Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Doelen en Volg je paard 2021!

 
Profiel   

Al een hele poos stilte vanaf mijn kant, maar ik was dan ook een paar weken op vakantie, dus geen Kasper voor mij. :+ hij is echt ontzettend dik geworden, dus hij moet echt meer aan het werk. Hij heeft zijn graasmasker om maar hij krijgt het voor elkaar nog steeds vet te worden. Deze week heb ik hem 3 keer gelongeerd. Vandaag heb ik een balkje neergelegd, dat vond ie wel leuk geloof ik. Ik wil het rijden binnenkort weer oppakken. Ik heb gewoon het idee dat hij nog zo puppy is dat veel rijden hem gewoon te veel spanning geeft nog.. ik kan het mis hebben hoor haha, maar hij is nu na een tijdje niet rijden zo veel rustiger! Ik was vandaag even in een gekke bui en ben gewoon zonder zadel en hoofdstel even op hem gaan zitten. 0 spanning! Stond gewoon rustig te staan. Normaal wordt hij wel eens nerveus van opstappen, nu stond hij super rustig stil. En hij loopt ook echt al stukken beter. Bijna niet meer onregelmatig! Sommige stukjes zijn wat slechter maar over het algemeen loopt hij prima. :) [ img ]

@plop1997 wat naar dat het nog niet beter gaat. Hopelijk doet de boxrust hem goed! Ik begrijp je zorgen en verdriet. :(
@sintara klinkt als een chaotisch ritje :D maar ook een hele lijst positieve dingen, dat is wel iets om trots op te zijn!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 20:27 



 
Profiel   

Wauwie, helemaal tuigloos :D wat fijn dat hij al zo opknapt.

Gisteren wou ik weer alleen naar buiten. Ikzelf zit nogal in de stress, en het was heel winderig weer. Er is allemaal gedoe op stal waardoor ook de paarden elke keer in andere samenstelling staan.
Dus.. Vrij onrustig begonnen. Ik was opgestapt en wou eerst even op het terrein gaan rijden, maar zelfs daar niet eens een rondje gered :+. Afgestapt, aan de hand alles gedaan en gerust gesteld en toen weer opgestapt. En toen ging het weer steeds beter.
Daarna naar buiten, weer terug in de bibberbenen en na een minuut of tien ging het weer even niet. Daar afgestapt en toen was het weer ok, lekker naar huis gewandeld en helemaal relaxt teruggekomen.
In elk geval goed afgesloten dus! Heb het gevoel dat we wel iets overwonnen hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:41 



 
Profiel   

Sintara: Fijn dat jullie het goed hebben kunnen afsluiten! Mindere dagen moeten er ook tussen zitten helaas, dan is het imo echt geen schande om even een keer af te stappen en de rust terug te zoeken.
Plop1997: Wat jammer dat Valentijn nog niet goed is. Vind ze altijd zo zielig op boxrust, fijn dat jullie de mogelijkheid hebben om hem op een klein stukje toch buiten te zetten overdag.
Jeika: Heerlijk op vakantie geweest, dat moet ook gebeuren! Knap dat je gewoon zonder tuig op hem hebt gezeten! Ik geloof het zo dat hij nog te puppy is hoor, hij is ook nog jong natuurlijk! Vaak is voor die jonkies een paar weekjes vrij wel eens nodig om alles een beetje te verwerken inderdaad. Maar het klinkt alsof je goed op hem let of het niet te veel wordt, netjes hoor! Gewoon lekker blijven doen wat goed voelt!

Ik was van de week gevaccineerd en had daar toch wel wat last van. Gelukkig heb ik een hele flexible bijrijder dus die heeft een paar dagen Zaza gedaan. Vandaag weer een rondje gestart op eigen terrein en ze liep echt wel aardig, maar voor mijn gevoel was het het allemaal net niet. Gevoel klopte ook wel met de punten, had 174 en 171,5. Zaten echt wel mooie stukjes tussen maar ook veel slordigheidjes van mijn kant en wat tegendraadsheid van Zaza. Dus inderdaad allemaal net niet. Ach, volgende keer beter, maar ben al met al niet ontevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 18:58 



 
Profiel   

Jeika: Fijne vakantie gehad? Gaaf dat je zonder tuig op hem hebt gezeten vandaag! Hij glimt wel mooi haha <3

Juliavh: Jammer van de punten maar paste gelukkig wel bij je eigen gevoel.

Sintara: Ondanks dat het niet helemaal goed ging toch fijn kunnen afsluiten. Gewoon lekker door oefenen, dan komt het vast goed met jullie:)

-----

Hier heeft Miley vier dagen vrij gehad. Ik ben een nachtje weg geweest en de andere dagen bezig geweest met de nieuwe paddock. Die is nu gelukkig af dus ze kunnen in de winter ook lekker droog lopen.

Afgelopen drie dagen haar weer opgepakt, dat ging best fijn. Vandaag was ze wel heel heet maar kon dat er opzich wel uit rijden. Dinsdag komt er een nieuw bitje binnen voor haar, hopelijk merk ik hier verbetering mee.

De bedoeling is om of volgende week of die week erop weer een proefje mee te pakken. Er zit al verbetering in de trainingen, alleen de schouderbinnenwaarts moet echt nog beter. Daar gaan we nu druk mee bezig. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 20:19 



 
Profiel   

Jeika, ach, lekker doen wat goed voelt! Elke dag rijden is echt niet nodig! Fijn dat het goed gaat.
Sintara, fijn dat je goed kon afsluiten. Dat is het allerbelangrijkste want dit zet ook je mood en motivatie weer voor de volgende keer!!
JuliavH, wel prettig jury commentaar gekregen? Daar heb je dan nog wat aan, ondanks dat het wellicht niet zo lekker ging.
roosjenat, wat voor bitje heb je besteld? En welke heb je nu?
Succes met je proefje!

Wrap up augustus
Afgelopen (half) augustus hebben we Nobli weer opgepakt.
Hij is afgelopen week behandeld door een Equine Bodyworker (fascia behandeling) en hier was onze nieuwe instructrice ook aanwezig, dus die weet nu precies waar we aan kunnen werken. Van haar hebben we afgelopen week de eerste les gehad en dit was onwijs fijn. Verscheidene oefeningen om Nobli's achterhand te versoepelen en dus het rechtrichten beter te laten verlopen. Super interessant en ze geeft super fijn les.

Ook heeft mijn vader eens leuke foto's gemaakt van Nobli (en ons): [ITP] Mijn gouden maatje in de avondzon!

De zadelmaker is ook afgelopen week geweest en Nobli is een boommaat omhoog (wat natuurlijk niemand verbaasde :') ). Ook een nieuwe zadelmaker overigens, maar ze werkt heel fijn dus dat is mooi voor de toekomst!

Daarnaast ben ik op de grond nog veel met Nobli bezig. Verschillende stretchoefeningen (pilates) en onze reguliere grondwerkoefeningen doen we nu een paar keer per week. Uiteraard oefenen we ook nog ons trucjes en afgelopen week heeft Nobli 'touch' geleerd wat super handig is voor onze strecht- en vrijheidsdressuur oefeningen.
Nobli wordt echt bloedfanatiek van al die oefeningen op de grond. Hij werkt echt onwijs graag voor een beloning. :Y)

Aankomende maand gaan we lekker verder met de dressuurtrainingen en grondwerktrainingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 20:48 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie complimentjes :) is toch wel fijn om te horen dat ik het goed doe, ik krijg zo veel adviezen van iedereen, soms zie ik door de bomen het bos even niet meer. :o vandaag hebben we echt een mijlpaal behaald! We hebben voor het eerst in de binnenbak gereden en voor de eerste keer ooit een galopje geprobeerd! Hij was ontzettend braaf!! Ik heb hem van te voren eventjes aan de longe gedaan zodat hij wat minder gespannen zou zijn, daarna ben ik gewoon opgestapt. Na 7 weken niet rijden was hij echt super lief! Echt heel fijn dat we nu in een bak met een fijne bodem rustig kunnen trainen. Gaat hem vast goed doen! [ img ]
[ img ]
[ img ]
Let niet op mijn houding in de galop :+ we hebben echt maar een halve volte rond gereden en ik was zo blij dat hij aansprong dat ik totaal niet meer bezig was met mijn zit. :o

@sintara super dat je goed hebt afgesloten! Knap hoor, dat je dan toch steeds weer opstapt. :) ik ben soms ook heel gespannen, ik zou dan niet durven opstappen denk ik.
Respect voor jou dus!

@juliavhfijn zo’n bijrijder, is toch wel een hele zorg minder! En idd, volgende keer beter. Hoe vaker je het doet hoe beter het gaat toch :D en 174 punten is toch best prima? Ik heb er geen verstand van hoor, heb nooit wedstrijden gereden.

@roosjenat Jaa mn vakantie was super! Heerlijk weekje Belgische Ardennen. Lief dat je het vraagt. Fijn dat het rijden goed ging! En ben benieuwd hoe je proefje zal gaan, laat je dat weten? :)

@alwaysh goed om te lezen dat het goed gaat met nobli en jou. Mooie foto’s! En grondwerk is altijd leuk als ze zelf ook plezier hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 14:02 



 
Profiel   

AlwaysH: Mooie foto's <3

Ook heel fijn dat de nieuwe instructice bevalt! Hopelijk kan ze jullie verder op weg helpen.

Het nieuwe bitje is niks geworden,ze liep er niet fijner op na een paar keer uitproberen. We rijden nu eerst gewoon verder op een normale dubbel gebroken trensje.

Jeika: Super knap zeg!! En je houding maakt helemaal niks uit, dat komt later wel. Mooie doel bereikt zo. :D


------

Hier afgelopen dagen Miley fijn kunnen trainen, vooral de galop doet ze super. Ik kan haar goed voorwaarts zetten maar ook mooi verzameld krijgen.

Schouderbinnenwaarts gaat ook steeds beter! Is alleen thuis lastiger te oefenen aangezien we daar geen spiegels hebben. Ik doe het nu op gevoel en dat is soms nog lastig haha.

Dinsdag gaan we weer 2 proefjes meepakken, voor het eerst proef 15 en 16. Die verschillen niet enorm veel van 17 en 18 dus dat komt vast goed. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 21:08 



 
Profiel   

Jammer dat het nieuwe bitje hem niet was. Succes met de proefjes!

Begin van de week heb ik samen met een stalgenoot een nieuw rondje gedaan, inclusief tunnel onder de snelweg door en viaduct terug. De tunnel was spannend maar ging goed. Het viaduct was een eitje, zelfs toen we bijna van de sokken werden gereden door een tractor halverwege 8)7.
Soms denk ik, poeh ze vind het wel spannend, we moeten zo echt geen gekke dingen tegenkomen.. Maar als ik dan door denk zijn er echt heel weinig dingen waar ze bang van is hahaah.

Ik heb gister buiten gereden met mel. Helemaal alleen én het hele rondje buiten gestapt.
In draf is makkelijker voor haar, maar ze zat goed in haar vel en het weer was rustig enzo dus dan moet je niet meer alle trucjes gebruiken, vind ik.
Erg blij met de vooruitgang! Ze heeft veel om zich heen gekeken en soms een klein beetje gebibberd maar dat was het ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:16 



 
Profiel   

@roosjenat bedankt, ik was ook heel blij! Je boekt vooruitgang zo te lezen! En idd, trainen met spiegels is altijd fijner, soms voelt het zo anders dan hoe het eruit ziet.!

@sintara wauw super hoor, alleen op buitenrit!! En ik herken je verhaal, ik maak me ook altijd meer zorgen dan nodig. Ik schat Kasper altijd schrikkeriger in dan hij in werkelijkheid is :')

Vandaag heb ik weer gereden, gisteren had hij een vrije dag. Hij wordt echt met elk ritje fijner. <3 vandaag heb ik op de linker én de rechterhand kunnen galopperen! 2 ritjes geleden lukte het me alleen om een halve volte op zijn goede kant te galopperen en toen moest hij ook eerst een rondje keihard draven voordat hij eindelijk in galop viel. :o nu springt hij op allebei de handen best makkelijk aan en houdt hij het ook meerdere rondes vol. Ik ben zo blij met mijn knappe kerel. <3 we hebben ook wat balkjes gestapt en gedraafd en toen was het wel mooi geweest.

Wel gaat mijn vader binnenkort een echo maken van zijn si gewricht en zijn pezen/banden etc. Gewoon voor mijn gemoedsrust. Ik laat het nu namelijk lijken alsof hij al 100% zuiver is, maar dat is niet zo. Hij heeft nog wel degelijk slechte momenten op de rechterhand. Dat hij alleen maar beter wordt en niet aftakelt zie ik als een goed teken, maar ik wil toch zeker weten dat hij niet tóch ergens last van heeft, ondanks dat hij niet reageerde op pijnstillers.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 15:23 



 
Profiel   

Sintara: Knap dat je helemaal alleen op buitenrit geweest! Jullie gaan goed voorruit:D


Jeika: Leuke foto's! Fijn dat het rijden zo goed ging <3

Hopelijk komt er positief nieuws uit de foto's!


-----

Wij zijn net terug van wedstrijd, Miley was er vandaag niet helemaal bij, ze was wat gespannen. Maar dat kan ook door mij zijn gekomen, ik was namelijk ook best zenuwachtig haha!

Maar we hebben onze eerste winstpunt binnen! Super blij mee. <3

Er zat al veel vooruitgang in, vooral het galopgedeelte is verbeterd. Waar we eerst steeds zessen hierop haalde hadden we nu allemaal zevens. Nu lekker doortrainen om alles nog beter te maken, maar dit geeft toch wat extra motivatie. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:57 



 
Profiel   

roosjenat: Gefeliciteerd met jullie winstpunt! Gaaf! Fijn dat jullie zo goed vooruit gaan!
AlwaysH: Mooie foto’s van jou en Nobli! Goed aan het werk geweest!
Jeika: Ziet er al goed uit! Wel goed dat je hem nog op de foto laat zetten, kan nooit kwaad!

Maandag is Barry helaas ingeslapen. Vorige week zondag stond hij weer zonder aanwijsbare reden met dikke benen voor de 3e of 4e keer en deze keer werd het niet snel beter. Hij stond er ook zo ongelukkig en levenloos bij dat de manege-eigenaar eind vorige week heeft besloten om hem te laten gaan. Ik was er gelukkig bij en het is allemaal heel rustig gebeurd.

[ img ]

Daardoor stond Zaza even op een laag pitje. Ik heb eigenlijk alleen wat stap ritjes door het bos gemaakt. Gisteren en vandaag is het te warm vind ik dus houden we het ook bij wat rustig stappen. Aankomende maandag ga ik een weekje op vakantie dus dan gaat mn bijrijder een weekje voor haar zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:05 



 
Profiel   

Jeetje meen je, wat plotseling zo ineens....

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:02 



 
Profiel   

Agossie, veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 19:48 



 
Profiel   

Jeetje, hele veel sterkte JuliavH! :knuffel:

@Jeika, een eerste galopje is een mijlpaal! Goed bezig.

Super goed bezig met dat buitenrijden, @Sintara. Heel gerkenbaar ook. Gevoelig paard maar eigenlijk toch niet zo schrikkerig. :+

@roosjenat, super goed. Had je de wedstrijd op je eigen stal?

Hier gaat alles wel lekker! Maandag weer grondwerkles gehad, ging onwijs goed en zij bezig geweest met achteruit sturen. Vandaag heb ik voor het eerst sinds zo’n drie jaar weer eens dressuurles… ben heel benieuwd. Hoop dat het goed gaat natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 08:36 



 
Profiel   

Fijn dat de grondwerkles zo goed ging AlwaysH! Succes vanmiddag met de dressuurles :D

Nee, we hadden de wedstrijd niet op mijn eigen plekje. Wel dichtbij bij de manege 2 kilometer verderop haha. Wel geteld 3 minuten met de trailer rijden. :Y)

Wel ideaal daar is elke dinsdagavond wedstrijd dus mooi dichtbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 09:11 



 
Profiel   

roosjenat schreef
Fijn dat de grondwerkles zo goed ging AlwaysH! Succes vanmiddag met de dressuurles :D

Nee, we hadden de wedstrijd niet op mijn eigen plekje. Wel dichtbij bij de manege 2 kilometer verderop haha. Wel geteld 3 minuten met de trailer rijden. :Y)

Wel ideaal daar is elke dinsdagavond wedstrijd dus mooi dichtbij.


Oja, en fijn om zo heen en weer lekker te kunnen oefenen! :j

De dressuurles ging goed! Moest wel even wennen en loslaten in het begin, maar deze instructrice geeft mijn moeder ook les dus die was sowieso erg tevreden met de verbetering in zijn lichaam!

[ img ]

Was wel een beutje warrum :') :j
[ img ]

De tandarts is ook geweest. Die komt elk halfjaar omdat Nobli nog wisselt. Kiezen even bijgewerkt want die zijn ook sneller scherp dan. Ze heeft een mini stukje hoektand (die wisselde) weg kunnen halen. Meneer had meer sedatiemiddel nodig, omdat 'ie zo mega gegroeid was. 8-)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 17:37 



 
Profiel   

Wel fijn dat je zo elke week kan wedstrijden rijden roosjenat! Lekker dichtbij.

En knappe nobli kan weer lekker kauwen dus. En wat goed dat je zelfs een dressuurles hebt gereden! Ik weet nog dat je eerst alleen uitstapte. Je hebt al heel veel stappen gemaakt *\o/*

Gisteren heb ik voor het eerst met Mel alleen buiten gegaloppeerd. En zelfs ook expres een rechtergalopje gedaan. Direct na aanspringen sprong er een kind op het pad en daardoor viel ze terug in draf, maar ik vind het Huge :):)
Ook de hulp voor wijken zit er nu goed op. Soms merk ik dat ik weer teveel meega in de scheefheid van mel, zit ik met beide handen naar links. Maar meer en meer komt ze echt recht onder me als ik recht ga zitten:).
Heel basis dingetje maar ze was heel scheef eerst haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 17:53 



 
Profiel   

Vandaag anderhalf uur gewandeld, zonder ander paard erbij. Het kon zeker beter, maar het ging best goed. Ze werd na drie kwartier wat ongerust, heeft twee keer geprobeerd zich om te draaien maar liet zich corrigeren.
Ook terug heb ik haar het laatste stukje weer echt ontspannen en relaxt gekregen voor we terug kwamen. Dus wel trots toch :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 13:26 



 
Profiel   

Sintara schreef
Vandaag anderhalf uur gewandeld, zonder ander paard erbij. Het kon zeker beter, maar het ging best goed. Ze werd na drie kwartier wat ongerust, heeft twee keer geprobeerd zich om te draaien maar liet zich corrigeren.
Ook terug heb ik haar het laatste stukje weer echt ontspannen en relaxt gekregen voor we terug kwamen. Dus wel trots toch :D


Super bezig! 1,5 uur is echt lang joh!

Ik heb gisteren een mijlpaal gehaald. Ben namelijk alleen gaan rijden. Ook niet eerst gelongeerd ofzo. Gewoon opgestapt en super fijn kunnen rijden! _/-\o_
Vrijwel geen ‘ojee’ momentjes gehad en heerlijk ontspannen gereden met wat wendingen op de voorhand en mooie voltes (oefeningen waar we erg veel aan werken).

Dit gaat in de geschiedenis boeken; we komen er wel! :Y)
[ img ]
[ img ]

En als ik dan zo bezig ben en op de (vieze) spiegel afrijd, zie ik echt al zo’n powerhouse. En ook mezelf vind ik er goed uitzien. Dat mag ik ook wel zeggen. Ik weeg nu gemiddeld 67 kg en dat doet super goed.
We passen nu qua maat mooi bij elkaar.

<3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 07:43 



 
Profiel   

Jullie zien er inderdaad beide heel goed uit *\o/* top team!

Ja die anderhalf uur is lang, komt omdat ik nu toch eens echt een groter rondje wou ipv een heen en weertje. Die gaan namelijk prima, en dan ben ik met een half uurtje terug. En nu dacht ik.. Gewoon doen en dan zien we wel.

Ik ga nooit verder dan dat mel aangeeft te kunnen, omdat ze binnen dat kader ook gewoon goed vooruit gaat. Maar soms is als uitzondering een klein klein beetje pushen niet verkeerd, vind ik :) . Zoals ze dit deed had ik het ook onder het zadel gekund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 09:02 



 
Profiel   

Sintara jullie zijn goed bezig samen! Knap zeg! Gaat ook steeds beter zo te lezen :D

Alwasyh: wat ziet Nobli er goed uit zeg! Prachtige nieuwe set ook, helemaal mijn kleur <3


------

Hier gaat het rijden ook erg goed! Gisteren weer verenigingsles gehad, ging erg fijn. En weer fijne tips gekregen. Volgende week doen we nog 2 proefjes, daarna ga ik twee weken op vakantie dus dan heeft Miley ook lekker vakantie. *\o/*


Helaas hebben we geen WE lessen meer, onze instructeur is van het weekend onverwachts overleden.. Heel sneu, hij gaf heel erg fijn les. Ook heel veel van hem morgen leren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 09:15 



 
Profiel   

Roosjenat, gecondoleerd. Ik hoop dat je een fijne instructeur kan terugvinden en veel succes met je proefjes!
Sinatra, ik ben ook met Stinky veel aan de hand weg geweest. Het lijkt nu nog lang, maar voordat je het weet zit je ineens op 2-3 uur!
AlwaysH, wat goed dat je alleen gereden hebt! En wat een geweldig setje!
JuliavH, veel sterkte met het verlies. Jammer dat het niet zo mocht zijn.
Jeika, fijn dat er vooruitgang in zit, en succes met het onderzoek. Top dat je zo proactief omgaat met ongemakjes.

Het begin van deze maand was zo hectisch dat ik pas nu tijd heb om een update te schrijven. We zijn een weekendje naar Drenthe geweest om kennis te maken met het freestyle-systeem van Emiel Voest, Stinky deed het hartstikke goed. Hij reageert sowieso altijd heel fijn, maar het was ook fijn om nu eens duidelijk te kunnen zijn in wat ik bedoel in plaats van wat hij denkt dat ik bedoel. We hebben losgewerkt, grondwerk gedaan (wat hij vanuit eerdere trainingen allang kon), een obstakelparcours afgelegd en kennisgemaakt met dubbele lange lijnen. Dat laatste was echt heel erg gaaf om te doen!
Daarna heb ik hem teruggebracht naar de trainingsstal, waar hij eerst beoordeeld werd door een dierenarts/osteopaat/... of hij fysiek wel goed genoeg in orde is om getraind te worden, of dat er toch een fysieke oorzaak kan zijn van zijn moeilijke berijbaarheid. Omdat ik al zoveel onderzoeken heb laten doen, had de trainer er alle vertrouwen in dat hij fysiek in orde was om verder getraind te worden, maar helaas... De dierenarts vond hem heel mooi gebouwd, maar hij bewoog niet zo soepel als je zou mogen verwachten van zijn bouw. Daarnaast liep hij nauwelijks zichtbaar onregelmatig, dus heeft ze hem doorgestuurd voor nader onderzoek. Wéér terug het medische traject in dus. Ik hoop dat ze nou éindelijk eens iets gaan vinden dat mij vertelt dat ik ofwel gewoon niet meer kan rijden met hem, ofwel gewoon wel kan gaan rijden, want om eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje klaar mee... Dus is hij weer terug naar huis mee gegaan.

De rest van de week ben ik in Ermelo geweest, om te helpen bij het WK endurance Junioren/YR (120km) en het EK senioren (160km). Het was zó gaaf! Echt een geweldige ervaring, iets waar ik super gemotiveerd van geraakt ben. Niet om het zelf ooit te doen (je bent wel even onderweg voor 160km, nog los van de uren training die daaraan vooraf gaat plus hoe verder, hoe duurder), maar wow wat zou ik graag vanaf de grond meer betrokken zijn bij dit soort wedstrijden!

Dat betekende echter wel dat ik de dames voor mijn gevoel al 1,5 week niet gezien heb, terwijl ik toch woensdagochtend nog tijd heb gehad om samen met mijn moeder een rondje bos te doen. Daar heb ik echt van genoten, en met het plezier in die rit kan ik ook verder bouwen.

Oh ja, het is een nieuwe maand!
nessinator schreef
Doelen augustus
Stinky
1. Grondwerk: Mentale balans herstellen
2. Werk aan de hand: gewicht van rechterschouder af
3. Rondstappen: gewicht van de rechterschouder af
4. Trailertraining

Madelief
1. 3x per week gaan rijden
2. Verticale balans sterker maken
3. Conditietest


Stinky heeft mentaal niet heel veel last gehad van die maand training, ook al moest hij hàrd aan het werk en was hij niet volledig op zijn gemak op de trainingsstal. Hij was al in de eerste sessie weer helemaal zichzelf! Aan de hand was het nog even zoeken, maar ik heb heerlijk met hem kunnen spelen volgens de academische dressuur, waarin ik mezelf wel wat vrijheden heb gegund. Ik merkte dat het voor hem intensief, maar ook heel leuk was. Ik heb 1 keer op hem gezeten, maar hij liep helemaal niet op de rechterschouder. Ik snapte er dus niks meer van dus ben er snel weer vanaf gegaan voordat ik iets verkeerds zou aanleren waarin ze in de verdere training last van zouden hebben. Zou zonde zijn als de maand juli voor niks was geweest.
Trailertraining ging best ok. Moet ik er wel inhouden. Gaat nog steeds niet zo soepel als het eens ging, maar ik ben ook geen uur meer bezig.

Madelief is er door alle perikelen een beetje bij in geschoten heb ik het idee. Ik ben een paar keer extra geweest en ik heb echt geweldige dressuurritten met haar gemaakt, voortgang geboekt in het rechtrichten en daarmee in de gedragenheid en oh wow het voelde zó geweldig <3 maar de laatste dressuurrit is al even geleden. (Bij nader inzien valt dat wel mee, màn, het lijkt wel of de afgelopen 1,5 week een maand heeft geduurd!). Ik heb dacht ik wel een conditietest gedaan, en die zag er heel goed uit. 2 minuten galop is nog best lang, maar ze haalde het zonder grote problemen (lees bokken). Die bokjes zijn wel nog een dingetje. Ik kan ze goed voelen aankomen, ze geeft daarmee aan dat wat ik van haar vraag nog nét even wat te veel gevraagd is, en als ik goed (los)rij, dan bokt ze ook niet. Dus alle vertrouwen dat dat helemaal goed komt.

Man, wat een verhaal tot nu toe!

Doelen september
Stinky
1. Medische molen: Antwoord op de vraag: Kan ik (ooit) nog op hem rijden? En hoe intensief?
2. Plezier vanaf de grond
3. Leren wachten op snoepjes

Madelief
1. Dressuurtraining weer oppakken: beenhulpen goed bevestigen
2. Verder werken aan actieve rechtheid
3. Genieten in het bos
4. Wedstrijd plannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:53 



 
Profiel   

Mooie doelen Nessinator! Ik heb helemaal geen doelen meer gemaakt voor september... Oeps haha. Heeft nu ook geen nut meer, aankomende week de laatste 6 dagen voor onze 2 weken zomervakantie!

Zo te horen gaat het rijden erg goed met Madelief! Super zeg :D

Hier gaat het rijden ook weer lekker door. Beetje bij beetje worden alle oefeningen goed bevestigd. Dinsdag gaan nog twee M1 proefjes starten, daarna bouwen we af naar de vakantie toe.


Wodan is ook op dreef! Vandaag zijn eerste oefencross gelopen en dat ginf super. Wel is hij nog wat onwennig op ander terrein maar dat is logisch natuurlijk. Hoe meer ervaring je op doet hoe beter het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 17:50 



 
Profiel   

Hoe gingen je proefjes, Roosjenat? Wat fijn dat Wodan het zo goed deed!

Met Madelief heb ik eens wat loswerk gedaan. Tegen verwachting in deed ze dat hartstikke goed!
Stinky is naar de dierenarts geweest, die hem beoordeeld heeft en op de foto gezet heeft. Kort samengevat: niet goed. Beeldmateriaal prima maar niet kloppend met klinisch beeld. Klinisch mag ik niks meer. Dus nu twee opties: doorzoeken (€€€) of met pensioen. Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:50 



 
Profiel   

Niet helemaal fijn.. tijdens het inrijden stond ze er super aan maar tijdens de proeven hadden we grote fouten.

Op wedstrijd gaat het nog niet zo heel lekker helaas, in denk teveel spanning van mijn kant? Ik leg er denk ik teveel druk op. Thuis gaan alle oefenen namelijk wel super goed.

Binnenkort ga ik ook wat verder weg starten, nu ga ik steeds naar dezelfde twee plekken. Dat wordt wat saai dus ik wil ook wat grotere wedstrijden mee pakken.

Nessinator:Hmmm lastige situatie met Stinky. Moeilijke keuzes altijd..

Ik zou denk ik nog even doorzoeken maar op een gegeven moment is dat natuurlijk ook klaar. Heel veel succes met je keuze!


Aankomende twee weken ben ik op vakantie dus ik reageer dan een tijdje niet of minder. Maar lees zo nu en dan nog wel lekker mee :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 07:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 29 [ 721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen