Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 22:07

Hoi allemaal

Tijd voor nog eens een update :D
Het is intussen alweer een maand geleden en intussen is Idalgo heel wat gegroeid. Hij is nu 8 maanden oud. Ik moet hem nog eens meten, maar hij zal intussen zeker rond de 1.35m zijn, hopelijk al iets groter :D
Hij heeft intussen al heel wat karakter gekweekt, hij is niet meer zo erg braaf om mee te wandelen.. Hij heeft wat veel energie met het slechte weer van de afgelopen weken (heel de wei is een grote modderpoel). Ik ga dan regelmatig eens naar de Lrv piste bij ons in de straat, daar kan hij los en even zijn benen strekken. Als we naar daar wandelen merk ik dat het hengst zijn al wat meer begint door te komen. hij kapt vaak met zijn voorbenen en daarstraks steigerde hij naar mij, zo dicht dat hij met zijn hoef mijn hand raakte. Heb hem toen wel even aangepakt, dat is gedrag wat absoluut moet vermeden worden. Als ik dan van de piste terug naar de wei ga en alle zottigheid is eraf, dan lukt het beter en gaat hij goed mee met me. Ook door plassen lopen vormt al minder een probleem. Bij onze wei is het een grote plas en hij gaat er al bijna zonder twijfelen door, nochtans komt het water bijna aan zijn knieën.

In elk geval, genoeg gezeurd, tijd voor wat foto's! :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:06

Niemand? :D

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:18

Mooi blijft hij, natuurlijk :D
Maar niet meer zo braaf, lees ik ... Wees voorzichtig !
Wanneer denk je hem te laten castreren ? Vroeger deed men dit altijd pas zo rond het derde levensjaar, denk ik, maar tegenwoordig wordt het toch ook al wel op vrij jonge leeftijd gedaan.
Misschien 'better safe than sorry' ...

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:27

Wat is hij leuk!!! Die zal inderdaad wel flink aan het puberen zijn.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:30

Marilu schreef:
Mooi blijft hij, natuurlijk :D
Maar niet meer zo braaf, lees ik ... Wees voorzichtig !
Wanneer denk je hem te laten castreren ? Vroeger deed men dit altijd pas zo rond het derde levensjaar, denk ik, maar tegenwoordig wordt het toch ook al wel op vrij jonge leeftijd gedaan.
Misschien 'better safe than sorry' ...


Ik zou graag rond zijn 2 jaar dat doen. Maar als het vroeger moet, dan is dat ook goed. Ben nu vooral ook erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien, en hoe hij er uit gaat zien in zomervacht. Ik wacht in spanning af :D

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:32

Thestral schreef:
Wat is hij leuk!!! Die zal inderdaad wel flink aan het puberen zijn.


Dank je, fijn dat er toch een beetje gereageerd word. Al is dat niet verplicht hoor haha. Leuk om gewoon later ook terug te lezen. Ik wou gewoon eens kijken of er mensen zijn die hier ook wel lezen. :)

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:35

Staat hij alleen of in een beetje gemengde kudde? Wel strak en duidelijk zijn vanaf nu anders is hij straks niet meer te hanteren ondanks z’n knuffelige uiterlijk.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:38

bigone schreef:
Staat hij alleen of in een beetje gemengde kudde? Wel strak en duidelijk zijn vanaf nu anders is hij straks niet meer te hanteren ondanks z’n knuffelige uiterlijk.


Hij staat samen met 1 ruin. Wel eentje die hem onder de duim houd haha. :) als je tips hebt hoe ik best kan reageren op het steigeren mag je dat altijd laten weten. Ik verhef mijn stem altijd en durf hem ook wel een tik geven of met het touw zwaaien.

BigOne
Berichten: 38243
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 21:41

Direct reageren, echt binnen een seconde. Ook in andere zaken waarbij hij ook maar iets zit te drammen meteen op z’n plek zetten. Niet leuk maar wel noodzakelijk, jonge hengsten kunnen echt het type zijn van één vinger en ze pakken beide handen, succes.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 21:48

bigone schreef:
Direct reageren, echt binnen een seconde. Ook in andere zaken waarbij hij ook maar iets zit te drammen meteen op z’n plek zetten. Niet leuk maar wel noodzakelijk, jonge hengsten kunnen echt het type zijn van één vinger en ze pakken beide handen, succes.


Ok super, dank je wel!

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:04

En we zijn er weer met een foto update van een fotoshoot vorige week.
Intussen word hij bijna 9 maanden op 6 maart. Hij is deze maand 4 cm gegroeid. Nu meet hij 1,37m. Is dit een goede maat naargelang de leeftijd?

Hier wat sfeerbeelden <3 laat gerust een reactie achter!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is hij al groot he <3

Afbeelding

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:42

Oh wat een lieverd. Ik volg graag mee. Ik heb een jaarling die nu in de opfok staat. Altijd leuk om te zien hoe ze op- en uitgroeien. :D

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 17:26

Lau07 schreef:
Oh wat een lieverd. Ik volg graag mee. Ik heb een jaarling die nu in de opfok staat. Altijd leuk om te zien hoe ze op- en uitgroeien. :D


Dank je! Leuk dat er nog iemand mee leest, ik had de hoop op een reactie al een beetje opgegeven. _/-\o_

Leuk dat je ook een jaarling hebt, welke heb je? Ook een palo? Of iets anders? :D
De mijne staat samen met 1 vriendje. Opfok heb ik bewust niet voor gekozen, mede omdat een vriendin van me haar wei mee beschikbaar stelt voor mij. Dat is wel fijn.

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 17:35

Wat een mooi manneke,dat gaat een knap paard worden.
Mijn Friese hengst was volgens mij rond de 1.45 cm met 1 jaar oud en die was op 4 jarige leeftijd ongeveer 1.70 cm.
Heb je helemaal geen gegevens van zijn ouders?
Ik zou zelf alles uit willen zoeken van zo'n leuk dier,misschien kan de vorige eigenaar die hem uit Bulgarije heeft gehaald, je daar wel bij helpen.
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of die persoon ook een website heeft?
Kan ik eens in de gaten houden of er nog eens zo'n leukerd voorbij komt daar.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1566
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 13:57

Nevermind17 schreef:
Lau07 schreef:
Oh wat een lieverd. Ik volg graag mee. Ik heb een jaarling die nu in de opfok staat. Altijd leuk om te zien hoe ze op- en uitgroeien. :D


Dank je! Leuk dat er nog iemand mee leest, ik had de hoop op een reactie al een beetje opgegeven. _/-\o_

Leuk dat je ook een jaarling hebt, welke heb je? Ook een palo? Of iets anders? :D
De mijne staat samen met 1 vriendje. Opfok heb ik bewust niet voor gekozen, mede omdat een vriendin van me haar wei mee beschikbaar stelt voor mij. Dat is wel fijn.


Ik heb een vosmerrie, een KWPN'er For Romance x Rousseau. Fijn dat ze bij jou samen in eigen beheer staan. Hier was dat echt niet mogelijk, dus dan maar de opfok. Daar zijn we heel tevreden over gelukkig. :)

Je zou eventueel een DNA test kunnen laten afnemen om erachter te komen wat voor een bloed hij precies voert. Hij is in ieder geval erg knap. :D

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 12:13

Dank jullie beiden =) Ik had de reacties nu pas gelezen.

@tyleysmiley : Wauw, mooie grootte idd! 1.70m zou nu niet per se hoeven, maar mag natuurlijk wel ;) Dierenarts gokt dat hij tussen 1.50m en 1.60m wordt.
Ik heb alles al geprobeerd, maar helaas niets van info gevonden. De mensen waar ik hem van had hebben hem van iemand , die mensen uit mijn omgeving ook kennen (die laat paarden uit het buitenland naar hier komen). Ik heb die mens zelf gecontacteerd via een bericht op facebook maar geen antwoord gekregen helaas.

Moeder was al weg toen ze hem hebben overgenomen, hij stond nog als enige op de camion
Daarom dat niemand een idee heeft van moeder of vader.. Ik gok eigenlijk dat die ergens uit een of andere wilde kudde is geplukt met mams. Zeker kan ik dat natuurlijk niet weten. (hij was toen 4 maanden oud, zeiden ze) Ik heb de leeftijd laten schatten en die blijkt wel te kloppen. Hij kende alleen een halstertje aandoen en meelopen.

intussen ben ik trouwens gestart sinds gisteren met clickeren :D Dit neemt hij goed op! Leuk om te zien. Hij is wel eentje met karakter, maar stilaan begint dat te beteren, hij is al wat braver. Zijn balletjes zijn beide te voelen en te zien dus vanaf september ga ik hem laten ruinen. Dan heeft hij nog wat tijd om uit te groeien en kan hij nadien in de hoogte gaan :) Intussen heb ik hem gemeten op 1.38m vorige week. Dus weer een cm erbij.

De eigenaar heeft geen website, wel een gsm nr. Zijn paarden staan in Lokeren, België. Weet niet of dat ver is voor jou? Als je graag wil kan ik je altijd de nr geven in PB. Laat maar weten. :)

@Lau07 : ja die DNA testen heb ik ook al eens over nagedacht, maar ik weet niet in hoeverre dat makkelijk na te gaan is? Is dit duur? Misschien wel iets om op termijn eens over na te denken, ben natuurlijk wel heel benieuwd. Enig idee wat er zou kunnen inzitten van ras? Hij is vrij stevig gebouwd maar ik vind wel dat hij een edel hoofdje heeft. Sommigen zeiden koudbloed, haflinger etc, maar dat denk ik niet. Zowieso warmbloed , mss iets met Quarter erin? Dank je wel trouwens voor de complimenten :D

Nog een keer fotospam :D (sorry kan t niet laten, ben heeeelemaal verliefd op mijn jongen <3 ) Deze foto is van gisteren. Zal ook eens een linkje maken via youtube, dan kunnen jullie hem eens in actie zien :P :D Ik ben trouwens elke keer verbaasd hoe hard die veranderd op amper enkele weken tijd ...


Afbeelding

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:26

In Bulgarije worden paarden al generaties lang gefokt als gebruikspaarden, voornamelijk voor de kar. Zo worden ze ook nog steeds gebruikt, al wordt het wel steeds minder. Die paarden zijn vaak wel wat steviger dan het gemiddelde rijpaard.
Of je hier nog rassen in kunt onderscheiden vraag ik me af. Dikke kans dat zelfs de verre voorouders geen raspaarden waren. Dit paard zal genetisch vast wat overeenkomsten vertonen met bepaalde rassen, maar je kunt niet zeggen dat het dan dus een kruising is van die rassen. Als je begrijpt wat ik bedoel...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:52

Nevermind17 schreef:
Dank jullie beiden =) Ik had de reacties nu pas gelezen.

@tyleysmiley : Wauw, mooie grootte idd! 1.70m zou nu niet per se hoeven, maar mag natuurlijk wel ;) Dierenarts gokt dat hij tussen 1.50m en 1.60m wordt.
Ik heb alles al geprobeerd, maar helaas niets van info gevonden. De mensen waar ik hem van had hebben hem van iemand , die mensen uit mijn omgeving ook kennen (die laat paarden uit het buitenland naar hier komen). Ik heb die mens zelf gecontacteerd via een bericht op facebook maar geen antwoord gekregen helaas.

Moeder was al weg toen ze hem hebben overgenomen, hij stond nog als enige op de camion
Daarom dat niemand een idee heeft van moeder of vader.. Ik gok eigenlijk dat die ergens uit een of andere wilde kudde is geplukt met mams. Zeker kan ik dat natuurlijk niet weten. (hij was toen 4 maanden oud, zeiden ze) Ik heb de leeftijd laten schatten en die blijkt wel te kloppen. Hij kende alleen een halstertje aandoen en meelopen.
DNA testen kun je alleen doen als je een vermoeden hebt wie de ouders zijn.
intussen ben ik trouwens gestart sinds gisteren met clickeren :D Dit neemt hij goed op! Leuk om te zien. Hij is wel eentje met karakter, maar stilaan begint dat te beteren, hij is al wat braver. Zijn balletjes zijn beide te voelen en te zien dus vanaf september ga ik hem laten ruinen. Dan heeft hij nog wat tijd om uit te groeien en kan hij nadien in de hoogte gaan :) Intussen heb ik hem gemeten op 1.38m vorige week. Dus weer een cm erbij.

De eigenaar heeft geen website, wel een gsm nr. Zijn paarden staan in Lokeren, België. Weet niet of dat ver is voor jou? Als je graag wil kan ik je altijd de nr geven in PB. Laat maar weten. :)

@Lau07 : ja die DNA testen heb ik ook al eens over nagedacht, maar ik weet niet in hoeverre dat makkelijk na te gaan is? Is dit duur? Misschien wel iets om op termijn eens over na te denken, ben natuurlijk wel heel benieuwd. Enig idee wat er zou kunnen inzitten van ras? Hij is vrij stevig gebouwd maar ik vind wel dat hij een edel hoofdje heeft. Sommigen zeiden koudbloed, haflinger etc, maar dat denk ik niet. Zowieso warmbloed , mss iets met Quarter erin? Dank je wel trouwens voor de complimenten :D

Nog een keer fotospam :D (sorry kan t niet laten, ben heeeelemaal verliefd op mijn jongen <3 ) Deze foto is van gisteren. Zal ook eens een linkje maken via youtube, dan kunnen jullie hem eens in actie zien :P :D Ik ben trouwens elke keer verbaasd hoe hard die veranderd op amper enkele weken tijd ...


[ [url=m/e14m4K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 21:19

Is hij naar de kapper geweest ? Zijn manen lijken korter te zijn. Staan ook zo'n beetje bol, dus lijkt of het gebrusht is (geföhnt denk ik dat jullie in Nederland zeggen). ;)
Mooi hoofd heeft hij.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-21 21:51

Marilu schreef:
Is hij naar de kapper geweest ? Zijn manen lijken korter te zijn. Staan ook zo'n beetje bol, dus lijkt of het gebrusht is (geföhnt denk ik dat jullie in Nederland zeggen). ;)
Mooi hoofd heeft hij.


Ik heb ze geknipt ja :D ik ben van België hoor haha. Ik begrijp wat je wil zeggen :D

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 11:06

Ja, dat dacht ik wel, maar de Nederlandse meelezers weten misschien niet zo direct wat ik bedoel met 'gebrusht' ;)

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 20:25

Intussen word Idalgo alweer 10 maanden oud morgen. De tijd gaat snel. Hier een vergelijkingsfoto van toen hij 5 maanden oud was en vandaag :D


Afbeelding

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Volgtopic: Mijn palomino veulen *Dreamcatchers Idalgo*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 21:18

Vandaag was mijn vriendin geweest om weer foto's te maken van mijn knappe man. Hij was weer in form, hij is zelf uit zichzelf over een hindernis gesprongen :D Ik laat hem af en toe eens in de piste zodat hij zijn benen kan strekken, en ook omdat hij dan in de hand komt en ik ineens oefen op het wandelen aan de hand. Maar, meneer heeft het duidelijk wel voor balkjes.. is al tig keer over de balkjes gesprongen, gedraafd, gegaloppeerd ... Het word zeker een springer later :D


Ik wou alvast een mooie foto delen met jullie.

Afbeelding

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:24

hij word wel mooi en groot,
wat leuk ook dat hij totaal niet bang is voor de balken, hij springt leuk :D :D

Zoolgangster

Berichten: 9583
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:49

Wat een leuk paardje. Ik ben benieuwd hoe groot hij uiteindelijk wordt. :)