Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er op zoek naar een paard?

 
Profiel   

Na het inslapen van mijn allereerste eigen paard, mijn vriendinnetje, kwam al snel de klap en het zwarte gat waar ik in viel.

Ik heb nu een hele leuke en eigenwijze jonge bijrijdhaflinger, wat maakt dat het zwarte gat toch wat kleiner is..

Maar komend jaar wil ik toch wel heel graag op zoek naar een nieuw eigen paard. Een waarmee ik verder kan waar ik met mijn vorige paard gebleven was: dressuurwedstrijden, bosritten, springen en een oefencross hier en daar. Kortom, flink veelzijdig.

Het is me alleen opgevallen dat de markt in een paar jaar onwijs veranderd is. Waar ik een aantal jaar geleden mijn merrie kocht voor een bedrag waarvan ik dacht dat dat echt wel hoog in de normale prijsklasse zat... Daar koop je nu echt niet meer hetzelfde voor. De paardenspaarpot was na het hele medische proces ook leger dan verwacht.. Dus die moet helemaal opnieuw aangevuld worden.

Ik verwacht daardoor rond april/mei te gaan zoeken. Maar sporthorses en Marktplaats worden nu toch al in de gaten gehouden. De tijd gaat langzaam....

Met mij zijn er vast ook wel andere mensen die in 2021 op zoek gaan. Het lijkt me fijn om elkaar mee te nemen in elkaars zoektocht, zodat het toch wat leuker is om je gedachten te wisselen.. :)

Dit topic is een vervolg op het onderstaande topic.
[PP] Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Ik zit ook in het volgende huiskamertopic:
[HK] Nieuw paard kopen, deel XXI
Hier mogen paarden worden aangeboden als deze passen bij de zoekplaatjes.
Dat is in dit topic niet de bedoeling.

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Dit topic zal gesloten worden bij 500 pagina's. Een vervolg topic kan door een kantine mod geopend worden

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.



Laatst bijgewerkt door balance op 03-01-22 01:44, in het totaal 6 keer bewerkt

aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:19 



 
Profiel   

En als aanvulling op mijn zoekplaatje, ik zoek een sportpaard voor basissport bij voorkeur tussen de 4 en 8 jaar. Geschikt voor dressuur (potentie om te trainen t/m Z2/ZZ-L), springen en SGW (potentie om te trainen naar B/L niveau). Kortom; paard met drie fijne en ruime basisgangen.
Niveau bij voorkeur wel een goede basis. Moet ervaring hebben met springen van een (oefen)parcours. Dressuurmatig mag er werk aan zitten, maar geen staakgedrag.
Ik zoek een merrie, stokmaat tussen 1.64 en 1.70. Moet mee naar buiten kunnen: bekend zijn met (groot) verkeer etc.
Bekend met trailerladen.

Maar ik heb steeds meer het idee dat dit is wat iedereen zoekt. Enorm frustrerend als je niet snel 20k bij elkaar kunt sparen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:23 



 
Profiel   

Geen € 20k (en dat snap ik... :o ) maar welke prijsklasse zoek je dan wel? Tussen € 1.000 en € 20.000 ligt nogal een afstand... ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:27 



 
Profiel   

Ik heb een prijsklasse van ongeveer 10.000 euro in mijn hoofd.

Ik had jullie merrie ook voorbij zien komen, mijn merrie kwam ook uit de Sina-stam. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:31 



 
Profiel   

Ik heb helaas ook afgelopen jaar mijn merrie moeten laten inslapen. Dat zwarte gat herken ik heel goed. In 2021 hoop ik een leuk paardje te vinden.

Mijn zoekcriteria:
Merrie
Tussen de 4-9 jaar oud
Braaf en gezond
Mag ietsje kleiner zijn, dus tussen de 1.55 en 1.68
Prijsklasse tot de 9000 euro
Ik wil er dressuur mee rijden en een bosritje.

Leuk om de ervaringen te lezen van iedereen die dit jaar ook op zoek gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:39 



 
Profiel   

upendo schreef
Ik heb een prijsklasse van ongeveer 10.000 euro in mijn hoofd.

Ik had jullie merrie ook voorbij zien komen, mijn merrie kwam ook uit de Sina-stam. :)


De Connect? Die past denk ik idd aardig bij je plaatje. Staat nu nog even een paar maanden uit te kleuteren, had ze nog even nodig, maar stuur me in april/mei zeker eens een berichtje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:41 



 
Profiel   

Leuk, ik ga met jullie meepraten.
In maart mijn pre moeten laten inslapen. Afgelopen jaar wel al gezocht maar na 2x een afgekeurd paard was ik er weer helemaal klaar mee.

In 2021 maar weer met frisse start beginnen

Ik zoek een betrouwbaar buitenrijpaardje en wat basisdressuur. Totaal geen wedstrijd ambities meer. Voorkeur voor haflinger, New forrest, quartertype ed. Budget tot 5000.


Laatst bijgewerkt door Esther_r20 op 27-12-20 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:45 



 
Profiel   

Naar hé Levita... Ik heb ook bewust wel even tijd genomen zodat ik mijn verlies kon verwerken.
Ik zal het voor je in de gaten houden, met jouw stokmaat is er soms wel een te vinden die voor de fokkers te klein is gebleven.

StalDiefdijk schreef
upendo schreef
Ik heb een prijsklasse van ongeveer 10.000 euro in mijn hoofd.

Ik had jullie merrie ook voorbij zien komen, mijn merrie kwam ook uit de Sina-stam. :)


De Connect? Die past denk ik idd aardig bij je plaatje. Staat nu nog even een paar maanden uit te kleuteren, had ze nog even nodig, maar stuur me in april/mei zeker eens een berichtje. :D

Ja die!! :)
Ik heb nog overwogen om Connect te gebruiken op mijn merrie toen we dachten dat ze gezond was.

Wat fijn dat jullie haar die tijd geven! Ik ga je aanbod zeker onthouden, om eerlijk te zijn had ik verwacht dat ze ver boven budget zou liggen haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:48 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
Leuk, ik ga met jullie meepraten.
In maart mijn pre moeten laten inslapen. Afgelopen jaar wel al gezocht maar na 2x een afgekeurd paard was ik er weer helemaal klaar mee.

In 2021 maar weer met frisse start beginnen

Ik zoek een betrouwbaar buitenrijpaardje en wat basisdressuur. Totaal geen wedstrijd ambities meer. Voorkeur voor haflinger, New forrest, quartertype ed. Budget tot 5000.


Het is te

Gezellig Esther! Naar hé, die afgekeurde paarden... In de zoektocht naar het paard van mijn vriendin hadden we er ook 2 die op de foto's afgekeurd waren... Kost een hoop geld dan..

Ik heb wel het idee dat de pony's wat betaalbaarder zijn gebleven dan paarden. Klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 15:53 



 
Profiel   

Ja dat is zo balen elke keer. Zeker omdat je toch stiekem al gek bent op het dier. Maar na alle narigheid wil ik nu een gezond dier.

Pony’s zijn inderdaad nog wel goedkoper, maar soms zie je wel prijzen staan die ook nergens over gaan. Een haflinger ruin voor bijvoorbeeld 7500. En dan geen sport prestaties oid. Maar er zijn mensen die het betalen dus ze kunnen het vragen.

Hopelijk straks in het voorjaar weer wat gunstiger als iedereen weer fulltime aan het werk moet na de Lock down en dan is er geen tijd meer voor het paard. Nu toch een snelle markt, alsof iedereen zich nu verveeld en toch even een paard koopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:00 



 
Profiel   

upendo schreef
Ik heb een prijsklasse van ongeveer 10.000 euro in mijn hoofd.

Ik had jullie merrie ook voorbij zien komen, mijn merrie kwam ook uit de Sina-stam. :)


Die Montecristo (V/M) merrie op SH? Die had ik ook al opgemerkt :D Montecristo staat nog steeds op stal K*rtl*nd v/h Broere. Ons jonge paard is een High Five x Montechristo. Mijn dochter lest daar. Heb hem nog even bekeken natuurlijk :D

Waarom jouw voorkeur voor een merrie Upendo?
Mijn ervaring is dat er toch meer zijn die een ruin zoeken.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-12-20 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:00 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
Ja dat is zo balen elke keer. Zeker omdat je toch stiekem al gek bent op het dier. Maar na alle narigheid wil ik nu een gezond dier.

Pony’s zijn inderdaad nog wel goedkoper, maar soms zie je wel prijzen staan die ook nergens over gaan. Een haflinger ruin voor bijvoorbeeld 7500. En dan geen sport prestaties oid. Maar er zijn mensen die het betalen dus ze kunnen het vragen.

Hopelijk straks in het voorjaar weer wat gunstiger als iedereen weer fulltime aan het werk moet na de Lock down en dan is er geen tijd meer voor het paard. Nu toch een snelle markt, alsof iedereen zich nu verveeld en toch even een paard koopt

Ja klopt, je verheugt je er toch op en dan komt het aan als een klap in je gezicht..

Ja, ik zie ze ook regelmatig voorbij komen ja.. Wat dat betreft hoop ik echt dat als corona een beetje uit de lucht is de situatie echt wel verandert. Geld betalen voor een goed paard vind ik geen probleem, maar op deze manier kan ik er niet tegenop sparen.. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:02 



 
Profiel   

Babootje schreef
upendo schreef
Ik heb een prijsklasse van ongeveer 10.000 euro in mijn hoofd.

Ik had jullie merrie ook voorbij zien komen, mijn merrie kwam ook uit de Sina-stam. :)


Die montecristo (V/M) merrie? Die had ik ook al opgemerkt :D

Waarom jouw voorkeur voor een merrie Upendo?
Mijn ervaring is dat er toch meer zijn die een ruin zoeken.

Laat je wel wat voor me over Babootje? :P ;)

Van alle paarden waar ik afgelopen tijd op heb gezeten klikte ik sneller met een merrie.

Plus dat het fokken me ook trekt. De eerste paar jaar niet, maar uiteindelijk wel. Een ruin fok je zo moeizaam mee. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:04 



 
Profiel   

Ik ben zelf ook echt wel een merriemens. Ook wel ruinen gehad (hebben er nu natuurlijk ook 1). Hangt een beetje van het karakter af. Ik houd zelf wel van een beetje karakter erin.
Wij hebben met onze merrie afgelopen jaar gefokt. Er is een 'evenbeeld' uitgekomen als het veulen van stalDiefdijk tot en met de aftekening. _O- _O- Totaal ander bloed.

Ik vind fokken zelf heel lastig als je geen eigen plek hebt. Goedkoop is het niet alles bij elkaar genomen. En best een aanslag op de merrie. We hebben haar laten dekken omdat ze (nog jonge merrie) veel kleine blessuretjes had door haar lompheid. Dus maar nog een jaartje laten kleuteren en dan is het zonde dat je ze niet zou laten dekken. Maar als we het nu nog een x zouden doen, zoek ik een draagmoeder. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:14 



 
Profiel   

Oh er is er eentje voor 2021! Kan ik eindelijk officieel meepraten. Ik weet nog niet zo goed wat ik zoek qua leeftijd maar ik heb nog even tijd om me te oriënteren.
Ik zoek iets tussen de 3 en de 6 jaar (denk ik?)
Mag iets onder de 160 als ze jong zijn tot Max 170 a 172. Geschikt voor de dressuur (zou best hoger dan Z willen schoppen maar ja :Y) ), goede bouw, moet redelijk wel redelijk braaf zijn. Wil lekker allround bezig zijn: soms wat springen, crossen en bos mee in. En stiekem wil ik een vos merrie }:0 ik ben er nog niet over uit wat ik eraan wil besteden maar voor mijn gevoel wil ik er niet meer dan 8 a 9 k aan besteden. Zoals jullie lezen heb ik nog wat uitzoek werk te doen. Ik vind het bijvoorbeeld lastig in te schatten altijd hoe dieren van een jaar of 2,5 a 4 gaan uitpakken in de toekomst. Durf ik überhaupt een paard in te rijden? Ik ben nu een paard aan het doorrijden en dat vind ik heel leuk. Maar ben ik er wel geschikt voor? Ik ben een tijdje uit de paardenwereld geweest dus heb niet echt mensen om me heen die mij moraal kunnen steunen. Veel vragen aan mezelf. Ik heb daarom nog niet echt “harde” eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:16 



 
Profiel   

@Upendo Zou je onbeleerd zien zitten? In die categorie is er best veel leuks te vinden. Zadelmak maken kun je ook uitbesteden.

@Danique. Goede begeleiding moet je wel hebben. Maar als je nu ook een jong paard aan het doorrijden bent en je vind dat leuk, waarom niet? Mijn ervaring is als ze zich makkelijk zadelmak laten maken ze ook wel braaf blijven. Niet dat ze niet stout kunnen zijn (puberen), maar dat loopt dan echt niet erg uit de hand als je zelf concequent kunt zijn.


Laatst bijgewerkt door Babootje op 27-12-20 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:17 



 
Profiel   

Ik meld me ook stilletjes. Ook flink wat tegenslagen gehad en daardoor in de winter verstek laten gaan met zoeken. Vanaf mei/april gaat mijn zoektocht weer beginnen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:18 



 
Profiel   

@Babootje: Ik ook hoor. Vind het ook zo fijn dat ze voor je door het vuur gaan als ze je langer kennen en weten dat je vertrouwen in ze hebt.

Mooi is dat, dat je een evenbeeld hebt gefokt met heel ander bloed.. :))

Nee, klopt... Het is een afweging die je moet maken. Het scheelt dat wij op een stal staan waar ze zelf ook fokken met de merries en waarbij opfok de grootste inkomstenbron is. Ze hebben daar dus veel ervaring in elke stap van het proces. Dat maakt het wat fijner. Anders had ik me nog wel een paar keer op mijn hoofd gekrabt.. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:19 



 
Profiel   

Welkom Danique en Autumn!

Lastige afweging hé, dat zadelmak of niet. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om er een te gaan zoeken die al wel onder het zadel is, dan kan ik voelen of ze vertrouwd voelen. Volledig tussen mijn oren, maar dat geeft mij een beter gevoel!

Onwijs balen van je tegenslagen, Autumn.. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 16:21 



 
Profiel   

Veel succes allemaal in 2021. Dezelfde regels blijven van kracht en zijn toegevoegd aan de OP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 17:05 



 
Profiel   

Zelfs dan vind ik het nog lastig in te schatten upendo. Mijn oude bijrijdpaard was ook net onder het zadel toen ik erbij kwam. Was echt een engel in het begin en nu in de puberteit (medisch goed) is het echt een regelrechte kwal. Daarvoor ook al extreem dominant (gericht trappen op de wei etc) maar dit is een beetje mijn grootste angst: je koopt een relatief braaf jong dier en uiteindelijk is het een enorme draak ~~}> er mag wel wat bloed inzitten en vind het geen punt er een keer af te vallen maar het wel te overzien blijven. Misschien heb ik ook wel gewoon enorme draken meegemaakt. Mijn eigen paard in de puberteit destijds viel reuze mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 17:16 



 
Profiel   

Hahah, ja, moeilijk in te schatten, maar als je ze koopt rond hun vierde zitten ze in die puberteit.

En mijn ervaring is toch dat ze vroeg of laat toch uit gaan testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 17:59 



 
Profiel   

Babootje schreef
Wij hebben met onze merrie afgelopen jaar gefokt. Er is een 'evenbeeld' uitgekomen als het veulen van stalDiefdijk tot en met de aftekening. _O- _O- Totaal ander bloed.

:D :D :D We kunnen ze over een paar jaar als tweespan aanbieden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:07 



 
Profiel   

Hier ook dit jaar m’n paard moeten laten inslapen. (Die ik net 4 maanden had..) En daarna weer opnieuw moeten sparen. Wil in maart weer op zoek omdat ik dan klaar ben met m’n opleiding. Een braaf leerpaard, dus ben benieuwd hoe die zoektocht gaat. Maar dat zie ik dan wel weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:16 



 
Profiel   

Wat onzettend naar Selina.. 4 maanden is veel te kort ook.. :(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-20 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 499 [ 12457 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen