Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het leven is ruiger ... met een onbeleerde tuiger!

 
Profiel   

Hoi bokkers,

Mede op verzoek van een aantal mensen uit het fototopic open ik dit topic om jullie mee te nemen in de reis van mijn groene 3 jarige tuiger tot rijpaard.

15 oktober 2020 kwam deze jongeman het team versterken:
[ img ]

Murphy, ruin van 3 jaar en +- 1.67 hoog.

Bij aankomst was heel zijn nieuwe wereld nog wel spannend, maar hij trok heel snel bij en liet daarmee ook zijn fijne leergierige karakter zien. Inmiddels is hij in een maand tijd al flink bij gekomen:
16-okt
[ img ]

20-nov
[ img ]

De bokkers die mij een beetje kennen weten dat ik in de training van mijn paarden van positieve bekrachtiging uit ga en grondwerk en veelzijdig rijden combineer. Mijn andere paard Busted is misschien dan ook wel het grote voorbeeld van wat ik met Murphy graag wil bereiken.

Vanaf het begin konden ze het gelukkig ook goed met elkaar vinden.
[ img ]

Op dit moment zijn we met de kleuterschool bezig en vind ik het belangrijk dat Murphy alle basiszaken de normaalste zaak van de wereld leert vinden. Van peeskappen en paardenvoetballen tot een ruiter op zijn rug. Hier heb ik voorlopig enkel filmpjes van. Zie mijn insta: https://www.instagram.com/ushtitch/?hl=nl

Als jullie ons verhaal willen volgen is dat super leuk! Laten jullie dan even een berichtje achter? :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:00 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Ik volg *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:05 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 11:13 



 
Profiel   

Jaaa ik volg ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 13:56 



 
Profiel   

Yeey! Ik kom volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 14:25 



 
Profiel   

Ik ook, heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 15:44 



 
Profiel   

Ik volg, wat is Murphy knap zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 15:52 



 
Profiel   

Bedankt en wat leuk dat jullie allemaal volgen! Deze week ga ik er weer een keer opzitten.

Gisteren heb ik daarvoor voorbereidend werk gedaan.

[ img ]
https://www.instagram.com/p/CIQGe9MnQ4a/?igshid=1wzszk16alwqy

Terwijl ik dit deed liep mijn vriend rond met mijn andere paard, zodat hij daar ook aan went tijdens het 'werk'. Het was heel koud en dat merkten we wel aan de paarden qua frissigheid, maar desalniettemin deed Murphy heel braaf mee met het oefenen.

Ik heb ook een tweedehands zadel voor Murphy aangeschaft dit weekend wat erg mooi ligt. Daar kunnen we nu even mee vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-20 12:02 



 
Profiel   

Goed bezig! Ziet er fijn uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 14:51 



 
Profiel   

Wow wat een knapperd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 18:49 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe het verder gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 18:49 



 
Profiel   

Leuk!! Ik volg

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 19:06 



 
Profiel   

Dankjulliewel en leuk dat jullie volgen!

Afgelopen donderdag heb ik weer op Murphy gezeten. Hij deed het erg goed! Toen ik opgestapt was kreeg hij een beetje spanning. Hij bleef wel keurig stilstaan! Ik heb hem gerustgesteld en heb het opstappen herhaald. Daarna was alles prima en een paar rondjes ben ik weer afgestapt.

Vandaag heb ik geoefend met een grote plastic lucernezak. Eerst aan laten wennen natuurlijk en uiteindelijk hem al krakend over zijn lijf kunnen wrijven. Murph deed heel goed mee. Mooi en stiekem heel aandoenlijk om zijn leer proces te zien bij dit soort nieuwigheden:

Wat is dat?.. Oh wacht enge dingen moet ik onderzoeken... Snuif, snuf even aanraken met mijn neus want dat heb ik geleerd... *bop*... *kijkt naar mij*... knap gedaan hè? Nu lust ik wel een blokje wortel :j :')

Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat ik geen springpaard heb gekocht.
[ img ]

Zie filmpje:
https://www.instagram.com/p/CIeC2g8nKy8/?igshid=zfs0ai2p26pg

"Mum, I'm stuck" :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 21:38 



 
Profiel   

Ik blijf gewoon plaatsen hoor :D
Hierbij bewijs dat ik hem al tussen mij en de grond in kan houden :))

[ img ]

Filmpje opstappen, stappen en afstijgen. Hij deed het prima!
https://www.instagram.com/p/CIjTgeWHk8D/?igshid=15so4rb7vorlm

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 22:32 



 
Profiel   

Oeps, ik bleef een beetje stil. Lees wel mee! Vooral blijven posten, ik vind jullie een leuk team.

Ben benieuwd hoe hij is als hij wat verder onder het zadel is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-20 22:35 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Oeps, ik bleef een beetje stil. Lees wel mee! Vooral blijven posten, ik vind jullie een leuk team.

Ben benieuwd hoe hij is als hij wat verder onder het zadel is!


Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Hij laat aan de longeerlijn zien dat hij in draf al erg goed kan schakelen.

Nog even een passend hoofdstel en bit regelen, dan wil ik teugelhulpen aan de lange lijnen beginnen te leren.

Inrijden doen we voorlopig op een bitloos hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 09:38 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Ja daar ben ik ook benieuwd naar! Hij laat aan de longeerlijn zien dat hij in draf al erg goed kan schakelen.

Nog even een passend hoofdstel en bit regelen, dan wil ik teugelhulpen aan de lange lijnen beginnen te leren.

Inrijden doen we voorlopig op een bitloos hoofdstel.


Leuk!

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden dat je er voor kiest om bitloos in te rijden?

Ik zit er ook over na te denken om tzt een tweede paard bitloos in te rijden, maar dan bedenk ik me weer hoe onprettig mijn huidige paard bitloos vind en dan twijfel ik daar toch weer over. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 09:52 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Leuk!

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is de reden dat je er voor kiest om bitloos in te rijden?

Ik zit er ook over na te denken om tzt een tweede paard bitloos in te rijden, maar dan bedenk ik me weer hoe onprettig mijn huidige paard bitloos vind en dan twijfel ik daar toch weer over. :')


Praktisch gezien omdat ik op dit moment geen trenshoofdstel en bit heb dat hem past.
Logisch gezien omdat ik één ding tegelijk leren voldoende vind. Teugelhulpen met het ruitermak maken op een bitloos hoofdstel snapt hij veel makkelijker dan direct op bit.

Teugelhulpen op bit bereid ik liever eerst voor vanaf de grond en aan de longeerlijn.

Als ruitermak er goed in zit en de teugelhulpen op bit er redelijk in zitten, dan pak ik die twee samen op en is het niet meer in één keer veel nieuws. Dat kan namelijk alleen maar voor extra spanning zorgen en dat wil ik natuurlijk voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 10:04 



 
Profiel   

Oeh, wat een leuke! Ik volg ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 07:13 



 
Profiel   

Leuk, een tuiger! Ik volg mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 07:37 



 
Profiel   

Wat leuk, welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 12:03 



 
Profiel   

Misschien lees ik er overheen, maar wat voor afstamming heeft ie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 13:10 



 
Profiel   

Murphy is een Dylano x Saffraan.

Tot mijn verbazing past het anatomische hoofdstel wat ik nog had liggen en een sprenger bitje prima. Dus daar gaan we nu mee aan de slag.

Verder oefenen we een keer per week met ruitermak maken en dat gaat goed!

Ik ben ook aan de slag gegaan met trailerladen. Hij loopt er eenvoudig op, maar durfde er niet achterwaarts af met als gevolg uiteindelijk omdraaien (wat uiteraard niet past). In twee sessies heb ik hem kunnen leren zonder spanning achterwaarts de trailer af te gaan.

Vandaag ook weer een standfoto gemaakt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 18:15 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd naar je vorderingen. Dus ik volg ook. Ik vind dat plukje op zn voorhoofd toch wel heel schattig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 18:20 



 
Profiel   

Babootje schreef
Ben ook benieuwd naar je vorderingen. Dus ik volg ook. Ik vind dat plukje op zn voorhoofd toch wel heel schattig.


Leuk! Hij krijgt al een paar sprieten erbij op zijn hoofd, dus ik ben benieuwd of het nog iets wordt :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 10:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen