Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

nessinator schreef
AlwaysH, wat een prachtige foto's!
Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunten! Je gaat lekker! Ga je dit jaar nog M2 proberen?
Plop1997, Klinkt als een goede vooruitgang, wat leuk dat je binnenkort weer kunt gaan trainen!
Zebrastreep, wat fijn dat het rijden zo goed ging ondanks de frisheid!

De paardjes hier genieten lekker van hun vrije tijd. Stinky vindt het helemaal niet erg om niet meer getraind te worden, we spelen wel veel en we genieten daar beide erg van. Madelief was na twee weken niet meer kreupel, maar omdat ze zo ontzettend kreupel stond, hebben we haar nog twee weken rust gegeven. Die zijn net om en ze moet heel nodig weer aan het werk. De komende maand gaan we rustig weer opbouwen, vooral veel stappen en aan hulpen werken.
De maand oktober begon dus echt niet goed, maar eindigt met een positieve kijk op de toekomst!


Nee denk het niet. Ga nu nog 3x M1 starten, 27 november de laatste keer
Misschien dat ik eind december een proefje HC M2 ga starten, maar dat weet ik nog niet.


Jullie zijn rustig begonnen dus, hopelijk kun je nu lekker weer gaan opbouwen met Madelief. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:48 



 
Profiel   

Heel lang geen update meer van mijn kant.. sorry! Afgelopen weken heb ik niet gereden met Kasper, het kwam er gewoon niet van. En gezien zijn leeftijd vind ik het ook niet erg om hem af en toe vrij te geven van rijden. Ik heb wel veel andere dingen met hem gedaan. Ik heb vooral veel gewandeld. Blijkt nu dat hij super braaf is met wandelen, tot dat je wil omdraaien om terug te gaan naar stal. Dan wordt hij echt een draak. Super wild, in de lucht springen, kop erop zetten etc. Ik ben van plan juist dat te gaan oefenen. Gewoon heen en weer lopen tot hij normaal doet haha. Laatst kreeg ik een complimentje van een super aardige mevrouw die de hele weg heel langzaam achter me bleef met haar auto, net zolang tot ik in een inham voorrang kon geven. Ze zei dat ik hem goed bij me hield, dat vond ik wel fijn om te horen! Hij was echt amper te houden dus dat vond ik zelf ook spannend. Zolang hij niet doorheeft dat we opweg naar huis zijn is hij hartstikke braaf. Ik heb ook veel grondwerk gedaan en dat heeft ook al wat vruchten afgeworpen, longeren gaat veel beter nu. Geen gesleur meer. :D hij heeft ook een nieuwe liefde voor springen ontdekt haha! Ik had een klein sprongetje opgezet met 2 emmers en een paal, verwachtte er niet veel van. Hij sprong er zo overheen! [ img ]
Ook een nieuwe hoefsmid geregeld. Ik had eerst een natuurlijk bekapper maar met gewoon een 6 weken trimschema zagen zijn hoeven er zo uit… dat vond ik niet kunnen. Gelukkig een super fijne nieuwe hoefsmid die met 1 trim al heel wat meer vorm in zijn hoeven heeft gekregen. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 22:36 



 
Profiel   

Jeika schreef
Ook een nieuwe hoefsmid geregeld. Ik had eerst een natuurlijk bekapper maar met gewoon een 6 weken trimschema zagen zijn hoeven er zo uit… dat vond ik niet kunnen. Gelukkig een super fijne nieuwe hoefsmid die met 1 trim al heel wat meer vorm in zijn hoeven heeft gekregen. [ [url=m/ep8huu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeetje wat een verschil! Is de nieuwe hoefsmid ook een natuurlijk bekapper of een gewone? Maakt ook niet zo veel uit, vind dat het resultaat er wel mag wezen!

Hier ook een update. Valentijn is vandaag bij de osteopaat en de tandarts geweest. Zadelpasser heb ik niet door laten gaan omdat hij na de ostheopatie behandeling natuurlijk even niet mag longeren.

De osteopaat behandeling ging moeizaam. Ook met de sedatie reageerde hij nog best wel heftig. Hij zit overal hardstikke vast en de oorzaak is lastig te herleiden. Rechtsachter kon ook niet gedaan worden omdat hij bleef uitslaan toen zijn been opgetild werd. Mijn vriend en ik mochten het op een begeven moment ook niet meer optillen dus dat word een trainings aandacht puntje.

Toen er eenmaal een aantal plekken losgemaakt waren kon hij er wel van genieten. Vooral de knak bij zijn hoofd/nek was nogal een flink ontspannings moment.

Ook bij het rekken wist hij op een begeven moment niet meer waar zijn benen waren.

[ img ]

Voor de sedatie helemaal was uitgewerkt kwam de tandarts. Hier gelukkig niks geks. Hij had nog een melktandje en de wolfskiezen waren er al uit. (Wellicht toch bij de vorige eigenaar gedaan)
Dus met een beetje bijschaven was de tandarts controle klaar.

[ img ]

Hij lijkt op de wei al te genieten van zijn lichaam wat los zit. Ik hoorde van een stalgenootje dat hij met de shetlanders van de buren aan het spelen was. Toch de komende tijd even aankijken en dan kunnen we zaterdag eens kijken hoe hij loopt. Ook moeten we veel aan de hand stappen, het liefst over balkjes heen zodat hij zijn benen optilt en goed die spieren gebruikt. Nu eerst lekker de wei op en even bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 16:55 



 
Profiel   

De nieuwe hoefsmid is gewoon een traditionele hoefsmid. :j was een stuk moeilijker om iemand te vinden die op korte termijn (of überhaupt) nieuwe klanten aannam dan ik had verwacht! Hopelijk heb ik hier wel een goeie aan. :)

Fijn om te lezen dat osteopathie hem goed doet. Moeilijk is dat, dat je niet weet wat nou de oorzaak is! Hopelijk vanaf nu de goede kant op. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 23:58 



 
Profiel   

Jeika, ja hoefsmeden zitten best vol. De hoeven zien er hartstikke goed uit! Ik bekap Stinky zelf (de dames worden door een smid gedaan) en die moet wel iets vaker dan elke 6 weken (Madelief eigenlijk ook dus die hou ik wat bij tussen bekapbeurten door). Zijn de hoeven van Kasper ook zo hard? Die van mijn Dulmener vroeger waren niet doorheen te komen, zulke harde stevige hoefjes. Die hoefde maar 1x per kwartaal!
Plop1997, fijn dat je in ieder geval zo ver gaat om hem ondanks zoveel moeite te laten behandelen! Hopelijk gaat dat nu je het hebt kunnen trainen langzaam beter. Jullie komen er wel!
Roosjenat, waar ben je?!? :P Ik las jouw doelen voor dit jaar terug en daar zit je al lekker overheen! Volgend jaar Z1 :P Hoe gingen je proefjes?

Ik heb er nu vrede mee dat Stinky niet meer te berijden is, en hij heeft er gewoon lol in. Fijn dat het zo duidelijk is wat voor hem het beste is! We zijn langzaam het grondwerk (wat wel gewoon mag) weer aan het oppakken, en alle spanning van de laatste maanden eruit werken.
Madelief is deze week weer voor het eerst op een kort staprondje mee het bos in geweest. Ze heeft daar een stuk meer impuls (loopt beter door) dus is het ook makkelijker voor mij om haar sterker te maken en op te bouwen. In de bak geeft ze duidelijk aan wanneer ik teveel van haar vraag, in het bos raak ik minder snel verveeld en vraag ik minder snel dingen van haar waar ze nog niet klaar voor is. Dus win-win!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:00 



 
Profiel   

Jeika: gaat goed dat wandelen zo te horen. Goed bezig! Hoefjes zien er weer mooi uit, fijn dat je een nieuwe en betere hoefsmid hebt.


Plop1997: Jullie hebben de APK weer gehad haha! Hopelijk zien je verbetering na de behandeling van de osteopaat.

Nessinator: Mooie win-win situatie met Madelief. Fijn dat ze zo goed mee werkt in het bos, heb je ook nog eens een mooier uitzicht dan in de bak haha!



Mijn 2021 doelen heb ik inderdaad behaald. Had niet verwacht zo lekker door de klasses heen te kunnen rijden dit jaar. <3

Afgelopen maanden meerdere wedstrijden gereden met zowel hele mooie punten als mindere proeven. Maar afgelopen twee wedstrijden meer dan tevreden.

06-11 hebben we twee winstpunten gereden.

13-11 hebben we 1 winstpunt gereden. (187,5). Tweede proef zelfde jury en eingelijk dezelfde fouten in de proef maar daar 10 punten minder gereden.

Gisteren zouden we ook op pad gaan maar de wedstrijd werd last minute afgelast.

Volgende week hebben we weer een wedstrijd, dit keer bij ons op de vereniging. Dus een thuis wedstrijd haha! Hier hoop ik onze laatste punt van de M1 binnen te halen.

Lukt dit? Dan was dat onze laatste wedstrijd van het jaar

Lukt het niet? Dan pak ik er nog één mee.

Daarna doortrainen voor de M2. Nouja inmiddels zitten de travers en Keertwendingen er al grote deels op. Slangenvolte in (contra)galop is al helemaal bevestigd.

Zelfs al kleine stukjes appuyeren is bevestigd. Eenvoudige wissels kan ze al een tijdje.

Planning is om in januari t/m maart M2 te rijden en dan in het zomerseizoen het Z1 in. Daar gaan we nu hard ons best voor doen. <3


Spoiler:
Sorry voor de lange tekst

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:22 



 
Profiel   

Roosjenat, Mooie planning! Gaat vast helemaal goed komen. Veel plezier nog volgende week!

Vandaag had Madelief de hik :+ Omdat ze best hevig aan het hikken was, hebben we besloten niet te rijden. De timing was wat verdacht, namelijk toen ik haar mee naar stal had genomen om te poetsen, en ze heeft vaker de hik gehad op dat moment, dus eerst geprobeerd met grondwerk de stress eruit te werken zodat de hik over zou gaan. Dat werkte helaas niet, maar toen ze eenmaal stro had om te knabbelen, was het zo over.
En we hebben wel even de dierenarts gebeld maar die had het blijkbaar erg druk vandaag. Zou me terugbellen, heeft dat niet gedaan.

Omdat ze toch wel weer wat gedragsproblemen begint te vertonen, gaat de komende tijd wat meer aandacht naar het grondwerk, maar we blijven het rijden ook gewoon opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:44 



 
Profiel   

Hai... ik merk dat ik geen beloftes moet doen over meer schrijven. Ik lees dit topic telkens bij, maar heb ook telkens zelf te weinig energie om te schrijven :') Druk met werk, Elaya en mijn sociale leven.

@roosjenat wat blijf jij goed bezig zeg!! Puntjes alweer bijna bij elkaar.
@Jeika lekker bezig ook hoor en goed dat je zo rustig aan doet. De hoeven zijn echt mega veranderd, in positieve zin ;)

@nessinator, vind het altijd zo leuk om te lezen hoe vriendelijk en eerlijk jij bent naar je paarden toe.
De hik bij paarden ken ik helemaal niet.... Wel vervelend dat de dierenarts je dan niet terugbelt he.

Hier even geen doelen voor deze maand. Ik merk dat ik weinig motivatie heb om met Elaya aan de slag te gaan. Toevallig een topic geopend voor tips.
[SV] Combinatie fulltime werk, de winterperiode en de paarden
Voor mezelf verder dus ook qua trainenn niet al te hoge eisen stellen. Gewoon zorgen dat ik plezier krijg en houd in wat we doen.

Verder gaan we de komende maanden heel druk bezig met het oefenen met de trailer. Op een of andere manier blijft het voor Elaya echt heel erg spannend en wil niet hebben dat ze er straks helemaal niet meer op wil. Even geen wedstrijden. We gaan nu een hele periode bezig met het enkel op stal in de trailer staan en dan er weer uit. Vooral het rijden is erg spannend dus dat laten we even zitten tot ze helemaal rustig op de trailer kan en wil staan. Vind haar nu zelfs bij het stilstaan thuis te onrustig, ook heb ik iemand nodig die me helpt met haar erop zetten. Ik wil dit gewoon alleen kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 20:25 



 
Profiel   

Klinkt ook als een goed doel felien :D niet alle doelen hebben met rijden te maken.

Ik heb al een lange tijd niks geschreven hier, het is wat lastig want 's avonds is het natuurlijk altijd donker en het is aldoor erg nat. Ik rij dan in stap en soms draf. Het is wel lekker ontspannen aan het einde van de lange drukke werkdagen. Zelfs een klein rondje buiten in het donker gaat prima, wat heet inmiddels gaat het in het donker beter dan overdag _O-.

Ook heb ik nu een verzorger voor mel erbij, een jong meisje maar mel is nu al gek op dr, lekker spelen en lol maken :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 14:01 



 
Profiel   

Nessinator: Apart dat ze de hik had, nog nooit eerder gehoord. :P Wel balen dat de dierenarts niet heeft terug gebeld... Inmiddels wel?

Mooi doel Felien! Ben benieuwd hoe het trailer laden zich verbeterd. Ik snap dat je minder motivatie hebt, is snel donker , slecht weer en kouder. Gewoon lekker rustig aan doen aankomende maand(en).


Sintara, wordt inderdaad snel donker alweer. Wel leuk dat je zelfs nog een rondje buiten hebt kunnen rijden.

Ook super leuk dat je een verzorgster er bij hebt. :D



Wij hebben vandaag onze laatste punt in de M1 gereden. Nu M2 startgerechtigd <3

Miley krijgt nu lekker even twee week vrij en daarna rustig oppakken om in januari eens M2 te kunnen starten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 18:32 



 
Profiel   

Roosjenat, ja inmiddels wel. Het is niks ernstigs gelukkig dus we gaan gewoon verder werken aan stressreductie. Gefeliciteerd met je laatste winstpunt!
Sinatra, ja vervelend he dat vroege donker... Fijn dat je wat zorg kan delen met een verzorgertje!
Felien_Kyra, ahw dank je wel <3 het blijft inderdaad moeilijk om in die korte dagen de motivatie op te brengen. Daarom ben ik zo blij met mijn vrije dag middenin de week!

Dit weekend heb ik ook rustig aan gedaan. Werd ineens heel druk op mijn werk dus was het tijd voor lol met je knol. Madelief heeft behoorlijk wat spanning los kunnen laten, dat is heel fijn. Stinky had ook nogal wat opgebouwd, maar is al beter getraind in spanning loslaten. Ik merk dat het best wat rust geeft om de dingen die ik met hem doe nu niet meer te doen met het oog op ooit weer rijden.
Daarnaast heb ik lekker met de oudjes gespeeld. Sandy heb ik gereden, ze liep weer heerlijk! Zelfs de oude Cristina deed goed haar best. Zij is al jaren aan het kwakkelen en laat zich makkelijk overrompelen door de andere paarden, die ook een stuk groter zijn dan zij. Als Stinky haar alleen maar aankijkt duikt ze al weg, terwijl hij eigenlijk meer op zoek is naar een knuffel. Dus hebben we aan de lange lijnen lekker Stinky weggejaagd, om haar wat meer zelfvertrouwen te geven. Gelukkig deed Stinky goed mee! Leuk voor iedereen dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 20:18 



 
Profiel   

Yes, het is december! Woensdag heb ik iets nieuws geprobeerd in het grondwerk met Madelief en het was even wennen maar toen ik het gisteren weer probeerde leverde het betere en snellere ontspanning op. Fijn om op door te kunnen bouwen! Toen ik het zadel pakte omdat het goed genoeg ging om een stukje te rijden kreeg ze weer de hik, dus heb ik het daarbij gelaten. Gaan we aan werken.
Stinky had veel plezier met spelen dus daar gaan we lekker mee door. Ook ga ik weer met hem wandelen en stukjes rennen, zodat ik ook aan mijn eigen conditie kan werken :j
Sandy had wat veel energie over dus hebben we ons gewoonlijk ruim een uur-rondje in 50 minuten gereden := Volgende keer een wat beheerster rondje...

Mijn doelen voor deze mooie laatste maand:
1. Madelief: Ontspanning
2. Madelief: Wijken voor directe en indirecte druk (= 8 doelen)
3. Madelief: Ontspannen zonder de hik opzadelen
4. Madelief: Basishulpen (vooral beenhulpen)
5. Stinky: Met kleine hulpen hem kunnen sturen
6. Sandy: Lol in het bos
7. Cris: lekker rondsturen in de bak (dubbele lange lijnen)

Doen jullie volgend jaar weer mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:14 



 
Profiel   

Mooie doelen Nessinator! Fijn dat de nieuwe probeersel tijdens het grondwerk met Madelief goed uitpakt. :D


Hier beginnen we december lekker rustig, Miley staat nu één week stil. Aankomende dagen heeft ze ook nog vakantie, ik ga vanaf vrijdag een weekendje weg en wanneer ik weer terug ben dan pak ik haar weer op.

Voor december heb ik eingelijk geen doelen. Gewoon een rustige maand om even lekker door te trainen. D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:57 



 
Profiel   

Mijn december doelen:
- weer even opstappen (heb flinke rugpijn door de kou/quarantaine dus moet oppassen…) en fijn kunnen rijden in de les
- cirkelen oefenen
- roundpen oefenen (ik noem het round pen, maar dat is dus los Nobli rondsturen om hem zelfverzekerder en oplettender te maken)
- beginnen met aanleren inparkeren
- ontspannen wandelen (gaat nu weer méga goede kant op, dus wil wel echt dat dit eind deze maand easy peasy is).

Afgelopen maand liep anders omdat mijn moeder Corona opliep en ik hierdoor 5 dagen in quarantaine heb gezeten, hierdoor enorme rugpijn heb opgelopen en niet en minder naar Nobli kon. Hij is gelukkig goed verzorgd en ik kon na 5 dagen zelf weer heen, maar ik red het niet 7 dagen per week vanalles te doen, zeker net mijn rug nu.
Dus hebben rustig aan gedaan, alleen wat echt nodig was; longeren, uitmesten en poetsen/afspuiten.

Sinds zondag is mams uit quarantaine, dus dat is al erg fijn, kunnen we weer alles verdelen.
Morgen willen we weer even een rondje ontspannen stappen, vandaag liep hij top aan de longeerlijn en met cirkelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 00:46 



 
Profiel   

AlwaysH, Ik hoop dat de rugpijn een beetje weggetrokken is. Zou het niet juist helpen om een stukje te gaan stappen voor je rug?
Roosjenat, ik hoop dat je genoten hebt van je weekendje weg! Maandje rustig aan, zeker in deze maand, is nooit verkeerd.

Ik ben lekker met de paardjes bezig geweest. Met Madelief kom ik steeds dichter bij het probleem, we zijn nu haar voer aan het aanpassen om te kijken of dat misschien helpt. Stinky dendert lekker door tijdens het wandelen en ook grondwerkoefeningetjes gaan super leuk, dus wij vinden onze weg wel :j
Vandaag was ik als vrijwilliger op wedstrijd en dan kriebelt het wel erg hoor... Startkaart is verlopen, entingen verlopen over 3 weken, maar oh wat zou ik graag meedoen...

Ik heb ook een topic voor volgend jaar aangemaakt, ik zou het heel leuk vinden om er weer net zo'n gaaf topic van te maken als dit jaar!
[PP] Doelen en volg je paard 2022!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 21:37 



 
Profiel   

Het rijden zelf is super, maar Nobli moet niet te vaak wegschieten. _O-
Maandag naar een therapeut die kijkt of alles nog recht zit. Heb een zenuwbeknelling. :roll:
Dressuurles ging iig goed van de week (wel overal spierpijn want hebben balken gedraafd voor de eerste keer).
[ img ]

Rijden gaat nu iig de goede kant op.
[ img ]

En Nobli is zo super braaf nu. De ‘wandelles’ heeft echt super geholpen!! <3
Ben benieuwd hoe het nu blijft gaan!

Ik ga gelijk je topic bekijken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 23:19 



 
Profiel   

Oei, zenuwbeknellingen ken ik helaas maar al te goed. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-21 23:53 



 
Profiel   

Even een overzicht van afgelopen jaar, dan zal ik nieuwe doelen opstellen in het nieuwe topic!

Citaat
Doelen 2021:
Dressuurmatig groeien. Niet per sé in startgerechtigheid, maar gewoon voor de algehele gymnastisering; Nobli is een ex-renpaard dus wij vinden de basis dressuur nu het belangrijkste.

Ons tweede werkpunt voor nu; ontspanning.
Lekker adh kunnen werken, wandelen zonder ontploffingen.
Ook hopen wij in 2021 met een ontspannen Nobli van het erf af te kunnen. Iig aan de hand, maar wellicht wel er op ook. Geen idee hoe dit zal gaan lopen, dit hangt ook af van hoe hij nu weer gaat ontspannen.

Beginnen aan grondwerk, zo breed als deze term is.


Ik vind dat wij deze doelen relatief goed hebben voldaan. Grondwerk gaat super goed, we doen af en toe wat kunstjes, maar vooral wandelen, op verschillende manieren longeren en hebben ook veel les gehad voor het leiden en jeetje; wat gaat dat al goed! *\o/*

Dressuurmatig trainen gaat ook super goed. Het is geen Totilas en we doen lekker rustig aan, maar het begint nu echt vorm te krijgen en wij hebben straks een super fijne basis dankzij de lessen.

Ontspanning is een dingetje, omdat Nobli veel sterker is geworden en wat meer om zich heen kan kijken, maar mijn moeder en ik kunnen hem dankzij oefenen met lessen super afvloeien! Erf af gaat over het algemeen ook prima! Dus hier gaan we gewoon lekker in door.

Mijn doelen voor 2022 ga ik in het nieuwe topic opstellen en dan zie ik jullie daar wel weer! :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 11:35 



 
Profiel   

Ik geef voor dit jaar ook even de laatste update van Valentijn, ik heb me al aangemeld voor het 2022 topic waarin ik verder ga met mijn doelen.

We zijn langzaam weer begonnen met Valentijn zijn training. Hij is loopt nog steeds erg onregelmatig maar over balkjes stappen zou ook moeten helpen met spieropbouw en hem soepel houden.

In Januari hebben we de tweede osteopathie behandeling staan. Hiervoor moet ik natuurlijk weer pasta halen zodat we hem kunnen behandelen. Ik hoop dat er daarna weer vooruitgang is in zijn kreupelheid en heb erg veel hoop dat we in het voorjaar weer kunnen beginnen met zadelmak maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:43 



 
Profiel   

Hier ook mijn laatste update in dit topic voor 2021.


Dit waren mijn 2021 doelen:

- M1 startgerechtigd,behaald. Inmiddels mogen we alweer M2 starten.
 
- Andere discipline proberen, ook behaald. Begin van het jaar hebben we wat Working Equitation lessen gereden, helaas is een paar maand terug onze instructeur die die lessen gaf overleden. Nu volgen we alleen nog dressuur lessen.

- Meer springen, dit doel niet helemaal behaald. Ik ben niet een echt een springer dus dat doen we gewoon niet zo vaak. Wil dit eingelijk wel weer gaan oppaken volgend jaar.


Iedereen fijne feestdagen gewenst en op een succesvol 2022! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-21 12:48 



 
Profiel   

Ik kom even binnen vallen, is er al een topic van 2022, heb begin dit jaar paar keer gereageerd, maar wil volgend jaar het echt eens volhouden dit topic en andere dingen bijhouden haha
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 11:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen