Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sydney_Zorro

Berichten: 186
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:18

Getup schreef:
Nou ja, je gaat dan toch "gewoon" meteen op zoek naar een fijn leerpaard; waarvan ze denken dat deze dat is ?

Aan de andere kant: met 12 zit je toch nog lekker op n pony :D ( of is ze erg groot ?).


Meelezer hier, ben momenteel nog niet op zoek vanwege geen plek thuis maar komt ooit wel :)

Ik reed met 11 al op mijn huidige paard, vanwege mijn lengte maar ook omdat het toevallig zo liep, paard kwam zo op mijn pad.

Denk dat subtop met 15 jaar nog zeker haalbaar is, zeker als het paard topfit is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:26

Toen is 12 was reedt ik de sterren van de hemel en was ik nergens bang van met mijn verzorgpony. Geweldige tijd gehad. Ik was er elke dag en zorgde er ook heel goed voor. Dus leeftijd hoeft niet zoveel te zeggen vind ik.

Momenteel heb ik 2 fantastische paarden te bezoeken dit weekend. Een luxeprobleem dus. Ik wil wel duidelijkheid bieden aan de verkopers, dus zal toch ook weer snel moeten gaan schakelen mocht de ware erbij zitten.

Mijn lijstje:

Merrie of ruin tussen de 3 en 13
Van 145 tot 165 hoog.
Braaf in gedrag aan de hand en onder zadel. Geschikt voor lange ritten. Vooral buiten en alleen. Zelf houdt ik heel erg van tutten, dus een paard die daar ook blij van wordt zou een mooie bijkomstigheid zijn.

Voorkeur is toch wel de Palomino, een Paint is leuk maar een Fjord of Draver mag ook gewoon. Ras is niet belangrijk. Gezondheid wel. Paard blijft bij mij. Dus is echt voor jaren tot en met de dood. Daarom ben ik al heel lang aan het zoeken naar de juiste match.

Pony/paard komt veel buiten bij ons. Wij zorgen er zelf voor. Krijgt 2 Shetlandpony vriendjes (later 1) ruintjes waarvan 1 nog jong, onderdanig en speels is. Met mijn ruintje men ik sinds kort. Dus soms even alleen kunnen zijn wordt geoefend.

Budget 12,500
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-01-22 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Sesamzaadjes
Berichten: 12
Geregistreerd: 10-11-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:28

Earth schreef:
Pony waar wij hebben gekeken was onder het zadel topbraaf maar nog wat te groen voor mijn lesklant.
Wel jammer want het was echt een leuk dier. Zaterdag weer bij 1 of 2 kijken.


Wat zoek je precies?
Ik ken een 13 jarige ruin, appaloosa M niveau gereden. 99% braaf, soms is die een beetje een boefje.
Niet sterk, makkelijk te rijden en een hele ruime stap, super draf en de galop is die zowel groot als klein te rijden.
Springt wel een beetje, trekt naar de sprong. Dressuur ligt hem beter.
Buiten is hij braaf, soms wat sterk.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:11

Ene Miranda uit Soest biedt ook regelmatig wat aan. Is iemand hier daar wel eens geweest?

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:08

Evamarie schreef:
Toen is 12 was reedt ik de sterren van de hemel en was ik nergens bang van met mijn verzorgpony. Geweldige tijd gehad. Ik was er elke dag en zorgde er ook heel goed voor. Dus leeftijd hoeft niet zoveel te zeggen vind ik.

Momenteel heb ik 2 fantastische paarden te bezoeken dit weekend. Een luxeprobleem dus. Ik wil wel duidelijkheid bieden aan de verkopers, dus zal toch ook weer snel moeten gaan schakelen mocht de ware erbij zitten.

Mijn lijstje:

Merrie of ruin tussen de 3 en 13
Van 145 tot 165 hoog.
Braaf in gedrag aan de hand en onder zadel. Geschikt voor lange ritten. Vooral buiten en alleen. Zelf houdt ik heel erg van tutten, dus een paard die daar ook blij van wordt zou een mooie bijkomstigheid zijn.

Voorkeur is toch wel de Palomino, een Paint is leuk maar een Fjord of Draver mag ook gewoon. Ras is niet belangrijk. Gezondheid wel. Paard blijft bij mij. Dus is echt voor jaren tot en met de dood. Daarom ben ik al heel lang aan het zoeken naar de juiste match.

Pony/paard komt veel buiten bij ons. Wij zorgen er zelf voor. Krijgt 2 Shetlandpony vriendjes (later 1) ruintjes waarvan 1 nog jong, onderdanig en speels is. Met mijn ruintje men ik sinds kort. Dus soms even alleen kunnen zijn wordt geoefend.

Budget 12,500



Moderatoropmerking:
bericht verwijderd, zoals in de OP staat is adverteren niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Ti_Amo op 14-01-22 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:09

Evamarie, maar met die best ruime criteria (zeker als je de kleur Palomino kunt loslaten) en dat budget is 2 bezichtigingen toch niet bepaald een luxe te noemen? Dan zou je er toch veel meer kunnen hebben gedurende een week?

Ben wel benieuwd of er leuke voor je bij zit dit weekend, zal voor je duimen. En denk vooral niet aan duidelijkheid voor de verkopers, laat je geen druk opleggen maar neem je tijd!

Silverfields
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-10-21
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:25

Ik ga ook nog eens delen wat ik zoek, wie weet.
- Braaf, braaf, braaf en lief! Niet steigeren en bokken. Nieuwsgierig en karakter mag natuurlijk wel.
- Gezond, geen (stal)gebreken
- Tussen 7-17j. Een ervaren paard.
- Zowel geschikt voor mij als voor mijn moeder (tegen de 60). Paard moet wat vertrouwen geven tijdens het rijden.
- Dressuur en af en toe een relaxt buitenritje.
- minimaal 160cm
- Budget rond de 10k.

Paard komt op een fijne pensionstal te staan; ‘s nachts op stal, overdag op de wei. Als iemand toevallig iets weet...
Laatst bijgewerkt door Silverfields op 14-01-22 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:30

Ti_Amo schreef:
Evamarie schreef:
Toen is 12 was reedt ik de sterren van de hemel en was ik nergens bang van met mijn verzorgpony. Geweldige tijd gehad. Ik was er elke dag en zorgde er ook heel goed voor. Dus leeftijd hoeft niet zoveel te zeggen vind ik.

Momenteel heb ik 2 fantastische paarden te bezoeken dit weekend. Een luxeprobleem dus. Ik wil wel duidelijkheid bieden aan de verkopers, dus zal toch ook weer snel moeten gaan schakelen mocht de ware erbij zitten.

Mijn lijstje:

Merrie of ruin tussen de 3 en 13
Van 145 tot 165 hoog.
Braaf in gedrag aan de hand en onder zadel. Geschikt voor lange ritten. Vooral buiten en alleen. Zelf houdt ik heel erg van tutten, dus een paard die daar ook blij van wordt zou een mooie bijkomstigheid zijn.

Voorkeur is toch wel de Palomino, een Paint is leuk maar een Fjord of Draver mag ook gewoon. Ras is niet belangrijk. Gezondheid wel. Paard blijft bij mij. Dus is echt voor jaren tot en met de dood. Daarom ben ik al heel lang aan het zoeken naar de juiste match.

Pony/paard komt veel buiten bij ons. Wij zorgen er zelf voor. Krijgt 2 Shetlandpony vriendjes (later 1) ruintjes waarvan 1 nog jong, onderdanig en speels is. Met mijn ruintje men ik sinds kort. Dus soms even alleen kunnen zijn wordt geoefend.

Budget 12,500


Moderatoropmerking:
bericht verwijderd, voldoet niet aan de regels in de OP
]


Bedankt voor de leuke berichtjes en wat een leuke pony Ti amo!

Ik stuur je even een pb na dit weekend als ik meer weet.

Fijn weekend allemaal en succes met de zoektochten, keuringen en overwegingen.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:38

Ik denk dat je je post beter weg kunt halen Ti_amo, want dit is niet toegestaan ;)

Wat ik zoek.

Rustige pony of paard die ruiter een goed gevoel geeft. Meisje is beginnend maar heeft wel wat ruitergevoel.
Tussen de 1.45 en 1.65 mtr.
Verkeersmak en kan alleen naar buiten
Al netjes opgeleid, netjes aan de hulpen, hoef niet perse meer wat te leren.
Hoeft niet speciaal te bewegen, maar wel een rustige galop goed aan de hulpen.
Beetje een leerpony, maar ook om plezier mee te hebben. Zonder zadel rijden etc.
Lagere tot gemiddelde prijsklasse.
Vanwege het budget is een wat oudere pony prima. Max 20 jaar
Geen dravers of Ierse import.
Soepel in de beweging (wij krijgen regelmatige stijve of kreupele paarden aangeboden. Dat is niet wat we zoeken, paard of pony moet nog wel even mee kunnen :) )
Liever geen handelaren

Er is al wel het een en ander te vinden hoor, maar we zoeken nog rustig verder om de leuke topper te vinden.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:40

Klopt idd, het plaatsen van advertenties is helaas niet toegestaan. Via pb kan wel.

Ti_Amo

Berichten: 941
Geregistreerd: 16-06-08
Woonplaats: Rozenburg

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:55

Sorry, dacht alleen oh wat zij zoekt dat heb ik staan :)
Zal het voortaan via pb doen.

Padoertje
Berichten: 1552
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:09

Getup schreef:
Nou ja, je gaat dan toch "gewoon" meteen op zoek naar een fijn leerpaard; waarvan ze denken dat deze dat is ?

Aan de andere kant: met 12 zit je toch nog lekker op n pony :D ( of is ze erg groot ?).


Ja, ze is best wel lang en past niet meer op een D.
Wat betreft niveau; meisjes die van thuis lekker aan het rommelen zijn met een (verzorg)pony en denken dat ze wel lekker kunnen sturen omdat ze zonder zadel door het land crossen, vallen meestal wel flink door de mand als ze ineens technisch moeten gaan rijden. Want dat leer je niet in de gemiddelde ponyclubles :') Ik heb er al veel gezien die vonden dat ze geweldig reden op de manege en als ze vervolgens bij ons een eigen pony gingen leasen, lag de een na de ander ernaast. En de pony's waren toch echt wel braaf hoor!

Vanmiddag ruitertje 1 weer gehad en hoewel ik er vorige week een fijn gevoel bij had, vond ik haar nu erg flink inwerken en uitproberen. Op zich goed dat je kijkt hoe een paard reageert, maar hij werd toch wel een beetje gefrustreerd van dr. Ik heb aangegeven dat het een paard is wat braaf is, maar als je hem niet in zijn waarde laat hij dat ook laat merken. Wellicht komt ze nog een keer met haar instructie om te zien hoe dat gaat, maar op dit moment geef ik hem sowieso niet mee.

Jullie vinden kopen lastig, maar ik moet zeggen dat ik vanaf de andere kant ook steeds kritischer ga worden. Poehhh, best moeilijk allemaal.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:27

Padoertje ik zou het niet doen
Echt niet volg je gevoel

Als wij de paarden trainden ging het er zeer correct aan toe was de eigenaar weg dan keek ik ook andere kant op

Jouw paard mag best wel relax leven leiden en is belangrijk om um gezond te houden
Waarom kijk je niet naar mensen van middelbaar leeftijd met genoeg ervaring

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:33

Mijn Fjord bokte iedereen eraf die niet lief voor haar waren, ideaal. :o

Maar ik zou daar idd niet aan beginnen. Dat is niet de manier een paard te testen.

oji

Berichten: 4261
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:42

Ik dacht ook dat als je iets weet wat echt aansluit bij een zoekertje hier, dat het dan wel mocht Dat je alleen niet plompverloren mag adverteren. Ik heb jij reactie niet gezien Ti-Amo dus of dat hier het geval was weet ik niet.

Edit: ik zie dat dat dan alleen via pb mag.

RianneH

Berichten: 28238
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:47

Bij twijfel, de regels staan ook in de OP als je terug wilt lezen maar hier ook nog eens:

Moderatoropmerking:
Dit topic is aangemaakt om de gehele zoektocht naar een nieuw paard met andere zoekers te kunnen delen. We vinden het belangrijk dat dat de kern blijft van het topic. We willen jullie daarom graag wijzen op enkele regels en alternatieven.

- Het actief aanbieden van paarden is niet toegestaan in het topic. Daarvoor is de Markt, maar mocht jouw paard in het zoekprofiel passen staat het vrij direct persoonlijk contact op te nemen. Ook verkapte advertenties zijn niet toegestaan in het topic.

- Dit topic zal gesloten worden bij 500 pagina's. Een vervolg topic kan door een kantine mod geopend worden

- Het is niet toegestaan om te vermelden dat je eigen paard of een paard in de omgeving binnenkort in de verkoop gaat of staat.

- Het bespreken van, en linken naar, een advertentie is hier niet toegestaan. Dit topic gaat puur over de ervaringen en het proces van de zoektocht naar een nieuw paard.

- Houd rekening met de huidige eigenaar wanneer je een bezocht paard wil bespreken, dit topic is openbaar en via Google terug te vinden.

- In de HuisKamer loopt een alternatief topic: [HK] Nieuw paard kopen, deel XXI Hier is iets meer ruimte in het actief meezoeken naar een potentieel aankoop, maar lees ook hier de regels goed door voordat je reageert.

Derma

Berichten: 781
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:44

Ik snap je gevoel denk ik wel Padoertje. Ik zou daar ook niet blij van worden. Je mag best kritisch zijn over het nieuwe baasje toch?
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik dan niet iemand nog een keer laten komen, dat schept toch een verwachting

Ik heb mijn zoektocht op een laag pitje gezet. Ik merk dat ik nog teveel zoek naar een paard wat een kopie is van mijn merrie en ik kan me er niet toe zetten om te gaan kijken of ik vind t niks, terwijl het best leuke paarden zijn.

Drachtige merries zijn helemaal lastig in de leeftijdscategorie die ik zoek of ze zijn niet onder het zadel of afgekeurd voor de sport. Dus dat scenario laat ik maar varen, ik had het mooi bedacht in mijn hoofd maar helaas lijkt het in de praktijk bijna niet voor te komen dat iemand een drachtige merrie verkoopt (en waarom zou je ook inderdaad). Wel een enkele drachtige Friese merrie gezien, maar die zoek ik niet.

Kimberly_83
Berichten: 208
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:50

Earth schreef:
Ene Miranda uit Soest biedt ook regelmatig wat aan. Is iemand hier daar wel eens geweest?


Ik ga er morgen heen toevallig!
Oh nou zie ik dat ik het per ongeluk eerst als bericht naar je heb gestuurd, ik ben soms zo onhandig hihi

Silverfields
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-10-21
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:57

Zat net op 2ehands.be te kijken. De paarden in België lijken over t algemeen veel goedkoper? Maar zijn ook wel paarden met weinig opleiding.

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 01:20

Earth schreef:
Ik denk dat je je post beter weg kunt halen Ti_amo, want dit is niet toegestaan ;)

Wat ik zoek.

Rustige pony of paard die ruiter een goed gevoel geeft. Meisje is beginnend maar heeft wel wat ruitergevoel.
Tussen de 1.45 en 1.65 mtr.
Verkeersmak en kan alleen naar buiten
Al netjes opgeleid, netjes aan de hulpen, hoef niet perse meer wat te leren.
Hoeft niet speciaal te bewegen, maar wel een rustige galop goed aan de hulpen.
Beetje een leerpony, maar ook om plezier mee te hebben. Zonder zadel rijden etc.
Lagere tot gemiddelde prijsklasse.
Vanwege het budget is een wat oudere pony prima. Max 20 jaar
Geen dravers of Ierse import.
Soepel in de beweging (wij krijgen regelmatige stijve of kreupele paarden aangeboden. Dat is niet wat we zoeken, paard of pony moet nog wel even mee kunnen :) )
Liever geen handelaren

Er is al wel het een en ander te vinden hoor, maar we zoeken nog rustig verder om de leuke topper te vinden.


Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd, het is niet toegestaan paarden in het topic aan te bieden, zie ook de regels in de OP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:01

Derma schreef:
Ik snap je gevoel denk ik wel Padoertje. Ik zou daar ook niet blij van worden. Je mag best kritisch zijn over het nieuwe baasje toch?
Maar als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik dan niet iemand nog een keer laten komen, dat schept toch een verwachting

Ik heb mijn zoektocht op een laag pitje gezet. Ik merk dat ik nog teveel zoek naar een paard wat een kopie is van mijn merrie en ik kan me er niet toe zetten om te gaan kijken of ik vind t niks, terwijl het best leuke paarden zijn.

Drachtige merries zijn helemaal lastig in de leeftijdscategorie die ik zoek of ze zijn niet onder het zadel of afgekeurd voor de sport. Dus dat scenario laat ik maar varen, ik had het mooi bedacht in mijn hoofd maar helaas lijkt het in de praktijk bijna niet voor te komen dat iemand een drachtige merrie verkoopt (en waarom zou je ook inderdaad). Wel een enkele drachtige Friese merrie gezien, maar die zoek ik niet.


Drachtig vind ik altijd rottig voor het paard. De dracht, nieuwe baasjes, een nieuwe omgeving en verhuizing.. alles komt dan allemaal tegelijk voor dit dier. Ik krijg altijd zo'n gevoeletje van kom maar bij mij ik zorg wel voor je als ik een drachtige merrie zie staan.

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 09:31

Silverfields schreef:
Zat net op 2ehands.be te kijken. De paarden in België lijken over t algemeen veel goedkoper? Maar zijn ook wel paarden met weinig opleiding.

Belgen hebben niks met dressuur, die springen liever :j

Getup

Berichten: 8294
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:34

Zie ook veel advertenties van leuke paarden in belgie. Geen toppers, wel makkelijk gereden en niet te duur. Of ze dan gekeurd zijn...., geen idee

In België lijkt t wel of er nog veel " normale " simpele paarden zijn ipv of top of flop.

In Duitsland zijn ze weer duurder.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:36

Ik ben beetje in de war
Kreeg berichtje terug staat leuk paard te koop gemiddelde prijsklasse

Paard is mooi en braaf meer niet Oja ster
Maar 18000€ is blijkbaar gemiddeld

Ik vind van niet :=
Jammer

Sesamzaadjes
Berichten: 12
Geregistreerd: 10-11-21

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:41

Nou, dat is wel een beste prijskaart....