Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het leven is ruiger ... met een onbeleerde tuiger!

 
Profiel   

Oh, dat doet ie goed zeg! Kent hij ook al schouder binnenwaarts en travers (en andere enge oefeningen :+) aan de hand?

Sjonnie, geen idee hoe TS dit aangeleerd heeft, maar ik zet de mijn met (bijvoorbeeld) de rechterkant tegen een vast kant, ga zelf ter hoogte van hoofd / schouder staan en met mijn gezicht richting staart, een zweep in mijn binnenhand. Dan til ik daarna de zweep op en wijs over de rug met het uiteinde van de zweep naar de buitenheup, draai mijn eigen lichaam richting een travershulp en vraag "In". Zodra het paard (dat deze hulp nog niet kent) heeeeel iets reageert met zijn achterhand, zweep weg, vraag weg en flink belonen. En dat breid je steeds uit. Eerst is reactie voldoende, dan stapje naar binnen, dan 2 stapjes en voor je het weet heb je een Murphy <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:15 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Oh, dat doet ie goed zeg! Kent hij ook al schouder binnenwaarts en travers (en andere enge oefeningen :+) aan de hand?

Sjonnie, geen idee hoe TS dit aangeleerd heeft, maar ik zet de mijn met (bijvoorbeeld) de rechterkant tegen een vast kant, ga zelf ter hoogte van hoofd / schouder staan en met mijn gezicht richting staart, een zweep in mijn binnenhand. Dan til ik daarna de zweep op en wijs over de rug met het uiteinde van de zweep naar de buitenheup, draai mijn eigen lichaam richting een travershulp en vraag "In". Zodra het paard (dat deze hulp nog niet kent) heeeeel iets reageert met zijn achterhand, zweep weg, vraag weg en flink belonen. En dat breid je steeds uit. Eerst is reactie voldoende, dan stapje naar binnen, dan 2 stapjes en voor je het weet heb je een Murphy <3


Nee nog niet dit is het eerste wat ik hem heb aangeleerd, maar hij reageert er goed op dus ik denk wel dat ik het verder ga uitbreiden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:10 



 
Profiel   

Als hij dat nog niet kent, vind ik het des te knapper dat hij dit zo aanbiedt. Mijn ukkie "kent" al wel wat van die "spelletjes".

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 17:18 



 
Profiel   

Hallo allemaal, wij zitten niet stil! Murphy doet het goed. Hij lijkt wel langzaam aan te gaan puberen, in het werk heeft hij namelijk lekker veel energie! In de omgang is hij nog steeds braaf, dus ik geef hem wat extra beweging en hersenwerk de afgelopen tijd. Daar is hij zeker aan toe.

We gaan wekelijks nog steeds naar het bos en hij ontwikkeld zich mooi aan de dubbele longe en onder het zadel. Daarbij pakken we wat pasjes wijken en schoudervoor al mee.

Ik daag hem nu dus ook meer uit met hersenwerk. Daar heb ik nog een leuk filmpje van geknutseld:

https://www.instagram.com/reel/CXn_jkhIJle/?utm_medium=copy_link

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 14:10 



 
Profiel   

Dat doet hij allemaal netjes!

Dat voorbeentjes optillen op commando ga ik hier maar niet leren geloof ik. Die dingen zitten iets te los van zichzelf _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 22:40 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Dat doet hij allemaal netjes!

Dat voorbeentjes optillen op commando ga ik hier maar niet leren geloof ik. Die dingen zitten iets te los van zichzelf _O-


Hier ook inderdaad, eerst les in andere dingen :+

Ik vind loswerken in de roundpen (dus zonder lijn op lichaamstaal omdraaien, versnellen etc) echt fijn om te doen met mijn jonkie (zeker met de drukke buien zonder opletten). Misschien leuk om eens te proberen!
Die pubers worden er ook erg zelfstandig van, leren echt op jou te letten!! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 23:13 



 
Profiel   

Dat stukje loswerken en op lichaamstaal reageren en draaien etc hebben we uiteraard vanaf het begin al meegepakt.
Dit hersenwerk vind hij vooral leuk om te doen en geeft ook voldoening.

Zo kan ik hem ook rustig geconcentreerd werkjes geven. Stuiteren mag hij dan ook niet als we aan het werk zijn samen. Daar heeft hij 24-7 de tijd voor met zijn vriendjes buiten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-21 11:24 



 
Profiel   

Super knap zeg en hij word alleen maar mooier en mooier! Zo leuk om te zien hoe goed jullie het doen! +:)+

Hoe leer je dat dat zou ik mijn merrie ook wel
Willen leren net zo als wijken aan de hand.. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 21:48 



 
Profiel   

sannahtris schreef
Super knap zeg en hij word alleen maar mooier en mooier! Zo leuk om te zien hoe goed jullie het doen! +:)+

Hoe leer je dat dat zou ik mijn merrie ook wel
Willen leren net zo als wijken aan de hand.. :?


