Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:50

Het is dat wij midden in revalidatie zitten, anders zou je hier wel eens mogen komen rijden. Wij hebben op stal echt meerdere sportgefokte dieren die makkelijk in jouw lijstje passen, behalve wat groot misschien. En natuurlijk ook een aantal die echt niet passen, maar hey dat heb je bij elk ras haha.

Voor mij is het makkelijk om te zeggen dat het wel kan, omdat wij nooit andere paarden gekocht hebben. En dus heel veel proefgereden ook en gereden voor anderen. Ze zijn er echt zat hoor en je kan rijden. Als je nu net van de manege af kwam, ja dan is het wat lastiger. Maar gewoon een normale basis ruiter is echt wel wat voor te vinden en hoef je geen afstammingen voor te ontwijken. Maakt de poel waar je in zoekt groter. Want je kan heel veel kanten op

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:54

Meelezer hier, maar sensibel/gevoelig + braaf kan absoluut. Heb er zelf eentje staan, die is onwijs gevoelig op zit en past zich aan als ze merkt dat je uit balans komt. Ze is mega snel maar qua karakter super cool en onverschrokken. Alle paarden kunnen (en mogen) schrikken, het gaat erom hoe ze zich na het schrik-moment gedragen vind ik.

Kan dus zeker, geef de moed niet op! Succes!

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:25

Ik kijk echt 0% naar afstamming... toen ik met Jam thuis kwam vroegen mensen over alleen de afstamming of ik er een gratis levensverzekering bij had gekregen :+ (vooral ivm don tango en ook wel met de jazz er dubbel in).
Maar geloof mij... een liever, stabieler en minder kijkerig paard had ik nooit kunnen vinden. Wel heel loperig, maar dat wilde ik ook.

Hij was pas 3 a 4 en hij heeft werkelijk nog nooit ergens naar gekeken of over lopen miepen.
En ik ben een "dressuurruiter" die ook naar bos, strand, mee op vakantie en een sprongetje doet. Dus hij heeft alles wel gezien in de eerste 2 jaar.

Het is echt afhankelijk van karakter, en dat is deels overdraagbaar. Maar zeker niet alles. Dus vooral kijken naar het paard zelf, en nooit naar papier (of zelfs ras).
Zijn volle broer heeft bij ons gelest, die was heel anders qua karakter.

Bielsje

Berichten: 1391
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:58

Geloof me, ik heb MS en ben enorm instabiel en heb vrijwel geen gevoel in mijn linkerbeen en arm. Een paard gekocht van 3 jaar waarvan ik persoonlijk niet bekend was met de hengsten erachter, maar toen ik iemand belde voor instructie (zonder iets te zeggen over mijn gezondheid maar enkel over de afstamming) kreeg ik een 'nee' te horen omdat diegene niet hoefde te zien hoe ik mijn nek zou breken :').

Hij is gevoelig genoeg om braaf te zijn op slechte dagen maar wil nog wel eens schrikken op goede dagen maar hij hoeft maar iets in mijn stem te horen of te voelen dat het erom gaat spannen en hij zet netjes 4 voeten op de grond :).

Ik denk dat je vooral een klik moet hebben :))

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:22

Hier stille meelezer, die enorm geniet van jullie verhalen en aanwinsten :j
Ik.b3n zwaar rugpatiënt en de armen staan nog steeds versteld dat ik bijna dagelijks rijd. Dan antwoord ik altijd, dat een gezond mens tussen de oren, een klachtenvrij mens is :D
Ik heb Haflingers, fok met de merrie en rijd ermee in de hogere dressuur. In vrijheid zou je je nog bedenken om erop te stappen, zo enorm kan die bokken en steigeren. Onder het zadel is het een felle, heb je ook nodig voor de sport, met een kind is het een superbraaf paard en kan je er alleen mee naar buiten. 100% betrouwbaar in alle situaties en pas 5 jaar oud. Ik blijf erbij dat het zo belangrijk is, hoe je ermee omgaat.

Daarnaast heb ik nog een zelfgefokte kruising pony x paard. Scherp, ril, maar zal onder het zadel geen stap verkeerd zetten. Met haar rijden heb ik meer moeite, omdat ze zo enorm voorwaarts is en mega kan schakelen. Deze klappers kan mijn rug slecht verwerken. Haar train ik veel aan de longe en lange teugels en dat werkt super voor ons.

Voor degenen die op zoek zijn naar gezonde pony's met kwaliteit, zou ik adviseren om eens naar een Duitse rijpony te kijken. Hier wordt al jaren geselecteerd op karakter en dat zie en voel je echt terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:29

myk_en_shant schreef:
Een feestje erbij, ze is goedgekeurd.

[ [url=m/iq8r2h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Indria, kwpn, 9 jaar oud en ontzettend lief dier.


Zo ziet ze er ook uit. Knap paard, gefeliciteerd!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:34