Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 432 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Als je dierenartskosten (en dan flink wat geld, denk aan minimaal 5000 euro) achter de hand kunt houden dan kun je hem een kans geven. Zeker als hij binnenstebuiten gekeerd is dan kun je de gok nemen. :) Zeker met zo'n aankoopbedrag.

Houd er rekening mee dat je wel kritisch zal moeten zijn en blijven op management. Zowel qua voeding als qua passend tuig en belastbaarheid (stress).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:43 



 
Profiel   

2 tot 3 keer koliek in de winter ik vind dat heftig en wie zegt dat buitje bewegen de oplossing is
Ik zou het niet doen na aanleiding van je laatste verhaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:03 



 
Profiel   

StalNollie schreef
2 tot 3 keer koliek in de winter ik vind dat heftig en wie zegt dat buitje bewegen de oplossing is
Ik zou het niet doen na aanleiding van je laatste verhaal


Ik vind dat ook wel heftig hoor. Naast dat koliek heel vervelend is voor het paard, brengt het jou als eigenaar ook heel veel stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:04 



 
Profiel   

Als het zandkoliek is omdat ze op een kale wei staan is dat goed op te lossen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:07 



 
Profiel   

Klopt maar het probleem in deze is dat het paard amper buiten komt. Ik denk meer naar buiten dat dit niet de oplossing is. Vind het heftig wat pony laat zien in korte periode.

Ik zou er de slachtprijs voor over hebben. Weet niet wat die nu is maar tijdje geleden 2 euro de kilo. Dus max 850 zou ik uitgeven met het hele verhaal eromheen wat je waarschijnlijk meer ellende opbrengt (en kosten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:09 



 
Profiel   

Naja, mijn paard was op zijn eerste stal ook erg koliekerig, was om de x weken prijs. Volgens staleigenaar hoorde dat er gewoon bij (wist ik veel als 12 jarige), paard naar huis gehaald en intussen al 15 jaar koliekvrij. Staat wel 24/24 buiten en heeft praktisch onbeperkt ruwvoer (gestoomd hooi wegens stofallergie). Dus ik geloof er wel in dat huisvesting echt veel kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:31 



 
Profiel   

Ik zou het wel proberen.
Maar zou wel zoeken naar een stal waar hij veel buiten kan lopen en de hele dag hooi tot zijn beschikking heeft.

Omdat hij nu 3 winters last heeft is er in mijn ogen toch een duidelijk verschil tussen het zomers houden en s winters houden van dit dier. Ik denk zomers hele dag door gras en in de winter naar 2/3 keer eten per dag. Daar kan hij blijkbaar niet tegen en daar zou ik dus eerst een oplossing voor hebben voordat ik hem zou kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:49 



 
Profiel   

Marigold schreef
Aan de bokker die de vraag had over een paard met gevoelige darmen, of ze dat paard zal kopen, ze kent het paard al een hele tijd:
Ik zou zeggen als je echt een band hebt met dat paard, juist wel kopen zodat je er goed voor kan zorgen. Het alternatief is immers dat het de handel ingaat (aangezien paard te koop staat) en dan weet je niet of er goed op gepast wordt.
Er is toch ook nog zoiets als liefde voor paarden hier op bokt? Of gaat het alleen maar om functionaliteit?
Al die afgekeurde paarden of dieren die na bemerking weer terug worden gebracht naar een handelaar, waar komen die terecht.


Bij de oude eigenaar.
Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Het is een grote zorg en vaak hoge kosten en een paard daarop kwijtraken geeft een hoop verdriet.
Als je er toch aan wil beginnen, laat in ieder geval onderzoeken of het paard ooit is geopereerd. Is dat het geval zit er vrijwel zeker verlittekening en dan zal een ander voerbeleid of meer buiten niks doen voor het paard.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 21-01-22 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:53 



 
Profiel   

Padoertje schreef
PSvanLot schreef
Helaas is het paard afgekeurd. Waarschijnlijk iets waar hij nooit last van gaat krijgen, maar voor mij is het niet handig omdat ik hem niet voor het eeuwige leven koop.

Hoop dat iemand er heel blij van gaat worden.


Joh, balen zeg….Maar als verkoop het doel is, wel de meest logische keuze.


Dat is op termijn inderdaad wel altijd de bedoeling. Ze bleven meestal een paar jaar om opgeleid te worden en dan weer weg.

PSvanLot schreef
Dit paard is in theorie 0 euro waard, en elke euro die ik er in stop is dan 'verloren' geld.


Is het zo'n ernstig gebrek dan? In de zin van "als hij er last van gaat krijgen is het over"?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 14:56 



 
Profiel   

psvanlot schreef
Dit paard is in theorie 0 euro waard, en elke euro die ik er in stop is dan 'verloren' geld.


Is het zo'n ernstig gebrek dan? In de zin van "als hij er last van gaat krijgen is het over"?[/quote]

Nee waarschijnlijk niet. Ik denk ook echt dat hij iemand enorm gelukkig gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:56 



 

Babootje schreef
Marigold schreef
Aan de bokker die de vraag had over een paard met gevoelige darmen, of ze dat paard zal kopen, ze kent het paard al een hele tijd:
Ik zou zeggen als je echt een band hebt met dat paard, juist wel kopen zodat je er goed voor kan zorgen. Het alternatief is immers dat het de handel ingaat (aangezien paard te koop staat) en dan weet je niet of er goed op gepast wordt.
Er is toch ook nog zoiets als liefde voor paarden hier op bokt? Of gaat het alleen maar om functionaliteit?
Al die afgekeurde paarden of dieren die na bemerking weer terug worden gebracht naar een handelaar, waar komen die terecht.


Bij de oude eigenaar.
Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Het is een grote zorg en vaak hoge kosten en een paard daarop kwijtraken geeft een hoop verdriet.
Als je er toch aan wil beginnen, laat in ieder geval onderzoeken of het paard ooit is geopereerd. Is dat het geval zit er vrijwel zeker verlittekening en dan zal een ander voerbeleid of meer buiten niks doen voor het paard.


Is dat niet te kort door de bocht?
Of is dat echt zo met verlittekening? Ik denk niet dat dit zo is bij het paard, maar navragen kan een goed idee zijn.

Wel kun je uit het verhaal opmaken dat anders staan wel degelijk iets uit zou kunnen maken. Zomers gaat het beter!

Mijn medicijn voor vele problemen is:
Fulttime buiten op goede ondergrond met schuilstal, onbeperkt hooi en dagelijks een korte wandeling aan de hand. :)

Ik zou het paard gratis overnemen. Mits je zeker weet dat je dit kunt bieden. Een paard als deze is voor de verkoop niets waard. Plus dat gun je dit paard ook niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:33 



 

Er is weer een hele stroom aan paarden online gekomen zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:41 



 
Profiel   

En waar kijk je dan EvaMarie ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:35 



 
Profiel   

Ik vindt het magertjes. Veel advertenties zijn opnieuw geplaatst dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:50 



 
Profiel   

upendo schreef
Als je dierenartskosten (en dan flink wat geld, denk aan minimaal 5000 euro) achter de hand kunt houden dan kun je hem een kans geven. Zeker als hij binnenstebuiten gekeerd is dan kun je de gok nemen. :) Zeker met zo'n aankoopbedrag.

Houd er rekening mee dat je wel kritisch zal moeten zijn en blijven op management. Zowel qua voeding als qua passend tuig en belastbaarheid (stress).


En een flinke fles colosan...
Dat heeft bij de mijne toen zo veel goeds gedaan op de momenten dat het de kop op stak na zijn koliek operatie.
Hij had het vooral bij weersovergangen van warm naar koud. Dat was de laatste paar jaar van zijn leven redelijk goed te managen.

(En heel goed voer management en veel buiten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 17:53 



 
Profiel   

@Tibeella (als ze hier nog meeleest tenminste), Ik vraag me trouwens af hoe het gaat met je nieuwe paard ondertussen? Lukt het al wat beter? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 18:28 



 

Lukasje schreef
En waar kijk je dan EvaMarie ?


Op marktplaats, dat is toch wel de site waar ik veel afhaal, naast de Facebook marketplace :)

Zoek je ook een paard (als ik vragen mag?)

Sporthorses vind ik erg onoverzichtelijk. Daar staan wel ook mooie paarden op. Juist ook paarden meer geschikt voor de sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 20:28 



 
Profiel   

Nee, ik heb heeeeel erg lang gezocht (tussen paard 1 en 2 zaten 15 maanden) maar door tegenslag, ik heb 2 paarden op een goed jaar tijd moeten laten inslapen, heb ik er wel even genoeg van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 21:21 



 
Profiel   

Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 09:32 



 
Profiel   

Moet lukken, zeker als je tijd hebt :) succes!

Ook succes aan Evamarie, hopelijk zien we straks een foto van je nieuwe aanwinst verschijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 10:21 



 
Profiel   

amsterdam10 schreef
Na lang meelezen begint mijn zoektocht ook vanaf nu ongeveer. Ik zoek denk ik iets wat de meeste mensen zoeken, maar heb de tijd :) ik zoek iets braafs van tussen de 4 en 11, vanaf 1.55 (mits een beetje breed, liefst vanaf 1.60. Merrie of ruin maakt niet uit en budget tot ongeveer 6k. Ras maakt me ook niet uit, heb een zwak voor leuke kruisingen. Ik ben een recreatieve ruiter en wil buiten kunnen rijden en een beetje dressuren en aan de hand werken.


Aangezien je ook een kleinere (brede) wil moet het wel te doen zijn gok ik.
Niet ras gebonden, kleintjes voor de recreatie en licht dressuur kan je soms nog best leuk vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:38 



 
Profiel   

Ik zag een 17 jarige E pony, M1 dressuur. Heeft melanomen en dan nog 7000 euro vragen. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat toch een flinke prijs en vraag mij af die verkocht gaat worden daarvoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 13:54 



 
Profiel   

Zijn er nog facebookpagina’s waarop geadverteerd wordt? De meeste zijn opgeheven zo te zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:06 



 
Profiel   

Je hebt nog nieuwe stal gezocht voor paarden pony jonger dan 10 jaar en eentje met ouder dan 10 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 14:36 



 
Profiel   

Evamarie schreef
*\o/* Zaterdag komt mijn nieuwe paard! **\O/** :)F

Rollercoaster aan emoties vind ik het, maar heb er ook heel veel zin in.

Wat voor dekens bevelen jullie aan voor buiten met inloop?
(of is er ergens een linkje v een dekentopic ;) )

Dat ligt beetje aan type paard. Mijn KWPN er had in deze periode een 100 grams en zijn laatste jaar ( oud) wat dikker. Maar de tinker waar hij zijn open stal mee deelde had met deze temperaturen niks op, pas bij 0 of minder.

Gefeliciteerd trouwens!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-22 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 432 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen