Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:47

MO_horse schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb even nagevraagd, ze is een full Irish draught. Wat ik over het ras lees, bevalt me, maar natuurlijk is elk individu anders. Worden in één adem genoemd met bv. shires en friesen en aantal trekpaarden. Ben ik ook allemaal niet vies van.



Jaaaaa kopen! :D
De mijne is ook een ID. Fantastisch karakter en ze is superslim. Laat maar weten als je meer wilt horen over mijn ervaringen.

Wel even goed laten keuren als je besluit te kopen, er komt ook een hoop troep uit Ierland hierheen.

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:08

Dank je, Lies. Leuk, ik hoor heel graag je ervaringen; mag natuurlijk ook per pb.
Keuren doe ik zeker. Gelukkig is ze al 5 jaar in NL, hier zadelmak gemaakt en beleerd.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:08

Ik pb je later vandaag of morgen even uitgebreid, komt nu even niet uit :) Heb je het ID topic al gevonden? Daar staat ook een hoop info in over de irish draught [RPA] Irish Draught in Nederland
Ook wel wat ish ertussen, maar er zitten voornamelijk ID eigenaren in dat topic.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 08:52

Ga vanmiddag kijken bij een Bwp merrie, ben zo benieuwd! Op de foto's vind ik haar super leuk, benieuwd of dat in het echt ook nog zo is!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:26

Het was een hele leuke merrie <3 ze heeft echt een beste poos niks gedaan ivm veulens en het was zo opstappen wegrijden, wat een blij ei! ze was zo vrolijk en voorwaarts en gewoon zin!! Maar absoluut niet stout of iets. Gewoon "aan" ze zit ook lekker ze heeft zo'n fijne draf.
En in de omgang was ze nog veel leuker. Kijkt aan de hand helemaal nergens naar, wandelt lekker vrolijk met je mee..
Oh ik ben verliefd geloof ik <3

En nu twijfel ik aan mezelf of ik niet te snel ga.. pony net dood en dit is pas de eerste weer waar ik ben wezen kijken is dat dan wel gelijk de juiste... :=

Veel plezier Lui_!

oji

Berichten: 4244
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:53

Achaiah schreef:
Het was een hele leuke merrie <3 ze heeft echt een beste poos niks gedaan ivm veulens en het was zo opstappen wegrijden, wat een blij ei! ze was zo vrolijk en voorwaarts en gewoon zin!! Maar absoluut niet stout of iets. Gewoon "aan" ze zit ook lekker ze heeft zo'n fijne draf.
En in de omgang was ze nog veel leuker. Kijkt aan de hand helemaal nergens naar, wandelt lekker vrolijk met je mee..
Oh ik ben verliefd geloof ik <3

En nu twijfel ik aan mezelf of ik niet te snel ga.. pony net dood en dit is pas de eerste weer waar ik ben wezen kijken is dat dan wel gelijk de juiste... :=

Veel plezier Lui_!

Tja, ik zit daar simpel in. Als het goed voelt, voelt het goed toch. Als jij superblij van dit dier wordt (en zo klinkt het), het dier gezond is en past bij wat jij zoekt zou ik zeggen....gaan!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 09:59

Ja.. ik kon er niks raars aan ontdekken. Behalve wat slechte conditie maar dat lijkt me logisch. Ze bleef bij het uitstappen ook niet lang pompen. Ze is eerst voorgereden en reageerde niet raar op opstappen vd ruiter en liep verder ook zuiver en ruim in alle gangen.

De keuring moet je natuurlijk aan een DA overlaten maar ik verwacht daar geen hele vreemde dingen in.

Ze is veel te duur :+ maar een prijsklasse lager wordt het gewoon niet. Ik heb al filmpjes gestuurd gekregen van paarden die ronduit kreupel liepen.. Dus ik geloof dat ik maar een keuring ga regelen **\O/**

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 11:08

lies schreef:
Ik pb je later vandaag of morgen even uitgebreid, komt nu even niet uit :) Heb je het ID topic al gevonden? Daar staat ook een hoop info in over de irish draught [RPA] Irish Draught in Nederland
Ook wel wat ish ertussen, maar er zitten voornamelijk ID eigenaren in dat topic.


Kende ik nog niet! 54 pagina's smullen. Dank!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:41

Achaiah schreef:
Ja.. ik kon er niks raars aan ontdekken. Behalve wat slechte conditie maar dat lijkt me logisch. Ze bleef bij het uitstappen ook niet lang pompen. Ze is eerst voorgereden en reageerde niet raar op opstappen vd ruiter en liep verder ook zuiver en ruim in alle gangen.

De keuring moet je natuurlijk aan een DA overlaten maar ik verwacht daar geen hele vreemde dingen in.

Ze is veel te duur :+ maar een prijsklasse lager wordt het gewoon niet. Ik heb al filmpjes gestuurd gekregen van paarden die ronduit kreupel liepen.. Dus ik geloof dat ik maar een keuring ga regelen **\O/**

Pompen? Uitkijken met dampigheid.Maar je laat toch keuren begrijp ik.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:59

Ik ben gisteren ook onverwacht bij een 2,5 jarige gaan kijken en ik vind hem zo fantastisch dat we de foto’s van een half jaar geleden laten beoordelen en dan zelf nog verder gaan met een keuring.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:17

Oké, ik hou dit topic niet echt bij want heb niet veel tijd om altijd op iedereen te reageren dus was meer voor mezelf hier aan het meelezen :+ Maaaar ik heb ein-de-lijk GOED nieuws *\o/* *\o/*

Afbeelding
Karisma aka Kallima Nymare (mijn verzonnen sportnaam met betekenis) - 6 jaar - 157cm - Vagrant Z x Risky (mv. Monaco)

Ruim een halfjaar verder, en nu heb ik toch de match gevonden! Niet verwacht zo snel na afkeuring van de 'perfecte' pony, een net zo leuke te vinden. Was even spannend want de klik voelde hier anders dan bij die eerdere. Maar ze is echt zo leuk, kan bizar goed springen, en heeft een ultiem blij koppie :D

Heb haar uiteindelijk laten keuren bij paardenkliniek de Postbaan in Rucphen. Dit was super dichtbij de stal waar ze stond en er zit een erkend keuringsdierenarts. Ik kan deze kliniek echt aanraden!! Hele fijne en professionele artsen. Alles bij de keuring werd goed uitgelegd (ten opzichte van Emmeloord, want daar zei de keuringsdierenarts bijna niks tegen ons over wat hij opmerkte). Een mooie, uitgebreide keuring voor een vrij overzichtelijke prijs. Dit paardje was gelukkig wèl klinisch en röntgenlogisch 100% in orde. DA merkte nog op dat ze super mooie kogels had :')

Er mag wat meer bespiering op, maar dat gaat helemaal goedkomen. Ze is een paar weken/maanden weinig bereden doordat haar (nu) oude eigenaresse tijd tekort kwam. Al met al super blij met de keuze om een nieuwe pony te zoeken. Ik heb echt zin om dit nieuwe avontuur aan te gaan <3

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 22:43

Gefeliciteerd Prima2Donna, ze ziet er leuk uit! Veel geluk met haar!

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 08:41

Gefeliciteerd Prima2Donna. Veel plezier met haar.

De foto's van de 2,5 jarige zijn goed bevonden door mijn keuringsarts. Nu nog een klinische keuring en als die goed is, dan komt hij mijn kant op. :)

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:44

Ik heb mijn fokmerrie / recreatiepaard net verkocht aan een super lieve 60 plusser die heel veel buitenritten met haar gaat maken, over een maandje mag ze weg van haar veulen. Dan ga ik er nog heen om mee te fietsen met de eerste buitenrit op nieuw terrein. Ze heeft meerdere keren proefgereden en het klikt echt super!

Bentuh

Berichten: 3431
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 21:19

Wat onwijs leuk dat ze zo goed plekje heeft gevonden!!!

3heathcliff5
Berichten: 442
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:29

Geen zoekplannen in 2021, maar toch iets gevonden wat ik niet kon laten staan. Ik had niet gedacht dat ik hier zou posten in plaats van alleen maar meelezen. Het hele proces van last minute o.a. fijne opfok vinden, bezichtigen en vervoeren verliep zo soepel, toen ik hem eenmaal op het oog had. Dus ja, als alles zo mooi op z’n plek valt dan zal hij me gegund zijn.

Het is een KWPN hengstveulen geworden. Nu ga ik de komende jaren rustig genieten van hoe hij op gaat drogen. Tegen de tijd dat hij aan de slag kan, zal mijn bijrijdpaardje het wat rustiger aan mogen gaan doen. De foto is iets vaag wegens screenshot uit een filmje. Afbeelding

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 15:47

Wat een leuke <3

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:02

Wat een knapperd, snap dat je die niet kon laten staan <3

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 16:22

Wat een knapperd zeg 3heathcliff5. Wat voor afstamming zit er achter?

3heathcliff5
Berichten: 442
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 17:43

Yontheke schreef:
Wat een knapperd zeg 3heathcliff5. Wat voor afstamming zit er achter?

Dankje allemaal! Hij heeft een wat ongebruikelijke afstamming. Het is nml een Hackney x KWPN (Dreamcatcher). Veel mensen zullen er waarschijnlijk bij voorbaat op af knappen, maar voor mij is hij juist de perfecte mix. Ik heb jaren geleden een volle Hackney gehad, maar voor het mooie was hij te iel voor mijn lengte. Deze heeft wat meer body en de verwachting is dat hij ook wat groter wordt dan de gemiddelde Hackney.

Heb jij al meer nieuws over de klinische keuring voor de 2,5 jarige die jij op het oog hebt?

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:15

Wat een leuke <3 snap ook dat je deze mee genomen hebt!

Veel geluk samen

tirzasarah10

Berichten: 1829
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 20:50

3heathcliff5 schreef:
Yontheke schreef:
Wat een knapperd zeg 3heathcliff5. Wat voor afstamming zit er achter?

Dankje allemaal! Hij heeft een wat ongebruikelijke afstamming. Het is nml een Hackney x KWPN (Dreamcatcher). Veel mensen zullen er waarschijnlijk bij voorbaat op af knappen, maar voor mij is hij juist de perfecte mix. Ik heb jaren geleden een volle Hackney gehad, maar voor het mooie was hij te iel voor mijn lengte. Deze heeft wat meer body en de verwachting is dat hij ook wat groter wordt dan de gemiddelde Hackney.

Heb jij al meer nieuws over de klinische keuring voor de 2,5 jarige die jij op het oog hebt?


Hele toffe combi en snap helemaal dat je daarvoor val! Zelf heb ik een hackneyxshetlander en wat een heerlijk diertje is dat! Dus combi met een kwpner vind ik echt heel leuk! Veel plezier met hem :)

3heathcliff5
Berichten: 442
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 21:56

Ja, als ervaringsdeskundige heb jij geen extra uitleg nodig over hoe gaaf een hackney mix is ;)

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:14

Wat een plaatje! Snap ook dat je hem niet kon laten staan!

Marigold

Berichten: 12566
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 08:18

Wat leuk een hackney kruising!
Heel vroeger had mijn verzorgponietje (ras onbekend, een bruine b pony) een veulen van een hackney hengstje (kleine maat). Jordy. Echt een super leuke pony, heb hem gekend tot ie ik denk 1,5 jaar was. Halsje erop, lekker bijdehand, veel energie maar heel erg lief.

Dat in maatje L zal vast heel gaaf zijn