemaal op zijn plek. Tijdje geleden hem opgezocht en het was heel bijzonder want hij had meteen door dat ik het was. Had ik totaal niet verwacht en voelde zo vertrouwd. Daarnaast krijg ik regelmatig foto’s en filmpjes. Heel leuk dat het zo loopr.

Ik heb zelf nog geen topper gevonden. Ik rijd nu wel voor de time being een paard van iemand een aantal dagen per week, alleen werken die mensen heel onregelmatig qua tijden en ik werk inmiddels ook veel en tot laat, waardoor het niet helemaal werkt en ik soms niet al hun gaten kan vullen. Daarnaast is de klik er niet helemaal en weet ik nu ook goed wat ik niet zoek in een paard ;) .

Mijn zoektocht gaat door en hopelijk heb ik binnenkort mijn eigen topper :o

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: 20 jarige pony overnemen, hoeveel betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:52

Wat fijn om te horen, dat de pony het zo goed getroffen heeft.
Jouw topper komt ook nog wel, het is je gegund.