Dankje, in het begin heel slim van een hek gebruik maken en kleine stapjes belonen. Filmpjes van een paard leren inparkeren op youtube geeft meer beeld bij het verhaal voor je :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 22:12 



 
Profiel   

De beste wensen bokkers! Ik ben benieuwd wat dit jaar ons weer gaat brengen :j

Vandaag ben ik er achter gekomen dat Murphy het prachtig vindt om samen wandelend naar het bos te gaan. Graven, flehmen, rollen, voeten overal op parkeren, voorwerpen aanraken, snacken. Hij had een top dag :')

[ img ]

[ img ]

Afgelopen week had ik vrij en daar hebben we samen mooi gebruik van gemaakt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 22:40 



 
Profiel   

Moses <3

Lekker wandelen en snackiesss eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:19 



 
Profiel   

Die laatste foto _O-

Zo hou je je paarden blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 16:53 



 
Profiel   

Ja heel charmant hè 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-22 09:16 



 
Profiel   

Grote rode let op die ik gewoon negeer.

ik was bang dat ik je topic kwijtgeraakt was, maar dat viel mee (of tegen, want hoefde niet bij te lezen).

Hoe is het nu met Murphy en jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-22 14:26 



 
Profiel   

Hee wat leuk, ik zal eens updaten inderdaad!

Met Murphy gaat het super. Hij is vandaag 5 jaar geworden *\o/*
Met dit slechte weer (en alleen een buitenbak en longeercirkel) kunnen we niet veel aan de dressuur werken. Maar aan de dubbele longe en met buitenritten blijven we wel in ontwikkeling. Hopelijk wordt het weer snel beter!

Vorige week is hij voor het eerst echt alleen naar het bos geweest onder het zadel en dat deed hij heel goed!

Foto's en filmpje buitenrijden
https://www.instagram.com/p/CZ_nDUij6b4 ... _copy_link

https://www.instagram.com/p/CaLXPsfoX8M ... _copy_link

Filmpje van grondwerk
https://www.instagram.com/reel/CZUXe7hK ... _copy_link

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-22 10:33 



 
Profiel   

Wat heb ik toch een geluk met zo'n mooi bos in de achtertuin <3

Vandaag stond er nog een laagje ijs op het ven, maar dat was voor Murphy geen probleem. Alleen maar mooi om doorheen te stampen :j

https://www.instagram.com/p/CacWkXMo0-o/?utm_medium=copy_link

(Bokt upload doet het niet, dan maar even zo..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 15:22 



 
Profiel   

Ben niet jaloers.
Ben niet jaloers.
Ben niet jaloers.

Hoewel....

Heerlijk zeg!
Hij wordt meer en meer paard hè

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 15:38 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Ben niet jaloers.
Ben niet jaloers.
Ben niet jaloers.

Hoewel....

Heerlijk zeg!
Hij wordt meer en meer paard hè


Ja zeker weten! Laatst was de zadelmaker er en die zag aan de meting ook dat hij sinds september flink in de breedte is gegaan.

Verder gaf hij me ook een cadeautje bij het rijden in de bak deze week. Hij begon heerlijk over zijn rug te lopen en uit te schuiven. Echt tegen het stofzuigen aan. Trots op mn tuiger :j
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-22 18:30 



 
Profiel   

Zijn er nog volgers?

Ik kon jullie deze blije video's niet onthouden namelijk *\o/*


Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 09:25 



 
Profiel   

Volger meldt zich! Wat een heerlijke filmpjes! En je ziet dat hij "het blok" herkent :-D

Kun je weer eens zo'n foto maken als in de beginpost. Gewoon om te zien hoe hij veranderd is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 10:01 



 
Profiel   

Wat een heerlijk blij ei is het toch ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-22 10:59 



 
Profiel   

Bedankt Rocamor en Caresse!

Hierbij de vergelijkingsfoto

Vandaag
[ img ]

Oktober 2021
[ img ]

Oktober 2020
[ img ]

Had iemand een stofzuiger besteld?

[ img ]

[ img ]

Spoiler:
jazeker, mijn nette dressuurhouding staat blijkbaar nog steeds in de ijskast :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 19:23 



 
Profiel   

Wat een verschil tussen de foto's van nu en de oudere foto's. Hij is flink veranderd.

Kom maar door met die stofzuiger :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 20:55 



 
Profiel   

Wat is z’n bips mooi geworden zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 12:25 



 
Profiel   

Dat is een hele verandering! Zo zie je ineens hoe hard het gaat.

Hoe zit jij jouw tuiger(s) uit trouwens... de wederhelft zei gisteren nog over ons tuigertje dat ze zo mooi draaft. En ik dacht enkel: "klopt, maar dat dier heeft zoveel veer in rug en lendenen, hoe ga ik dat ooit uitzitten?".
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 13:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 14 [ 328 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen