Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:25

Ik wil dat paard :# :')

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:29

tita schreef:
Ik wil dat paard :# :')


Ja het is wel echt een plaatje <3
Snap je frustratie :+

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:47

Ja nu helpen de foto's bij dat dier ook wel mee. Maar idd veel te duur. Je kunt natuurlijk ook uitleggen waar de pony terecht komt en wat je ermee wilt doen. Ik heb gemerkt dat voor een goed tehuis men nog wel bereid is wat voor de prijs te doen.

Ik ben weer even op mp aan het neuzen, ik snap nog steeds niet hoe sommige paarden en pony's worden aangeboden. Met mestvlekken overal, mager, slechte foto's. Wat een ellende :')

ikke

Berichten: 37584
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:49

Earth schreef:
Ja nu helpen de foto's bij dat dier ook wel mee. Maar idd veel te duur. Je kunt natuurlijk ook uitleggen waar de pony terecht komt en wat je ermee wilt doen. Ik heb gemerkt dat voor een goed tehuis men nog wel bereid is wat voor de prijs te doen.

Ik ben weer even op mp aan het neuzen, ik snap nog steeds niet hoe sommige paarden en pony's worden aangeboden. Met mestvlekken overal, mager, slechte foto's. Wat een ellende :')

Maar de oplettende kijker vist daar de pareltjes uit en precies dat is wat die handelaren ook doen.
Die lopen wat minder te janken maar hebben oog voor wat er echt staat in plaats van enkel het plaatje.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 13:52

Earth schreef:
Ja nu helpen de foto's bij dat dier ook wel mee. Maar idd veel te duur. Je kunt natuurlijk ook uitleggen waar de pony terecht komt en wat je ermee wilt doen. Ik heb gemerkt dat voor een goed tehuis men nog wel bereid is wat voor de prijs te doen.

Ik ben weer even op mp aan het neuzen, ik snap nog steeds niet hoe sommige paarden en pony's worden aangeboden. Met mestvlekken overal, mager, slechte foto's. Wat een ellende :')


Goede foto’s maken t paard hè..
dat is algemeen bekend. En vaak zit er onder die slechte foto’s nog best leuke dieren is mijn ervaring. Durf daar altijd wel doorheen te kijken.

Ik zoek trouwens nog een leuk adresje in Engeland of hier in nl/de/Be voor leuke Welsh mountain ponys… iemand nog iets weet? De grotere fokkers ken ik al in nl.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:04

ikke schreef:
Earth schreef:
Ja nu helpen de foto's bij dat dier ook wel mee. Maar idd veel te duur. Je kunt natuurlijk ook uitleggen waar de pony terecht komt en wat je ermee wilt doen. Ik heb gemerkt dat voor een goed tehuis men nog wel bereid is wat voor de prijs te doen.

Ik ben weer even op mp aan het neuzen, ik snap nog steeds niet hoe sommige paarden en pony's worden aangeboden. Met mestvlekken overal, mager, slechte foto's. Wat een ellende :')

Maar de oplettende kijker vist daar de pareltjes uit en precies dat is wat die handelaren ook doen.
Die lopen wat minder te janken maar hebben oog voor wat er echt staat in plaats van enkel het plaatje.

Wauw, waar loop ik te janken? Dat is gewoon mijn mening. En voor mij hoeven ze echt niet met gelakte hoeven en in de knotten te staan hoor, maar ik vind het meer respectloos ogen naar het paard. Vooral een magere Friese stermerrie van 18 jaar laatst die in de modder stond, dan doe je geen moeite voor je paard in mijn optiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:11

Ja die opmerking vind ik ook misplaatst. Dit topic is juist leuk als we onze ervaringen en meningen durven te delen. Ik heb er veel uit kunnen halen voor mijzelf. Het valt mij ook op idd dat paardenwelzijn in Nl wel echt verbeterd kan worden. Het is ook een lastige tijd voor velen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:15

Ik heb wel foto’s van mijn paard waar kijkers op af gaan komen.
Maar ja in het echt ziet ze er nu niet uit, beest dat buiten staat heeft dikke vacht en ik hou niet van fatsoeneren dus overal haar maar in de zomer is ze echt mooi

Dus dan vind ik die foto’s van shoot ook misleidend

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:22

Moderatoropmerking:
Bericht tegen de regels verwijderd, het is niet toegestaan advertenties (negatief) te bespreken.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-01-22 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd en modopmerking geplaatst

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:24

Ik ben nou toch wel benieuwd over wie en welk paard jullie het hebben? Welke site en zoektermen? ;-) Van die keurmerrie

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:28

Charmaine schreef:
Ik ben nou toch wel benieuwd over wie en welk paard jullie het hebben? Welke site en zoektermen? ;-) Van die keurmerrie


De bekende site waar iedereen kijkt op locatie Woubrugge. :-)

Charmaine
Berichten: 1415
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 14:47

Ik heb m inmiddels doorgekregen via pb. Weet over wie het gaat ;-) Ik woon in Alphen ad Rijn nl...

Babootje

Berichten: 26339
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:07

Spaansepony schreef:
Ik zoek trouwens nog een leuk adresje in Engeland of hier in nl/de/Be voor leuke Welsh mountain ponys… iemand nog iets weet? De grotere fokkers ken ik al in nl.


Op e-horses kun je daar wel op zoeken.

Raineri
Berichten: 6244
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:14

ikke schreef:
Earth schreef:
Ja nu helpen de foto's bij dat dier ook wel mee. Maar idd veel te duur. Je kunt natuurlijk ook uitleggen waar de pony terecht komt en wat je ermee wilt doen. Ik heb gemerkt dat voor een goed tehuis men nog wel bereid is wat voor de prijs te doen.

Ik ben weer even op mp aan het neuzen, ik snap nog steeds niet hoe sommige paarden en pony's worden aangeboden. Met mestvlekken overal, mager, slechte foto's. Wat een ellende :')

Maar de oplettende kijker vist daar de pareltjes uit en precies dat is wat die handelaren ook doen.
Die lopen wat minder te janken maar hebben oog voor wat er echt staat in plaats van enkel het plaatje.



Ikke at his finest :')

Dat soort paarden zijn juist top. Soms kun je echt leuke paarden vinden die gewoon bijzonder onvoordelig geadverteerd worden. Prijs is dan vaak ook iets voordeliger :j

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:33

tita schreef:
Ik heb wel foto’s van mijn paard waar kijkers op af gaan komen.
Maar ja in het echt ziet ze er nu niet uit, beest dat buiten staat heeft dikke vacht en ik hou niet van fatsoeneren dus overal haar maar in de zomer is ze echt mooi

Dus dan vind ik die foto’s van shoot ook misleidend

Ik ben juist dol op borstelen. Ik nam altijd een borstel mee als ik ging bezichtigen.En dan eerst borstelen voor ik er op ging. Dus zo'n ruige is precies geschikt voor mij. Niet geschoren. Vroeger was dat ook niet zo veelvuldig als momenteel.Ik kom nog uit de pre-internettijd en toen had je krantenadvertenties zonder foto's erbij.Soms stonden die paarden ver weg en dan werd het een verrassing.Ik probeerde wel eerst aan de telefoon veel informatie te krijgen maar niet iedere eigenaar kan goed vertellen.Ook lastig was: "Geen telefonische prijsopgave". Dan zeiden ze,kom maar kijken en rijden.Maar ja als ik hem dan leuk zou vinden zou het erg jammer zijn als ze een belachelijke fantasieprijs zouden vragen.Een kennis van mij zocht een paard en had een hekel aan bonten.Hij belde ooit n.a.v. een advertentie voor een paard dat aan de andere kant van het land stond. Hij vroeg aan de telefoon naar de kleur. "Het is een mooie vos" zeiden ze. Hij eropaf,een urenlange rit. Daar aangekomen zag hij het paard in de stal staan,het was een vosbonte.Hij heeft het dier niet eens uit de stal laten halen en is meteen teruggereden....In die tijd waren bonte paarden helemaal niet populair.Je had toen de uitstekende hengst Samber maar die kreeg vanwege zijn bonte kleur maar heel weinig dekkingen.

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:39

Een verkoper heeft altijd wel zelf borstels?

Ik zou het zelf als verkoper niet waarderen als een koper met een meegebrachte borstel mijn paard zou gaan borstelen ivm eventueel schimmel / iets anders besmettelijks.

Samber <3
Fantastisch paard, heb ooit de eer gehad er een keer op te mogen rijden. Die dag staat in mijn geheugen gegrift.

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:58

Ik zou idd ook niet heel blij zijn als iemand zelf borstels mee neemt.

Ik verbaas me eigenlijk altijd een beetje dat er zoveel om de kleur van een paard gegeven wordt, en de prijs er soms ook naar is.
Neem in de Arabieren. Ik vind zwarte Arabs heel mooi, maar no way dat ik een paar duizend euro meer ga betalen voor een kleur :+
Ben alsnog met een (nu) donkerbruine thuis gekomen. Die is in de zomer een heel stuk lichter bruin, maar ben voornamelijk verliefd geworden op z'n stoere, ietwat brutale karakter. :D

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:00

Ineke2 schreef:
Een verkoper heeft altijd wel zelf borstels?

Ik zou het zelf als verkoper niet waarderen als een koper met een meegebrachte borstel mijn paard zou gaan borstelen ivm eventueel schimmel / iets anders besmettelijks.

Samber <3
Fantastisch paard, heb ooit de eer gehad er een keer op te mogen rijden. Die dag staat in mijn geheugen gegrift.

Daar dacht ik aan nadat ik het gepost had ja. Maar ik nam een geheel schone nieuwe of pasgewassen borstel mee uiteraard zeg. Ik ben helemaal tegen besmettingen met wat dan ook! En eerst vroeg ik ter plekke om een borstel maar vaak waren die er niet of juist zo vuil dat er niet mee te poetsen was. Ook wel eens gebeurd dat er geen zadel was.Bezichtigingen ergens in een weitje. Maar door omstandigheden laat ik me niet afschrikken.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:03

Ik heb hekel aan donkerbruin en zwart vooral zwart
Zwart is voor mij graftakke kleur ik heb niks van zwart in huis, geen kleding geen auto.
Er zal nooit zwart paard komen ….stom maar gaat niet gebeuren alleen met heel,veel wit

Staat weer leukerd op MP
Maar volgens mij al eerder op gestaan afstamming twijfel rubiquil x Houston ik heb slechte ervaring met Houston heel slecht

Getup

Berichten: 8288
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:17

Kan me wel voorstellen, dat er meer betaald wordt voor een ( bijvoorbeeld) zwarte arabier, omdat ze een gewoon minder zijn. Maar...Dan moet de kwaliteit wel goed zijn. Je moet je dan afvragen, of je m ook zou willen hebben als ie bruin / vos is.


Houston bloed moet je wat mee kunnen. Eigenwijs. Maar Rubiquils zijn heel braaf en vooral de paarden met Houston als mv zijn toch wel fijne dieren , hoor !

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:41

Getup schreef:
Kan me wel voorstellen, dat er meer betaald wordt voor een ( bijvoorbeeld) zwarte arabier, omdat ze een gewoon minder zijn. Maar...Dan moet de kwaliteit wel goed zijn. Je moet je dan afvragen, of je m ook zou willen hebben als ie bruin / vos is.


Houston bloed moet je wat mee kunnen. Eigenwijs. Maar Rubiquils zijn heel braaf en vooral de paarden met Houston als mv zijn toch wel fijne dieren , hoor !

Dat ook idd.
Ik heb er toen een heleboel gezien (voornamelijk dieren die wit zouden worden) en twijfelde uiteindelijk tussen een vos jaarling, een donkerbruine jaarling en een schimmelveulen.

Besloten om voor een jaarling te gaan en van de 2 jaarlingen had de donkerbruine mijn voorkeur. En ik heb het geluk dat die nu dus ook van mij is :j

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:02

Ach ik heb liever geen schimmel, maar mocht er een schimmel op mijn pad komen die qua karakter, bouw, beweging en budget bij mij past dan gaat die schimmel mee naar huis hoor :j

Sherivey
Berichten: 8678
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:04

Ineke2 schreef:
Ach ik heb liever geen schimmel, maar mocht er een schimmel op mijn pad komen die qua karakter, bouw, beweging en budget bij mij past dan gaat die schimmel mee naar huis hoor :j

Ik zei ook altijd 'geen schimmel'.
Mijn eerste paard was spierwit :')

Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik een schimmel ook zeker niet laten staan vanwege de kleur.
En arabieren zijn nu eenmaal vaak schimmels

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:08

Ik hou het meest van vossen met veel wit... Jam was dat, maar alle anderen waren simpel bruin :+

Ik laat werkelijk geen enkele kleur staan als het karakter en lopen goed is. Van schimmel tot zwart, van bont tot cremello... alles is prima :')

PSvanLot

Berichten: 10151
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 18:10

Kleur maakt me niets uit, maar ik geef niks om een zwart.nu is het te keuren paard bijna zwart met kolletje en wit voetje.... Is een paard toevallig zwart dan is het zo, maar zal er nooit speciaal naar zoeken.

Als ik mag kiezen, dan ga ik voor eentje met heel veel wit. Hoge witte benen, bles...

Heb er nog staan, blesje, 4 half hoge witte benen. En weet je waar ik het meest blij van word? Van de hele dikke staart haha, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad!