Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 427 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

_Tarzan schreef
beegee schreef
Ik heb mijn paard deels wel op uiterlijk uitgezocht. Als hij me vanaf de foto's niet aansprak, dan was ik niet komen bezichtigen. Heb tientallen advertenties doorgestuurd gekregen, maar bij de een vond ik het hoofd te groot, andere oogopslag vreemd, vlekkenpatroon niet mooi of de ander deed me gewoon helemaal niets. Tsja. Zal toch voor de rest van zijn leven naar mijn paard moeten kijken dus ik vond het eigenlijk wel belangrijk dat hij voor mij leuk was om te zien. Heeft iedereen toch wel een beetje denk ik? En nu sta ik me elke dag nog te verwonderen dat ik zo'n mooi, lief, leuk én braaf paard heb gekocht. Nog net geen kwijlbakje er bij. Haha. Terwijl het voor anderen wellicht een saaie vos is om te zien. 't Is dat ie mooi was, want verder kon hij nog niks toen ik 'm kocht. Had anders dus helemaal niks geworden :=

Dit, paarden die mij in de advertentie niet aanspreken scroll ik meteen verder :=
Fuego was eigenlijk heel toevallig vos en dus precies wat ik zocht.

StalNollie, oke dan, als dat zo is dan weet je dat toch wel eerder?!

Net enigszins besloten Fuego toch te houden, krijg ik een appje van degene die is komen kijken (In november geloof ik) dat ze nog interesse heeft. Ik twijfel alleen enorm aan of het de juiste match is (en of ik hem nu nog wel kwijt wil := ) Ik heb haar dan ook geappt dat ik twijfel.

[ [url=m/1kTOFN.jpg]Afbeelding[/url] ]
foto van vorige week

Wat is de hoofdreden dat je hem zou willen verkopen? En wat doet je besluiten om hem toch te willen houden?

Wij hebben bij onze Arabier begin vorig jaar (nadat ook vriendlief gelanceerd werd) even getwijfeld om hem te verkopen (waren al bijna aan jaar aan het proberen hem onder het zadel te krijgen).
Maar uiteindelijk hebben we samen besloten dat, ook als rijden niet zou lukken, we hem zouden houden.
Deels omdat we gewoon echt gek op hem zijn en hij in de omgang ook toen al super braaf was. Maar ook omdat ie al het een en ander aan verhuizingen gehad heeft.

Inmiddels gaat het eigenlijk heel aardig :)
En zijn we blij dat we hem niet verkocht hebben

[ img ]

Aan de andere kant heb ik ook zelf een ander paard gehad en verkocht, omdat ik daar echt niet gelukkig van werd (lees: enorm onvoorspelbaar buiten).
Die heb ik uiteindelijk dus verkocht aan een dressuurruiter. Was wel heel moeilijk (had m zelf ingereden) maar wel de juiste beslissing voor beiden op dat moment.
Paard stond op gegeven moment namelijk vooral gras te maaien en werd wat te dik :=
En hij vond het in de bak wel echt leuk om te werken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:12 



 
Profiel   

Het 'probleem' is dat ik hem niet durf te rijden en daardoor had ik hem ook te koop gezet.
Bewust die tijd ook afstand van hem genomen, niet met hem bezig geweest alleen puur het stal mesten en eten geven, maar Fuego is een vreselijke spiegel en enorm gevoelig dus ging juist meer z'n best doen om tot mij door te dringen :+ Ik heb het dus niet lang kunnen volhouden en heb hem dus weer opgepakt op de grond en hij is zo geweldig he, hij is echt mijn maatje geworden.
Fuego is een 17 jarige hengst die 12 jaar in Spanje heeft gestaan en duidelijk geen leuk leven heeft gehad. Dat maakt de keuze om hem 'zomaar' te verkopen nóg moeilijker :=

Mijn plan was om eerst aan mijzelf te werken en dan komend voorjaar/zomer hem weer opnieuw op te pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:22 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Het 'probleem' is dat ik hem niet durf te rijden en daardoor had ik hem ook te koop gezet.
Bewust die tijd ook afstand van hem genomen, niet met hem bezig geweest alleen puur het stal mesten en eten geven, maar Fuego is een vreselijke spiegel en enorm gevoelig dus ging juist meer z'n best doen om tot mij door te dringen :+ Ik heb het dus niet lang kunnen volhouden en heb hem dus weer opgepakt op de grond en hij is zo geweldig he, hij is echt mijn maatje geworden.
Fuego is een 17 jarige hengst die 12 jaar in Spanje heeft gestaan en duidelijk geen leuk leven heeft gehad. Dat maakt de keuze om hem 'zomaar' te verkopen nóg moeilijker :=

Mijn plan was om eerst aan mijzelf te werken en dan komend voorjaar/zomer hem weer opnieuw op te pakken.

Proberen eraan te werken is nooit verkeerd ;)

En zolang je twijfelt, zou ik niet verkopen.
Duurde bij mijn vorige paard ruim een jaar voor ik niet meer twijfelde en de knoop doorhakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:24 



 
Profiel   

Dankje voor je wijze woorden, soms weet ik het zelf ook niet meer.
Ik heb hem gekocht na de dood van m'n trouwe maatje waar ik 12,5 jaar lief en leed mee heb gedeeld, echt mijn onceinalifetime paard, dus denk dat ik er onbewust gewoon nog niet klaar voor ben en mij nog niet open gesteld heb voor een 'nieuwe liefde'. Neemt niet weg dat Fuego echt een wereldpaard is, heel bijzonder dier (met gebruiksaanwijzing :') ) Maar écht hij doet zó enorm z'n best de laatste tijd, gewoon alsof hij het weet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:30 



 
Profiel   

Als verkoper ben je ook niet altijd blij met de kopers die komen inderdaad...
Ik heb lichte tour ruiters gehad voor een 3 jarige net zadelmakke die op wilden stappen met sporen met enorme wielen (wij reden toen nog zonder sporen voor??).
Mensen die een heel verhaal hebben maar geen geld te besteden, en dan gewoon keer op keer je tijd verdoen
Mensen die zeggen goed te kunnen rijden maar dan blijkt dat ze al 5 jaar geen paard van dichtbij hebben gezien (soms ben je er op bedacht, omdat ze bijv rubberen laarzen aan hebben).
Mensen die 3x komen, zelfs buiten willen rijden en dan de 4e keer komen met een instructrice die het paard afbrandt omdat ie waarschijnlijk niet op Z niveau gaat lopen (was voor iemand die vooral buiten wilde gaan rijden).


Echt lastig Tarzan. Maar als je twijfelt zou ik nog even wachten met verkopen en zien dat iemand anders hem even door rijdt voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:36 



 
Profiel   

Oehlala schreef
ligt misschien ook aan de prijsklasse, geen idee.

Heb je beide meisjes afgebeld, of alleen die, waar je een slecht gevoel bij had bij de 2e keer proefrijden?


Ambitieuze meisje 1 inderdaad afgebeld. Paard raakte zwaar gefrustreerd van de manier van rijden, erg tegenstrijdig want de eerste keer reed ze er fijn mee weg. Maar blij dat ik ze nog een keer heb zien rijden, want van deze rijstijl maak ik mijn dier niet gelukkig. Dan ben ik blij dat ik zelf de regie heb ik de verkoop.

Meisje 2 (jonge meisje) gaat nog lekker wat andere paarden proberen. Ik heb fijn contact met de moeder en gezegd dat als mijn paard in hun hoofd blijft zitten, ze altijd welkom zijn. Ik doe niet mee aan de snelle verkooptrend en wil echt mijn best doen om een zo goed mogelijke match te krijgen voor mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:36 



 
Profiel   

Padoertje schreef
ruitje schreef
Had je 'm wel op internet laten staan? Anders krijg je dat heerlijke ' er zal wel wat mee mis zijn want hij was er vanaf en word nu weer aangeboden' :+


Niet iedereen zet zijn paard direct op gereserveerd natuurlijk
Ik heb gisteren ook hele serieuze mensen laten weten dat ik mijn paard niet aan ze verkoop, dus dan zou een ander gelijk denken dat er iets aan mankeert? Daarnaast merkte ik dat hij afgelopen week echt wel iets van de leg was, dus deze week laat ik er even niemand op.
Dan wordt er dus al vanuit gegaan dat als hij een week langer staat, er iets mis zou zijn? Aparte denkwijze..


Ik denk niet zo :+ . Als ik een paard verkocht haalde ik om die reden de advertentie pas offline als het paard afgeleverd was :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:48 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Gisteren avond overeenkomst afgesloten laat op de avond er zou aanbetaald worden. Mensen 2 keer geweest.
Mensen voor vandaag afgebeld.
Appen ze vanmorgen af dochter vind het spannend een jonge pony!!!! Ze zien ervan af



Serieus!!! Leuk pony's verkopen.
Heel zadelkamer overhoop gehaald wilde nog keer naar dan op vzh rijden ipv dressuurzadel. Prima ik zo gek ik zorg ervoor daar sta je dan met goed gedrag


echt he, herkenbaar hoor. Wij hebben het ook een jaar of 10 geleden gehad. Mensen pony gekocht, afgesproken om de zaterdag erop de pony weg te brengen (wij de gekken, want toen hadden de pony's echt niet de prijzen van nu). Pony stond bijna op de trailer, belt die man af, het mocht niet van zijn ex vrouw :Y) . Nou echt, dan sta je ook even te koken. Want we hadden namelijk 4 andere geïnteresseerden afgebeld. Die moet je dan dus bellen met dit verhaal, en maar hopen dat ze het geloven.
Sindsdien, werken wij met aanbetaling als wij iets vast moeten houden. Anders is het echt, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. (en dan heb ik het over de dieren die in principe ook al voor de verkoop waren, mijn eigen dieren blijven eigenlijk tot het einde). We hadden toen zo'n 2-3 pony's per jaar die we dan verkochten, nu al heel lang niet meer, want de pony's zijn niet meer te betalen tegenwoordig, dat is het gedoe gewoon echt niet waard.

Vorig jaar toch mijn eigen paard verkocht doordat ik met rijden last kreeg van zijn hoogte (ik had nog nooit iets van mezelf verkocht, en ben dat ook nooit meer van plan, want wat ben ik daar slecht in, ik droom er nu nog over), maar dat gaat dan op een hele andere constructie. Dan ga ik echt op zoek naar het allerbeste huisje en komt er ook maar 1 klant tegelijk, en ook al wil die dan 100 keer komen, dan is dat ook prima. Dus mensen, houdt hoop, want er zijn ook mensen die geen druk zetten en haast hebben. (ik heb de mijne dan ook alleen via Bokt aangeboden omdat je dan vaak wat beter terug kan vinden wat voor soort mensen er reageren)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:06 



 

Ketly schreef
Evamarie schreef
Heb je toevallig een volgtopic van de valk fries (van vlak na aankoop) ? Hij komt mij zo bekend voor. Wat een plaatjes allemaal!


Ik had inderdaad een volgtopic, maar hij is helaas enkele maanden geleden ingeslapen op 4-jarige leeftijd.



Wat verdrietig :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:55 



 

Door de snelle verkoopstijl van de verkopers die ik getroffen heb, was ikzelf helemaal in de stress geschoten. Maar je hebt helemaal gelijk er zijn ook verkopers die het allemaal goed en rustig aanpakken. Dat maak ik nu mee en ik moest er gister nog even helemaal aan wennen. Onbewust ging ik alsnog in de stress zitten. Mijn omgeving heeft mij tot rust gemaand. Nu kan ik pas genieten van het proces want een paard kopen dat is leuk :)

En in mijn geval gebeurt dag niet vaak in mijn leven.

En ik ben het ook eens met de verkopende partij. Hoevaak hoor je niet dat mensen hun afspraken niet na komen. Niet kunnen rijden of onduidelijke verhalen hebben over waar het paard terecht komt.

Vorig jaar heb ik overwegen mijn shet te verkopen. Een paard aankopen vond ik nog een te grote stap en ik wist ook niet zo goed wat ik nog met hem wilde. Er was een stormloop aan reacties en ik vond geen 1 verhaal leuk genoeg voor hem :o Om die reden heb ik toen uit de verkoop gehaald.
Elke dag als ik hem zie, ben ik nog blij, met het feit, dat het zo gelopen is. :)

Nu staat hij met een pony van iemand anders en binnenkort staat hij zws ook met mijn nieuwe rijpaard erbij, superleuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:06 



 
Profiel   

Ik zie op 2ehands een leuke 13jarige allrounder staan, schimmel. Plaats is in Lommel, net onder Valkenswaard in België.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:44 



 
Profiel   

Het is natuurlijk wel zo, zeker in deze snelle handel, dat hoe langer een paard online staat, hoe meer potentiele verkopers zich af gaan vragen wat er 'mis' is met het paard. Want he, alles wordt toch zo snel verkocht tegenwoordig? Dus heel raar is het niet hoor, dat te denken. Dat was ook oa waarom ik vroeg hoe jullie er tegenaan zouden kijken als je als verkoper méér de tijd zou uittrekken voor bezichtigingen. Het lijkt dan toch wel handig om dat op enige wijze te melden in een advertentietekst. Juist om dit soort verwachtingen of veronderstellingen de kop in te drukken.

_Tarzan, ik begrijp je heel goed hoor! Zolang je twijfelt niet doen want 'verkopen kan altijd nog'. Zo heb ik mijn merrie ook al eerder weggebracht voor verkoop en werd dat trainingstraject. En nu is er wéér wat waardoor er twijfels komen en het beter is verkoop uit te stellen. Ook hier onder het motto van 'verkoop kan altijd nog' dus weer even pas op de plaats....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:06 



 
Profiel   

Paard niet fit. Einde week nieuwe ronde nieuwe kansen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:34 



 
Profiel   

Waar zouden jullie een paard echt op laten staan? Ik zie regelmatig nu paarden voorbij komen waar dan aangegeven wordt dat ze luchtzuigen, een lichte vorm van cornage hebben of een bemerking (en dan met het commentaar dat het geen belemmering zou zijn voor de sport).

Via via ben ik bij een jonkie van 3 jaar gekomen waarbij een chip is verwijderd. Dit hebben de waarschijnlijk gedaan toen hij geruind werd, verder heb ik daar nog niet veel informatie over. Maar in hoeverre vinden jullie dit iets om een paard voor te laten staan? Ongekeurd zou hij niet meegaan sowieso, maar ik heb verder geen ervaring met of dit voor de toekomst nog iets kan gaan betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:41 



 
Profiel   

jennglenn schreef
Waar zouden jullie een paard echt op laten staan? Ik zie regelmatig nu paarden voorbij komen waar dan aangegeven wordt dat ze luchtzuigen, een lichte vorm van cornage hebben of een bemerking (en dan met het commentaar dat het geen belemmering zou zijn voor de sport).

Via via ben ik bij een jonkie van 3 jaar gekomen waarbij een chip is verwijderd. Dit hebben de waarschijnlijk gedaan toen hij geruind werd, verder heb ik daar nog niet veel informatie over. Maar in hoeverre vinden jullie dit iets om een paard voor te laten staan? Ongekeurd zou hij niet meegaan sowieso, maar ik heb verder geen ervaring met of dit voor de toekomst nog iets kan gaan betekenen.


Ik zou die wel mee durven nemen, op voorwaarde dat ie idd wordt gekeurd. Luchtzuigen ligt er voor mij aan hoeveel hij dat doet, zelfde als cornage. Mijn eerste paard had dat maar daar heb ik eigenlijk nooit wat van gemerkt. Bemerking ben ik minder happig op, maar ook dan weer ligt het eraan hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:46 



 
Profiel   

Van veel paarden weet je niet eens dat er in het verleden een chip is verwijderd. Als het een risico was, dan is het goed dat 'ie eruit is. Liever meteen dan dat je dit op latere leeftijd moet doen. Nu is hij al hersteld voordat hij aan het werk begint.

Ik heb zelf een merrie gehad met een chip. Deze leek niet schadelijk, maar omdat we niet wisten of de merrie ooit belast was (verleden was niet bekend en paard was in slechte conditie/moest nog opgepakt worden) en wat dat met de chip zou doen, werd er aanvankelijk wel een verhoogd risico genoteerd. Maar een paar jaar later na meerdere controles en veelzijdig aan het werk, vond de dierenarts het absoluut niet meer spannend en was ook het advies om er nooit aan te komen. Die chip zat wel heel gunstig. Maar anders ging hij er natuurlijk gewoon uit. Dat kan je beter zo snel mogelijk doen, voordat het schade aanricht. Zijn ze goed hersteld en dan klinisch en röntgenologisch goed, dan is er geen issue meer. Paard is dan gewoon oke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:53 



 
Profiel   

Ik zou om een verwijderde chip zeker niet laten staan. Als bekend is waar het gezeten heeft kan op een foto gezien worden of hij schade veroorzaakt heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:54 



 
Profiel   

jennglenn schreef
Waar zouden jullie een paard echt op laten staan? Ik zie regelmatig nu paarden voorbij komen waar dan aangegeven wordt dat ze luchtzuigen, een lichte vorm van cornage hebben of een bemerking (en dan met het commentaar dat het geen belemmering zou zijn voor de sport).

Via via ben ik bij een jonkie van 3 jaar gekomen waarbij een chip is verwijderd. Dit hebben de waarschijnlijk gedaan toen hij geruind werd, verder heb ik daar nog niet veel informatie over. Maar in hoeverre vinden jullie dit iets om een paard voor te laten staan? Ongekeurd zou hij niet meegaan sowieso, maar ik heb verder geen ervaring met of dit voor de toekomst nog iets kan gaan betekenen.


Ik heb er een gekocht waar nog een chip in zit. Die moet ik nog laten verwijderen. Daar waren de meeste dierenartsen echt niet negatief over.
Zodra de chip verwijderd is is de kans dat het mis gaat ook weg en lijkt mij het paard gewoon gezond

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 13:57 



 
Profiel   

Ik houd helemaal niet van een chip verwijderen.. het zal 1000 x goed gaan, maar ik heb toch in de praktijk gezien dat het ook enorm mis kan gaan; ontsteking erbij, problemen met uit de narcose komen, rest schade op de plek waar het is verwijderd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:28 



 
Profiel   

Bij mij komt het vooral vandaan waar ik mijn twee vorige aan kwijt ben geraakt. Ik zou nooit een paard nemen met:
Luchtzuigen of een koliek verleden.
Headshakingsyndroom of pollen allergie.

Een lichte bemerking oid of vreemde bouw van een paar onderdelen (ongelijke voeten, gekke maar wel goed bewegende rug) kijk ik dan weer makkelijker doorheen. Ligt vooral dan aan hoe het paard beweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:31 



 
Profiel   

Koliek weet je helaas niet altijd bij de geschiedenis van een paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:38 



 
Profiel   

Bij nader inzien nogal offtopic.


Laatst bijgewerkt door miereneter op 18-01-22 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:39 



 
Profiel   

Verwijderde chip zou ik OK vinden mits voor de rest in orde. Luchtzuiger begin ik niet meer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:40 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Koliek weet je helaas niet altijd bij de geschiedenis van een paard.

Oude eigenaar wel...(mits ze eerlijk zijn) en soms staat het er ook netjes bij wanneer er een ok is geweest. Ook te zien aan bepaalde littekens, Dus die sla ik over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:48 



 

*\o/* Zaterdag komt mijn nieuwe paard! **\O/** :)F

Rollercoaster aan emoties vind ik het, maar heb er ook heel veel zin in.

Wat voor dekens bevelen jullie aan voor buiten met inloop?
(of is er ergens een linkje v een dekentopic ;) )
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 427 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen