Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[Paard] Heeft mijn paard een ingegroeid halster gehad

 
Profiel   

[ img ]
Hallo heeft iemand een idee of dit komt van een halster deze vorm in zijn hoofd of zal het zijn dat het een kruising is van arabier of welsh ? Heb deze ruin nu half jaar in bezit is 3.5 jaar a 4 geen info verder over zijn verleden bekend. Miss heeft iemand hier een idee ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 12:55 



 
Profiel   

Moeilijk... Ik zie wel een afdruk van een halster maar of het daar van afkomstig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 13:11 



 
Profiel   

De pony die wij terug kochten had dit ook. Bij verkoop was dit er zeker niet. Ook bij haar was afdruk van het halster te zien op de neusbrug.


Laatst bijgewerkt door liberia op 12-12-20 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:01 



 
Profiel   

Ik denk dat het niet een ingegroeid halster is geweest, maar gewoon het halster wat nu steeds rust op de wintervacht. Mijn paard heeft dit ook terwijl het halster erg licht en los zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:03 



 
Profiel   

Dit lijkt mij een combinatie van een dish en een dikke vacht waardoor het halster een afdruk achterlaat. Mijn kruising arabier had dit in de winter ook.

Een ingegroeid halster zou littekens achter hebben moeten laten, dat lijkt hier niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:07 



 
Profiel   

Een ingegroeid halster kan zelfs operatief ingrijpen noodzakelijk maken.Dit heb ik vroeger wel eens gezien omdat jonge paarden met halster aan ergens zonder controle op een wei gegooid werden .In dit geval denk ik inderdaad dat het een indruk in de wintervacht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:21 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is van begin augustus , helaas niet veel foto s van zomer vacht .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:28 



 
Profiel   

Wat San87 zegt inderdaad. Ingegroeid halster geeft littekens: bobbelig bindweefsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:45 



 
Profiel   

Ik denk een combinatie van een paard dat al een lichte elands neus heeft i.c.m. de wintervacht waarbij het door het halster nog iets wordt benadrukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 14:54 



 
Profiel   

[ img ]

Zo ziet het hoofd van mijn pony eruit. Je ziet en voelt de baan waar het halster gezeten heeft.
Op 2 plekken groeit geen haar meer.
Je voelt een "deuk" in de botten.
De bobbel die je ziet is van een wond die ze nog opgelopen heeft bij de vorige eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 15:02 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties.. ik ga er van uit dat hij waarschijndelijk dan arabiere of welsh bloed in zich heeft, hopelijk kom ik daar ook nog eens achter

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 20:29 



 
Profiel   

Ik heb dit topic verplaatst naar [PP] Paardenpraat omdat het daar beter past.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen