Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:00

Dat van een veulen kopen is ook wel eens door mijn hoofd gegaan, maar toch maar niet gedaan, ben dan ook te ongeduldig om zoveel jaar nog te moeten wachten haha.
Maar goed met een ouder paard wil ook niet zeggen dat al je vertrouwen weer goed komt hoor.
Ik heb een 13 jarige, maar door afgelopen weekend is mijn vertrouwen ook behoorlijk terug gelopen.

Voor nu die van mij besloten (nog) niet te koop te zetten, ik heb nu iemand gevonden die haar wil doorrrijden en mij begeleiden in zelf het weer te doen, dus maar even kijken hoe dat gaat uitpakken.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:04

Nee precies, ik heb bewust een oudere gekocht, 17 jaar, maar kom niet weg met zijn sensibel karakter.
Hij is doodbraaf en bomproof en toch werkt het niet voor mij en blijft de onzekerheid de overhand houden.

Mijn vorige kocht ik toe hij 9 of 10 was, ik kwam van de manege af en hij was nogal verpest de jaren ervoor en toch is het helemaal goed gekomen. Vaak genoeg dat hij met mij in volle galop terug naar huis wilde en ik niks te vertellen had. Ook wel eens vanaf gedonderd maar toch twijfelde ik geen moment aan hem. Zo gek hoe dat werkt he!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 10:10

Romy1234 schreef:
Dat van een veulen kopen is ook wel eens door mijn hoofd gegaan, maar toch maar niet gedaan, ben dan ook te ongeduldig om zoveel jaar nog te moeten wachten haha.
Maar goed met een ouder paard wil ook niet zeggen dat al je vertrouwen weer goed komt hoor.
Ik heb een 13 jarige, maar door afgelopen weekend is mijn vertrouwen ook behoorlijk terug gelopen.

Voor nu die van mij besloten (nog) niet te koop te zetten, ik heb nu iemand gevonden die haar wil doorrrijden en mij begeleiden in zelf het weer te doen, dus maar even kijken hoe dat gaat uitpakken.


Werd ook gezegd "leerpaard".
Daar zijn een aantal posts hier voor de voorwaarden aan gegeven, niet elk ouder paard of verder doorgereden paard is een leerpaard ;)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:00

Ik heb 3 jaar geleden een prachtig veulen gekocht. Na de opfok naar huis gehaald maar er was totaal geen klik. Was doodsbang voor hem. Aan de hand lief, maar zodra je ermee ging werken sensibel. Anderen konden er meer mee. Toen maar besloten om hem te verkopen, hij was sowieso te rank en klein met 1,59 en mijn 1.79cm.

Heb nu een leerpaard terug gekocht, loopt op Z2niveau en echt het type waar je iedereen op kan zetten en het maakt hem niks uit. Springt zelfs de wissel met een recreatieve ruiter en vergeeft wanneer er iets verkeerd wordt gedaan. Ideaal. Zoiets zou voor jou wellicht ook iets zijn.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:09

Ik laat op dit moment mijn nieuwe merrie ook doorrijden door iemand die ervaring heeft met jonge paarden. Ik liep tegen bepaalde zaken aan en werd onzeker en ook al is ze doodbraaf, toch kregen we miscommunicatie. Uiteindelijk besloten, voordat het uit de hand loopt, om hulp in te schakelen. Nu rij ik haar samen met haar en gaat het stukken beter. Elke keer een andere situatie opzoeken en dat samen oplossen. Zo krijg ik meer vertrouwen en mijn merrie dus ook.

Tibeella
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 14:33

Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 15:07

Oh bah wat naar Tibeella, oneerlijk, maar je doet er niks aan -:(-

Over groene paarden kopen, ik vind dat het enorm afhangt van het paard.
Mij oude paard (nu 15) heb ik altijd minder vertrouwd dan mijn destijds 3 jarige merrie, waar ik na twee weken inrijden zo mee weg reed en nooit het vertrouwen in kwijt was.
Het hangt compleet van het karakter af en bij sommige paarden voel ik me gewoon safe waar dat bij sommige oudere paarden anders voelt.
Ook wel eens een 3 jarige op stal gehad van iemand anders, die ontzettend lief was en ik de verenigingsles mee reed, tot verbazing van mijn instructeur (op mijn eigen 7 jarige toen een angsthaas).
Het gaat meer om het gevoel en de klik
Wat niet wil zeggen dat ik het dan aanraad om maar een groen paard te kopen, maar meer om goed naar het karakter te kijken en het gevoel wat je bij een dier hebt. Dit kan ook bij een 3/4 jarige dusdanig goed zijn dat je ze toch meeneemt en jaren plezier van hebt.
Dit hangt natuurlijk ook wel af van je ervaring, ik heb wel altijd jonge paarden opgeleid, maar echt rille paarden laat ik staan, die kan ik niet handelen.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:13

Hier 13-jarige gekocht, Z1 en alles al gezien en gedaan. Toch sensibel. Kan er nog niet alleen mee op buitenrit. Zelfs in de eerste paar maanden even een periode gehad dat ik er niet op durfde. Hij begon met hoeken slaan. Dat was een kwestie van wennen. Ik verbeterde mijn balans. Hij werd vergevingsgezinder en nu groeien we naar elkaar toe. Pas na 10 maanden dat het begin van ons team komt. En ik heb ook mijn doelen en verwachtingen bijgesteld: dan maar even niet alleen op buitenrit. Dat komt wel, of niet. Maar dit is zo’n gouden kanjer. Die wil ik nooit meer kwijt. Hij kan me alles leren. Ik geloof 100% dat ik in meer of mindere mate dezelfde problemen met een ander paard had gehad. Want ik ben de factor die instabiel of onzeker is. Niet het paard. Je krijgt wat je uitstraalt.
Onze redding was echt intensief les hebben. Met verschillende instructeurs, want ik vind meerdere perspectieven fijn.
Heb je echt geen klik, of laat je het nog niet toe? Omdat je nog vasthoudt wellicht aan verwachtingen die een ander paard ooit heeft waargemaakt? Misschien een wat onaardige vraag, maar zodra je focus op wat moet verzacht, verbetert de klik ook.
Wel succes met de knoop doorhakken, wat je keuze ook gaat zijn.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:29

Ik snap alle berichten hier goed wat betreft een leerpaard, maar hier hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Als je een brave zoekt onder de 15 jaar oud dan denk ik dat je toch snel richting de 15.000 - 20.000 moet gaan denken en dat heeft niet iedereen voor een paard over. Ik zou dan eerlijk gezegd sneller voor een veulen gaan dan voor een paard waar wat aan mankeert of niet braaf is, of met een andere reden een stuk goedkoper is. Als je onervaren bent kan je er ook voor kiezen om het paard wat langere tijd door te laten rijden of vanaf het begin meteen meerdere keren per week onder begeleiding te rijden. Is het moeilijker dan een paard dat alles al kent, maar het lijkt mij niet onmogelijk.

Je moet wel bewust de keuze maken, niet alleen om het kostenplaatje. 'Mijn' veulen is nog niet eens geboren maar omdat ze van mijn vorige merrie is weet ik zeker dat het mijn maatje gaat worden. Zit voor mij een flinke emotionele lading aan vast. Sinds het verlies van mijn jonge paard merk ik dat ik wel behoefte heb aan een eigen paard, maar dat ik het rijden even wil laten voor wat het is. Natuurlijk kan de klik tegenvallen met het rijden, maar er zijn ook genoeg paarden die na een tijdje met rijden ook vervelend worden omdat de ruiter niet capabel genoeg is om een paard met veel kwaliteit te rijden waardoor ook deze klik ontbreekt. Je moet daar soms wat risico in durven te nemen.

Wat ik wil zeggen: beide heeft zijn voor en nadelen. Heb je geduld, besef je dat het een risico is en kan je het idee van rijden even aan de kant zetten dan zie ik niet waarom je geen veulen kan kopen. Kies gewoon zorgvuldig de bloedlijnen van het paard uit en koop geen Apache of Jazz als je weet dat je niet een hele zekere ruiter bent. Ik herken het deel van de verwerking erg goed. Ik heb nooit een veulen willen kopen omdat ik het heerlijk vind om te rijden met mijn eigen paard, maar door omstandigheden kan de situatie ineens toch veranderen. Ik heb er goed over nagedacht en ben niet over één nacht ijs gegaan.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 16:45

Tibeella, ohnee wat erg dat ze ze verkocht hebben :(

Voor de rest, het is niet zo dat ik morgen een veulen op stal heb staan, het was meer een idee wat in mij op kwam :D

Wat Derma zegt is wel een goede inderdaad. Mijn vorig paard gaf mij een mega vertrouwd gevoel, ondanks dat Fuego super braaf is en eigenlijk niks verkeerd doet krijg ik mijn gevoel om hem te vertrouwen niet omgezet. In sommige gevallen (toen het rijden nog enigzins goed ging) dacht ik zelfs aan m’n vorige dat die zeker weten zou zijn geschrokken van dingen, zo stom hè!

Les en begeleiding zal zeker helpen, maar ik heb nu eenmaal de paarden in eigen beheer, zonder bak en ben een echte recreatie ruiter. Dus een rondje bos maak je mij blij mee. Ik heb op het moment gewoon niet de financiële middelen om én een paard op pension te zetten én begeleiding erbij te zoeken (en ook nog een spaarpotje over te houden voor het geval dat). Dus hoe goed dat ook klinkt en ja dat zal ons wellicht helpen, is dat nu helaas geen oplossing.

Ik moet mij er maar bij neer leggen dat Fuego en ik geen match zijn (onder het zadel) en hij toch een te sensibel karakter heeft voor mij. Hij blijft dan ook te koop totdat het juiste huisje met juiste baasje zich meld.

Rijden doe ik niet meer op het moment, dat is voor ons beide beter :Y)

En zoals Ketly aangeeft heb ik inderdaad niet even 10+k klaarliggen om uit te geven aan een paard om eens in de week een bosritje te maken := Ik hoef geen topper en rijden is ook geen must, maar als ik een nieuw volwassen paard koop wil ik wel zo nu en dan een (ontspannen) ritje ermee kunnen maken. Voor mij is een vuilnisbakken E pony helemaal prima en hoeft ie alleen maar een stuur, rem en gas te hebben en braaf te zijn (zo kocht ik mijn eerste paard ook ongeveer :') ).

Ik heb overigens geen haast, ik koop gewoon tzt een leuk maatje voor m’n mini erbij en zie dan wel waar het schip strand.

Overigens vind ik het wel fijn om andermans ervaringen te lezen! :j

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 17:59

Maar een veulen groot brengen kost toch ook veel geld?
Ons veulen in de opfok kost €240 per maand zonder dierenarts, ontworming, hoefsmid.
Dus na 3 jaar ben je ook rond de €8000 kwijt.
Daar moet je het beleren nog bij rekenen en extra begeleiding in het begin.
Dat plus de aankoop van het veulen ben je in totaal meer kwijt dat een leerpaard denk ik.
Wat niet wil zeggen dat een veulen grootbrengen heel leuk is en dat je daar meestal een intensievere band mee hebt dan met een ander paard.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:02

Het scheelt natuurlijk wel dat je die kosten niet in 1x betaald, maar over een langere periode. En als je al bijvoorbeeld voor een 1,5 of net 2-jarige gaat hoef je er ook al minder lang op te wachten.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:10

240 pmvoor de opfok is ook wel heel royaal, maar het kost zeker ook geld, en het risico op te groot/te klein worden of een karakter dismatch is altijd aanwezig, daarnaast moet je ze nog gezond groot zien te krijgen, dat is ook het niet vanzelfsprekend. Er gaat al heel snel wat mis

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:23

xxx88 schreef:
Maar een veulen groot brengen kost toch ook veel geld?
Ons veulen in de opfok kost €240 per maand zonder dierenarts, ontworming, hoefsmid.
Dus na 3 jaar ben je ook rond de €8000 kwijt.
Daar moet je het beleren nog bij rekenen en extra begeleiding in het begin.
Dat plus de aankoop van het veulen ben je in totaal meer kwijt dat een leerpaard denk ik.
Wat niet wil zeggen dat een veulen grootbrengen heel leuk is en dat je daar meestal een intensievere band mee hebt dan met een ander paard.


Ja maar voor een gemiddelde stalling zit je ook al op minimaal € 200, - en dan sta je nog niet eens heel luxe. Die € 8000,- kan je bij een leerpaard er ook wel bijtellen en dan is het verschil toch wel erg groot. Ik ben wel van mening dat het een bewuste keuze moet zijn met vele risico's maar het heeft ook zeker voordelen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 18:29

Ik zou ook geen veulen kopen wanneer het gaat om een onzekere ruiter die bewust terug vertrouwen wilt krijgen. Dan zou ik zelfs voor een 10+ paard gaan dat bewezen heeft gewoon nuchter, koel en niet-complex te zijn. Een veulen weet je gewoon niet hoe het uitgroeit, straks wordt dat lieve kleine ding het heetste en vurigste paard dat je ooit gezien hebt en dan zit je ermee. :D

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:20

xxx88 schreef:
Maar een veulen groot brengen kost toch ook veel geld?
Ons veulen in de opfok kost €240 per maand zonder dierenarts, ontworming, hoefsmid.
Dus na 3 jaar ben je ook rond de €8000 kwijt.
Daar moet je het beleren nog bij rekenen en extra begeleiding in het begin.
Dat plus de aankoop van het veulen ben je in totaal meer kwijt dat een leerpaard denk ik.
Wat niet wil zeggen dat een veulen grootbrengen heel leuk is en dat je daar meestal een intensievere band mee hebt dan met een ander paard.


:wow: 240?
Dat is toch ook bizar veel!
Scheelt een hoop als je je paarden thuis kan houden. Veulens gingen bij ons op de Friese klei of bij iemand in t land, dat kostte tot een jaar of 5 geleden max 50 euro per maand. Ik snap dat het duurder is geworden, maar 240 jaar rond betalen is echt bizar imo.
Wat betaal je dan voor het aanrijden en hoe lang zijn ze dan weg?

Ik wordt oud, dat is de conclusie die ik hier uit trek :=

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:24

Derma schreef:
xxx88 schreef:
Maar een veulen groot brengen kost toch ook veel geld?
Ons veulen in de opfok kost €240 per maand zonder dierenarts, ontworming, hoefsmid.
Dus na 3 jaar ben je ook rond de €8000 kwijt.
Daar moet je het beleren nog bij rekenen en extra begeleiding in het begin.
Dat plus de aankoop van het veulen ben je in totaal meer kwijt dat een leerpaard denk ik.
Wat niet wil zeggen dat een veulen grootbrengen heel leuk is en dat je daar meestal een intensievere band mee hebt dan met een ander paard.


:wow: 240?
Dat is toch ook bizar veel!
Scheelt een hoop als je je paarden thuis kan houden. Veulens gingen bij ons op de Friese klei of bij iemand in t land, dat kostte tot een jaar of 5 geleden max 50 euro per maand. Ik snap dat het duurder is geworden, maar 240 jaar rond betalen is echt bizar imo.
Wat betaal je dan voor het aanrijden en hoe lang zijn ze dan weg?

Ik wordt oud, dat is de conclusie die ik hier uit trek :=

Dat ligt eraan wat ze allemaal regelen voor je.

Ik betaal dat ook voor m'n paarden, vol pension. Als ik daar een veulen bij zou zetten, zal ie misschien iets aan de prijs doen maar wellicht ook niet.
(nooit gevraagd, geen veulen-plannen)

Kalea

Berichten: 410
Geregistreerd: 02-04-21
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:35

Tibeella schreef:
Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!


Dat is echt wel een teleurstelling.. enige positieve is misschien dat ze een vermoeden hadden dat ze niet door de keuring zou komen. En dan maar zekere voor het onzekere genomen. Wat het natuurlijk niet goedpraat, echt bizar dat mensen hun woord niet houden.

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:49

[/quote]

:wow: 240?
Dat is toch ook bizar veel!
Scheelt een hoop als je je paarden thuis kan houden. Veulens gingen bij ons op de Friese klei of bij iemand in t land, dat kostte tot een jaar of 5 geleden max 50 euro per maand. Ik snap dat het duurder is geworden, maar 240 jaar rond betalen is echt bizar imo.
Wat betaal je dan voor het aanrijden en hoe lang zijn ze dan weg?

Ik wordt oud, dat is de conclusie die ik hier uit trek :=[/quote]
Dat ligt eraan wat ze allemaal regelen voor je.

Ik betaal dat ook voor m'n paarden, vol pension. Als ik daar een veulen bij zou zetten, zal ie misschien iets aan de prijs doen maar wellicht ook niet.
(nooit gevraagd, geen veulen-plannen)[/quote]

Klopt, alles wordt wel voor je geregeld (en inclusief btw).
Ik denk dat de goedkoopste vol pension stallingen hier in België toch ook minsten €250 kosten (of toch zeker degene bij mij in de buurt).
En dan heb je niet alle accommodaties en een buitenpiste die niet altijd goed te berijden is…

En het klopt dat je dat geld voor een leerpaard zijn stal ook zeker kwijt bent alleen “heb je daar wat aan”.
In de opfok kan je je paard gaan bezoeken maar is het niet de bedoeling dat je hem continu uit de groep haalt (of dat is het bij onze opfok niet).
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb ze het liefste vanaf veulen bij mij en ik doe het liefste het meeste zelf maar als je ze zelf (thuis) niet kan grootbrengen dan wordt het soms duur.
Ik ben daar zelf ook van verschoten, dat is de reden dat ik het hier deel.

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:06

Dat begrijp ik maar ik vind toch wel een verschil zitten tussen een volpension en opfok.

Ik heb aan een opfok weinig eisen behalve weiland, water en aanvullen met ruwvoer en evt binnen bij erg koud weer.
Ik haal ze er ook niet uit intussen, alleen als ze naar de winterstalling/weide gaan. Ze mogen intussen lekker paard zijn en af en toe een keer knuffelen en voetjes tillen en thats it.
De basis wordt als veulen geleerd en dan pas weer echt mee aan de slag als ze thuis komen en 3 jaar zijn. In tussen af en toe een half uurtje pielen
Maar goed dit is voor een ander topic denk ik :D

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:12

Tibeella schreef:
Hier opnieuw een teleurstelling. Alles afgesproken om morgen te keuren. Vervoer geregeld, stal gereserveerd. Duidelijk dat wij 1 ste keus hebben. We waren ook de eerste die haar gezien hadden. Krijgen we juist nieuws dat paard verkocht is. Wat een wereld en terug heel veel verdriet. Razend ben ik. Hoe leg je dat nu terug uit!



Oooo ik heb precies hetzelfde ook een keer meegemaakt. Koop mondeling overeengekomen onder voorbehoud van een positief advies. Koop gesloten denk je dan.
Was er een koper die het paard wel meenam zonder keuring. De verkoper ging daarvoor. Ik snap t op zich wel maar het is zo zuur. Zo goedkoop was ie nu ook niet. Zweetvos, mooi type. Wel een plaatje.
Maar wel een draadwond (schoonheidsfoutje). Dus misschien was de verkoper toch niet zo zeker en hadden ze geen zin in dat "gedoe". Mij zie je op zo'n adres echt nooit meer terug.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:39

Ik heb overigens ook de andere kant meegemaakt.
Onze merrie die wij wilden kopen, lag flink boven budget. Zo'n 6000,00 (we hadden 12.000 in gedachten als budget). Ik wist dat ze -gezien haar afstamming (Vivaldi x Ferro) en de interesse voor die afstamming - gemakkelijk verkocht zou worden.
Maar we hadden meteen zo'n klik met dat paard en we konden met de verkoper overeen komen dat we het restbedrag zouden afbetalen. Dus paard gekocht, laten keuren, koopcontract afgesproken met betalingsregeling en het paard kwam naar ons. We hadden overigens wel al eerder met elkaar zaken gedaan en ze hadden ook een paard via mij verkocht (aan een vriendinnetje van mij), maar toch. Het ging grotendeels op gevoel. Later vertelden ze mij dat ze het ook wel spannend vonden om dat zo te doen; was de eerste keer.
Maar wij zijn er superblij mee dat het zo kon. De merrie is echt speciaal voor ons en ik denk ook geweest voor haar fokker. We hadden haar nooit kunnen kopen als ze dat niet voor ons hadden gedaan.

Na de keuring bij ons thuis

Afbeelding

Intussen moeder geworden

Afbeelding

En nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is zo'n fijn dier.. Heel werklustig (zeg maar heet), maar in het werk. Is niet schrikkerig of kijkerig (en dat voor een merrie). Ontzettend lief. (Zie je wel aan die zachte blik in de ogen, waar we eigenlijk meteen verliefd op werden). Heel zorgzaam, ook voor kleine kinderen. Als ze er eentje hoort huilen gaat ze meteen kijken.
Kortom, eentje uit duizenden. En... is niet te koop :D :D :D

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 20:57

Maak ons even lekker Babootje :+
Beetje ons een partijtje jaloers lopen maken :9 :D

Ik heb net een onwijs leuke shet gezien <3
Ben ik helemaal niet naar op zoek, maar wel leuk voor mijn kindertjes en maatje voor mijn ruin.

Moet er wel een klein stalletje bijkomen op termijn, vriendlief even overtuigen :=
Laatst bijgewerkt door Derma op 25-11-21 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:01

Derma schreef:
Maak ons even lekker Babootje :+
Beetje ons een partijtje jaloers lopen maken :9 :D


Jullie komen je match ook echt nog wel tegen.
We hebben deze merrie gekocht op haar kwaliteit maar ook zeker op de blik in haar ogen.

PSvanLot

Berichten: 10142
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:02

Tof paard, maar een paard of afbetaling, daar zou ik nooit aan beginnen...