Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het leven is ruiger ... met een onbeleerde tuiger!

 
Profiel   

Kan niet wachten om weer een keertje mee te gaan naar Murph, als je nog een keer een maatje zoekt voor een bosritje :D :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:26 



 
Profiel   

@Fenijro, Dankjewel! En leuk dat je ons verhaal komt volgen!

@XTammyy, Lijkt me gezellig! spreken we af :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 10:57 



 
Profiel   

Hier weer een update van de knappe man. En knap is ie! Wat begint hij nu mooi in zijn lijf te groeien!

[ img ]

We zijn afgelopen week verhuisd, de weide was helaas verkocht. De mannen staan nu in een kleine kudde op een paddock paradise met gras overdag. Ze doen het heel goed gelukkig. Ik kon ze er ook onder het zadel naartoe rijden.

[ img ]

Murphy ga ik van de week weer onder het zadel oppakken. De eerste week besteden we vooral aan wennen, spelen, beetje longeren en leren dat alleen meegenomen worden uit de groep niet het einde van de wereld betekent :')

Dat we vanuit dit plekje ook maar weer heerlijk verder mogen groeien en veel mooie ritten mogen maken!


Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 22:02 



 
Profiel   

Wat ziet hij er goed uit, hij glimt je tegemoet <3

Jammer dat jullie wei verkocht is en jullie moesten verhuizen, maar wel heel fijn dat ze het allebei goed doen in de kudde :)

Ziet er uit als een heerlijk relaxed ritje zo samen. Lekker wennen aan jullie nieuwe stekkie en dan gewoon verder gaan met genieten van en met elkaar *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 06:16 



 
Profiel   

Caresse07 schreef
Wat ziet hij er goed uit, hij glimt je tegemoet <3

Jammer dat jullie wei verkocht is en jullie moesten verhuizen, maar wel heel fijn dat ze het allebei goed doen in de kudde :)

Ziet er uit als een heerlijk relaxed ritje zo samen. Lekker wennen aan jullie nieuwe stekkie en dan gewoon verder gaan met genieten van en met elkaar *D


Dankje! Ja is een pak van mijn hart. Murphy is echt een allemansvriend, maar mijn andere paard een natuurlijk leider in elke kudde. Had er nog een dominante bijgestaan in de nieuwe groep had dat wel problemen gegeven, maar dat viel gelukkig alles mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 11:17 



 
Profiel   

Wat fijn dat het ook met je andere paarden goed gegaan is in de groep. Gelukkig mag hij daar ook gewoon zijn ding doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:19 



 
Profiel   

Ja zeker weten Caresse, gelukkig is het ook wel een paard die je overal bij kan zetten. De schat <3

Vandaag was mijn vriend mee en die heeft filmpjes kunnen maken van het rijden. Dat doen we 1x in de week een minuut of twintig in stap en draf. We staan helemaal aan de basis, dus impuls aanleuning en balans. Hij doet super goed zijn best!



Hij is ook al als handpaard meegeweest naar het bos vanaf de nieuwe stal. Dan moeten we een stukje langs de weg. Dat deed hij ook heel stoer, ook toen een lange vrachtwagen met boomstammen langskwam over het natte asfalt.



Binnenkort maar eens onder het zadel proberen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 20:46 



 
Profiel   

Hij doet het echt heel goed en je rijdt ook heel netjes en vriendelijk :)

En lekker voor de afwisseling naar buiten en zo braaf. Denk dat het onder het zadel vast ook goed gaat komen buiten.

Jullie komen er wel samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 10:18 



 
Profiel   

Caresse07 schreef
Hij doet het echt heel goed en je rijdt ook heel netjes en vriendelijk :)

En lekker voor de afwisseling naar buiten en zo braaf. Denk dat het onder het zadel vast ook goed gaat komen buiten.

Jullie komen er wel samen <3


Dankjewel, ook voor het compliment! Kreeg op insta al de vraag waarom ik hem zo strak bovenin rijd. De vraag snap ik ergens wel, maar zo'n jonge tuiger lukt het nu gewoon nog niet om die lengte te pakken. Heb alle vertrouwen dat dat goed komt zodra de aanleuning en balans beter wordt. Hij gaat iedere keer zo goed vooruit, ben echt trots op hem.

Verder nog andere mensen die ons volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 14:05 



 
Profiel   

Een jonkie en zeker een lange lijs dat duurt even wat betreft evenwicht. Niet over tobben. Komt helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 14:52 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Een jonkie en zeker een lange lijs dat duurt even wat betreft evenwicht. Niet over tobben. Komt helemaal goed.


Inderdaad, dat denk ik zelf ook :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 17:33 



 
Profiel   

Ik was inderdaad benieuwd waarom je hem zo reed, maar als dit hem de meeste ondersteuning geeft, alleen maar goed toch.
Kan me voorstellen dat dat best moeilijk is met zijn bouw!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 17:34 



 
Profiel   

xTammyy schreef
Ik was inderdaad benieuwd waarom je hem zo reed, maar als dit hem de meeste ondersteuning geeft, alleen maar goed toch.
Kan me voorstellen dat dat best moeilijk is met zijn bouw!


Ja heel opwaarts natuurlijk, meneer leert net het bit aannemen dus meer smaken dan wat hoger afknikken en stand giraffe zonder verbinding zitten er voor nu nog niet op. Vanuit dat eerste bouwen we uit naar de gewenste horizontale aanleuning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 17:50 



 
Profiel   

Vanavond weer een mijlpaaltje. Vanavond vanaf de nieuwe stal naar het bos onder het zadel en ook nog eens zonder mijn andere paard. Stalgenootje was mee op haar paardje. Hij deed het super goed, heeft geen stap verkeerd gezet :j


Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 22:55 



 
Profiel   

Goed bezig. Heerlijk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 23:29 



 
Profiel   

Knappe Murphy <3 <3

Wat doet hij het goed allemaal. Wat een beetje tijd en opbouwen van een band toch niet doet hè <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 06:07 



 
Profiel   

Dankjulliewel! En inderdaad, zo fijn om hem zo rustig te zien groeien tot een evenwichtig volwassen paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 07:52 



 
Profiel   

Afgelopen week hebben we ons eerste lesje gehad. Dat deed hij super goed! Zelfs voor het eerst een galopje gedaan onder het zadel. Linkergalop vindt hij wel wat lastig (om goed aan te springen), dus dat ga ik eerst aan de longeerlijn oefenen.

Gisteren hebben we ook voor het eerst met balkjes gelongeerd. Beetje gespeeld met de afstanden en hij is er ook in alle gangen overheen geweest.


Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 10:49 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 11:57 



 
Profiel   

KuilderR schreef
Ziet er goed uit!


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 12:38 



 
Profiel   

Hier toch wel heel trots babypaardenmama momentje. Hij gaat echt met sprongen vooruit, echt een kwestie van verder gaan waar je de week ervoor gebleven bent. *\o/*


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Daarnaast is hij van de week ook voor het eerst met de groep naar buiten geweest. Hij is op alle posities te rijden en raakt totaal niet opgefokt oid door de rest. Dus we verkennen de buitenwereld steeds wat meer, want je komt natuurlijk vanalles tegen :j

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 23:15 



 
Profiel   

Hij gaat denk ik zo'n onwijze ruige bok worden. Geheel terecht dat je een trotse paardenmama bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:31 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Hij gaat denk ik zo'n onwijze ruige bok worden. Geheel terecht dat je een trotse paardenmama bent.


Dankjewel en dat denk ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:19 



 
Profiel   

Hij wordt echt een volwaardig buitenrittenpaard, het was een drukke zondag in het bos. Hij doet het super in het verkeer!

Vandaag voor het eerst ook richting het water gereden en dat vond hij machtig mooi *\%/*. Ook nog heerlijk gespeeld met een boomstammetje en weer een stukje gegaloppeerd :j



[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 16:17 



 
Profiel   

Oh wat heerlijk <3 <3

Hij pakt het echt fijn op allemaal hè. En hij heeft er duidelijk lol in zo in het water :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 16:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen