Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:16

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom een paard in prijs zou moeten zakken met een niet vlekkeloze X-ray als het paard klinisch uitstekend is, de dierenarts een positief advies geeft en de verzekering gewoon accepteert.
Er wordt al heel lang wetenschappelijk onderzoek gedaan naar KS en gezamenlijk is door dierenartsen deze gradatie vastgesteld. Zo'n paard loopt geen groter risico dan welk ander paard met schone foto's op 3 jarige leeftijd.

In het geval van Shar zei het oordeel van de DA natuurlijk genoeg.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:36

Waarom zou je 30k voor een paard willen betalen en wat verwacht je er dan voor?

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:17

Waarom zou je dat niet betalen als je dat kan? Het is niet zo dat het moet, maar dat je tot dat budget kan kijken en hopelijk minder concessies hoeft te doen.

Ook een aparte vraag, Waarom.

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:50

Shar123 schreef:
Via via gistermiddag twee andere paarden aangeboden gekregen. Kan vanavond al bij de eerste kijken, weer een driejarige. Ze zeggen dat hij 100% goed is op de foto en hebben de set foto’s al doorgestuurd. Ikzelf ben niet kundig genoeg om deze te beoordelen. Twijfel nu om een kliniek te bellen of ze dit willen doen, maar geen idee of ze zo snel al tijd voor hebben. Deze set is 2 maanden oud dus mits een andere da deze ook als goed beoordeeld, ben ik dan nog op tijd voor de verzekering. Klinisch wil ik sowieso opnieuw.

Ik zou eerst eens bij het paard gaan kijken. Misschien vind je hem wel helemaal niet leuk en en dan hoef je er verder niet over na te denken.

Shar123
Berichten: 31
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:52

anjali schreef:
Shar123 schreef:
Via via gistermiddag twee andere paarden aangeboden gekregen. Kan vanavond al bij de eerste kijken, weer een driejarige. Ze zeggen dat hij 100% goed is op de foto en hebben de set foto’s al doorgestuurd. Ikzelf ben niet kundig genoeg om deze te beoordelen. Twijfel nu om een kliniek te bellen of ze dit willen doen, maar geen idee of ze zo snel al tijd voor hebben. Deze set is 2 maanden oud dus mits een andere da deze ook als goed beoordeeld, ben ik dan nog op tijd voor de verzekering. Klinisch wil ik sowieso opnieuw.

Ik zou eerst eens bij het paard gaan kijken. Misschien vind je hem wel helemaal niet leuk en en dan hoef je er verder niet over na te denken.


Ja, zou ik normaal ook doen. Maar na twee afkeuringen was ik er even klaar mee! Toevallig belt mijn da net dat zij de foto’s ook goed vind dus dat is toch een fijn idee voor vanavond. Duimen dus maar weer!

Shar123
Berichten: 31
Geregistreerd: 05-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 12:55

Evamarie schreef:
Waarom zou je 30k voor een paard willen betalen en wat verwacht je er dan voor?


Weet ook niet helemaal wat je bedoeld. Waarom zou je een paard kopen voor 50 of 80k? Of voor 10k?

Ik ben inmiddels een half jaar aan het zoeken en met mijn wensenlijstje kom ik rond deze prijs uit. Ik heb ook genoeg duurdere gezien die ik zo zou kopen, alleen rekt mijn budget niet tot daar. Ligt natuurlijk ook aan de graad van africhting.

_Tarzan

Berichten: 11187
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:22

Zelf gisteren bij een paardje gaan kijken, doodbraaf, wel koppig (merrie) :+
Maar toch net niet wat ik zoek helaas.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:33

_Tarzan schreef:
Zelf gisteren bij een paardje gaan kijken, doodbraaf, wel koppig (merrie) :+
Maar toch net niet wat ik zoek helaas.

Jammer! Heb je je paard al in de verkoop?

_Tarzan

Berichten: 11187
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:35

Ja, heb hem overal opgezet -O-

Shar123
Berichten: 31
Geregistreerd: 05-06-21

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:41

Jammer Tarzan!

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:43

Ik ga duimen voor je, Shar! Hoop dat je nu een keer geluk hebt! :j

Tarzan, voor jou hoop ik dat Fuego een heel fijn nieuw plekje krijgt en dat jij je 'dooie' droompaard vindt! :D

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:46

Ik ben gelukkig nog voorzien en hoop dat hij nog lang leeft zodat ik niet opnieuw op zoek hoef.Maar ik deed het normaliter zo dat ik alleen ging kijken bij paarden die ongeveer overeenkwamen met wat ik zocht,en,niet onbelangrijk,met een vraagprijs die ik bereid was te betalen.Dan ging ik kijken en dan ging het om het gevoel,of de klik er was of tenminste het begin ervan. Een soort verliefdheidsgevoel.Zo ja dan waren we klaar. Keuren doe ik niet eens meer maar neem wel een deskundige mee.Overigens,dat was in het verleden,ik denk dat ik momenteel wel een DA erbij zou halen om een gezondheidsverklaring wat betreft besmettelijke ziektes te krijgen.Omdat ik op een pensionstalling moet stallen.

_Tarzan

Berichten: 11187
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:48

Anjali, zo doe ik het ook, ga kijken of 'de klik' er is en ook alleen naar paarden die aan mijn 'eisen' voldoen.

Steentje, dankjewel, ik hoop het ook, hij verdiend het beste. Ergens hoop ik dat hij snel weg is, want echt, dit breekt mij echt op .. -O-

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:55

_Tarzan schreef:
Steentje, dankjewel, ik hoop het ook, hij verdiend het beste. Ergens hoop ik dat hij snel weg is, want echt, dit breekt mij echt op .. -O-


Dat geloof ik. :(:) Is er tot nu toe wel al veel interesse voor hem?

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:25

Omdat ik 30.000,50.000 of 80.000 een behoorlijke prijs vind voor een paard heb ik deze vraag gesteld inderdaad.

Ik ben oprecht benieuwd.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:28

Ik vind dat ook niet echt een nette vraag. De één vindt 3000 veel geld en de ander vindt 30.000 weinig geld. Als je hoge eisen hebt en je wilt niet op één van deze eisen bezuinigen dan zal je ook een flink budget hier voor uit moeten trekken.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:31

Ik bedoel het echt uit intresse en hang er geen oordaal aan hoor. Wat maakt het dat je daarvoor kiest, is juist iets waar ik en misschien ook anderen van kunnen leren.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 14:54

Ik heb ook een vraag..

Er is heel onverwachts een 25-jarige pony op ons pad gekomen die het rustiger aan mag gaan doen en met semi-pensioen mag gaan. Pony is nog best taai, kwiek en gaat nog graag mee op een rustige buitenrit zo'n twee keer per week. Bakwerk is geen optie meer, mede ook omdat pony aangeeft het niet leuk meer te vinden en na een half uur intensief rijden moe is.

We gaan komend weekend kijken en bij een fijne klik, denken we erover om de pony over te nemen en een mooie oude dag te bieden op onze plek, die we volledig in eigen beheer hebben. Meer dan 2 keer per week een rustige buitenrit maken en een keertje een wandeling aan de hand, hoeft ze niet meer te doen. Voor de rest mag ze genieten van wat we haar op dagelijkse basis te bieden hebben; 24/7 buiten scharrelen op een glooiende weide van ruim 7500 m2 met een 'open' inloopschuilstal, twee sociale pony's (een van 3 jaar, de andere is 21 jaar), een stukje bos waar diverse kruiden groeien, onbeperkt en getest hooi en aanvullend een vitaminekorrel).

Nu mijn vraag.. Wat zouden jullie betalen voor zo'n pony? Zouden jullie er überhaupt nog voor betalen? Ik vind het namelijk best wel lastig als ik alles op een rijtje zet, merk ik..

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 14:57

Niks :)

Als ik zou "verkopen" zou ik al heel blij zijn dat iemand bereid is om een goed plekje te bieden en alle komende medische kosten op zich te nemen.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:03

upendo schreef:
Niks :)

Als ik zou "verkopen" zou ik al heel blij zijn dat iemand bereid is om een goed plekje te bieden en alle komende medische kosten op zich te nemen.


Hoe zou jij die 'niks' dan laten weten aan de huidige eigenaresse? :o

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 15:08

Heeft de eigenaresse zich al uitgelaten over prijzen oid?

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:10

Yontheke schreef:
MO_horse schreef:
Vertel eens meer over je huidige paard en wat je zoekt, als je wilt?


Mijn huidige paard is een 7 jarige BWP ruin (I am Moerhoeve’s Star X Marius Claudius X Calato Z) uit de moederlijn van Sea Coast Ferly/Narcotique de Muze. Hij is 1,70m. Een echt springpaard. Stopt nooit, gaat altijd af. Loopt nu B/L niveau op wedstrijd. Hij is poepiebraaf. Met alles. Nooit stout, nooit bokken of wegschieten. Braaf bij de smid, laad vanzelf zowel op trailers als op vrachtwagens. Braaf in het bos zowel in groep als alleen. Hij is eigenlijk het perfecte paard maar ik heb echt gewoon geen klik met hem. Heel stom.

Ik zoek eigenlijk praktisch hetzelfde maar iets fijner te dressuren misschien en iets meer looplust.


Hij is op 13/10 vertrokken naar een trainingstal en die hebben hem even 2 weekjes gereden en iets hoger doorgesprongen zodat hij thuis wel redelijk comfortabel over 1,30m ging. Ze hebben hem na 2 weken te koop gezet en ze werd op 2 dagen echt helemaal platgebeld en geappt en hij is aan de eerste kijkers verkocht onder voorbehoud van goedkeuring deze vrijdag. Hij was anders ook al puur op video verkocht naar Duitsland. Dat ging even hard.

Yontheke schreef:
Mijn 2,5 jarige Arezzo was goed op de foto en is maandagavond ook klinisch goedgekeurd. Nu is het nog wachten op de exportkeuring want hij moet wel een hele 15 km verder de grens over. Pff. Ik hoop hem zaterdag op te kunnen halen.


De exportkeuring was gelukkig nog op tijd in orde. Wat is dat voor iets belachelijks en duur voor gewoon de grens naar België over te gaan met particulier eigen vervoer zeg.

Hij doet het super bij ons op stal. Ging ook zo de vrachtwagen op. Geen problemen mee.
Ben er echt helemaal verliefd op!

Ben maandag ook nog bij de trainingstal geweest en dan merk ik echt dat ik voor mezelf de juiste keuze heb gemaakt.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:13

upendo schreef:
Heeft de eigenaresse zich al uitgelaten over prijzen oid?


Nee, daarom.. Over geld is nog helemaal niet gepraat.

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:13

Evamarie schreef:
Waarom zou je 30k voor een paard willen betalen en wat verwacht je er dan voor?

Als je dat kan, waarom niet?
Verwachting: Een gezond, correct lopend paard met een aantrekkelijk uiterlijk en werkwillig karakter.

Worden het echt uitzonderlijke gangen en subtop of hoger opgeleid gaat de prijs imo nog ietsjes hoger.

anjali
Berichten: 15122
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:14

Steentje schreef:
Ik heb ook een vraag..

Er is heel onverwachts een 25-jarige pony op ons pad gekomen die het rustiger aan mag gaan doen en met semi-pensioen mag gaan. Pony is nog best taai, kwiek en gaat nog graag mee op een rustige buitenrit zo'n twee keer per week. Bakwerk is geen optie meer, mede ook omdat pony aangeeft het niet leuk meer te vinden en na een half uur intensief rijden moe is.

We gaan komend weekend kijken en bij een fijne klik, denken we erover om de pony over te nemen en een mooie oude dag te bieden op onze plek, die we volledig in eigen beheer hebben. Meer dan 2 keer per week een rustige buitenrit maken en een keertje een wandeling aan de hand, hoeft ze niet meer te doen. Voor de rest mag ze genieten van wat we haar op dagelijkse basis te bieden hebben; 24/7 buiten scharrelen op een glooiende weide van ruim 7500 m2 met een 'open' inloopschuilstal, twee sociale pony's (een van 3 jaar, de andere is 21 jaar), een stukje bos waar diverse kruiden groeien, onbeperkt en getest hooi en aanvullend een vitaminekorrel).

Nu mijn vraag.. Wat zouden jullie betalen voor zo'n pony? Zouden jullie er überhaupt nog voor betalen? Ik vind het namelijk best wel lastig als ik alles op een rijtje zet, merk ik..

In de huidige markt is zo'n braaf oudje wat nog (aangepast) gereden kan worden nog best wat waard.Je moet het zelf weten uiteraard.Ik heb 3 jaar geleden voor een toen 22 jarige 1250 euro betaald,bij een handelaar.Je hebt nog geen hond voor dat geld tegenwoordig.