Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stress voor stage

 
Profiel   

Hoi allemaal,
Regelmatig google ik op onderwerpen en krijg ik een doorverwijzing naar bokt. Nu dacht ik, laat ik zelf een bericht maken.

Morgen begint mijn eerste stagedag. Ik ga stage lopen bij een springstal (super leuk dus). Helaas ben ik wel super gespannen. Ben de hele tijd misselijk, krijg angstaanvallen en moet door de stress ook soms huilen. Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie misschien tips? Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Nien
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:23 



 
Profiel   

Oh heerlijk dit. Ja heel herkenbaar joh. Ik was de eerste week echt vet bang.
Maar als je eenmaal weet wie wie is en hoe de werkwijze is en wat een beetje de flow is, dan voel je je vast en zeker gauw thuis.

Vaak is het probleem dat je niet weet wat van je verwacht wordt en hoe de werkwijze is. Die ongeschreven regeltjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:29 



 
Profiel   

Herkenbaar, had ik vroeger ook, was bang om kritiek te krijgen. Ik ben er vanaf gekomen door hulp te zoeken en erover te praten. Ook relativeren helpt goed. Ik zou je het advies geven om hiervoor hulp te gaan zoeken mocht je er langere tijd last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:29 



 
Profiel   

Hoi Nien,

Welkom op Bokt! Wat tof dat je stage mag lopen op een springstal!
Nerveus zijn is helemaal niet erg hoor, ik denk dat bijna iedereen dat wel heeft.
Mijn eerste afstudeerdag vond ik ook spannend. Maar die mensen willen jou ook dingen leren, dus bij vragen gewoon stellen :).
Ik heb vaak dat ik voordat ik ergens ben heel zenuwachtig ben, maar eenmaal daar valt het allemaal mee.

Succes morgen! Laat je weten hoe het ging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:30 



 
Profiel   

Probeer in ieder geval gewoon wat uurtjes slaap te pakken vannacht, zodat je toch fit op stal staat morgen. Als je eenmaal op stal bent, rol je er vast wel doorheen. En als je merkt dat je toch zenuwachtig blijft, spreek dat dan ook uit tegen degene die je morgen begeleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:33 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! Ik heb nog even met mijn vriend gebeld en erover gepraat. Het stomme is dat ik weet dat het een hele aardige man is en dat ik niet bang hoef te zijn, maar toch ben ik bang dat ik het niet goed doe of dat ik te laat kom (ondanks dat hij daar heel makkelijk in is). Ik laat morgenavond weten hoe de eerste dag is gegaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:40 



 
Profiel   

Komt echt wel goed hoor! Heel veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:45 



 
Profiel   

Hoi allemaal, het ging vandaag super goed! Ik was eerder klaar dus mocht lekker op tijd naar huis. Had nog aan mijn stagebegeleider gevraagd omdat ik niet goed had geslapen en me niet helemaal fit voelde, of ik als het niet meer ging dat ik eerder mocht gaan. Daar deed hij niet moeilijk over en had hij begrip voor. Ben nog wel een beetje zenuwachtig voor morgen, maar heb niet meer last van misselijkheid etc. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:46 



 
Profiel   

KOmt wel goed! Stel vragen als je iets niet weet en bied aan om dingen te doen. Dan heb je zo je draai gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:54 



 
Profiel   

Ja hoor heel herkenbaar! De eerste dag is altijd het ergste vindt ik. Vroeger was ik wel een week zenuwachtig. Dat is gelukkig inmiddels niet meer zo. Op de ochtend zelf ben ik wel heel zenuwachtig en misselijk en heb ik absoluut geen zin :')

Wennen duurt bij mij ook altijd wel eventjes. Ligt ook aan wat voor mensen er werken en hoe open ze zijn en hoe alles gaat op een dag. En altijd valt het mee en is het leuk en heb ik zin om daar aan de slag te gaan. (met uitzondering van mijn vorige stage ik kon er niet wennen en vond het echt niks aan. Helaas wel een slecht beeld gekregen van de doelgroep en een dagbesteding). Tot nu toe bijna altijd een leuke plek gehad en verdwenen de zenuwen als sneeuw voor de zon.

Ik probeer de week ervoor altijd afleiding te zoeken en tegen mezelf te zeggen het komt altijd weer op zen pootjes terecht

Nog even toevoegen: je kan er ook echt leuke dingen aan overhouden. Zo heb ik aan mijn eerste stage een paard overgehouden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:58 



 
Profiel   

Komt helemaal goed joh! Volgende week loop je mee alsof je nooit anders gedaan hebt. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 23:40 



 
Profiel   

In overleg dit topic verplaatst naar PP, daar past hij beter.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 10:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen