Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 320 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ben de verkoper maar krijg echt rare en onbeschofte berichten waarop ik gewoon niet reageer :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:07 



 
Profiel   

Martine schreef
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ben de verkoper maar krijg echt rare en onbeschofte berichten waarop ik gewoon niet reageer :')

Oke ja die krijg ik af en toe ook, en dan reageer ik ook niet hoor :+
Maar de mensen die echt interesse tonen en dingen vragen, ga ik gewoon eerlijk op in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:08 



 
Profiel   

Martine schreef
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ben de verkoper maar krijg echt rare en onbeschofte berichten waarop ik gewoon niet reageer :')


En dit houd mij dus tegen om mijn paard te koop te zetten :') . Het gedoe met belletjes, appjes, steeds maar andere filmpjes toesturen dan die er al gemaakt zijn, om dan vervolgens niets meer te horen. Je steekt soms zoveel effort in iemand, dat het niet gek is dat de gemiddelde verkoper tegenwoordig zegt 'kom eerst maar eens kijken en dan praten we verder'. Ik ontvang graag zelf ook altijd veel info en je moet er een wederzijds goed gevoel bij hebben, maar door 'onbeschoft' gedrag van anderen, zie ik er zo onwijs tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:27 



 
Profiel   

Daarom laat ik mijn paard verkopen ipv het zelf te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:27 



 
Profiel   

Hier idem. Ik heb geen zin in het gedoe en daarom gaat mijn knapperd naar een verkoopstal komende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:28 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Hier idem. Ik heb geen zin in het gedoe en daarom gaat mijn knapperd naar een verkoopstal komende week.


Jammer dat mensen soms zo onbeschoft zijn. Ook als kopers hebben we toch al wat gehoord en gezien. Wij hebben alleen maar het beste voor en verwachten dit ook van de andere partij. Maar niet iedereen is van dit principe! Jammer genoeg.
@ Romeo2007 hopelijk vindt je knapperd een goede thuis want hij is het echt wel waard! Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:38 



 
Profiel   

Dank je lief van je! Wanneer dingen anders waren geweest prive was hij ook echt niet weggegaan, maar soms lopen dingen even stom.

Heb oprecht nog nooit zo een lief, knap en goed paard gehad. Heel fijn, maar ook het euvel, want het is zonde om hem te laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:40 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Hier idem. Ik heb geen zin in het gedoe en daarom gaat mijn knapperd naar een verkoopstal komende week.


Nou, ik heb hem 4 wk geleden verhuisd naar een andere stal (stond bijna 5 jr op mijn vorige stal), dus om hem nu weer te verhuizen dat voelt niet goed. En waar ik nu sta, gaat de handel in hele andere bedragen, dus dat is voor hun niet interessant.
Daarnaast wil ik toch ook wel heel graag zelf de keuze maken waar hij naartoe gaat, gezien hij weg mag maar niet hoeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:41 



 
Profiel   

Wij zijn ook aan het kijken in het buitenland maar daar worden we als koper zijnde ook alles behalve serieus genomen soms hoor..

Vraag ik om meer recent beeldmateriaal, los in de baan of ergens bijv. Nou geen gehoor of is het ineens verkocht. Of er wordt gewoon geen eens gereageerd op een berichtje (die ik overigens al vertaal voor het verzenden)..

Die kom ik in NL minder snel tegen maar in NL of BE gaat de handel zo snel dat je eigenlijk alleen kan bellen om langs te komen, en dan wordt er inderdaad verder gepraat.

Ik heb 3x aan de verkopende kant gestaan en moet zeggen dat het echt bizar is wat mensen allemaal op film willen hebben of zien en vragen hoewel er ook mensen zijn die ook meekomen met de, ik kom eerst wel kijken en dan praten we verder.. Het is gewoon een hele gekke markt momenteel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:51 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Martine schreef
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ben de verkoper maar krijg echt rare en onbeschofte berichten waarop ik gewoon niet reageer :')


En dit houd mij dus tegen om mijn paard te koop te zetten :') . Het gedoe met belletjes, appjes, steeds maar andere filmpjes toesturen dan die er al gemaakt zijn, om dan vervolgens niets meer te horen. Je steekt soms zoveel effort in iemand, dat het niet gek is dat de gemiddelde verkoper tegenwoordig zegt 'kom eerst maar eens kijken en dan praten we verder'. Ik ontvang graag zelf ook altijd veel info en je moet er een wederzijds goed gevoel bij hebben, maar door 'onbeschoft' gedrag van anderen, zie ik er zo onwijs tegenop.


Een stand foto en een bewegingsvideo op zachte ondergrond en wellicht harde lijkt me niet meer dan schappelijk? Meer durf ik niet te vragen en begrijp goed dat je niet 1849202 foto’s en filmpjes gaat maken op aanvraag. Dat zie ik zelf wel in het echt. Maar als iemand geen filmpjes wilt sturen ga ik ook de auto niet in.

Herken wel wat je zegt verder qua onbeschofte kopers. Toen ik mijn vorige paard verkocht werd ik overspoeld met mensen die een beetje reageerden à la: voor de helft haal ik ‘m morgen op. Terwijl mijn vraagprijs al gewoon laag was en incl alle spullen..
Was een hele emotionele verkoop, en het voelde gewoon pervers veel geld te vragen voor mijn kind. Doe ik in het vervolg anders. Ze is super terecht gekomen, dat is het belangrijkste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:55 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Romeo2007 schreef
Hier idem. Ik heb geen zin in het gedoe en daarom gaat mijn knapperd naar een verkoopstal komende week.


Nou, ik heb hem 4 wk geleden verhuisd naar een andere stal (stond bijna 5 jr op mijn vorige stal), dus om hem nu weer te verhuizen dat voelt niet goed. En waar ik nu sta, gaat de handel in hele andere bedragen, dus dat is voor hun niet interessant.
Daarnaast wil ik toch ook wel heel graag zelf de keuze maken waar hij naartoe gaat, gezien hij weg mag maar niet hoeft.


Iedereen maakt hier zijn of haar eigen afweging in. Prima toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 12:56 



 
Profiel   

Danique, ik heb geen zachte en harde ondergrond, alleen weide. Ik heb een rijvideo van ongeveer 1,5 a 2 minuten en een goed longeer filmpje die ik sowieso stuur. Ook nog zo wat filmpjes dat er grote machines naast draaien en hij gewoon staat te eten, om aan te tonen dat hij braaf is.

Ik ben verder altijd alleen bij de paarden dus kan niet zo 123 nieuwe filmpjes maken helaas (Buiten het feit dat ik zelf niet meer echt durf te rijden :+ )

Goed huisje gaat bij mij ook boven de prijs, maar het moet wel gewoon een realistisch bedrag zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:02 



 
Profiel   

Weide telt gewoon als zachte ondergrond toch?

Ik vind vooral loslopende filmpjes belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:05 



 
Profiel   

Wat een stress toch dat hele verkopen/kopen... Als ik er nog 1 zou bij willen (nadat ik de lotto win :') ) dan ga ik terug naar de plaats waar ik mijn huidige paard heb gekocht. Van zadelmak tot St-georges paarden en mocht ik op een veulen vallen is er een fantastische opfok :D Het is dat ik er +2u vandaan woon, gewoon de omgeving is geweldig om te wonen/paard te stallen.

Bij de koop van mijn andere paard (wel helaas ingeslapen deze zomer) was het ook fijn contact. Het ging om een bekende ruiter. Het lijkt me dat zo'n mensen iets meer "waar" te maken hebben en ze natuurlijk niet in een slecht daglicht willen komen te staan qua reputatie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:12 



 
Profiel   

[/quote]

Iedereen maakt hier zijn of haar eigen afweging in. Prima toch.[/quote]

Ja is ook zeker zo. Ik zie dat mijn post hierboven iets genuanceerder kon, want dit is puur op mijzelf en doet niets af aan fijne verkoopstallen of de keuze hierin. Excuses als dit anders over is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 13:28 



 
Profiel   

_Tarzan schreef
Danique, ik heb geen zachte en harde ondergrond, alleen weide. Ik heb een rijvideo van ongeveer 1,5 a 2 minuten en een goed longeer filmpje die ik sowieso stuur. Ook nog zo wat filmpjes dat er grote machines naast draaien en hij gewoon staat te eten, om aan te tonen dat hij braaf is.

Ik ben verder altijd alleen bij de paarden dus kan niet zo 123 nieuwe filmpjes maken helaas (Buiten het feit dat ik zelf niet meer echt durf te rijden :+ )

Goed huisje gaat bij mij ook boven de prijs, maar het moet wel gewoon een realistisch bedrag zijn.


Dat lijkt mij al super om te zien als ik een koper zou zijn! Zolang het paard in vrije beweging kan zien maar zodat ik niet heen ga voor een dier dat kreupel is. Ik heb wel eens gehad dat ik heel beleefd om een bewegingsfilmpje vroeg gezien het 2 uur rijden is. Dit werd op brute toon afgewezen: als ik echt interesse had kwam ik er maar heen. Doe ik met liefde hoor. Maar het basis materiaal zet je toch neem ik aan in een advertentie?
Zal wel aan mij liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 16:33 



 
Profiel   

Padoertje ik weet een fijn adres voor je evt. Jazzy staat er nu ook ;-)

Ik kom me ook alvast melden dus. Zodra Jazzy verkocht is naar een fijn nieuw adresje ga ik, met lood in de schoenen, ook weer op zoek. Ik moet zeggen dat ik er echt enorm tegenop zie weer de markt op te moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 19:31 



 
Profiel   

Charmaine schreef
Padoertje ik weet een fijn adres voor je evt. Jazzy staat er nu ook ;-)

Ik kom me ook alvast melden dus. Zodra Jazzy verkocht is naar een fijn nieuw adresje ga ik, met lood in de schoenen, ook weer op zoek. Ik moet zeggen dat ik er echt enorm tegenop zie weer de markt op te moeten.


Joh, echt? Jammer zeg. Ik dacht dat je op de andere stal je draai wel gevonden had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:10 



 
Profiel   

Wil je ook weer een andere padoertje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:15 



 
Profiel   

Wat een horror verhalen allemaal, dat mensen zo doen terwijl ze een paard kopen... Als het nou een stofzuiger was á la..

Ik heb mij vorige maand op de wachtlijst van een pensionstalling laten zetten, met de notitie dat ik nog geen paard heb. De staleigenaar wenste me veel succes en zei dat als ik nog steeds geen paard gevonden zou hebben als ik aan de beurt was, hij mij telkens gewoon één plekje omhoog zou bumpen.

Ik ben mij gaan oriënteren, ras gevonden waar ik helemaal gek op ben geworden, fokker gevonden (enige stoeterij van het ras in Nederland) en ineens had ik binnen twee weken een paard gekocht.

Nog wel zonder stalling :Y) Ze kan tot februari kosteloos bij de fokker blijven staan, daarna ga ik daar stallingskosten betalen. Hopelijk kan ik in maart of april op de pensionstal bij mij in de buurt terecht.

Ik heb er nooit aan gedacht om een paard met een stamboek te kopen, maar de huidige prijzen zijn zo absurd dat een stapje naar een fijn, bedachtzaam, gefokt paard niet eens veel duurder is dan wat ik op marktplaats voorbij zie komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:17 



 
Profiel   

Galeobdolon, gefeliciteerd, heb je een foto van je nieuwe aanwinst?
Danique, inderdaad, een filmpje en wat extra foto's moeten toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij :=

Pfff vandaag zou iemand komen kijken naar Fuego, klonk echt als het perfecte plekje, wat denk je, niet komen opdagen en ik kreeg haar telefonisch ook niet meer te pakken -O-
Nouja, de wachttijd gebruikt om de wei/paddock weer even goed schoon te maken, scheelt mij morgen weer een hoop werk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:56 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Wil je ook weer een andere padoertje?


Staat voor mijn dochter een 2,5 jarige Governor die straks aan de slag kan. En ze rijdt nog wat andere jonge paarden bij haar vriend. Ik koop voor mezelf nu even niets terug. Wellicht een veulen, als ik echt iets gaafs voorbij zie komen Ik heb nooit zonder wedstrijdpaard gezeten, dus altijd wel iemand die een paard voor me heeft staan Komende jaren iets minder verplichtingen en wat meer aandacht voor manlief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:01 



 
Profiel   

Padoertje schreef
MyWishMax schreef
Wil je ook weer een andere padoertje?


Staat voor mijn dochter een 2,5 jarige Governor die straks aan de slag kan. En ze rijdt nog wat andere jonge paarden bij haar vriend. Ik koop voor mezelf nu even niets terug. Wellicht een veulen, als ik echt iets gaafs voorbij zie komen Ik heb nooit zonder wedstrijdpaard gezeten, dus altijd wel iemand die een paard voor me heeft staan Komende jaren iets minder verplichtingen en wat meer aandacht voor manlief.


Dan kom ik je vast wel weer tegen! Ben benieuwd naar die van dochter!

Ik zou ook wel weer wedstrijdpaard willen :+ heb nog even gezocht naar 1 die ik on het Z kon starten, maar dat was niet makkelijk met iedereen die ging verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:18 



 
Profiel   

De stoeterij waar ik was vertelde dat ze zelfs meemaakt dat mensen na een aanbetaling zonder iets te zeggen van de aardbodem verdwijnen.. paard toch maar opnieuw in de verkoop.

Dit is haar, de 2,5 jarige, verregende, overbouwde dame:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 21:54 



 
Profiel   

Wat is dat voor ras dan Galeobdodon, Ackal Teke misschien?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 23:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 320 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen