Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:48

Superleuk, Jeika! :D Fijn dat je zo blij bent met 'm!

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:22

Wat fijn om te lezen Jeika!! Ik ben er zeker van overtuigd dat het nog wel te doen moet zijn hoor, om een leuk paardje te vinden :j Leuk bericht! Tof om te zien dat je zo blij bent met je maatje <3

Ik heb het helaas ongelofelijk druk met werk en fotoshoots na het werk, ik heb zelfs geen tijd om advertenties te kijken := het plan om naar Portugal of Spanje te gaan is ook op de lange baan geschoven door die delta-variant. Mss dat het toch eerder een paard voor 2022 wordt _O- gelukkig heb ik geen haast haha.

xSCWx
Berichten: 7063
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:26

Gaaf Jeika! Ik ben ook nog super blij met mijn ventje, vandaag een klein rondje met de barebackpad (nog geen zadel) en stal genoot gedaan, hij is zo braaf. Hij is er zelf ook ondersteboven van :')
Afbeelding
Hij begint nu wat meer zijn draai te vinden in de kudde

Kiwiaa

Berichten: 970
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:47

Ook al zo'n succesverhaal! Hij is écht leuk hoor *\o/* Toffe update!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 21:59


ruitje

Berichten: 12350
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:28

Wat een leuke aanwinsten!

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 00:25

Ik denk dat ik hier de zoektocht even op een laag pitje zet. Alles dat ik tegenkom is of heel erg duur, of lichamelijk niet goed of het wordt zo snel verkocht dat ik niet eens kan gaan kijken.
Ik merk ik dat het inslapen van Ivy er nog steeds heel erg inhakt. Ik ben bang dat ik nu veel teveel vanuit emotie ga beslissen. Ik zit nu zelf ook midden in een verhuizing, dus daarna maar opnieuw proberen. Hopen dat er in het najaar weer wat meer pony's te koop komen.

Ryder
Berichten: 1494
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 14:09

Ruitje als je nog een Comtois zoekt, op de fb groep van de Comtois staan regelmatig leuke paarden te koop, ook in de lagere prijsklasse. Varierend van net beleerd tot al ervaren.

ruitje

Berichten: 12350
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:23

Ryder schreef:
Ruitje als je nog een Comtois zoekt, op de fb groep van de Comtois staan regelmatig leuke paarden te koop, ook in de lagere prijsklasse. Varierend van net beleerd tot al ervaren.


Thanks voor de tip, ik geef het door!

Oehlala
Berichten: 4316
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:34

Op marktplaats staat nu ook een kruising SF/ haflinger bereden en betuigd. Misschien is dat wat?

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 19:55

Petra_O schreef:
Ik denk dat ik hier de zoektocht even op een laag pitje zet. Alles dat ik tegenkom is of heel erg duur, of lichamelijk niet goed of het wordt zo snel verkocht dat ik niet eens kan gaan kijken.
Ik merk ik dat het inslapen van Ivy er nog steeds heel erg inhakt. Ik ben bang dat ik nu veel teveel vanuit emotie ga beslissen. Ik zit nu zelf ook midden in een verhuizing, dus daarna maar opnieuw proberen. Hopen dat er in het najaar weer wat meer pony's te koop komen.


Zo te horen is dat verstandig. Beetje afstand en beetje verwerken. En bovendien betere prijzen en wellicht ook meer aanbod in het najaar... Komt wel goed!

shetlander10
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-03-21

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:17

Ik ben ook opzoek, naar een haflinger.
Ik hoop eigenlijk dat er wat meer aanbod is in het najaar, maar mocht je ergens een leuke zien staan laat het me aub weten! Ik heb een hele leuke jaarling op het oog maar ik moet even afwachten of degene die voor mij zijn wezen kijken haar willen zo niet ga ik kijken. Het liefst zoek ik een merrie (leeftijd maakt niet uit) en minimaal 1.50m.
Ik heb geen haast en kijk zo af en toe de markt maar zie dat er vrij weinig is

StalNollie

Berichten: 9155
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:02

Stal de Kim heeft er nu 1 van 150 is wel ruin zag ik 3 jaar mooi type

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:15

Is iedereen al voorzien? :)

Ik ben erachter gekomen dat ik mijn nieuwe aanwinst inmiddels al bijna 2 maanden heb, wat gaat het hard zeg!

Achteraf gezien heb ik een hele flinke gok genomen met zo'n betaalbaar projectpaard waar ik me alles behalve veilig en vertrouwd op voelde :+

Maar inmiddels gaat het best lekker, ik zou het een flinke vooruitgang noemen ten opzichte van zandhappen bij een poging op een rondje draf := :D

Afbeelding

Super blij mee!

manzano

Berichten: 23984
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:30

shetlander10 schreef:
Ik ben ook opzoek, naar een haflinger.
Ik hoop eigenlijk dat er wat meer aanbod is in het najaar, maar mocht je ergens een leuke zien staan laat het me aub weten! Ik heb een hele leuke jaarling op het oog maar ik moet even afwachten of degene die voor mij zijn wezen kijken haar willen zo niet ga ik kijken. Het liefst zoek ik een merrie (leeftijd maakt niet uit) en minimaal 1.50m.
Ik heb geen haast en kijk zo af en toe de markt maar zie dat er vrij weinig is


Staat er net een op de Bokt markt

_Tarzan

Berichten: 11207
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:44

Fly_high schreef:
Is iedereen al voorzien? :)

Ik ben erachter gekomen dat ik mijn nieuwe aanwinst inmiddels al bijna 2 maanden heb, wat gaat het hard zeg!

Achteraf gezien heb ik een hele flinke gok genomen met zo'n betaalbaar projectpaard waar ik me alles behalve veilig en vertrouwd op voelde :+

Maar inmiddels gaat het best lekker, ik zou het een flinke vooruitgang noemen ten opzichte van zandhappen bij een poging op een rondje draf := :D

[ [url=m/IIq58k.png]Afbeelding[/url] ]

Super blij mee!

Hier hetzelfde inderdaad na mijn op een haar na zandhopen bij het proefrijden :') _O-

Maar enorm blij met m’n nieuwe vriendje! We zijn er nog lang niet maar wij komen er samen wel! Hij heeft heel duidelijk een trauma maar we passen goed bij elkaar :D

Afbeelding
Afbeelding


Superleuk om al die succes verhalen te lezen van iedereen! :D

ruitje

Berichten: 12350
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:52

Leuk om die successen te lezen!

shetlander10
Berichten: 11
Geregistreerd: 05-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 23:09

manzano schreef:
shetlander10 schreef:
Ik ben ook opzoek, naar een haflinger.
Ik hoop eigenlijk dat er wat meer aanbod is in het najaar, maar mocht je ergens een leuke zien staan laat het me aub weten! Ik heb een hele leuke jaarling op het oog maar ik moet even afwachten of degene die voor mij zijn wezen kijken haar willen zo niet ga ik kijken. Het liefst zoek ik een merrie (leeftijd maakt niet uit) en minimaal 1.50m.
Ik heb geen haast en kijk zo af en toe de markt maar zie dat er vrij weinig is


Staat er net een op de Bokt markt


bedankt! heb een berichtje gestuurd :)

Lieser
Berichten: 1541
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:40

Pfff, ik vind het maar moeilijk hoor. Ondanks dat ik nu een deeltijd-leasepaardje heb bij een manege, blijf ik toch kijken naar eigen paarden. Veel paarden zijn te duur (meer dan 15.000 euro), iets goedkoper is in no time weg, en nog goedkoper maakt me argwanend. En vooral: Hoe weet je nou of een paard bij je past?

Lastig.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:42

xSCWx schreef:
Gaaf Jeika! Ik ben ook nog super blij met mijn ventje, vandaag een klein rondje met de barebackpad (nog geen zadel) en stal genoot gedaan, hij is zo braaf. Hij is er zelf ook ondersteboven van :')
[ [url=m/MnaNMI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij begint nu wat meer zijn draai te vinden in de kudde


Zo leuk om te zien dat hij op zo'n fijne plek terecht is gekomen! :j

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:13

@Tarzan, nou, ik kreeg pas zand te smaken toen ik er thuis op gestapt ben, met proefrijden was het beperkt tot staken in galop en aan de kletter gaan vanwege een neergegooide balk ;')
Hier is het in ieder geval geen trauma ofzo, gewoon een groen, gevoelig paard noemen we dat :)

Lieser schreef:
Pfff, ik vind het maar moeilijk hoor. Ondanks dat ik nu een deeltijd-leasepaardje heb bij een manege, blijf ik toch kijken naar eigen paarden. Veel paarden zijn te duur (meer dan 15.000 euro), iets goedkoper is in no time weg, en nog goedkoper maakt me argwanend. En vooral: Hoe weet je nou of een paard bij je past?

Lastig.


Volg jouw gevoel en durf te beslissen zodra je merkt dat je klik hebt, lang twijfelen loont helaas niet :n ik probeerde het ook eerst rustig aan en weloverwogen aan te pakken maar ff spontaan durven te zijn bleek uiteindelijk de manier om aan een fijn paard te komen :o

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:42

Ik kom me ook weer voorzichtig melden :+

Op zoek naar een echte onbeleerde, liefst merrie, papier is niet zo van belang en niet te groot.

Ben er met 2 in contact. Wie weet.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 10:48

Zaterdag weer ergens kijken. Klinkt wel leuk, ben heel benieuwd.

Alja

Berichten: 25642
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:18

Robijntjah schreef:
Zaterdag weer ergens kijken. Klinkt wel leuk, ben heel benieuwd.

En jou Bob dan?
Is dat mis gelopen?

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:10

Je hebt een pb, vind dat vrij offtopic en privé ;)