Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 09:25

Ik zit nu bij Equipe maar na een paar maanden steggelen heb ik het weer opgezegd. Alles om maar niet te hoeven betalen. :roll:

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 09:26

xSCWx schreef:
Hij is braaf op de trailer zegt de eigenaar. Ik kan geen verzekering vinden die alleen een ritje wil verzekeren, hij hoeft verder niet in de verzekering.

Dan komt het vast wel goed zonder verzekering. :)

Gefeliciteerd! Ik ben heel benieuwd naar foto's haha!

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:31

xSCWx schreef:
Hij is goedgekeurd *\o/*
Zaterdag komt hij hier heen <3


Wat fijn!! Gefeliciteerd *\o/*

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:36

upendo schreef:
Ik zit nu bij Equipe maar na een paar maanden steggelen heb ik het weer opgezegd. Alles om maar niet te hoeven betalen. :roll:


Meen je dat nou? Ik heb nooit gehad dat ze niet willen betalen en ik heb al best vaak schade gehad. Ik ervaar ze juist als heel makkelijk.

XSCWx Volgens mij kan het ook gewoon los.
https://equipepaarden.nl/verzekeringen/ ... rzekering/

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 09:43

Babootje schreef:
upendo schreef:
Ik zit nu bij Equipe maar na een paar maanden steggelen heb ik het weer opgezegd. Alles om maar niet te hoeven betalen. :roll:


Meen je dat nou? Ik heb nooit gehad dat ze niet willen betalen en ik heb al best vaak schade gehad. Ik ervaar ze juist als heel makkelijk.

XSCWx Volgens mij kan het ook gewoon los.
https://equipepaarden.nl/verzekeringen/ ... rzekering/

Ja.... Dus nu ben ik 1500 verder + 300 euro aan maandpremie waar ik geen kak aan heb. Geen verzekering meer voor mij.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 09:51

300 aan maandpremie? :wow:

Wij betalen dat op jaarbasis :=

MyWishMax

Berichten: 25310
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:35

XSCWx gefeliciteerd! :):)

Hier ook nooit problemen met uitbetaling van verzekering. En helaas al flink vaak nodig gehad :=

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:38

Dilan93 schreef:
300 aan maandpremie? :wow:

Wij betalen dat op jaarbasis :=


Ja ligt o.a. aan je verzekerde bedrag/waarde.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:41

c_alsemgeest schreef:
Dilan93 schreef:
300 aan maandpremie? :wow:

Wij betalen dat op jaarbasis :=


Ja ligt o.a. aan je verzekerde bedrag/waarde.

I know, en type verzekering, maar vind het gewoon een behoorlijk bedrag :o

Of ze moeilijk doen met uitbetalen weet ik niet. Hoop het nooit nodig te hebben.

Hoor wel bij meerdere verzekeringen dat ze vaak moeilijk doen bij uitbetalen bij kreupelheden/blessures of medicijnen

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:48

Ik heb met 1 verzekering, die ik niet nader mag noemen :')
Een heel gedoe gehad tot aan een rechtzaak aan toe, uiteindelijk in gelijk gesteld en uitbetaald gekregen.

Bij Jam had ik excellent/hippo.
Nooit gedoe gehad terwijl we echt veel geclaimd hebben en ook met de nood euthanasie alles heel netjes en begripvol afgehandeld.
Wel heb ik altijd alles netjes in overleg gedaan, en heeft bij de noodeuthanasie mijn veearts ook contact opgenomen met ze.
Maar ik ben er erg over te spreken hoe ze met alles zijn omgegaan en vooral over de manier van communiceren.

Dat was bij de eerste heel anders.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:51

Ik had bij destijds bierens een hoop gedoe, moest mijn paard met pijn maar 9 maanden laten staan en dan zou ik wel uitgekeerd krijgen.
Uiteindelijk heb ik de helft uitgekeerd gekregen na het inslapen van mijn paard.

Ik verzeker nooit meer.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 10:58

Ik was juist nooit van het verzekeren, omdat ik altijd alle behandelingen zelf wilde betalen ipv moeten kijken wat wel en niet vergoed wordt.

Na wat tips/advies wilde ik Silver dus wel gaan verzekeren, maar dat heb ik dus niet meer kunnen doen.

Matt is inmiddels wel verzekerd, maar niet voor blessures en dergelijke. Vond daar zoveel haken en ogen aan zitten.
Wil met verzekeren voornamelijk voorkomen dat als mijn paard ineens ingeslapen moet worden, ik nog (een deel van) het verzekerde bedrag terug krijg.

Maar dan nog, hoop ik dat het weggegooid geld is en Matt over 20 jaar gewoon bejaard is en op gegeven moment op is. Even geen pech meer zou fijn zijn

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:39

Nee, ik betaal 61 per maand aan premie, maargoed, als je 5 maanden betaalt en verwacht dat je dan een deel teruggestort krijgt vind ik dat extra kosten die ik niet had hoeven maken..

Ik had die verzekering juist om de grote klappers op te kunnen vangen en nu wordt een grote klapper nog groter...

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:40

Dilan93 schreef:
Ik was juist nooit van het verzekeren, omdat ik altijd alle behandelingen zelf wilde betalen ipv moeten kijken wat wel en niet vergoed wordt.

Na wat tips/advies wilde ik Silver dus wel gaan verzekeren, maar dat heb ik dus niet meer kunnen doen.

Matt is inmiddels wel verzekerd, maar niet voor blessures en dergelijke. Vond daar zoveel haken en ogen aan zitten.
Wil met verzekeren voornamelijk voorkomen dat als mijn paard ineens ingeslapen moet worden, ik nog (een deel van) het verzekerde bedrag terug krijg.

Maar dan nog, hoop ik dat het weggegooid geld is en Matt over 20 jaar gewoon bejaard is en op gegeven moment op is. Even geen pech meer zou fijn zijn

Zo moeilijk zijn anti-pech-recepten nou ook weer niet.

Je kunt niet alles voorkomen, maar grofweg de helft tot 2/3 van wat men "pech" noemt, is gewoon te voorkomen. Kwestie van je management op orde hebben.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:41

Lekker kort door de bocht Ikke. Vooral bij iemand die haar nieuwe paard na 2 weken moest laten inslapen.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:44

upendo schreef:
Ja.... Dus nu ben ik 1500 verder + 300 euro aan maandpremie waar ik geen kak aan heb. Geen verzekering meer voor mij.


Huh? ik betaal voor de ene 70 (verzekerde waarde 5000) euro per maand en de ander 135 (verzekerde waarde 10.000) met uitgebreid ziektekosten voor beide (max uitkering 4500 per jaar). Nooit discussie over de door mij ingediende facturen van de DA en ik heb in de loop der jaren mn premie er altijd ruim uitgehaald, zeg maar.
Aan mij verdienen ze niks.
Weet je zeker dat je bij Equipe Paarden zit?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:46

upendo schreef:
Lekker kort door de bocht Ikke. Vooral bij iemand die haar nieuwe paard na 2 weken moest laten inslapen.


Een straffe uitspraak om stof te doen opwaaien, meer is dat niet.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:46

Babootje schreef:
upendo schreef:
Ja.... Dus nu ben ik 1500 verder + 300 euro aan maandpremie waar ik geen kak aan heb. Geen verzekering meer voor mij.


Huh? ik betaal voor de ene 70 (verzekerde waarde 5000) euro per maand en de ander 135 (verzekerde waarde 10.000) met uitgebreid ziektekosten voor beide (max uitkering 4500 per jaar). Nooit discussie over de door mij ingediende facturen van de DA en ik heb in de loop der jaren mn premie er altijd ruim uitgehaald, zeg maar.
Aan mij verdienen ze niks.
Weet je zeker dat je bij Equipe Paarden zit?

Had hem al genuanceerd, 5 maanden premie van 61 per maand voor de ziektekostenverzekering van Equipe.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 12:47

Gini schreef:
upendo schreef:
Lekker kort door de bocht Ikke. Vooral bij iemand die haar nieuwe paard na 2 weken moest laten inslapen.


Een straffe uitspraak om stof te doen opwaaien, meer is dat niet.

Ik had het kunnen weten inderdaad. Zat in de lijn der verwachtingen. :+

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:49

ikke schreef:
Dilan93 schreef:
Ik was juist nooit van het verzekeren, omdat ik altijd alle behandelingen zelf wilde betalen ipv moeten kijken wat wel en niet vergoed wordt.

Na wat tips/advies wilde ik Silver dus wel gaan verzekeren, maar dat heb ik dus niet meer kunnen doen.

Matt is inmiddels wel verzekerd, maar niet voor blessures en dergelijke. Vond daar zoveel haken en ogen aan zitten.
Wil met verzekeren voornamelijk voorkomen dat als mijn paard ineens ingeslapen moet worden, ik nog (een deel van) het verzekerde bedrag terug krijg.

Maar dan nog, hoop ik dat het weggegooid geld is en Matt over 20 jaar gewoon bejaard is en op gegeven moment op is. Even geen pech meer zou fijn zijn

Zo moeilijk zijn anti-pech-recepten nou ook weer niet.

Je kunt niet alles voorkomen, maar grofweg de helft tot 2/3 van wat men "pech" noemt, is gewoon te voorkomen. Kwestie van je management op orde hebben.

Uhm, mijn ene paard brak zn griffelbeen, was niet te opereren en kreeg complicaties bij de genezing, zou niet meer zonder problemen belast kunnen worden.

Tweede paard dat ik dus net had kreeg koliek, waarvan op de kliniek al gezegd werd dat het enorme pech is dat bij een gezond paard zulke ernstige koliek opgetreden is.

Ik zie niet zo goed waar in heg management ik dit had kunnen voorkomen eerlijk gezegd

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:52

upendo schreef:
Lekker kort door de bocht Ikke. Vooral bij iemand die haar nieuwe paard na 2 weken moest laten inslapen.

Ik geef geen oordeel over een individuele situatie.

Dat is ook HET probleem. Je moet naar elk individueel paard kijken, een aantal kritische vragen stellen en daarna kun je pas iets zeggen.
Maar het wordt weer meteen op alles en iedereen geprojecteerd, FOUT!!

De basisingrediƫnten zijn wel steeds gelijk maar de samenstelling en verhouding is voor elk paard en elke situatie uniek!
Leer eens dat wat voor jou werkt, voor mij totaal averechts uit kan pakken!
Is jouw aanpak dan slecht? Nee. Het past alleen niet bij mijn situatie!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:54

Joh, ikke, ieder paard kan vervelend uitglijden op de weide. Ook die van jou.
Sommige schade heeft helemaal niets met management te maken. Het leven is niet maakbaar.

Sherivey
Berichten: 8626
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:58

Dees schreef:
Joh, ikke, ieder paard kan vervelend uitglijden op de weide. Ook die van jou.
Sommige schade heeft helemaal niets met management te maken. Het leven is niet maakbaar.

Dat dus.

En ja, ik heb mijn paard die middag na het werk terug op de wei gezet. Een paar uur later belt de staleigenaar dat ie op drie benen staat. Maar kan m moeilijk 23/7 op stal zetten in de hoop dat ie dan niks blesseert

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 13:01

Tsja we kunnen ze ook inpakken in bubbeltjes folie :=

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-21 13:02

Of stoppen met paarden houden, dat is het makkelijkst!

Zoveel geld, verdriet en grijze haren bespaard. :')