Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het leven is ruiger ... met een onbeleerde tuiger!

 
Profiel   

Zooo die is echt geen gup meer.
het blijven tuigers he, gaan met die banaan.
En inderdaad bij longeerwerk even laten gaan en dan komen ze vanzelf wel melden, hoi baas ik ben uitgedold gaan we nog wat doen. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:07 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Grappig is dat he? Ik heb in april een 2 jarige tuigermerrie gekocht. Dat was een slungeltje. Heb op de eerste dag een foto gemaakt met een dekje op en onlangs met hetzelfde dekje. Ook zo'n leuk verschil. Ze liep vorige week even mee aan de hand van de wederhelft, toen bedacht ik ook al dat ze een leuke reet begint te krijgen. En dan is mijn vossie nog maar 2.5 en niet eens in het werk, zoals jouw Murph.

Ben je al naar evt. wedstrijden aan het toewerken? of nog niet?


Ja kan je nagaan. Leuk dat ze zich zo ontwikkelen wacht maar tot ze in het werk staan.

Nee wedstrijden staan (nog) niet op de planning. Mocht dat ooit in de planning komen, dan neem ik hem misschien een keer voor de ervaring HC mee en start hem als hij verder is in een hogere klasse om te klasseren.

Wedstrijden staat op dit moment alleen niet meer in mijn prioriteitenlijstje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:15 



 
Profiel   

Ja en jij zult ongetwijfeld M ofzo moeten starten met hem denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:26 



 
Profiel   

@Morganlefay, Ja inderdaad! Hij is zo braaf, betrouwbaar en werklustig maar kan, laten we zeggen, wel expressief op zijn tuigers reageren :'). Als het echt te erg wordt laat ik hem even gaan aan de longe, maar hij probeert het sowieso standaard aan het begin van de longeersessie en daar ga ik dus weer niet in mee. We gaan niet aanleren dat longeren een vliegersessie is :+. Vliegeren kan hij ook lekker in zijn eigen tijd doen :D

@Rocamor, ik mag hem vrij van L1 tot en met ZZL starten :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:38 



 
Profiel   

Murph staat in uitgelicht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:39 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Murph staat in uitgelicht <3


Oh had het nog niet gezien! Wat leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:54 



 
Profiel   

Gisteren zijn we weer met de trailer weggeweest en het ging weer heel goed.

Het was niet normaal druk in het bos en op de parkeerplaats. Er waren ook meerdere paarden die gingen rijden (zeeuwen, shire en pony met een sulky). Die vond hij heel interessant (ik ook :') ), maar hij bleef braaf aan de trailer staan kijken.

In het bos zijn we ontzettend veel tegengekomen: wandelaars, paddenstoelen zoekers, fotosessies, kinderen (al dan niet klimmend in bomen of verstoppend in het bos), koeien, schapen, honden....

Het enige waar meneer vandaag wat van vond zijn paardetende boomstronken :'). Het is hem vergeven :j

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:03 



 
Profiel   

Hoe krijg je hem toch zo braaf? MIjn 2.5 jarige mag regelmatig mee een stukkie wandelen (over de weg), maar pffffff, die wordt pas weer rustig / ontspannen zo'n beetje 400 meter voor huis (of wellicht ik ....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:21 



 
Profiel   

Rocamor schreef
Hoe krijg je hem toch zo braaf? MIjn 2.5 jarige mag regelmatig mee een stukkie wandelen (over de weg), maar pffffff, die wordt pas weer rustig / ontspannen zo'n beetje 400 meter voor huis (of wellicht ik ....)


Veel herhalen, vaak gaan dus! Op een gegeven moment snapt ie wel dat de buitenwereld hem niet opeet.
Heb Murphy in het begin natuurlijk ook als handpaard mee gehad met mijn andere paard. Daarmee steeds de rondjes uitgebreid. In het begin vond hij over de weg ook heel spannend. Hij snapte niets van auto's, voortuinen, brievenbussen, fietsen etc. Daarin heeft hij veel aan mijn andere paard gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:31 



 
Profiel   

Geweldig, zo braaf. Wereldpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 10:35 



 
Profiel   

Wacht tot ie kliko's tegenkomt die ondersteboven staan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:07 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Wacht tot ie kliko's tegenkomt die ondersteboven staan :D


Kliko's die rechtop staan gaan vooralsnog goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 09:31 



 
Profiel   

Had ik dit filmpje al met jullie gedeeld?



Is nog van oktober, we rijden nu (vanwege de kortere dagen) meer in de bak en 1x per week buiten. In februari wordt Murphy 5, dus ik vind deze winter een mooi moment om hem dressuurmatig meer door te rijden.

Op dit moment probeer ik een pasje wijken er in te krijgen naast het oefenen op de basis balans en aanleuning. De aanleuning gaat erg vooruit en ook met halsstrekken volgt hij mooi de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:46 



 
Profiel   

Ik kan me zo even niet herinneren of je het al geplaatst had. Je ziet in het begin nog wat storinkjes maar op gegeven moment pakt ie het al heel mooi op een zie je echt een paar mooie passen.

Lekker bezig dus met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:04 



 
Profiel   

En ik zie wiebeloren :D en af en toe dat ie zich sterk maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:12 



 
Profiel   

Ik was al benieuwd wat jullie van et filmpje zouden vinden. Het is natuurlijk work in progress.

Hij is dus helemaal niet sterk in de hand en was die dag erg bezig met de rode pallet (bij de hooibalen) daar loopt hij over de schouder naar binnen.

Vriendin die aan het filmen was zei ook dat hij echt nog aan het zoeken is, maar er al mooie stukken komen. Zo voelt het voor mij ook!

Nu rijd ik meestal s avonds en valt er eigenlijk slecht te filmen. Ik hoop toch regelmatig wat op beeld vast te kunnen leggen om de voortgang te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 23:14 



 
Profiel   

Vandaag voor de eerste keer los gesprongen en wat deed hij het goed, ik was positief verrast over zijn techniek.

Hierbij een filmpje:
https://www.instagram.com/reel/CWwDtGsITiZ/?utm_medium=copy_link

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 21:45 



 
Profiel   

Van dat stukje draf op de film kun je ook blij van worden!

Hij springt relaxed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 12:48 



 
Profiel   

Hij wordt echt zo gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:27 



 
Profiel   

Ja hij heeft echt prima gangen! Niet eens echt tuigerachtig eigenlijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 15:12 



 
Profiel   

Murphy heeft iets nieuws geleerd *D


Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 20:07 



 
Profiel   

Dat koppie dan ook. Van “doe ik het goed”. Haha wat grappig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 21:59 



 
Profiel   

O wat leuk.. hoe leer je zoiets aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:24 



 
Profiel   

Ja hij is zeker gefocussed op "braaf" en "goedzo" :j

@sjonnie, kleine stapjes belonen en uitbouwen. Als je op internet zoekt naar inparkeren paard dan vind je handige tips om het aan te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:46 



 
Profiel   

stitchlover schreef
Ja hij is zeker gefocussed op "braaf" en "goedzo" :j

@sjonnie, kleine stapjes belonen en uitbouwen. Als je op internet zoekt naar inparkeren paard dan vind je handige tips om het aan te leren.


Thanks.. ga eens zoeken op die term
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 14 [ 331 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen