Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

Ik heb Mel vandaag lekker gepoetst enzo, op de plek waar ze telkens zo onrustig was en snel langs wou rennen. Ik heb wel pech, alles is rustig en zodra ik Mel pak komt er acuut een grote groep mensen met slijptollen en met spullen smijten.

Maar ze deed het netjes, bleef redelijk staan en heeft zelfs dr bakje eten opgegeten. Uiteindelijk. Ik heb ook met een stalgenoot afgesproken om van de week even samen het rijden weer op te pakken de eerste keer :d. Als in, iig even vasthouden bij opstappen hahaah
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:06 



 
Profiel   

Veertje99: Leuke pony (of paard?) Fijn dat ze het weer leuk vond om mee te gaan op buitenrit, je had er ook best lekker weer bij. Ga je met haar binnenkort jullie B debuut maken?

Juliavh: Jammer dat het gisteren wat minder ging met het rijden. Volgende keer beter. Wel leuk dat je een manege pony onder je hoede mag nemen. :D

Welkom Cynthiavos

Nessinator: lastig hoor haha, ze zien er in iedergeval allebei nog super goed uit. Ik denk dat de vos de 25 is gepasseerd.

Dilan93: fijn dat het tijdens het werken met dubbele lijnen goed gaat. Apart dat hij de rest wat spannend vind, maar misschien veranderd dat nog wel na meer oefenen.

Sintara: Fijn dat ze ondanks de lawaai om haar heen nog redelijk bleef staan! Spannend om weer op te bouwen met het rijden, wanneer heb je voor het laatst gereden?



20 januari 2021

Miley was vandaag vrij

21 januari 2021

Ook vandaag was ze lekker vrij

22 januari 2021

Haar laatste vrije dag van deze week. :Y)

23 januari 2021

Vandaag weer naar de vereniging geweest om te rijden. Ze was weer lekker druk. Maar dit wel fijn kunnen omzetten tijdens het rijden.

In de training heb ik vandaag weer wat L2 oefeningen mee gepakt en ook wat basis dingetjes. Was een fijne en afwisselende training.

Daarnaast met onze nieuwe dekje gereden (oeps alweer een nieuw dekje :+) de LeMieux Blackcurrant.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:15 



 
Profiel   

Oehh mooi kleurtje!
Ik heb voor het laatst in september op Mel gezeten, 1 keertje _O- daarvoor had er ook al een maand tussen gezeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:22 



 
Profiel   

@Dilan, lastig zeg! Hopelijk trekt het nog wat bij als hij merkt dat hij jullie daarin kan vertrouwen
@Sintara, Fijn dat ze toch nog goed reageerde ondanks de drukte!
@roosjenat, Dankjewel, is een pony haha (1,47). Ja ik wil met haar als het lukt in februari mijn online B debuut maken. Gisteren dus ritje gemaakt en dus alles weer iets meer gedaan en ook vandaag niet stijf. Denk echt dat we er eindelijk klaar voor zijn om ons debuut te maken :D
Leuk dekje zeg, fijn dat je lekker hebt kunnen rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:39 



 
Profiel   

Dankjullie!

Roosjenat, wat een mooie kleur zeg op je paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 21:47 



 
Profiel   

Sintara: Phoe dat is al even geleden haha! Spannend, succes met opbouwen. :D

Veertje99: Ik dacht al dat het een pony was, is soms lastig te zien op de foto haha. Maar leuk zeg, ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 22:04 



 
Profiel   

Het is inderdaad de vos die 25+ is!
Dilan, Stinky is ook zo gespannen bij het omdoen van de dubbele lijnen (daarom doe ik het met hem ook niet). Ik vind het juist best logisch dat ze panisch kunnen reageren op lijnen langs hun lijf, misschien voelen ze zich wel opgesloten en paarden zijn natuurlijk enigszins claustrofobisch. Wel fijn dat het longeren verder goed ging!
Sinatra, zal je altijd zien. Fijn dat ze het toch deed en veel plezier met het rijden de komende week!
Roosjenat, wat een leuk dekje :D Ook fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:46 



 
Profiel   

Het punt bij Matt is dat ie de lijnen niet meer eng vindt zodra ze vast zitten en hij ermee loopt. Dan kun je gewoon druk erop zetten, ze kunnen achter m langs.

Vandaag kreeg ie een winterdeken om. Had bilkoorden. Bilkoorden was weer reden voor drama. Tot ie eten kreeg en door kreeg dat ie er gewoon mee kan eten en blijft leven. Toen was het goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 13:50 



 
Profiel   

24 januari 2021

Ook vandaag naar de vereniging geweest, rijden ging eingelijk weer heel fijn. Een paar keer was ze bokkensprongen aan het maken maar verder liep ze lekker. We hebben ook het L1 proefje geoefend, dit keer i.p.v lichtrijden de hele proef doorgezeten. Was een fijn proefje zaten echt goede stukken tussen.

Hier zat ze te genieten van haar appeltje :+ <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 14:47 



 
Profiel   

Knap paard :D
Mel had er veel zin in vandaag, toen ik haar wou pakken ging ze eerst minstens 5 minuten showen en heel blij rondjes racen hahaah. Staart erop en gaaannn :):) en dan daarna heel rustig aan komen lopen zo van ok en nu kan ik mee, hahaah.
Het piaffen naar de bak is over na dat keertje uitgebreid oefenen, liep normaal mee. En toen met zadel en hoofdstel en alles gelongeerd, geen stap verkeerd gezet. Dus ik heb het heel makkelijk voor haar gehouden, hemel ingeprezen.
Ik ben er erg blij mee :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 17:37 



 
Profiel   

xCynthiaVos: Welkom! Knappe paardjes heb je!
nessinator: Lekker het bos in geweest!
Dilan93: Heb je wel het idee dat het langzaam beter gaat, het aan en afkoppelen van de dubbel lijnen? Altijd jammer als je niet de hele geschiedenis van het paard kent.
Sintara: Top dat Mel uiteindelijk haar eten heeft opgegeten op de spannende plek! Leuk dat het rijden weer wil gaan opbouwen, gaat vast goed komen! 1e stap is al gezet zo te lezen!
roosjenat: Mooi dekje weer! Rijden gaat lekker zo te horen, mooi!

Gisteren had Zaza vrij aangezien we vrijdag niet echt lekker ging. Vandaag weer gereden en geoefend op het aangalopperen. Linksom pakte ze het heel fijn op, na een paar keer sprong ze mooi verzameld aan! Rechtsom was ik iets te gehaast waardoor ik haar wat overviel maar uiteindelijk een soort van halve mooie overgang gereden dus tevreden afgesloten. Rechtsom is toch haar moeilijke kant, dus iets is beter dan niets. Zondag middag is chill middag heeft Zaza besloten, ik heb haar nu al een paar weken slapend aangetroffen <3

[ img ]

Barry (manegepaard) mag vanaf gisteren weer een paar rondjes draven dus dat gaan we nu rustig opbouwen. Hij is ontzettend stijf, maar hij stond al sinds de zomer stil, dus dat is logisch. Dat zal langzaamaan wel beter worden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:32 



 
Profiel   

Aaw zo schattig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:35 



 
Profiel   

Juliavh: ahh lieve foto van Zaza , heerlijk een middagdutje doen.

25 Januari 2021

Vandaag weer een proefje opgenomen met Miley. Dit keer het hele proefje doorgezeten, dat ging erg goed. Ze liep lekker. Heb hem niet ingestuurd maar wel een jury na laten kijken. Daar zijn veel tips uitgekomen waar we wat mee kunnen en daar gaan we nu hard mee bezig.

26 Januari 2021

Vandaag ook naar de vereniging geweest, we hebben vooral geofend op het verruimen in stap. En even wat extra galop mee gepakt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 19:11 



 
Profiel   

Aah wat een schattige foto JuliavH :D Fijn dat je het rijden toch wel redelijk goed hebt afgesloten nadat het vrijdag wat minder ging...

@roosjenat
Een reden dat je de proef niet hebt ingestuurd?
Fijn dat je wel wat hebt aan de tips! :D

Hier zijn we weer begonnen met trainen na de reactie op de enting. Is gelukkig niks meer van te zien.
Zaterdag begonnen met even 20 minuten longeren, zondag is ze behandeld door de osteopaat, maandag hebben we gereden maar ze was enorm gespannen, mogelijk doordat we anderhalve week niet hadden gereden of door de behandeling van de dag ervoor. Vandaag hadden we les. De bak was nogal nat dus ze was heel voorzichtig maar uiteindelijk liet ze lekker los toen ze meer vertrouwen had in de bodem :)

Morgen hopelijk nog even naar de binnenbak en dan heeft ze donderdag een dagje vrij.

Daarnaast even een aanpassingen van mijn jaardoelen
Mijn doelen voor 2021:
- Dressuurwedstrijd starten
- Springwedstrijd starten
- Dressuurzadel aanschaffen
NIEUW: - Elaya laten afvallen

Helaas door de blessure van de afgelopen twee jaar is Elaya erg aangekomen.
We zijn echt al op de goede weg maar ik merk dat door deze anderhalve week stilstaan door de enting ze weer een flink buikje heeft gekregen.


Voorjaar 2020
[ img ]

augustus 2020
[ img ]

November 2020
[ img ]

(afgelopen zaterdag) januari 2021
[ img ]

Ik zit ook al in het topic voor paarden met overgewicht maar wilde jullie ook vragen om eventuele tips.
Het lastige is dat ik op een pensionstal sta en je daar gewoon niet altijd alles kan veranderen qua voeding bijvoorbeeld. Ze krijgt al niet onbeperkt hooi, zeker wel voldoende maar daar wil ik eigenlijk niet in gaan minderen. Beweging moet ik gewoon echt meer gaan doen, alleen bijvoorbeeld wandelen vind ik al niks met haar. Een stukje gaat wel maar ze is heeeel gespannen als ik buiten met haar wandel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:01 



 
Profiel   

Ik heb Stinky laten afvallen met slowfeeders met daarin afgewogen hoeveelheden hooi en veel buitenritten (cardiotraining). Bij ons op stal kregen ze onbeperkt voer waardoor alle paarden moddervet waren, dat helpt niet, maar met hooinetten kon ik toch veel. Hij is nu al jaren op gewicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 08:14 



 
Profiel   

Een paard laten afvallen blijft toch lastig.. Een vroeger verzorgpaard van mij is best netjes op gewicht gekomen door extra vitamines te voeren, wat schraler hooi en minimaal vier keer per week een grote buitenrit, zelfs al was dat voornamelijk in stap. Hij kreeg het hooi wel nog steeds onbeperkt.
Nadeel is natuurlijk dat je op een pensionstal niet zelf hooi inkoopt.. Ik zou denk ik gerstestro bij geven als daar het probleem zit. Beter verteerbaar dan tarwestro maar wel magerder dan het meeste hooi.

Ik heb gister met Mel heel relaxt aan de hand gespeeld, ze kan nu in stap netjes 8jes om me heen lopen, een pasje zijwaarts op de volte, keertwendingen.. Verder hebben we nog een begin gemaakt met correct achterwaarts gaan. Ze gaat namelijk wel op een licht commando naar achter, maar met weggedrukte rug. Nou, dat was best moeilijk! Uiteindelijk hield ze in elk geval haar hoofd lager, maar het bleef een beetje ongemakkelijk nog. Ze moet nog even haar weg daarin vinden :j.
Ik heb het idee dat als ze dit snapt in achterwaarts, het ook beter lukt in draf - haar minste gang. Blijft leuk om zo te kunnen knutselen aan je paard :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:32 



 
Profiel   

Dank jullie wel voor de reactie in ieder geval! Waaraan denken jullie als jullie het hebben over een grote buitenrit? Ik ben echt een koukleum en hou het deze wintermaanden bij een buitenrit van max een uurtje, maar goed ik kan natuurlijk dit steeds verder uitbreiden zodat we in het voorjaar als ze ook de zomerweide op gaan langere buitenritten kunnen maken. Dus anders maar even over de kou heenzetten en toch de buitenritten gaan uitbreiden....

Hooi heb ik inderdaad weinig over te zeggen. Koopt de staleigenaar in. Ook over de weide waar ze in gaan en wanneer heb ik weinig te zeggen. Echt grote porties krijgen ze al niet. Alleen 's avonds met de laatste ronde gaat haar net vol omdat ze dan de hele nacht daar mee moet doen.
Minderen hierop wil ik ook niet omdat ik bang ben dat als ze te lang zonder staat ze andere problemen krijgt. 's ochtends en tegen 17 uur krijgt ze een kleinere portie. Tussendoor hebben ze gras, maar dat stelt nu gelukkig ook niet veel voor. Nu heeft ze niet onbeperkt dus, maar staat eigenlijk in mijn ogen nooit te lang zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:45 



 
Profiel   

@felien lastig is dat! Veel succes met het laten afvallen :)
@Roosjenat leuke dekjes heb je zeg *D
@Julia Wat een lieve foto is dat van Zaza :D
@Sintrara leuk dat je zo lekker aan de hand dingen kan doen!

Zondag heb ik gewandeld met Donja en Pip. Wel om de beurt zodat Pip leert dat alleen buiten wandelen niet eng is. Pip was heel lief maar het duurde haar een beetje te lang. Daardoor wordt ze happerig en ongeduldig. Dus van de week ga ik nog een keertje oefenen met een korter rondje! Donja was lief maar bij Donja gaat het ook altijd te langzaam naar haar zin :o

Maandag waren ze vrij *\o/*

Dinsdag heb ik met een stalgenootje gewandeld. Donja mocht mee als kinder pony. Vet schattig haha.

[ img ]


Daarna hebben we onze paarden samen gezet. Haar paard is iets ouder als Pip dus dan kunnen ze mooi samen om te spelen. Dat gaat super goed alleen het uit elkaar halen gaat wat stroef. En omdat de eigenaar van stal al 80+ is willen we hem daar niet mee belasten :j Dus nu doen we het zelf.


[ img ]


Pip heeft ook nog een paar x op de poetsplaats gedaan. Een paar keer braaf en een paar x stout. Dus daar blijven we lekker mee doorgaan!


Laatst bijgewerkt door Donja1996 op 27-01-21 11:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:52 



 
Profiel   

Ik val weer even hier binnen. Ik zei toch dat ik hier heel slecht in was. _O-

Je kan niet goed achteruit lopen zonder je bekken te kantelen. En het kantelen van je bekken is een stuk makkelijker als je je rug wegdrukt. Het is dus eigenlijk weer een nieuwe oefening die je haar aanleert :D Ik vind het zelf een leuke oefening om mijn paarden te leren 'zitten' of te wel in stilstand hun bekken te laten kantelen door het gewicht van de voorhand naar de achterhand te verplaatsen.

@Felien Toen ik nog mende had ik het ook snel koud op de bok. Het helpt echt heel erg om met je tenen te blijven wiebelen. Dan blijven je voeten warm en als je voeten warm zijn, ben je over het algemeen warmer. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:53 



 
Profiel   

Ik ben ook slecht in het posten hier, maar lees wel mee :j

Wat betreft grotr buitenrit, dan denk ik aan 2,5 a 3 uur :o of langer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 12:50 



 
Profiel   

Grote buitenrit is bij mij idd vanaf 2 uur. Kan niet wachten tot ik dat met Mel kan doen :):) al is die een stuk vlugger dan die dikke pony was hahaah. Stapt alleen al twee keer zo snel.

En ja, het was duidelijk een heel nieuwe oefening :D Sowieso is verzameling (en draf) nieuw voor mel ze is meer van het plat door de bocht, maar daar is de bak een beetje te klein voor :P . Nu mag ze dat alleen nog maar de hele rest van de dag en nacht op de wei doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 14:13 



 
Profiel   

roosjenat: Ik vind het zo fijn dat je vanaf de L lekker door mag zitten tijdens je proef haha. Veel tips gekregen van de jury, altijd fijn!
Felien_Kyra: Fijn dat de reactie van de enting weg is, kan je weer lekker aan de slag! Les ging goed zo te lezen. Met paarden laten afvallen heb ik niet echt ervaring. Qua spanning met wandelen, dat is meestal gewoon een kwestie van rustig opbouwen. Steeds een stukje verder, maar wel zorgen dat je niet (te ver) over haar grens heen gaat en dat het veilig blijft voor iedereen. De 1e keer dat ik met Zaza ging wandelen buiten kwam ik letterlijk 50 meter van stal en dan was dr emmertje vol, maar nu is ze superrelaxed en kunnen we gewoon net zolang wandelen als ik wil. Heeft wel een jaar geduurd hoor, gewoon rustig opbouwen en af en toe misschien een stapje terug.
Sintara: Leuk, werken aan de hand! Correct achterwaarts is ook wel moeilijk, maar super dat het uiteindelijk beter ging!
Donja1996: Leuk dat Pip een vriendje heeft om mee te spelen! Ze zien er leuk uit samen!

Maandag hadden we weer springles. Zaza ging best prima, maar ze was niet zo enthousiast als normaal. Ik merk dat Zaza nu vaker vrij nodig heeft dan een paar maanden terug, ik kan eigenlijk niet 2 dagen achter elkaar serieus trainen. Misschien last van een winterdipje? Ze eet en drinkt goed en gedraagt zich verder niet anders dan normaal, maar ik houd haar wel in de gaten. Gisteren heeft ze dan ook weer een dagje vrij gehad en heb ik alleen wat geknuffeld en gegraasd in het bos.
Vandaag wilde ik een klein rondje instappen in het bos en daarna wat dressuren in de bak, maar alle bruggen waren afgezet for some reason, dus we moesten er een groter rondje van maken. Dat rondje duurt ongeveer een uur dus dat vond ik goed zat. Morgen even kijken hoe ze is. Ik wil wel rijden, maar ik denk dat ze weer een dagje vrij nodig heeft. We gaan het merken.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:57 



 
Profiel   

Julia, is ze ook stijf? Of alleen wat minder voorwaarts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:23 



 
Profiel   

Nee ze is niet stijf, ze is alleen minder voorwaarts en ze is niet echt te motiveren, ook niet met oefeningen die ze normaal makkelijk doet en die ze ook leuk vindt. Met wandelen is ze nog wel gewoon voorwaarts en vrolijk. Je ziet niks aan haar, maar ze voelt gewoon anders. En na een dag vrij is ze weer haar normale zelf. Ga nog even kijken hoe dit zich ontwikkeld, maar als het niet beter wordt misschien even de dierenarts haar laten nakijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 19:39 



 
Profiel   

Sinatra, wat ben je lekker bezig! Ik ben heel benieuwd waar jullie gaan uitkomen samen!
Felien_Kyra, mijn hooinet gaat ongeveer halfvol voor de nacht, en daar doet hij de hele nacht mee! Helemaal vol is genoeg voor de hele dag (24 uur) (merkte ik toen ik ging wegen). Succes in ieder geval!
Donja1996, lekker aan het oefenen met je jonkie! Goed bezig :)
Isabel_K, ik miste je al :j Op die manier heb ik achterwaarts aan de hand ook gebruikt.
JuliavH, lastig zo'n dipje. Ik herken het niet echt, maar ik rij eigenlijk sowieso al nooit 2 dagen achter elkaar. Ik hoop dat Zaza snel bijtrekt!

Ik ben vandaag ook weer lekker bezig geweest. Met Stinky ben ik aan de wandel geweest, even gericht oefenen op met rust wandelen. Ging best goed.
Madelief heb ik weer gericht grondwerk mee gedaan en dat deed ze heel goed. Ze begint steeds beter te wijken voor steeds lichtere druk, we kunnen nu meerdere stapjes gaan vragen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen