Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 428 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Evamarie schreef
*\o/* Zaterdag komt mijn nieuwe paard! **\O/** :)F

Rollercoaster aan emoties vind ik het, maar heb er ook heel veel zin in.

Wat voor dekens bevelen jullie aan voor buiten met inloop?
(of is er ergens een linkje v een dekentopic ;) )


Gefeliciteerd !! Fotooooo

Ongeschoren zou ik dun regendekentje doen, deels geschoren 150-200g. Even afhankelijk van hoe snel je paard het warm heeft. Met liners werken is altijd handig!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:12 



 
Profiel   

Even vragen aan de vorige eigenaren waar hij onder staat buiten is denk ik het makkelijkste.
Wanneer hij altijd onder dikke dekens buiten heeft gestaan wordt de overgang naar een dun regendekentje wel wat groot :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:15 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Even vragen aan de vorige eigenaren waar hij onder staat buiten is denk ik het makkelijkste.
Wanneer hij altijd onder dikke dekens buiten heeft gestaan wordt de overgang naar een dun regendekentje wel wat groot :+


Precies, wat is het paard gewend. Mijn ongeschoren paard hoef ik niet onder een dun regendekenrje te zetten, dat is veel te koud. En als ze bijvoorbeeld gewend zijn om maar gedeeltelijk buiten te staan wordt continu buiten ook ineens anders waardoor ze dikkere deken nodig kunnen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:28 



 
Profiel   

Wat vinden jullie ervan als een verkoper zomereczeem en pollenallergie verzwijgt bij een paard?
Heb dit dus laatst meegemaakt. Bij het paard wezen kijken, proefrijden ging goed en was een heel leuk paard. Vervolgens op internet gekeken of ik nog wat kon vinden over het paard, kom ik tegen dat het paard zomereczeem en pollenallergie heeft (via fb van een vorige eigenaar)
De verkoper adverteerde het paard nu dus als gezond zonder gebreken... Heb het paard hierna zeker laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:28 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
PSvanLot schreef
Koliek weet je helaas niet altijd bij de geschiedenis van een paard.

Oude eigenaar wel...(mits ze eerlijk zijn) en soms staat het er ook netjes bij wanneer er een ok is geweest. Ook te zien aan bepaalde littekens, Dus die sla ik over.


Een geopereerde koliek vind ik inderdaad wat anders, maar wanneer dit niet is, dan is dit moeilijk te achterhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:33 



 
Profiel   

Dat de verkoper geen eerlijk verhaal vertelt, want een paard met zomereczeem en pollenallergie is niet gezond zonder gebreken. Ik zou er nooit aan beginnen (maar ook ik heb afscheid moeten nemen van een fantastisch paard door headshaking).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:34 



 
Profiel   

Eef33 schreef
Wat vinden jullie ervan als een verkoper zomereczeem en pollenallergie verzwijgt bij een paard?
Heb dit dus laatst meegemaakt. Bij het paard wezen kijken, proefrijden ging goed en was een heel leuk paard. Vervolgens op internet gekeken of ik nog wat kon vinden over het paard, kom ik tegen dat het paard zomereczeem en pollenallergie heeft (via fb van een vorige eigenaar)
De verkoper adverteerde het paard nu dus als gezond zonder gebreken... Heb het paard hierna zeker laten staan.


Wist de verkoper dit zelf wel? Omdat je de informatie via een oud eigenaar gevonden had? Kan best dat zij het niet wisten... Even uitgaand van een eerlijke verkoper bij wie het paard geen symptomen vertoont.
Wel heel goed dat je onderzoek hebt gedaan, op internet is soms zoveel te vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:39 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Paard niet fit. Einde week nieuwe ronde nieuwe kansen

Zonde! Ga je dan opnieuw keuren of kijk je verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:50 



 
Profiel   

Ik zou een paard laten staan op peesblessures in het verleden.
Heb helaas al te vaak gezien dat het toch weer terug komt.

Koliekgevoelige paarden zou ik ook voor bedanken.

Zomerexceem hangt er vanaf in welke mate. Als het met een deken onder controle te houden is, dan is het voor mij niet zo'n probleem. Nou woon ik aan de kust, dat helpt ook wel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:52 



 
Profiel   

PSvanLot schreef
Een geopereerde koliek vind ik inderdaad wat anders, maar wanneer dit niet is, dan is dit moeilijk te achterhalen.


Dat was de vraag toch niet...
Vraag was bij wat voor zaken je af haakt.
Dus dan weet je het of staat het in de advertentie zodat je een afweging maakt.

Niet je iets wel of niet weten bij een oneerlijke verkoper.

Zoals deze:

Eef33 schreef
Wat vinden jullie ervan als een verkoper zomereczeem en pollenallergie verzwijgt bij een paard?
Heb dit dus laatst meegemaakt. Bij het paard wezen kijken, proefrijden ging goed en was een heel leuk paard. Vervolgens op internet gekeken of ik nog wat kon vinden over het paard, kom ik tegen dat het paard zomereczeem en pollenallergie heeft (via fb van een vorige eigenaar)
De verkoper adverteerde het paard nu dus als gezond zonder gebreken... Heb het paard hierna zeker laten staan.


Ik zou afhaken... wie weet wat er verder nog meer is.
Daarbij staat een pollen allergie op mijn zwarte lijst :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:53 



 
Profiel   

jennglenn schreef
Waar zouden jullie een paard echt op laten staan? Ik zie regelmatig nu paarden voorbij komen waar dan aangegeven wordt dat ze luchtzuigen, een lichte vorm van cornage hebben of een bemerking (en dan met het commentaar dat het geen belemmering zou zijn voor de sport).

Via via ben ik bij een jonkie van 3 jaar gekomen waarbij een chip is verwijderd. Dit hebben de waarschijnlijk gedaan toen hij geruind werd, verder heb ik daar nog niet veel informatie over. Maar in hoeverre vinden jullie dit iets om een paard voor te laten staan? Ongekeurd zou hij niet meegaan sowieso, maar ik heb verder geen ervaring met of dit voor de toekomst nog iets kan gaan betekenen.


Ik heb er 1 in de sport lopen waarbij een chip verwijderd is. Je ziet het omdat er litteken zit, chip zat op vervelende plek al doende de fokker, maar met dat been heeft t dier nooit een pas kreupel gelopen. De fokker was er eerlijk in en heeft zelfs foto’s meegegeven die erbij horen, moet eerlijk zeggen dat ik ze nooit bekeken heb.
Paard was sowieso niet rad toen die mee ging, was een opknap projectje met zeer goed papier. Nu ruim 1,5 jaar later ontzettend leuk opgeknapt niet rad lopen was omdat het paard te slungelig was, hoefzweer had etc. Loopt nu in de L2 na Zadelmak maken vorig jaar.
Nooit geen dag spijt gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:56 



 
Profiel   

Eef wist de verkoper dit wel? Het seizoen is er nu niet naar.

Ik heb eens een pony gehad zou eczeem hebben die hadden zelfs deken op. Hier (en ik sta zo goed als in de bossen) had het dier nergens last van. Dus heb dit we niet bij verteld. En had die in de volle zomer.

Manier van houden en voeren tellen daarin ook mee. (en verzorging)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:58 



 
Profiel   

Spaansepony schreef
PSvanLot schreef
Paard niet fit. Einde week nieuwe ronde nieuwe kansen

Zonde! Ga je dan opnieuw keuren of kijk je verder?


We zijn er niet eens aan begonnen maandag, hij wordt later deze week een nieuwe kans.
Gewoon pech dat ie net niet lekker was die dag. (hoop ik ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:15 



 
Profiel   

Zomereczeem en pollenallergie moet de verkoper,als die daarvan weet,wel melden.In het belang van het paard.Want die moet op een plek komen waar er weinig triggers voor zijn.En de nieuwe eigenaar moet erop letten en zo nodig dekens ertegen aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:23 



 
Profiel   

Eef33 schreef
Wat vinden jullie ervan als een verkoper zomereczeem en pollenallergie verzwijgt bij een paard?
Heb dit dus laatst meegemaakt. Bij het paard wezen kijken, proefrijden ging goed en was een heel leuk paard. Vervolgens op internet gekeken of ik nog wat kon vinden over het paard, kom ik tegen dat het paard zomereczeem en pollenallergie heeft (via fb van een vorige eigenaar)
De verkoper adverteerde het paard nu dus als gezond zonder gebreken... Heb het paard hierna zeker laten staan.


Daarom altijd waakzaam zijn bij paarden die in de winter worden verkocht :+
Het is een lastige. Want het is een gebrek en in principe ook verkoopvernietigend, maar daar beslist een rechter soms anders in. Omdat een paard met ZE / allergie niet ongeschikt is om op te rijden (behoudens in extreme gevallen)

Daarom is het zo belangrijk om een verkoopcontract op te stellen waarin je dat soort gebreken ook benoemt.
Wil een verkoper dat niet tekenen, dan weet je ook genoeg.

Bij een keuring haalt de veearts zomereczeem er vaak wel uit. Het paard heeft dan verdikkingen in de huid t.g.v. schuren. Maar een pollenallergie in de winter opmerken wordt lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:27 



 
Profiel   

Evamarie schreef
*\o/* Zaterdag komt mijn nieuwe paard! **\O/** :)F

Rollercoaster aan emoties vind ik het, maar heb er ook heel veel zin in.

Wat voor dekens bevelen jullie aan voor buiten met inloop?
(of is er ergens een linkje v een dekentopic ;) )


Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:36 



 
Profiel   

Babootje schreef
Eef33 schreef
Wat vinden jullie ervan als een verkoper zomereczeem en pollenallergie verzwijgt bij een paard?
Heb dit dus laatst meegemaakt. Bij het paard wezen kijken, proefrijden ging goed en was een heel leuk paard. Vervolgens op internet gekeken of ik nog wat kon vinden over het paard, kom ik tegen dat het paard zomereczeem en pollenallergie heeft (via fb van een vorige eigenaar)
De verkoper adverteerde het paard nu dus als gezond zonder gebreken... Heb het paard hierna zeker laten staan.


Daarom altijd waakzaam zijn bij paarden die in de winter worden verkocht :+
Het is een lastige. Want het is een gebrek en in principe ook verkoopvernietigend, maar daar beslist een rechter soms anders in. Omdat een paard met ZE / allergie niet ongeschikt is om op te rijden (behoudens in extreme gevallen)

Daarom is het zo belangrijk om een verkoopcontract op te stellen waarin je dat soort gebreken ook benoemt.
Wil een verkoper dat niet tekenen, dan weet je ook genoeg.

Bij een keuring haalt de veearts zomereczeem er vaak wel uit. Het paard heeft dan verdikkingen in de huid t.g.v. schuren. Maar een pollenallergie in de winter opmerken wordt lastig.

Is dat een koopvernietigend gebrek? Dat wist ik niet,nooit gehoord ook. Luchtzuigen en kribbebijten maken een paard ook niet ongeschikt om op te rijden en dat zijn wel koopvernietigende gebreken.Het is vrij eenvoudig te zien of ze ZE hebben aan de afgeschuurde staart en manen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Evamarie. Wat voor paard is het ? Zou de Eigenaar vragen wat er nu op ligt .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:41 



 
Profiel   

Thanks voor jullie reacties allemaal! Een al verwijderde chip lijkt dus niet echt een bezwaar te geven, goed om te weten.

@Evamarie, leuk! Laat vooral een foto zien als je hem/haar hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:58 



 
Profiel   

Getup schreef
Gefeliciteerd Evamarie. Wat voor paard is het ? Zou de Eigenaar vragen wat er nu op ligt .

Ja en als hij nu gewend is onder dek te staan,vraag dan of hij dat meekrijgt en zorg er anders voor dat je een reisdekentje voor hem \haar bij je hebt als je hem zelf ophaalt met de trailer. Hierover is onlangs nog een topic geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:10 



 
Profiel   

Stond in dit topic Anjali :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:14 



 
Profiel   

Ik kreeg er eentje aangeboden met een sketchy manenkam. Kort en wat ongelijk. Dat vind ik dan ook een alarmbel. Het hoeft natuurlijk niet hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:18 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Evamarie. We zijn benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:28 



 
Profiel   

Evamarie schreef
*\o/* Zaterdag komt mijn nieuwe paard! **\O/** :)F

Gefeliciteerd! Veel plezier en geluk met je nieuwe aanwinst

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:36 



 
Profiel   

Jongens ik hoop dat de gene die mij pb’s gestuurd hebben over die gave mooie kwpn merrie wel de waarheid is.

Ik kreeg namelijk vandaag een mail dat het paard uiterste prijs 15000€ ze wilde kijken of er een klik was.
Nu vind ik 15000€ gewoon teveel dus is mijn antwoord nee anders zou ik paard willen die al wat gelopen heeft.

Ze wordt gek van alle mensen dus heb gezegd dat ze het bij 5 moet houden en de rest on hold zetten en heb gelijk vermeld dat ik geen interesse heb omdat ik gewaarschuwd ben door verschillende mensen omdat haar paard 2 problemen heeft. En gezegd welke :+

Gefeliciteerd evamarie
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 16:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 428 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen